Stránka 57 z 82
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 01.11.2012 22:55
od cr4sh3r87
No já jsem taky zastáncem toho, že turbo měnit až když to kvůli němu začne brát olej. Nějakej zvuk sanitky nebo malá vůle není vůbec důvod k výměně turba. A to že máš olej v hadici k filtru, není turbem, to háže olej za sebe. Ten olej se tam dostává z odvětrání hlavy. Jen se docela divím že máš tak brzo takovou vůli na turbu. Buď kilometry nesedijou, nebo se o to někdo špatně staral (pozdní výměna oleje) nebo špatný zacházení. Každopádně bych doporučil zaslepení EGRu pokud nemáš DPF.
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 02.11.2012 07:10
od V12
bp1 píše:toje jasny ale v servisu,ktery ma certifikat ford mi rekli,ze je na vymenu,a ja na nej jezdim 4 roky.a oproti kamaradovymu c-maxu to lita jak na tom videu.myslim,ze se turbo stalo strasakem celyho fora,trochu zbytecne.
Pozri sa na to takto :
Pojdes na lyzovacku aj s rodinkou do Alp (alebo slovenskych Tatier - vyber si) a niekde v prdeli panubohu za chrbtom to nie celkom zdrave turbo drbne. Kedze do motora natlaci hromadu oleja, tak sa ten pretoci a za pol sekundy demontuje sam seba. Pre mna je takato predstava neprijatelna, preto ked sa mi ozvalo turbo, skontroloval som olej v hadici a kedze ho tam bolo pozehnane, nasledovala vymena. Ked to podchytis vcas a podla Teba vymenis preventivne, nezaseries motor pilinami, oprava sa bude dat vyriesit za cca 200 - 300 EUR. Ked bude ale motor zaneseny az po vrch bordelom a nevycistis ho, na 2000km mozes spotrebovat 5 duchadiel a cena oprav sa moze vysplhat na krasnu stvorcifernu ciastku. Niektore veci sa skratka menia kvazi preventivne, aby porucha nenastala v najnevhodnejsiu chvilu, pretoze zakon schvalnost funguje velmi dobre. Podciarknute a zratane - turbo strasiak nie je dovtedy, kym sa neozve v podobe sanitkoveho kvilenia, alebo hadzania oleja do sania. Ak nastane jedno alebo druhe, treba to riesit a nie pasivne cakat na jeho koniec.
Na zaver jedna recnicka otazka - naco menit rozvod, ked funguje ? Nebolo by lepsie cakat, az ked sa remen roztrhne a riesit to az potom ? Nie je to po tych 200k km len preventivne

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 02.11.2012 07:26
od Marod22
Chlapi čo musím rozobrať aby som zistil či mi turbo prepúšťa olej alebo nie? Obrážťok by sa nenašiel?
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 02.11.2012 08:04
od lucky.jack
Hadici mezi vzduchovým filtrem a turbem. Obrázky jsou někde v tomhle tématu.
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 02.11.2012 08:40
od cr4sh3r87
lucky.jack píše:Hadici mezi vzduchovým filtrem a turbem. Obrázky jsou někde v tomhle tématu.
Tak tohle ti nepoví vůbec nic, protože tam se olej dostává z odvětrání hlavy

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 02.11.2012 09:06
od lucky.jack
A v tom případě si mohl rovnou napsat kde to zjistí...
Takže rozdělat hadice od turba do sání, vč IC a může laborovat. Ale stejně prd zjistí, protože jak si podotknul, jde tam i olej z odvětrání motoru.
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 02.11.2012 09:06
od Marod22
Tak ktorú hadicu mám potom pozrieť?
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 02.11.2012 09:26
od vita_k
jinac nez v IC to podle me nezjisti. Sundat se to ale pri trose namahy da. Pokud z ic vytece moc oleje, tak opravit trubo.
Od filtru do sani je to cele mastne od oleje.
to V12: to se muze stat i u opraveneho turba asi tak se stejnou pravdepodobnosti jako u stareho, jeteho ktere nepousti olej. Vsichni opravari tvrdi, ze repas = nove turbo.
To ze se turbo rozleti na kusy a neco znici tu jeste nikdo nepsal. Sestrence se to stalo s OI a nechala dat repas a jezdi zase dal. Zas tak draho to nevyslo.
Ale jasny,ze se neco stat muze - ze jsi sel radej do benzinu naprosto chapu, nemusis to resit.
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 02.11.2012 12:00
od cr4sh3r87
lucky.jack píše:A v tom případě si mohl rovnou napsat kde to zjistí...
Takže rozdělat hadice od turba do sání, vč IC a může laborovat. Ale stejně prd zjistí, protože jak si podotknul, jde tam i olej z odvětrání motoru.
Pokud je tedy podezření, že se přes turbo ztrácí olej, tak:
- Zkontrolovat vůle turba (větší jak 1mm, špatně)
- Omrknout lopatky turba (zkarbonizovanej olej na lopatkách, špatné)
- Mrknout do IC kolik je v něm oleje (olej se tam může hromadit i právě z odvětrání, takže vyčistit)
- Vyčistit od oleje sání, odpojit odvětrání(nechat ho do atmosféry), zaslepit POŘÁDNĚ díru na sání a projet
A pak znovu prohlídnout...
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 02.11.2012 12:02
od cr4sh3r87
Jen bych ještě doplnil, že pokud turbo houká za studena jako sanitka, tak to
není Závada!!!
Takhle se projevuje hodně turbín klidně aji od novoty.
Samo, že to nesmí být hlasitější než normální sanitka

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 02.11.2012 12:53
od lucky.jack
cr4sh3r87 píše:
- Vyčistit od oleje sání, odpojit odvětrání(nechat ho do atmosféry), zaslepit POŘÁDNĚ díru na sání a projet
Když vidím co jde mlhoviny z motoru, tak bych motorovej prostor potom čistit nechtěl

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 02.11.2012 13:02
od cr4sh3r87
Tak ono není problém to třeba narvat do nějaké PET láhve, ale každopádně se to nesmí ucpat, musí volně dýchat, jinak to vyháže olej měrkou od oleje nebo jinama...
Jo a jezdit se tak dlouhodobě taky nemůže, muselo by se to upravit tak aby se v motoru vytvářel podtlak. Ale na odzkoušení (100km) to stačí vyhodit do atmosféry.
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 02.11.2012 13:37
od bp1
cr4sh7r87-kilometry sedi stopro.prisuzuji to spatnymu zachazeni a 4 vymeny 5w30 formula e udelali svoje. o zaslepeni egr uvazuji,mam 80kw bez dpf.chci se dozvedet vic,myslim ze je tady nekde vlakno
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 02.11.2012 13:37
od lucky.jack
cr4sh7r87
Druhou část nechápu
Odvětrání mám svedený pod auto a otvor(kam vede origo odvětrání) v hadici mezi filtrem a turbem mám zaslepenou aby mi to nevcuclo nějakej bordel. To je špatně

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 02.11.2012 15:21
od cr4sh3r87
bp1 píše:cr4sh7r87-kilometry sedi stopro.prisuzuji to spatnymu zachazeni a 4 vymeny 5w30 formula e udelali svoje. o zaslepeni egr uvazuji,mam 80kw bez dpf.chci se dozvedet vic,myslim ze je tady nekde vlakno
Ano vlákno tu k temu je. Já jen doplním, že ať se tam dozvíš cokoliv, tak zaslepením EGRu získáš jen to, že se ti v motoru nebude usazovat karbon, kterej právě vzniká tím že se potká olej s horkýma výfukovýma plynama. Jo a ještě bude trvat asi o 1km déle než se ručička teploty motoru vůbec hne. Jinak zvýšení výkonu není žádný a zlepšení reakce na plyn nulové.
lucky.jack píše:cr4sh7r87
Druhou část nechápu
Odvětrání mám svedený pod auto a otvor(kam vede origo odvětrání) v hadici mezi filtrem a turbem mám zaslepenou aby mi to nevcuclo nějakej bordel. To je špatně

Ano, je to špatně. V motoru musí být podtlak. Podtlak v motoru dokáže ovlivnit aji výkon. Proto každý kdo nějak upravuje odvětrání hlavy/bloku, tak používá OCT, který je zpětně přiveden na sání motoru, jen zachytí olejovou mlhu.