Stránka 54 z 79

Re: Pneu,disky...

Napsal: 02.09.2012 13:11
od ballu
Rumcajs : Máš pravdu co píšeš, ale ve sněhu to je opačně, guma se potřebuje prohrábnout na pevný podklad to za prvé, a za druhé aby se prohrábla, musí mít perfektní samočistící efekt vzorku. Proto je rozdíl v zimních gumách ve vzorku město + dálnice nebo město + mimo město + hory, ale ty pak mají horší vlastnosti na suché cestě. Aby došlo k co největšímu a nejrychlejšímu prohrabání na pevný podklad, na kterým pak proběhne trakce potřebná k přenesení síly na kolách do cesty, musí mít guma co nevětší tlak na cm čtvereční = aby se selsky co nejrychleji probořila hrabáním na pevnější podklad, a to dosáhne obutím užších gum. U tanku a jeho pásech to je opačně , tam je zase snaha co nejmenší tlak na cm , aby se nebořil. :?

Re: Pneu,disky...

Napsal: 02.09.2012 13:37
od buceek07
Z toho všeho mi vychází dobře právě 17" se šířkou 205... na hory jedu přes zimu tak 2x, víc krát není čas a tady na moravě je jinak většinou spíš sucho a vysoleno...a u 17" tam ještě dám i řetězy :palec_nahoru:

Re: Pneu,disky...

Napsal: 02.09.2012 13:45
od veny
ty máš buči řetězy? jsem je v životě nemusel nandavat :D Prostě na zimu je potřeba hlavně kvalitní guma... Letos mám už pěkně sjetý pirelky, už by to chtělo nový... jenže na jednu sezonu nechci kupovat nový gumy... Kdyby někdo měl 16 za zajímavý peníz tak se můžeme domluvit :D

Re: Pneu,disky...

Napsal: 02.09.2012 19:07
od ballu
buceek07 píše:Z toho všeho mi vychází dobře právě 17" se šířkou 205... na hory jedu přes zimu tak 2x, víc krát není čas a tady na moravě je jinak většinou spíš sucho a vysoleno...a u 17" tam ještě dám i řetězy :palec_nahoru:
Tyto jdou, ale otázkou je i dle mého velkého TP jestli 55 nebo 50 ,osobně je oboje mám zapsané. :mrgreen:
Jak píše veny, ten kdo počítá s návštěvama zimních hor, tak si podle toho koupí i pneu s řádným vzorkem a řetězy nepotřebuje, já je v životě nepotřeboval , krom jedné situace, ale to bylo otcovo auto a byl použit klínový řemen z pračky. :? O d té doby jsem taky klíňák vozil, ale zbytečně , stáčí traktorový zimní vzorek a mondeo vyjede to samé co kára s řetězy.

Re: Pneu,disky...

Napsal: 02.09.2012 20:56
od Rumcajs1
Abych se tu na Vysočině prohrábl gumou na pevný podklad, to už bych ležel na břiše :-)
Mimo město tu bývá sněhu haba děj. Pokud je asfalt, tak super, ale pokud je sníh, tak se mi teda ještě nestalo ani s focusáckým úzkým rozměrem, abych se při rozjezdu prohráb na asfalt.
Teorie asi bude taková jak říkáš balu, ale v praxi bych v nějakým centimetru šíře nehledal nic radikálního ;-)

Re: Pneu,disky...

Napsal: 02.09.2012 21:45
od veny
ono pak právě v extremu je každý centimetr znát... Není to o tom dostat se na pevný podklad jako asfalt, ale ten podklad si pod sebou právě zpevnit... Asi o tom najdu nějaký článek až budu mít čas, pač to fakt neumím vysvětlit

Re: Pneu,disky...

Napsal: 02.09.2012 21:50
od Yeshterr
Asi vím, co myslíš Veny, stejná hmotnost auta na menší ploše kola se rovná většímu tlaku na cm čtvereční...je to tak. Finská rallye se jezdí taky na žiletkách :wink:

Re: Pneu,disky...

Napsal: 02.09.2012 21:56
od veny
Yeshterr píše:Asi vím, co myslíš Veny, stejná hmotnost auta na menší ploše kola se rovná většímu tlaku na cm čtvereční...je to tak. Finská rallye se jezdí taky na žiletkách :wink:
:cooler: yes... tak nějak... stejně to někde najdu

Re: Pneu,disky...

Napsal: 02.09.2012 21:57
od Ondra 93
Tak logicky tomu tak je. Stejné jako třeba na lyžích, čím větší lyže tím větší rozložení váhy na plochu. Každopádně vždy záleží na pneu , myslim že i ty 18 ky by se s michelin alpine chytaly dobře, ale cena je trošku extrém už. Takže 17 je dobrá volba ato i 215.

Re: Pneu,disky...

Napsal: 02.09.2012 22:18
od Rumcajs1
Yeshterr píše:Asi vím, co myslíš Veny, stejná hmotnost auta na menší ploše kola se rovná většímu tlaku na cm čtvereční...je to tak. Finská rallye se jezdí taky na žiletkách :wink:
už tomu asi rozumím ;-)
Ale stejně, rozdíl jsem nepozoroval :palec_nahoru:

Re: Pneu,disky...

Napsal: 03.09.2012 11:14
od ballu
Přesně, jak bylo psáno výše, nejde o prohrábnutí na asfalt, ale prohrábnutí přes nově napadaný sníh na pevnější podklad, to může být i tvrdý již ujetý sníh s minulého týdne. :? Zimní guma s dálničním vzorkem to odhrabání provádí pomaleji a když narazí na ten pevnější podklad, tak ho pod sebou ještě více uhladí a zakalí v led. :mrgreen:

Re: Pneu,disky...

Napsal: 03.09.2012 12:20
od Brehowicz
Tereticky byste to už aj měli zvládnute ale prakticky jak tak koukám většina ve sněhu ještě nejezdila :mrgreen:

Re: Pneu,disky...

Napsal: 03.09.2012 13:31
od Fiber
Nejradši bych si dal na Mondíka na zimu žiletkový patnáctky. Kdo jezdil trochu v pořádný zimě, rozdíl pozná. My ze severu, žijící v Liberci nebo Jablonci nad Nisou (kde je mimochodem metr sněhu už v září :D ), kteří zde odjezdili aspoň dvě zimy můžeme říct, že nás ta bílá hmota jen tak nerozhodí :D

Re: Pneu,disky...

Napsal: 03.09.2012 16:28
od Brehowicz
Konečně první pořádný příspěvek :mrgreen:
To je furt jen prohrabe neprohrabe.Pokud jezdí auto celou zimu jen v městě tak je to jedno na jakém vzorku bude jezdit,těch škaredých s mnoha lamelkami je, ale škoda bo se na asfaltu docela sjížději jsou určené na kopce kde je sněhu dost a ty hezké z taky měkké gumy ale hladším dezénem patří na zimní asfalt kde budou držet bo jsou z měké směsi ale garantuju že tam kde bude narváno sněhem si neškrknou a s narustající šířkou pneu z toho budou o to větší sáňky.Synci tak to je a bylo.
A ty lamelky nejsou o tom aby se nějak prořezavaly ale chytaly ve sněhu jak drápky,skuste si kromě suchého prašanu zmáčnou silou v ruce sníh ,silou ho přitlačit na cestu a pohnout bokem,o co větší silou bude tlačit k podkladu tu hrudku o to huř s ní pujde pohnout a tom je ta šířka gumy,zachytit a držet a takhle funguje ona váha auta vs. šířka pneu.Ono se taky vesněhu není k čemu prořezávat pokud je mráz tak je ujetá cesta drsná jak asfalt o co větší mráz o to líp se jezdí a když začnou ty břečky tak u špatné zvolené gumy do špatných podmínek nepomuže ani svěcená voda krom řetězu a pokud nejsem rozjetý abych udržel rychlost tak se budu prořezávet :mrgreen: tak dlouho až zastavím a horším případě se zahrabu a valím pro lopatu a popel na posyp.
A to sem nepsal o tom že i na těch 16 mi je auta líto jak to na tom všelika uježděném bordelu spolu se šutrem (možná jinde se tomu říká inertní posyp u nás je to sprostá struska z werku) o velikosti 2-3cm skáče,mít tam 18 tak mi to vybije zuby.
Co sem tim chtěl říct :mrgreen: no vlastně todle, pokud bych měl jezdit výhradně město tak je to asi jedno jestli 16 nebo 18,205 nebo 225,ale pak stačí jedná jízda do hor a vytahuju je nivkou tydle borce :mrgreen: no a my ze severu se překvapit nenecháme :palec_nahoru:

Re: Pneu,disky...

Napsal: 03.09.2012 16:53
od Yeshterr
Brehowicz píše:Tereticky byste to už aj měli zvládnute ale prakticky jak tak koukám většina ve sněhu ještě nejezdila :mrgreen:
My Pjažáci, co většinu zimy sjíždíme hory a poslechli Břehovy zkušenosti s Nokianama si v klídku udusáme i 2,5m sněhu :mrgreen:
untitled.JPG