Stránka 6 z 7
Re: Zvuk motoru 1.8 TDCi 85 kW
Napsal: 29.08.2013 14:09
od V12
Ak das do novej ojnice nove salky a ostatne nechas stare, je otazka casu, kedy tu novu zadres, pretoze olej potecie cestou mensieho odporu a viac bude mazat opotrebovane loziska ako nove, tesne. Ked menit ojnice a loziska, tak vsetko. Toto ma ucili v skole a potvrdilo to aj par mechanikov, ktorych poznam. Pokial ale chce zakaznik na oprave setrit, urobi sa to prave takto a s rizikom, ze sa v horsom pripade po par tisic km opat vrati.
Re: Zvuk motoru 1.8 TDCi 85 kW
Napsal: 29.08.2013 14:32
od phofy
Hlavně za 25000 Go motoru, když by si připlatil, tak by asi nebyl problém sehnat nějakej lehce jetej
Re: Zvuk motoru 1.8 TDCi 85 kW
Napsal: 29.08.2013 15:36
od Jardak
V12 píše:Ak das do novej ojnice nove salky a ostatne nechas stare, je otazka casu, kedy tu novu zadres,
Četl jsi co jsem napsal? Asi ne... Psal jsem, že když bude klika a šály OK, tak se prostě šály přendají do nový ojnice a klikový mechanismus bude dál běhat tak jak byl zaběhnut. Pouzdro pístního čepu není mazaný tlakovým olejem ale pouze ostřikem, takže nevadí, že vůle bude menší než u ostatních jetých, který jsou ale OK.
Re: Zvuk motoru 1.8 TDCi 85 kW
Napsal: 29.08.2013 15:41
od V12
Ale cital, cital. Len som si myslel, ze si sa pomylil. Do novej ojnice stare salky ? A to sa robi ?
Re: Zvuk motoru 1.8 TDCi 85 kW
Napsal: 29.08.2013 15:54
od mytrash
Myslim, ze za tech 25 000 jsem dostal novy pist, prebrouseni vsech lozisek na klice + nova kluzna loziska s tim, ze se to nekam posilalo, aby pry presne sedely vule v novych loziscich a klice.
Re: Zvuk motoru 1.8 TDCi 85 kW
Napsal: 29.08.2013 16:14
od phofy
Nech zkontrolovat ty vůle jak psal jardak a pak se uvidí dál
Re: Zvuk motoru 1.8 TDCi 85 kW
Napsal: 31.08.2013 08:51
od stano.
V12 píše:Ale cital, cital. Len som si myslel, ze si sa pomylil. Do novej ojnice stare salky ? A to sa robi ?
To by sa tak veru malo. Ved sam si napisal, ze nove saly + stara klukovka = pruser. Samozrejme aj tie stare veci musia byt aspon ako-tak v poriadku. Ak je to vymlatene a vyheglane cele, tam to menit vsetko ...
Ja som robieval cpavkove kompresory, jeden vazil tolko, ako cely Focus. Plus niekolko stokilovy elektromotor na spolocnom rame. Dokopy skoro 3 tony. Ojnicne sroby sa tahali s polmetrovymi trubkami. Tam ked nieco prdlo a ojnica vyletela cez blok, to bola sranda

Na aute motor vacsinou hned zastane, alebo ho okamzite vypne vodic. Tam to motor este trieska dalej, pokym nepribehne obsluha. Nebodaj je niekde mimo pred TV. To byva potom masaker

Tak pre zaujimavost (u motorov je to ale ine), na nich ak nebol piest z jednej strany viditelne zodrany a nemal po sebe drazky, tak pri GO sa menili iba valcove vlozky a kruzky. Piest sa nechaval stary, ojnicne lozisko islo vacsinou uz druhe, ojnica stara, klukovka na prebrus a prevazenie (vazila cez 100kg) a saly nove, presne podla noveho prebrusu klukovice. Tieto masinky maju casto piestne capy mazane aj ostrekom, aj tlakom.
Re: Zvuk motoru 1.8 TDCi 85 kW
Napsal: 31.08.2013 19:50
od V12
Myslel som to tak, ze sa ma dat obrusit klukovka a menit vsetky salky za nove, nielen na postihnutej ojnici. Proste ziadna ciganska robota v snahe usetrit par EUR. A samozrejme vsetky ojnice nove. Ked generalka, tak poriadna, nech je dalsich 200k km pokoj.
K tomuto mam este jednu otazku :
Ako je mazany piestny cap ? Ktosi tu pisal, ze odstrekom, to sa mi ale absolutne nechce verit - pokial viem, vsetci robia navrtane ojnice, takze aj piestny cap je potom mazany tlakovo.
Re: Zvuk motoru 1.8 TDCi 85 kW
Napsal: 31.08.2013 20:58
od Jardak
V12: u běžných motorů se pístní čep maže ostřikem. Ojnice má v horní části otvor a pouzdro pístního čepu má rozváděcí drážky. Píst je kvůli chlazení zespodu tryskou ostřikován olejem, čímž se olej dostane do toho otvoru v ojnici. Tryska pro mazání pístu někdy bývá na velkým ojničním oku.
A co se týče tý nový ojnice na starou kliku. Tak ještě jednou úplně polopatě.
Motor je v dobrý kondici, ale stane se porucha - odejde pouzdro pístního čepu. Motor začne klepat, ale tlak oleje má v pořádku a po rozebrání je klika i šály v pořádku i po změření rozměru. Ojniční pouzdro je ale poškozený - protočilo se v oku ojnice. Ojnice je tedy poškozená a než oprava stávající ojnice je jednoduší použití ojnice nový (nebo dobrý použitý). Ojnice se musí dovážit podle tý původní. Píst je taky poškozenej, proto se musí vyměnit a s ním i kroužky. Původní šály z motoru se tedy namontují do nový ojnice a motor bez problémů chodí (klikový mechanismus je tak jak byl zaběhnut). Samozřejmě, než se kroužky zaběhnou s válcem, tak má postiženej válec menší kompresní tlak, ale to se časem srovná.
Nikdo tu nic nepsal o tom že by se brousil pouze jeden klikovej čep.
Jiná je samozřejmě situace kdy už je motor celkově opotřebenej a havárie pístního čepu byla poslední kapka, případně se jelo bez oleje, nebo kde je klikovej mechanismus z fabriky poddimezovanej -třeba renault dci. Tam ale vyjde levněji sehnání jinýho motoru, ne celková GO.
Re: Zvuk motoru 1.8 TDCi 85 kW
Napsal: 01.09.2013 12:00
od V12
Diky za vysvetlenie toho mazania.
Re: Zvuk motoru 1.8 TDCi 85 kW
Napsal: 17.09.2013 15:12
od mytrash
Zdravím,
nechal jsem zkontrolovat vůle ventilů. Prý jsou v pořádku. Důvod klepání není schopen nalézt

. Opět přišel s domněnkou, že by to mohly být vstřiky nebo ještě vylágrovaný píst ve válci? Jaký na to máte názor?
Díky.
Re: Zvuk motoru 1.8 TDCi 85 kW
Napsal: 17.09.2013 16:08
od phofy
Dělá to ten zvuk i když máš zařazeno a nešlapeš na plyn?
Re: Zvuk motoru 1.8 TDCi 85 kW
Napsal: 17.09.2013 16:18
od Jardak
Klepe mu to i při padání otáček, přehraj si video. Tipuju si pístní čep na dalším válci....

Re: 1.8 TDCI 85 KW
Napsal: 11.02.2014 17:42
od Tomex
Ahoj, prosím o radu, mám Focuse 1.8 TDCI rok 2007, v pátek jedu do Berlína a nevím zda si mám kupovat nějakou emisní známku, nevím přesně jestli mám euro 4 a nebo euro 5, máte s tím někdo zkušenost? Děkuji
Re: 1.8 TDCI 85 KW
Napsal: 11.02.2014 17:45
od smoula
Euro IV a záleží kam přesně jedeš

Na netu je mapa emisních zon
