čerpadlo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: čerpadlo

Příspěvek od Jardak » 17.11.2012 17:05

Co přesně auto dělalo než přestalo jet,padalo do nouzáku např.?
Jinak v nádrži žádný čerpadlo není,vysokotlaký čerpadlo si saje naftu přímo z nádrže. Než se začnete šťourat do palivovýho systému,chtělo by to napojit na pořádnou diagnostiku.
V tvým případě by mohlo být KO čidlo vačky. Koukni na víko ventilů,pokud tam máš neště starý černý,mohlo by to bejt ono.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Marek53
Nováček
Nováček
Příspěvky: 31
Registrován: 15.11.2012 22:52
Bydliště: Znojmo

Re: čerpadlo

Příspěvek od Marek53 » 17.11.2012 19:21

Já jsem normálně v pondělí ráno zaparkoval do garáže bez jakýchkoliv problémů. Zkrátka nic jsem nepozoroval. A ve čtvrtek odpoledne chci jet natankovat a bohužel jsem to už nenatočil potom nastaly postupně ty problémy, jako že se rozblikala kontrolka žhavení atd... Tak nevím no.. mechanik říkal, že je to s největší pravděpodobností čerpadlo... ale pravda je, že té chvíle auto nijak nenaznačilo nějaký problém. Ten problém s vačkou se pohybuje cenově jak?

Dnes mi jeden známý říkal že ve FF nechává minimálně půl nádrže... a že tankuje naftu od benziny, která je sice dražší, avšak daleko kvalitnější. Tak nevím, je možné že to spolu nějak souvisí, ale na druhou stranu v nádrži mám teď cca 6l nafty, to je přeci nesmysl, aby díky tomu to čerpadlo nesálo naftu ne? nebo se pletu? (Mám tam pouze 6l, protože jsem jel ihned natankovat do kanystru a zkusil dolít naftu, jelikož jsem měl za to, že to bude příčina toho, že auto nejde nastartovat.)
FORD FOCUS kombi, DIESEL 1.8 TDCi Ghia 2001, tmavě modrá metalíza

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: čerpadlo

Příspěvek od Jardak » 17.11.2012 19:39

Kdyby to bylo TDDi,tak by to bylo s největší pravděpodobností čerpadlo,ale u TDCi to bude něco jinýho,zváště pokud do teď to jezdilo normálně.

Spojitost s množstvím paliva v nádrži to s největší pravděpodobností mít taky nebude. Tyto motry mají pojistku - pokud množství paliva klesne pod určitou úroveň,tak řj. odpojí jeden válec a posléze vypne motor ještě před tím než čerpadlo nasaje vzduch - chrání tak čerpadlo a vstřiky před chodem naprázdno,někde jsem tady četl,že jeden člen už to nechtěně vyzkoušel a po natankování motor chytil na otočení.

Čidlo vačky stojí kolem 800 kč. Hlavně nespěchej s demontáží vstřiků a čerpadla pokud nebudeš mít jistotu,že jsou vadný - ať neuděláš víc škody než užitku. To čidlo mám náhradní,pokud by si byl z blízka mohl bych ti ho půjčit...
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Marek53
Nováček
Nováček
Příspěvky: 31
Registrován: 15.11.2012 22:52
Bydliště: Znojmo

Re: čerpadlo

Příspěvek od Marek53 » 17.11.2012 20:32

Tak to je zajímavý, jsem zvědavej k jakýmu výsledku zítra dojdeme. Mezi čerpadly v TDDi a TDCi je tedy velký rozdíl, momentálně se mi asi jako nejrozumnější jeví dát to někam na diagnostiku, tam by se měla tahle hádanka rozluštit. Každopadně to zítra proberu s mechanikem jaké jsou jeho alternativy řešení. Jinak jsem ze Znojma a Ty?
FORD FOCUS kombi, DIESEL 1.8 TDCi Ghia 2001, tmavě modrá metalíza

Antony
Nováček
Nováček
Příspěvky: 152
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Plzeň-sever

Re: čerpadlo

Příspěvek od Antony » 17.11.2012 20:35

Mam sice TDDI rok 99 a všude píšou, že se tento model zavzdušní, ale z vlastní zkušenosti vím že ne.3 km auto cuká a potom vypne :( (šel jsem 100m k benzince pro kanďák).Po natankování naskočí jako za mlada.Věřím, že novější TDCI je na tom stejně. :D
Ford Focus Combi TDDI 1999
Stříbrný zlatíčko s max. výbavou

Antony
Nováček
Nováček
Příspěvky: 152
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Plzeň-sever

Re: čerpadlo

Příspěvek od Antony » 17.11.2012 20:38

Jestliže ti blikalo žhavení, tak je uložena závada a diag napoví kde hledat.Mezi čerpadlama je rozdíl diametrální.TDDI je mechanické vstřikování a TDCI je elektrické vstřikování.
Ford Focus Combi TDDI 1999
Stříbrný zlatíčko s max. výbavou

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: čerpadlo

Příspěvek od Jardak » 17.11.2012 20:46

Plzeň-sever...
TDDi má klasický elektronicky řízený rotační čerpadlo,který obsahuje řídící jednotku,která občas vyhoří....pravděpodobně v důsledku zvýšení vnitřních mechanických odporů v čerpadle.

TDCi má vstřikování comon-rail tzn. místo vstřikovacího čerpadla je zde vysokotlaký čerpadlo,ze kterýho vede pouze jeden vývod do zásobníku a zněj k jednotlivým elektromagneticky ovládaným vstřikovačům. Pro demontáž by se měly dodržovat určitý zásady,hlavně co se týká vniknutí nečistot. Dále je třeba používat kvalitní naftový fitr. Cenově vyjde skoro nejlíp origo delphi. A taky netankovat u pochybných benzinek,nebo nedejbože odněkud ze sudu.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Marek53
Nováček
Nováček
Příspěvky: 31
Registrován: 15.11.2012 22:52
Bydliště: Znojmo

Re: čerpadlo

Příspěvek od Marek53 » 18.11.2012 00:26

Anthony: Co mi tím chceš tedy říci? Stačí snad doplnit nádrž a auto naskočí krásně? Je to hezké a kéž by i pravda, ale zní mi to vzhledem k prognozám jako pohádka :D
Jardak: Moc Ti děkuju za užitečné info... Než se do něčeho pustíme všechno dobře rozvážíme. Jinak do této chvíle jsem pravidelně tankoval u shell. Ale přemýšlím o změně.. nejlíp k Benzině od Vervy.
FORD FOCUS kombi, DIESEL 1.8 TDCi Ghia 2001, tmavě modrá metalíza

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: čerpadlo

Příspěvek od Eidž » 18.11.2012 06:04

fofo2001 píše:Předejít mechanickému poškození (třeba zadření přestavovače předvstřiku, kvůli kterému vyhoří elektronika čerpadla) se dá přidáváním složky zlepšující mazivost, nejlépe motorového oleje v poměru tak 1:500-1:1000. Ale to víš, když už to čerpadlo bude hodně načatý, tak to taky nemusí stačit.
Toto možná pro TDDi může fungovat, pro TDCi je cesta ke smrti. Přidávat olej do nafty pro auta se systémem Common Rail NE a NE a NE.
Common Rail je citlivý na kvalitu a čistotu nafty.

Jinak u TDCi mám ověřeno, že systém neumožní vyčerpání nádrže do nuly. Napřed auto začne lehce škubat, pak hodně škubat a pak se vypne. Po dočerpání nafty na první nastartování a odjezd. :-) Žádné odvzdušňování, atd.

Jinak v amatérských podmínkách jít do opravy/rozdělání čerpadla TDCi - no, možná to dáš. Ale na 90% půjdeš pro repas či nové čerpadlo. Které blbě namontuješ a za pár tisíc km budeš ve stejném.

Pro takto drahou opravu se vyplatí diesel servis, kde dělají jen common raily. Zeptat se na podmínky záruky.

Jo, a nafta u Shellu není špatná, ale není ani tak dobrá, jak marketingu Shellu tvrdí. Tj. jestli stojí víc, než u jiných značkových ČS, proč tankovat u Shellu?

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Marek53
Nováček
Nováček
Příspěvky: 31
Registrován: 15.11.2012 22:52
Bydliště: Znojmo

Re: čerpadlo

Příspěvek od Marek53 » 18.11.2012 10:27

Jenže mně auto neškubalo vůbec a po dolití nafty do nádrže (cca 5l) stejně nejde nastartovat. :(
FORD FOCUS kombi, DIESEL 1.8 TDCi Ghia 2001, tmavě modrá metalíza

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19256
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: čerpadlo

Příspěvek od foki » 18.11.2012 10:35

pokud jsi nemel naftu , tak cerpadlo si ho samo nenatahne . musim mu trochu pomoci , treba balonkem nebo vzduch do nadrze .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Marek53
Nováček
Nováček
Příspěvky: 31
Registrován: 15.11.2012 22:52
Bydliště: Znojmo

Re: čerpadlo

Příspěvek od Marek53 » 18.11.2012 10:45

Počkej ono je fakt možný, že těch 5l nafty co tam je právě teď může být nedostatečně málo k tomu, aby to nastartovalo? A co potom ta kontrolka žhavení atd. ? Může to souviset s tím, že tam mám opravdu málo nafty?
FORD FOCUS kombi, DIESEL 1.8 TDCi Ghia 2001, tmavě modrá metalíza

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: čerpadlo

Příspěvek od Jardak » 18.11.2012 11:11

Co ti teď ukazuje palivoměr?
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Marek53
Nováček
Nováček
Příspěvky: 31
Registrován: 15.11.2012 22:52
Bydliště: Znojmo

Re: čerpadlo

Příspěvek od Marek53 » 18.11.2012 11:22

rafička je standartně tak jak by měla být vzhledem k množství nafty.
FORD FOCUS kombi, DIESEL 1.8 TDCi Ghia 2001, tmavě modrá metalíza

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: čerpadlo

Příspěvek od Jardak » 18.11.2012 11:47

Takže když si tam dolil 5 litrů,tak by ani rezerva neměla svítit. A vzhledem k tomu,že auto při poslední jízdě jelo v pohodě,dá se předpokládat,že k zavzdušnění nedošlo a palivoměr neukazuje prázdnou nádrž (kvůli seknutí plováku v spodní poloze by řj. nemusela dovolit start motoru). Chtělo by to napojit na diagnostiku - blikalo žhavení - měla by tam bejt uložená nějaká závada.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host