zimní starty 1.8TDci

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Kent
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 25.11.2008 21:37
Bydliště: Kuřim

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od Kent » 26.11.2008 21:27

Také mne překvapilo,že kontrolka žhavení u FF zhasne, ať je venku jakákoliv teplota, asi po jedné sekundě. U Escorta to bylo přibližně nepřímo úměrné teplotě, tj. když byl motor studený, tak svítila kontrolka déle, ale stejně jsem se řídil podle cvaknutí relátka, které cvakalo vždy až chvilku po zhasnutí kontrolky.
Zřejmě ročníky FF 2002 se takto chovají, soudím dle ostatních příspěvků..., že by novější ročníky už zase lépe indikovaly pravou dobu žhavení?
Měl bych ještě dotaz na kontrolu žhavících svíček. Dle Etzoldovi příručky "Jak na to?", se po odpojení baterie nejen vymaže registr závad motoru a též je pak nutné znovu zadat bezpečnostní kód rádia, ale je pak i nutné znovu naprogramovat řídící jednotku motoru a automatiku stahování oken. Tak se chci zeptat, co to obnáší, protože programovat řídící jednotku motoru opravdu neumím a ani nechci...
Ford Focus 1.8 TDCI, 85 kW, r.v. 03/2002 kombi modrá

Uživatelský avatar
Pao
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 02.02.2008 03:18
Kontaktovat uživatele:

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od Pao » 28.11.2008 09:57

dovolte malý vstup....

Lidičkové...občas užívám k jízdě starého forda transita...najeto 750 tisíc km. Motor pořád jede - i když ne ja za mlada...ale o tom psát nechci.

Když je zima, startuje již velmi špatně!...jak to vyřešit? - začali jsme používat tzv. startovací spraye. (před startem se tento spray stříkne do sání - nesmí se moc!! ) a motor obvykle naskočí "lépe než v létě". Je to ale staré auto, tak se toho nebojím.

Použil někdy někdo takovouto metodu u TDCI ?? ...zkušenosti??? vhodné x nevhodné?
FF 1,8 TDCI 03

kurtak
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: 11.09.2008 12:52
Bydliště: východočeský
Kontaktovat uživatele:

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od kurtak » 28.11.2008 13:31

zdravim, tak u me je to tak, at je leto ci zima kontrolka zhaveni mi zhasina porad stejne cca. 2 sekundy. mel jsem problemy uz pod 10 stupnu celsia - nekdy az na paty start mi to chytalo, tak jsem se nastval a juknul na zhavice 3 byli v haji - dal jsem novy a zadna zmena porad stejne. nekde na tomto foru jsem vycetl, ze to muze delat jeste slaba baterie a take starter :o , tak jsem koupil novou baterii a je pokoj - ne ze by to chytalo vzdy na poprve ale na podruhe vzdy, zatim zkouseno do minus 5 stupnu.
Ford Focus combi 1.8 TDCI, 85 kw, r.v. 2002

Uživatelský avatar
t.dudis
Junior
Junior
Příspěvky: 320
Registrován: 20.11.2008 20:59
Bydliště: Starý Pelhřimov
Kontaktovat uživatele:

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od t.dudis » 02.12.2008 17:02

Zdravím, tak zimní starty zatím pořád ok. Akorát jsem si všimnul, že po vypnutí motoru mi tam něco asi po třech vteřinách začne jakoby chrastit, je to takovej zvuk, jako když je něco roztočenýho a postupně se to zpomaluje než se to zastaví. Že by nějaký větrák? Myslím, že se to tu taky řešilo. Dělá to tu někomu taky a berete na to nějaký ohled?
Ford Mondeo kombi 2.0i Titanium, 107 KW/145 K, 11/2009, metla Thunder Galerka: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 56&t=38288
Byl:Ford Focus 1.8 TDCi 85 KW/115 K, 4/2006, Hatchback/5, Trend X

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od pelen » 02.12.2008 18:25

Zhavici svicky zhavi podle teploty. Kontrolka zhasne drive a signalizuje jen moznost nastartovani. Svicky zhavi o neco dele - dozhavuji pro rovnomerny chod studeneho motoru.
Naposledy upravil(a) pelen dne 02.12.2008 21:06, celkem upraveno 1 x.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
jur
Nováček
Nováček
Příspěvky: 154
Registrován: 06.02.2008 19:42
Bydliště: NM SK

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od jur » 02.12.2008 20:20

Ja som postrehol velku zmenu pri studenom startovani ked som pri poslednej vymene oleja namiesto 5W40 dal 5W30 presne podla specifikacie Ford. Aj ked nebol nejaky velky problem pred tym nastartovat taraz to ide o poznanie lepsie.
FF Combi 1.8 TDCI 74kW 2004
Obrázek

Uživatelský avatar
racetiger
Junior
Junior
Příspěvky: 396
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: 252 .. PZ

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od racetiger » 06.12.2008 18:13

t.dudis píše:Zdravím, tak zimní starty zatím pořád ok. Akorát jsem si všimnul, že po vypnutí motoru mi tam něco asi po třech vteřinách začne jakoby chrastit, je to takovej zvuk, jako když je něco roztočenýho a postupně se to zpomaluje než se to zastaví. Že by nějaký větrák? Myslím, že se to tu taky řešilo. Dělá to tu někomu taky a berete na to nějaký ohled?
Hm tak to mi kdysi delalo Scorpio,kdyz mi sikovny mechanik delal remenici a nedotahl ji a setrvacnosti se tam tocila podlozka(stesti ze se to neprotocilo),takze bych to docela resil.Vetrak bys videl na prvni pohled a hlavne je elektrickej takze setrvacnost tam asi moc ne.Pokud je to chrasteni kovoveho charakteru tak bych to vazne moc nepodcenoval aby tam nebylo neco volne
Obrázek

Obrázek

_______________________________________
Hatcback 5dv., 1.8TDCi 74kW/100HP, modrá metalíza
Obrázek
Patří nafta jenom do kamen??

Uživatelský avatar
racetiger
Junior
Junior
Příspěvky: 396
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: 252 .. PZ

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od racetiger » 06.12.2008 18:20

Pao píše:dovolte malý vstup....
Lidičkové...občas užívám k jízdě starého forda transita...najeto 750 tisíc km. Motor pořád jede - i když ne ja za mlada...ale o tom psát nechci.
Když je zima, startuje již velmi špatně!...jak to vyřešit? - začali jsme používat tzv. startovací spraye. (před startem se tento spray stříkne do sání - nesmí se moc!! ) a motor obvykle naskočí "lépe než v létě". Je to ale staré auto, tak se toho nebojím.
Použil někdy někdo takovouto metodu u TDCI ?? ...zkušenosti??? vhodné x nevhodné?
Ten startovaci spray neni moc vhodny,dostane to dost velkou ranu(hlavne kdyz toho tam nafoukas vic) a muze se to projevit na klice nebo na cepu - vlastne to muze chytit i aniz je to stalcene od horka na zhavici(jednou mi to bouchlo v Pick-upu aniz bych tocil motorem,slo jen zhaveni a byla to rana jako z dela,fakt jsem se lekl.
U toho transita bych zkusil Eko-lube,Uno nestartvalo ani v lete (male tlaky) aplikovali jsem a i v mrazech chytlo.
Do Tdci nedoporucuji ani jednu tuto moznost - pokud nechyta a neni moc najeto videl bychto na zhaveni - a hlavne zmerit tlaky
Obrázek

Obrázek

_______________________________________
Hatcback 5dv., 1.8TDCi 74kW/100HP, modrá metalíza
Obrázek
Patří nafta jenom do kamen??

Uživatelský avatar
alexino
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1439
Registrován: 22.10.2008 11:57
Bydliště: Praha 5
Kontaktovat uživatele:

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od alexino » 06.12.2008 21:30

tak zatím zima nikde, co se tyce zhaveni tak odvolavam co sem odvolal ... neni to tak ze by mi zhaveni zhaslo opravdu vzdy po dvou sekundach... vesmes se to asi meni podle toho jak dlouho auto stoji a jak je chladno, tak do tech 4 sekund... jinak potom otocim a hned motor naskoci, mooc spokojenost...
"Evžen" Ford Focus II kombi r.2006, 1.8 TDCi, deep navy blue
Obrázek
Obrázek
Galerie:
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=97&t=12113

Vewehr
Junior
Junior
Příspěvky: 423
Registrován: 27.04.2008 17:17
Bydliště: Hradec Králové

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od Vewehr » 17.12.2008 14:33

Pro ujasnění, asi budu za troubu, ale co je lepší - někdo píše startovat po cvaknutí relé, kdy se rozsvítí kontrolky (předpokládám, že vypnutím žhavení) a např. pelen, že svíčky dožhavují při běhu studeného motoru, tzn. startovat před cvaknutím :?:? Pročetl jsem toho hodně, ale jasná odpověď mi asi unikla.
Ford Focus II Combi 1,6 16V, 2006, 74 kW, Stříbrný

Kent
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 25.11.2008 21:37
Bydliště: Kuřim

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od Kent » 17.12.2008 18:03

startovat po cvaknutí relé, kdy se rozsvítí kontrolky (předpokládám, že vypnutím žhavení)
...kontrolky po chvíli naopak zhasnou, až na olej a nabíjení. Zhasínání kontrolek se žhavením nemá moc společného (vyjma vlastní kontrolky žhavení samozřejmě).
Kontrolka žhavení po chvíli zhasne též, ale vlastní relé, které zajišťuje žhavení slabě cvakne až po chvíli. V tu chvíli je vhodné zkoušet startovat. V mrazu se mi osvědčilo nestartovat hned po prvním cvaknutí, ale až tak na potřetí.
Ford Focus 1.8 TDCI, 85 kW, r.v. 03/2002 kombi modrá

Vewehr
Junior
Junior
Příspěvky: 423
Registrován: 27.04.2008 17:17
Bydliště: Hradec Králové

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od Vewehr » 17.12.2008 18:37

Sorry, myslel jsem rozjasnení podsvícení. Mám trochu hektickou službu :?. To, že se rozsvítí kontrolky a po chvíli zhasnou je jasný i mně :lol:. Ono i ta kontrolka žhavení s tím vlastně nemá moc společnýho. Na chvíli problikne a přitom to žhaví dýl (když nemáš v čudu 4 žhaviče jak do nedávna já :roll:). Trochu mě překvapuje, že už vlastně startuješ bez žhavení, páč relé odpadlo. Říkal jsem si, jestli by nebylo nejlepší jednou nechat do cvaknutí prohřát žhaviče a okolí a při druhým žhavení nastartovat, dokud jště žhaviče jedou, aby šla nafta na rozpálený.
Ford Focus II Combi 1,6 16V, 2006, 74 kW, Stříbrný

Kent
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 25.11.2008 21:37
Bydliště: Kuřim

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od Kent » 26.12.2008 19:44

Trochu mě překvapuje, že už vlastně startuješ bez žhavení, páč relé odpadlo.
No začnu točit startérem přesně v okamžiku, kdy uslyším cvaknutí...konzultoval jsem tento postup s ing. strojaři, protože jsem si říkal, jestli to vůbec má smysl třikrát žhavit a pak startovat (jako jestli to mezitím nevychladne a nevyjde to nastejno, jenom s trápením akumulátoru) a dle jejich vyjádření se prostor těch válců určitě prohřeje na vyšší teplotu, než v případě jednoho žhavení a poté hned startování. No každopádně se teď teplota pohybuje kolem nuly a když to udělám tak, jak jsem popisoval, tak mi FF chytne nejpozději na čtvrté převalení a to už jsem ochotný akceptovat...HI.
Ford Focus 1.8 TDCI, 85 kW, r.v. 03/2002 kombi modrá

Uživatelský avatar
alexino
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1439
Registrován: 22.10.2008 11:57
Bydliště: Praha 5
Kontaktovat uživatele:

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od alexino » 27.12.2008 21:32

hmm, no ja teda startuju hned jak mi zhasne kontrolka zhaveni, nejaky cvakani teda nejak nevnimam, ted bylo u nas tak minus 3-4, motor naskoci okamzite
"Evžen" Ford Focus II kombi r.2006, 1.8 TDCi, deep navy blue
Obrázek
Obrázek
Galerie:
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=97&t=12113

Uživatelský avatar
Marko
Nováček
Nováček
Příspěvky: 71
Registrován: 03.02.2008 21:09

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od Marko » 28.12.2008 12:26

Tiez startujem hned po zhasnuti kontrolky zhavicov, ale zistil som ze hlavne je dolezite mat dobru baterku. Minuly rok som mal Vartu a auto startovalo aj pri vacsich mrazoch na brnk. Potom mi tam vo Ford servise vymenili nejaku "smejd" taliansku ,(vraj sa nemusim obavat bezne ju davaju do Fordov) a tento rok to uz citim na starte. Auto sice chyti na prve startovanie ale pretoci viackrat. Skusim zmenit sposob startovania ale velku sancu nevidim. Proste alfa a omega zimnych startov je BATERIA.
Mondeo 2.0 TDCi 110 kW prepnute na 132 kW, 2015 Titanium, Deep impact blue.
Fiesta 1.4 71 kW, 2012 red

Bolo:
Focus, 1,8 TDCi 74kW, 2003, atollgreenmetalic
Orion 1.6 D

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů