čerpadlo

Odpovědět
Marek53
Nováček
Nováček
Příspěvky: 31
Registrován: 15.11.2012 22:52
Bydliště: Znojmo

Re: čerpadlo

Příspěvek od Marek53 » 18.11.2012 12:03

Přesně tak no... Taky si myslím, že to množství paliva nemá se startem co dočinění, vzhledem k tomu, že tam je 5l. A taky když ta kontrolka začne po chvíli točení blikat nějaká ta závada tam bude. Teď jde jen o to jaká. Dnes bych měl vědět více.
FORD FOCUS kombi, DIESEL 1.8 TDCi Ghia 2001, tmavě modrá metalíza

fofo2001
Nováček
Nováček
Příspěvky: 168
Registrován: 17.03.2009 11:26

Re: čerpadlo

Příspěvek od fofo2001 » 19.11.2012 13:20

To je pravda, že třeba ten přestavovač předvstřiku v commonrailovém čerpadle není, ale jsou tam zase jiný věci choulostivý na opotřebování třením kovových částí o sebe, takže zlepšovat mazivost nafty, zejména u těch značek, které nepoužívají biosložky a jsou s mazivostí na spodní hranici normy, není od věci. Biosložky nemají prémiové nafty a taky třeba Eurooil, protože Čepro si biosložky nažene na směsné naftě a bionaftě.

Omlouvám se za odbočku, ohledně problému s nestartujícím autem myslím, že co je potřeba, bylo řečeno - připojit diagnostiku a zjistit, proč ŘJ blikala kontrolkou a nedovolila nastartovat. I kdyby se mělo někomu zaplatit, aby s tím počítačem přišel, tak se to vyplatí, vzhledem k tomu, jaké škody se dají na commonrailu nadělat např.startováním nasucho. Pokud je někdo z Prahy a nemá k dispozici ani neoriginální diagnostiku, nabízím pomoc, mám kabel od Tomina a úspěšně ho používám po Focusu už na druhém mondeu.
Sorry, že se do toho pletu, ale nemá on v podpisu TDCI? :) Tam je přece jiný typ čerpadla, kde neodchází elektronika.Princip závady je ale stejný.Nemazivost nafty a vydírání čerpadla a vstřiků. :(
Mondeo combi 2004 TDCi 96kW

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: čerpadlo

Příspěvek od Jardak » 19.11.2012 16:26

[quote="fofo2001"]Předejít mechanickému poškození (třeba zadření přestavovače předvstřiku, kvůli kterému vyhoří elektronika čerpadla) se dá přidáváním složky zlepšující mazivost, nejlépe motorového oleje v poměru tak 1:500-1:1000.

Tady nikdo nenamítá proti zvyšování mazivosti nafty pomocí aditiv k tomu určených,třeba Vifu.
Ale rozhodně není dobrý do nafty přidávat olej. On se ten olej totiž napéká na vstřikovací trysky a posléze zhoršuje rozprach vstříknutýho paliva se všemi negativními důsledky.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Marek53
Nováček
Nováček
Příspěvky: 31
Registrován: 15.11.2012 22:52
Bydliště: Znojmo

Re: čerpadlo

Příspěvek od Marek53 » 19.11.2012 17:17

Zdravím,

Tak jsem dnes zkusil dolít do nádrže 10l nafty, bohužel se stejným výsledkem, jako předtím. Tím se mi tedy vyloučila možná spojitost s množstvím paliva v nádržím a nenastartování auta. Další krok se zdá být jednoznačný - napojit auto na kvalitní diagnostiku, čímž s určitostí zjistím veškeré závady. Bohužel mi něco říká, že se opravdu jedná o čerpadlo - i vzhledem k prognózám mého známého - automechanika. A to i přes to, že jsem měl po Vašich názorech malou naději. Samozřejmě nic není s určitostí jasné. Chci se Vás zeptat, existuje u TDCi nějaký jiný možný způsob závady, který by zabránil autu nastartovat? Nebo se Vám ten problém zdá čím dál více jednoznačnější jako mně?
fofo2001 - pěkně si mě vyděsil s tím startováním na sucho, jelikož mi automechanik řekl, že v hadicích nejde nafta, asi se mě to týká. Dnes jsem to po dolití paliva ještě zkoušel, ale už to raději dělat nebudu, nebo udělám ještě více škod :(
FORD FOCUS kombi, DIESEL 1.8 TDCi Ghia 2001, tmavě modrá metalíza

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: čerpadlo

Příspěvek od Jardak » 19.11.2012 19:58

Jak tvůj mechanik zjistil,že v hadicích nejde nafta? Připomínám,že v nádrži není podávací čerpadlo.
Pokud odejde ,nebo má špatný kontakt čidlo tlaku na děličce,řj nedovolí start. Pokud je vadný čidlo vačky,řj. nedovolí start.Mimochodem ještě jsi nenapsal jestli tam máš šedý,nebo černý.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Antony
Nováček
Nováček
Příspěvky: 152
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Plzeň-sever

Re: čerpadlo

Příspěvek od Antony » 19.11.2012 20:54

Další varianta je, že je to opravdu zavzdušněný.Mohla nádrž dostat ranku na dno a ohnout se plovák.A jak už psal Foki, čerpadlo samo naftu nenatahne.
Už jsi sehnal někoho s diag?Blikala kontrolka, tak je tam určitě uložená závada.Myslím, že to je základ a vše ostatní spekulace. :(
Ford Focus Combi TDDI 1999
Stříbrný zlatíčko s max. výbavou

fofo2001
Nováček
Nováček
Příspěvky: 168
Registrován: 17.03.2009 11:26

Re: čerpadlo

Příspěvek od fofo2001 » 20.11.2012 13:15

Přesně tak, starosti zatím hoď za hlavu, dokud nepřipojíte aspoň tu diagnostiku. Jestli v paměti bude závada čerpadla, nebo čidla polohy vačky, to je dost velkej rozdíl na to, aby ses už teď chystal na nejhorší.
Mondeo combi 2004 TDCi 96kW

fofo2001
Nováček
Nováček
Příspěvky: 168
Registrován: 17.03.2009 11:26

Re: čerpadlo

Příspěvek od fofo2001 » 20.11.2012 13:22

Jardak píše:
Tady nikdo nenamítá proti zvyšování mazivosti nafty pomocí aditiv k tomu určených,třeba Vifu.
Ale rozhodně není dobrý do nafty přidávat olej. On se ten olej totiž napéká na vstřikovací trysky a posléze zhoršuje rozprach vstříknutýho paliva se všemi negativními důsledky.
Vif mám na polici taky, ale poté, co jsem ho nechal párkrát v mrazu v autě, už na něj nespoléhám.

Já to s olejem zatím dělám jen posledních 11tkm, takže nemůžu říct, že to mám stopro vyzkoušeno. Ale ohledně toho co říkáš zatím nemám jediný problém. Za studena naprosto žádné klapání, nýtování, čmoudění, startuje na drc. Auto má dle mého odhadu za sebou tak 250tkm. Dneska ho asi dávám do áček, koupil jsem si novější míň jetý, které jezdilo jen na značkovou naftu a za studena nýtuje a rachotí docela fest.
Mondeo combi 2004 TDCi 96kW

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: čerpadlo

Příspěvek od Eidž » 21.11.2012 06:29

jojo, alespoň nový majitel bude mít o starost víc :mrgreen:

olej do nafty pro common rail NE a NE a NE

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Marek53
Nováček
Nováček
Příspěvky: 31
Registrován: 15.11.2012 22:52
Bydliště: Znojmo

Re: čerpadlo

Příspěvek od Marek53 » 21.11.2012 16:31

Chlapi kolik tak stojí ta diagnostika?
FORD FOCUS kombi, DIESEL 1.8 TDCi Ghia 2001, tmavě modrá metalíza

Antony
Nováček
Nováček
Příspěvky: 152
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Plzeň-sever

Re: čerpadlo

Příspěvek od Antony » 21.11.2012 17:41

Záleží kam pojedeš(nebo spíš kdo k tobě přijede).Ve Fordu kolem 800kč,menší servis tak kolem 500kč.
Ford Focus Combi TDDI 1999
Stříbrný zlatíčko s max. výbavou

Marek53
Nováček
Nováček
Příspěvky: 31
Registrován: 15.11.2012 22:52
Bydliště: Znojmo

Re: čerpadlo

Příspěvek od Marek53 » 21.11.2012 17:53

díky, čekal jsem to i horší.
FORD FOCUS kombi, DIESEL 1.8 TDCi Ghia 2001, tmavě modrá metalíza

Uživatelský avatar
lopuchojd
Nováček
Nováček
Příspěvky: 26
Registrován: 20.04.2009 12:18

Re: čerpadlo

Příspěvek od lopuchojd » 27.11.2012 17:18

Ahoj.Potřeboval bych radu.
Začal jsem mít problémy se startama.Někdy jsem nastartoval hned co jsem otočil klíčkem, jindy to trvalo dýl.Tyto problémy trvali cca 1 rok.Kolega v práci mi poradil ať vyměním palivovej filtr a tak se i stalo.Od té doby se problém startování začal zvětšovat až už jsem nenastartoval vůbec.
Do servisu jsem dojel tak že jsem auto pustil z kopce a ono v pohodě nastartovalo(asi se to nemá)Motor krásně přede.otáčky nekolísají,žádné kontrolky neblikaj ani nesvítí.
V servisu mi udělaly diagnostiku a řekli že to pravděpodobně bude vstřikovací čerpadlo že prý nedává potřebný tlak a proto jsem nastartoval jen když jsem auto pustil z kopce a že teda ještě něco zkusí a daj vědět co a jak.
Dnes mi volaly a se mnou to málem seklo.Prý to asi určitě bude čerpadlo.A prý aby se to potvrdilo by museli poslat vstřiky na analýzu což by mě stálo 5 tis. a pokud by při analýze našli špony tak by se museli dělat jak vstřiky tak i čerpadlo + výplach palivové soustavy a výměna filtrů.Oprava by byla cca 50 tis.
Je to možný?Udělal jsem někde chybu?Jaká je pravděpodobnost že by to mohli být jen vstřiky?
Děkuji za odpověď
Ještě chci dodat že mam najeto cca 180 000 km.
FoFo1 1,8 TDCi 74 kw Combi r.v.2004

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: čerpadlo

Příspěvek od Jardak » 27.11.2012 17:43

Ty ceny jsou nějaký přemrštený,ne? Mě stál před 2,5 rokem repas 4 vstřiků 15 500 kč. Pokud bych chtěl udělat test starých vstřiků stálo by to 2 tkč.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
lopuchojd
Nováček
Nováček
Příspěvky: 26
Registrován: 20.04.2009 12:18

Re: čerpadlo

Příspěvek od lopuchojd » 27.11.2012 17:48

Taky se mě to zdálo divný když mi ve fordu řekli kontrola jednoho vstřiku 500 Kč a repas jednoho vstřiku řikaly 5 000 Kč
A jinak ten repas vstřiků a čerpadlaa a to ostatní oklo je kolem těch 50 tis.?Nebo se to dá pořídit i levnějš?
FoFo1 1,8 TDCi 74 kw Combi r.v.2004

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 0 hostů