Stránka 52 z 82

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 04.08.2012 09:19
od vita_k
prijde ti na grafech neco nenormalni?
Mas tam nekde Maf? Nejak to nevidim a co teplotu DPF (hledej, jestli nevis). Co mam porovnat se svou karou?

Kapkovy test - velmi zajimavy. taky to treba zkusim:)

s piskanim turba v tuto chvili souvislost nema. tj, kdybys tam mel ted cisty olej, tak ti to piska taky.

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 04.08.2012 14:30
od kiblik
Prvni grafy pomalejsi jizdy, se mi zdaji ok. Druhe grafy rychlejsi jizdy jsou dost zubate. Tlak turba tam dosahuje vyssich hodnot, to je ok, pak ale zase stejne rychle pada. To se mi zda trochu zvlastni. Nejsem si vedomej toho, ze bych na te dalnici takhle divocil. Snad to bude jen prehrati merici techniky.

Nevím co je to Maf...je to MassAirFlow (prutok vzduchu)?

Snimani teploty DPF zkousim nastavit.

Vcera jsem odebral vzorek oleje z dvojkove Octavky TDI, najeto cca 110tis km, olej asi 2000km. Dnes ho zkusim nafotit a vyhodnotit. Uz na prvni pohled je ale videt, ze je to sakra rozdil. Je skoro jak novy. :shocked:

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 04.08.2012 19:47
od V12
Chyba mi tam este jedna vec - Accelerator Pedal Position, nech vidime, co robi clanok medzi pedalmi a volantom. Skus tu dialnicu pri 120 este raz a bez tempomatu, snaz sa udrzat konstantny plyn, neries, ze klesne rychlost. Bolo by idealne, keby skuska zachytila aj to zacukanie. Mal by si teda logovat nasledovne :
- MAP - tlak v manifolde
- MAF - vaha vzduchu
- FRP - tlak paliva v raile
- APP - poloha plynoveho pedalu
- Engine Load - vypocitana zataz motora
- IAT - Intake Air Temp - teplota nasavaneho vzduchu
- ECT - teplota chladiva
- Ambient temp - teplota okolia
- barometricky tlak vzduchu ziskavany z riadiacej jednotky (pozor - nie telefonu)
- samozrejme otacky motora a rychlost
ak sa da, bolo by dobre este merat aj polohu EGR, neviem ale, ci to Torque dokaze

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 04.08.2012 20:34
od vita_k
a teplotu dpf

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 05.08.2012 11:12
od V12
Ano, samozrejme majstre, na to som zabudol :oops: , moje kachle toto kurvitko nemali...
Ked sme uz u tej teploty DPF, snad by sa dal monitorovat aj diferencny tlak na DPF. Ked bude blbnut cidlo tohto tlaku, mozno by to mohlo viest k zapinaniu a vypinaniu regeneracie.

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 05.08.2012 22:34
od vita_k
:)

PID na diff tlak mam taky, ale me ukazuje nula, bo uz mam vyrazene. ale nekomu by to mohlo pomoct, kdyby chtel

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 06.08.2012 11:31
od kiblik
vita_k píše:a teplotu dpf
vita_k:

Tech 140°C co to ukazuje od startu motoru je offset a mám to od namerenych hodnot odecist? :idea:

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 06.08.2012 12:18
od vita_k
neodecitat, je to podle me nejnizsi meritelna teplota.

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 07.08.2012 06:47
od V12
Aky je vzorec na vypocet tej teploty z hodnot vratenych PID-om ? Vystupuje v nom nejaka konstanta ? To by dalo odpoved na tych 140 stupnov...

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 07.08.2012 10:43
od vita_k
(A*256)+B

Je mozne, ze je B je konstanta

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 07.08.2012 12:12
od V12
Skus rovnicu zmenit, aby do nej vstupovalo iba B a sleduj hodnotu PIDu. Z vyssieuvedeneho je zrejme, ze hodnota moze byt od 0 do 65535. Keby bola B konstanta, hodnota PIDu sa podla rovnice (A*256)+B meni skokovo po 256 jednotiek...

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 07.08.2012 12:46
od vita_k
hm, to je pravda, ale

kdyz 140=(A*256)+B a A B jsou zrejme cela kladna cisla, tak nevim kolik by to mohlo byt :)

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 07.08.2012 13:58
od V12
Ano, za tychto okolnosti je A=0 a B=140. Cele je to ale nejake divne, pretoze za predpokladu ze Bmin=140 a je zrejme, ze Bmax=255, takze pre A=0 a B=255 je hodota PID 255, nasleduje A=A+1 a B=140 (lebo menej mat nemoze), v tomto pripade je hodnota PIDu 1*256+140=396. Hodnota "o jedno nizsia" by ale bola 255 cim v merani vznikne velky skok. Spozoroval si uz nieco take ?

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 07.08.2012 14:25
od vita_k
Kdepak roste to klidne po stupinku celsia. Nejak ty data asi chodi jinac nez bych cekal. Na canu treba taky chodi dva byty LSN/MSB a tyto se pak spoji za sebe. Treba je tam nejaky scaling, o kterem jeste netusim.

pro Maroda to trochu rozepisu:)

- ja mel za to, ze kdyz odb adapter requestuje nejaky PID pomoci kodu co posle do jednotky tak dostane dva bajty A a B a nejak je frkne do te rovnice z cehoz vypadne nejake cislo. To cislo mi nevychazi z te rovnice, jako by to nebyla rovnice.
- *256 je bitovy posun o 8, takze pak dva bajty daj tech 65536 max.
- scale factor je nastaven 1x, coz znamena, ze se hodnota nenasobi resp. 1, coz nemeni hodnotu. to neodpovida tem 140 :(

celkove moc toho nevim.

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 07.08.2012 14:30
od Marod22
Vy dvaja si podla mňa teraz robíte z ostatných srandu a každý z Vás píše len tak čo ho v danej chvíli napadne :totlsmile: