Stránka 58 z 82
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 03.11.2012 10:41
od bp1
Na zaver jedna recnicka otazka - naco menit rozvod, ked funguje ? Nebolo by lepsie cakat, az ked sa remen roztrhne a riesit to az potom ? Nie je to po tych 200k km len preventivne
v-12 ja pasivne necekam,jen tvrdim,ze olej v hadici k sani a vetsi vule na hridelce neni duvod k preventivni vymene.sleduji pravidelne hladinu oleje a dokud zadnej nebere,je vse ok.za 4 roky jsem resil jen diod.mustek a stat se mi to nekde u splitu,tak jsem taky namydlen i kdybych mel novy turbo.je dalsich 1000 veci,ktery se muzou pos....
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 03.11.2012 10:56
od phofy
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 03.11.2012 13:23
od vita_k
borci, asi si delate oba srandu, ze? :)
turbo ko 200 km od domova je stale sranda oproti prdlemu rozvodaku pri vyjezdu z garaze.
Trochu guglite, co se asi tak stane:)
http://lmgtfy.com/?q=potkal+se+mi+motor
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 03.11.2012 13:32
od phofy
vita_k já odpovídal na ten rozvod a né na turbo.
Jinak nechápu jak někdo může něco takového vypustit
Na zaver jedna recnicka otazka - naco menit rozvod, ked funguje ? Nebolo by lepsie cakat, az ked sa remen roztrhne a riesit to az potom ? Nie je to po tych 200k km len preventivne
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 03.11.2012 20:27
od V12
Tu recnicku otazku ste absolutne nepochopili - narazal som nou na to, ze rozvod sa meni preventivne este skor, nez je interval. Preto ked mi zacne hukat turbo, tak ho tiez preventivne vymenim, aby mi nedrblo v najnevhodnejsej chvili.
vita_k, phofy :
To si myslite, ze som cvok, aby som to myslel vazne ?

Videl som, co zostalo z 2.0HDI po kolizii piestov s ventilmi pri udajnych 3500 otackach. Neznasam kachle a zabozrutov uz duplom, ale z toho pohladu mi bolo do placu.
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 03.11.2012 21:59
od bp1
panove,omlouvam se,to nedorozumeni sem zavinil ja,ze jsem to neoznacil jako citaci ale kdyz uz se do toho zamotaly rozvody,tak i kdyz me bude asi v12 kamenovat,tak je nehodlam delat driv nez predepsanych 10let.kdybych neznal na 1000procent historii auta,tak to bude samozrejme prvni vec, co necham udelat.ze sveho okoli neznam nikoho,komu by se remen roztrhl na tomhle motoru.pokud by treba tekla vodni pumpa,tak samo ze pri jednom,ale driv ne.s mym najezdem 10-12t rocnebudu mit tak 160t. takze se k 200 ani nepriblizim.jeste jednou omluva za mou grafickou negramotnost
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 04.11.2012 09:06
od vita_k
he, he, to pak dava smysl:)
zajimavost - na Escort foru byl chlapik, co koupil escorta TD od sveho znameho/kamarada a po sundani hlavy zjistit, ze na pistech jsou krasna razitka od ventilu :) divim se, ze to bylo opravitelny a ze to stalo za to. TD motory v eskortech byly jeste o neco malo horsi nez nase PSA :)
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 04.11.2012 17:29
od paranmax
vita_k píše:he, he, to pak dava smysl:)
zajimavost - na Escort foru byl chlapik, co koupil escorta TD od sveho znameho/kamarada a po sundani hlavy zjistit, ze na pistech jsou krasna razitka od ventilu

divim se, ze to bylo opravitelny a ze to stalo za to. TD motory v eskortech byly jeste o neco malo horsi nez nase PSA

A nejsou nahodou ty TD motory z eskortu ninější 18.tdci?? akorat vylepšené.
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 04.11.2012 19:56
od vita_k
offtopic: jsou. Ale z tech TD zustal jen blok motoru, hlava (ktera praskala). Ale vstrikovaci cerpadlo Lucas tam nebylo nic moc. Gumicky se v nem zacly rozpadat, cerpadlo teklo ze vsech otvoru a dokonce pustilo treba i naftu do turba (byla tam trubicka mezi cerpadlem a turbem - korekce vstrikovani podle tlaku z turba). To se mi jednou stalo, najednou otacky max z nicehonic a pak to zase nejak jelo. Turbo jezdi doted, ale ted u ma eskort minimalni najezd.
Vstrikovani - CR, cerpadlo, turbo je uz o x let jinde.
Stary design byl asi moc tezky - litina?, ale 85kW mohl mit jeste budoucnost... skoda.
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 05.11.2012 10:36
od V12
Male doplnenie - tzv. turbokorektor mali iba 66kW verzie - teda tie s intercoolerom. Moje Esco 1.8TD 51kW malo cerpadlo Bosch bez toho korektora, kod motora RVA. Bol to rok vyroby 1999 - jeden z poslednych mohykanov.
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 05.11.2012 17:33
od paranmax
tak tu 51kw verzi měli rodiče r.v 1998. Ted s tím jezdí segra do práce.(cca 5km už 5 let) Ten motor ma 500 000km bez oprav (pouze alternátor) a teprve těd začíná mít problém s tryskami a to pouze pri startu. Jak chytne tak jede.
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 05.11.2012 18:13
od V12
Zlate mechanicke diesle. Kym mali vodu a olej, boli nezastavitelne. Zozrali vsetko, stacila kvapka nafty a ostatne mohla byt aj mocovka. Ten moj mal na tacho kraaaasnych 137k, v reale asi 237k, skutocnost mohla byt ale prozaickejsia - 337k. Isiel ale dobre, na 160 podla GPS som ho rozgulal, aj akceleracia bola vdaka nizkej hmotnosti a super prevodov vyborna. Ale iba do 90

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 05.11.2012 20:28
od vita_k
nojo, to bylo taky cerpadlo Bosh - poctive mechanicke.
Ale s Lucas to bylo zoufalstvi.
tlakovaci elektroventil 1500 - pri zhaveni musi cvrlikat - tlakovat cerpadlo - novy z ebaye.
gumicky do turbokorektoru 1200.
vyndani cerpadla u mechanika a pretesneni O krouzku, ktery tekl - 9000. Na nove rozvody sme se tehdy vybodli - delali sme je az po dvou letech. Fuj to jsou vzpominky.
Aspon ze nove CR cerpadla vypadaji spolehliveji, i to co ma PSA. Tady jsou jednotky lidi, co s nim neco delali.
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 06.11.2012 08:48
od Marod22
Aspon ze nove CR cerpadla vypadaji spolehliveji, i to co ma PSA. Tady jsou jednotky lidi, co s nim neco delali.[/quote]
Bodaj by si mal pravdu

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 06.11.2012 08:51
od V12
Kolega mal Cromu 2.5TD, neskutocny nabeh, mozno az 700k km, tiez mu zacalo tiect cerpadlo. Pretesnil a bolo. Co ho to stalo, uz sa nepamata. CR cerpadla ako take su spolahlivejsie - aj na ostatnych autoforach je minimum staznosti na ich funkcie. Pruser je akurat u CR systemu Siemens / Continental, pretoze s oblubou drhne (a nasledne odchadza) tlakovy ventil sluziaci na regulaciu tlaku paliva v raile. Podla informacii z dieselservisu starych 3/4 roka sa to neda repasovat, jedine vymenit komplet cerpadlo, co je cca 1000 EUR. Tiez ma s velkou pravdepodobnostou postihol tento problem, nastastie pomohlo vyjazdit niekolko nadrzi premiovej nafty. Prejavovalo sa to hlaskou ESP Fail po vytoceni motora cez 4000 - 4300 otacok (pravidelna operacia vymetania pavukov raz za 500 km, po rade servisaka som to zacal prevadzkovat castejsie.).
Vratim sa k vadnemu turbu 1.6TDCI/HDI - Po repase turba sme so sluzobnym zabozrutom najazdili cca 3000 km a turbo huka znova

K certu s takym motorom. Na tacho svieti 128 tisic km, auto je urcene do drazby o cca mesiac a pol. Momentalne sa mi trasu kolena, aby sme nenafasovali Fobiu 1.4TDI PD HTP (trojvalec)...