Stránka 6 z 7

Re: dvouhmota

Napsal: 09.11.2021 16:58
od stano.
Dvojhmotu. Ako pises, ceny su uz super nizke. 320eur za komplet Valeo sadu. Nie ako pred par rokmi, ked len samotny zotrvacnik bol drahsi.
A pri najazde/veku auta to bude dozivotna vymena.

Myslis, ze je to dvojhmota? Pri vypinani motora neklepne? Alebo na volnobehu nehrkoce? Pripadne ked ciastocne/uplne vytlacis spojku meni zvuk?

Re: dvouhmota

Napsal: 09.11.2021 17:04
od MajklHe
Áno myslím ze je to ona... To ze vypínam motor a zahrkoce je už na dennom poriadku. So stlavenou spojkou nezahrkoce. No teraz posledné dni sa objaví hrkotanie aj na voľnobehu ale len na chvíľku... Áno nejak tak sa pohybujú ceny... Momentálny nájazd mam necelých 213500km a spojka je tam pôvodná...

Re: dvouhmota

Napsal: 09.11.2021 17:36
od stano.
Ako pisem, dal by som 2 hmotu, hned celu sadu.
Priprav si velku golu nielen na torx, ale aj na reverzny torx (E- nadstavce). Pravdepodobne na dvojhmote budes mat prave reverz torxy. Nie, 6hrannym orechom to nepovolis (napr vacka sa da, tam nie je taky moment).
Momentak a vystredovacia sada na spojku sa tiez zidu. Alebo to das od oka :lol:
Pocitaj s tym, ze musis povolit a dat nabok DPF, idealne cele vytiahnut. Kvoli jednemu posranemu srobu medzi motorom a prevodovkou, ktory by mohol byt kludne aj z opacnej strany od prevodovky. To chuj navrhoval.
Odvzdusnovaciu sadu na spojkove lozisko si spravis aj z prazdnej flase brzdovky. Namotas tesniacu pasku na hrdlo, natlacis to do nadobky brzdovky a stlacis flasu. Pozor, trubka, ktora ide do loziska, ma mat na sebe a konci malu tesniacu gumicku. Lubi zostat v starom lozisku. Tak ju nestrat. Nova sa neda kupit, len cele vedenie od spojkoveho valca origo ford.

Re: dvouhmota

Napsal: 09.11.2021 18:26
od MajklHe
No uvidíme kedy nastane čas na výmenu... Aké ja mam šťastie tak deň pred štedrý večerom budem v garáž a hrabať sa v tom :totlsmile: diky za stručný a výstižný návod, toto ale budem robiť u kamoša mechanika pod dohľadom a v plné vybavenej garáž... :perfect:

Re: dvouhmota

Napsal: 09.11.2021 18:58
od stano.
Srob za DPF ta varujem dopredu. Mozes to skusit bez povolenia, potom napis, kolko casu si s tym zbytocne zabil :lol:
Momentak a vystredovaciu sadu by mal mat.
Odzvdusnovacia sada na spojku nebyva samozrejmostou. Este druha moznost je napojit hadicku k odvzdusnovaciemu srobu loziska a napriklad velkou striekackou/pumpou to vytiahnut podtlakom.
A este jeden "detail". Niektori to robia aj bez demontaze torpeda pod celnym sklom. Ano, da sa to, ale dost obmedzuje pristup. Odporucam dat dole stierace a cele to demontovat.

Re: dvouhmota

Napsal: 09.11.2021 21:12
od oscaar
Před měsícem jsem měnil spojku + dvojhmotu na connectu. Ta převodovka MTX75 byla vyvynuta v době, kdy ještě fordy neměli DPF. Na connectu ještě nemám DPF filtr a převodovka šla hravě ven i zpět. Ani jsem nemusel povolit a popustit nápravnici. Má i Focus mezi motorem a převodovkou tu vymezovací podložku? Známí má mondeo mk3 s MTX75 dal tam jedno hmotu a říká že je ta převodovka hlučnější a víc to auto cuká.

Re: dvouhmota

Napsal: 09.11.2021 21:15
od enjoy
MTX75 byla už na Escortu :mrgreen:

Re: dvouhmota

Napsal: 09.11.2021 21:50
od jenikHK
Přesně, MT75 (podélná zástavba) a MTX75 (příčná) jsou z 80. let. To se ještě o nějakým DPF lidem ani nezdálo...

Re: dvouhmota

Napsal: 09.11.2021 21:55
od stano.
Podlozka tam nie je. Napravnicou netreba hybat.
Neviem, ci obal prevodovky, napriek tomu, ze sa stale oznacuje MTX75 je nachlp rovnaky - ci by fyzicky pasovala. Do FF2 isla aj s 2.0 benzinmi, aj s naftou 1.8 a myslim aj 2.0, minimalne pred FL.
To je jedno. Ten srob mohli dat z opacnej strany a isiel by nadherne von. Nech by aj spravili nejaku novu reviziu pre 1.6TDCi motory. Pri inych motorizaciach je motor inak ovesany. Pri 1.6TDCi aj bez DPF, iba s katom, tam kat zavadzia - treba aspon tepelny stit posunut, zobrat kratky kluc a 2x si zlomit ruku. Vacsinou co som nasiel navody a videa aj tak ten kat davaju nabok.

Re: dvouhmota

Napsal: 09.11.2021 22:07
od oscaar
:mrgreen:

Re: dvouhmota

Napsal: 13.04.2022 18:28
od jardab2
Tak spojka na mem FFII CC 2.0 TDCI 100kW je asi po smrti i s dvouhmotou, uz to je hlucne moc. Sada se da koukam sehnat za desitku, to neni problem, ale zajimalo by me, jestli to jde metodou, ze nejak vyndam prevodovku nebo musi ven motor? Zespodu k tomu mam pristup v montazni jame. U Alfy 2.4JTD jsem to vyndanim prevodovky celkem snadno vymenil...
Jeste jsou sady na prestavbu na jednohmotu ale to predpokladam neni dobry napad, nebo jo?

Re: dvouhmota

Napsal: 13.04.2022 18:45
od stano.
Pri sucasnych cenach dvojhmoty v tom nevidim zmysel.

Re: dvouhmota

Napsal: 21.05.2022 14:46
od jardab2
Tak jsem se k tomu konecne dostal, prirozebral a vypada to, ze by prevodovka po vyndani leveho naboje a hridele a odstrojeni vseho mozneho mohla jit vysunout spodem (kdyz se trosku spusti leva strana motoru) Nezkousel to nekdo?
Jeste podotazka k manualni prevodovce, nemohu na to tady najit primo tema, kdyz uz z ni vypoustim olej, jaky olej tam ekonomicky dat (levnejsi, je to uz docela jete) a kolik se vejde? 2.0TDCi 6-ti kvalt. Radilo to zastudena docela blbe ale to mohlo byt i spojkou.

Re: dvouhmota

Napsal: 22.05.2022 15:25
od jardab2
Takze to timto zopusobem rozebrat jde, je potreba vyndat napravnici a vsechno mozne kolem, spustit motor docela sikmo, hridel prevodovky je nastesti pomerne kratka a staci vysunout par cm a pak prevodovku spustit.
Dvouhmota je na kasi, ma to vuli do vsech stran, nedivim se, ze se motor klepal jak ratlik, jak to bylo nevyvazene... Taky z toho vypadaly nejake plisky a dalsi bordel. Takze v tydnu snad prijde nova sada a pak to bude jeste sranda dat dohromady ;-)

Re: dvouhmota

Napsal: 25.05.2022 20:20
od jardab2
Vi nekdo utahovaci momenty sroubu setrvaku a pritlacaku? Spojka prisla, cekal jem tam nejaky navod a nic...