Stránka 58 z 187

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 03.09.2019 20:34
od fofok
ballu píše:A kdo by ten test měl dělat, spíše platit? Která automobilka zaplatí test, kde vyjde najevo, že ta oturbovaná kára má o něco vyšší krouťák, ale pro to, co byl záměr její výroby, je spotřeba, potažmo emise, je na tom stejně jak atmosféra. Když jsem tvrdil, že motor se stejným výkonem atmo a turbo, bude mít stejnou spotřebu, byl jsem zaškatulkován. Je to jen fyzika, rozdíl dělá jen naladění převodovky a počet kvaltů. Má to stejnou spotřebu, žádný zázrak se nekonal, ba naopak, navěšané kurvítka, aby to vůbec jelo, a poslední informace. Jelikož v určitém režimu ,motor zahulí jak nafta, vyletí saze, bude se na turbobenzíny montovat další výborná věc a to DPF. :lol: :lol: :lol:
Nebyl to přímo článek na toto téma, ale dvěma větama bylo zmíněno automobilkou Mercedes v nějakém hodnocení vývoje, koketování s možností atmosféry do 2L, která se dostane do limitu emisí.
DPF se už dává a spotřeba se opravdu snížila nenį to hospodská fáma.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 06.09.2019 12:59
od Ma.rt
I kdyz jsem zastance atmosfery, tak ze by mela stejnou spotrebu jako tb, to bych netvrdil. Tb je ucinnejsi, na druhou stranu rozdil rozhodne neni tak velky, jak se nam automobilky snazi namluvit. Jsou i rezimy, kdy tb bude zrat vic nez atmosfera, ale takhle bezny ridic nejezdi A to ty tb jeste profituji z ekonomicky prizniveji naladenych prevodovek.
Chybi tu moznost volby. Kdo jezdi casto kratke trasy, toho tb muze vyjit dost draho. A pokud navic jezdi malo, je pro nej zbytecne priplacet za drazsi a slozitejsi tb. Pro me je atmosfera jistejsi a citelnejsi a pokud pouzivam radici paku, to zrychleni, ktere tak casto potreba stejne neni, z ni dostanu taky. Jestli jezdim za 7.5 nebo 7, to mi je fakt jedno.
Z pohledu ekologie si myslim, ze relativne jednoducha atmoska s EURO5 a neprimym vstrikem se na ziv.prostredi nepodepise vice nez moderni benziny.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 06.09.2019 13:09
od lenzi
Tu je nazor do problematiky od Rasta Chvalu

https://youtu.be/yWyB-p5ztto?t=240

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 06.09.2019 13:32
od finsa
Ne všechny automobilky jdou tou stejnou cestou, například Subaru Levorg se vždy dělalo jen s přeplňovanou 1.6, teď když se zpřísnili eko normy a museli by to osadit filtrem pevných částic tak do toho raději začali montovat atmosférickou 2.0 (boxera :bravo22: ). To se cení takový přístup, a mít přebytečných 700k tak už mi parkuje v garáži.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 06.09.2019 13:52
od Anduril
Jj, z celkem svizneho auta udelali linou lemru, to se ceni :mrgreen: Rekl bych, ze nez by vynakladali prostredky na upravu toho turbo motoru, tak tam proste dali dvoulitr, ktery maji v jinych modelech a oduvodnili to tim, ze to tak vlastne zakaznici chteji.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 06.09.2019 15:37
od miki21
Než experimentovat a pak to svolávat do servisů, tak tam dali vyzkoušený a ověřený motor. Co je na tom divného? Rozdíl 15kw zas taková hrůza nebude. :wink:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 06.09.2019 15:43
od Anduril
Mne je to fuk, ale prijde mi to jako zvlastni krok. Nova motorizace ma o 52Nm mensi kroutici moment, ma o 15km/h mensi maximalku a temer o 3s horsi akceleraci z nuly na sto a to ani ta puvodni 1.6ka nebyla zadna raketa. To je u auta, ktere stoji kolem 800 tisic korun, z meho pohledu naprosty fail.
Proste chteli usetrit :)

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 06.09.2019 16:24
od Ma.rt
3s je dost, to je fakt. Podle me to je jen dočasne.
Otazka je, kde ty 3s atmoska ztraci, pri zrychlenich 50-100, 80-120 apod.rozdil nemusi byt tak velky

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 06.09.2019 16:27
od ballu
V podstatě se musíme vrátit na počátek. V rámci ekologie museli výrobci do menších motorů. Aby měly motory výkon, muselo se dát turbo. To co měly splňovat, a to snížení emisí a tím spotřeby, nějak výrazně nefunguje. Ba naopak, nákladnější výroba, několik kurvítek, aby motor fungoval. Zastánci sprintují v kolonách od semaforu k semaforu o 3 s. rychleji. To že sníží o něco atmosféře na výkonu , to má za následek spolehlivost a větší úsporu paliva, než turbobabety. Když jsem napsal , že se motory vrátí na 2L s utahnutým výkonem a tím o hodně menší spotřebou, byl jsem za......

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 06.09.2019 22:17
od miki21
dinosaura? :wink:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 06.09.2019 22:46
od Stanley_vy
Hmm, spíš za debila a zatím nepřišel argument, co by to změnil. Díky za BAN.

S úctou Stanley_vy

rado se stalo
ZaQik

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 07.09.2019 07:46
od ZaQik
Ma.rt píše:3s je dost, to je fakt. Podle me to je jen dočasne.
Otazka je, kde ty 3s atmoska ztraci, pri zrychlenich 50-100, 80-120 apod.rozdil nemusi byt tak velky
ona i ta atmosfera muze mit utlumenou 1 a 2 :nixw: ... treba FF3 1.6 to oproti FF2 1.6 ma :palec_dolu:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 07.09.2019 08:17
od Karel2
myslim ze v tomhle pripade za tim budou ty ...... emise, narozdil od Tb kde asi setri hlavne spojku a spol :D
P.s. kdyz uz jste u toho Subaru, tak i mene vykonej motor uz asi bude utopie https://www.youtube.com/watch?time_cont ... S4hDJLt5qU

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 07.09.2019 09:19
od Ma.rt
ZaQik píše:
Ma.rt píše:3s je dost, to je fakt. Podle me to je jen dočasne.
Otazka je, kde ty 3s atmoska ztraci, pri zrychlenich 50-100, 80-120 apod.rozdil nemusi byt tak velky
ona i ta atmosfera muze mit utlumenou 1 a 2 :nixw: ... treba FF3 1.6 to oproti FF2 1.6 ma :palec_dolu:
A netusis, prosim, jestli to ma muj dvoulitr v mondeu?

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 07.09.2019 17:14
od IvanSt
Lidé na spotřebu slyší, navíc když je reálný rozdíl okolo 25% u stejně výkonných motorů a to není málo. Do nového auta líná a žravá atmosféra nepatří. Jedině by to bylo striktně městské vozítko s malým obsahem.

Marty dvoulitrové mondeo je utlumené celé a pokud ty sám rozdíl nepoznáš, tak bych to nechal být.