Stránka 6 z 7

Re: Zvuk motoru 1.8 TDCi 85 kW

Napsal: 29.08.2013 14:09
od V12
Ak das do novej ojnice nove salky a ostatne nechas stare, je otazka casu, kedy tu novu zadres, pretoze olej potecie cestou mensieho odporu a viac bude mazat opotrebovane loziska ako nove, tesne. Ked menit ojnice a loziska, tak vsetko. Toto ma ucili v skole a potvrdilo to aj par mechanikov, ktorych poznam. Pokial ale chce zakaznik na oprave setrit, urobi sa to prave takto a s rizikom, ze sa v horsom pripade po par tisic km opat vrati.

Re: Zvuk motoru 1.8 TDCi 85 kW

Napsal: 29.08.2013 14:32
od phofy
Hlavně za 25000 Go motoru, když by si připlatil, tak by asi nebyl problém sehnat nějakej lehce jetej

Re: Zvuk motoru 1.8 TDCi 85 kW

Napsal: 29.08.2013 15:36
od Jardak
V12 píše:Ak das do novej ojnice nove salky a ostatne nechas stare, je otazka casu, kedy tu novu zadres,
Četl jsi co jsem napsal? Asi ne... Psal jsem, že když bude klika a šály OK, tak se prostě šály přendají do nový ojnice a klikový mechanismus bude dál běhat tak jak byl zaběhnut. Pouzdro pístního čepu není mazaný tlakovým olejem ale pouze ostřikem, takže nevadí, že vůle bude menší než u ostatních jetých, který jsou ale OK.

Re: Zvuk motoru 1.8 TDCi 85 kW

Napsal: 29.08.2013 15:41
od V12
Ale cital, cital. Len som si myslel, ze si sa pomylil. Do novej ojnice stare salky ? A to sa robi ?

Re: Zvuk motoru 1.8 TDCi 85 kW

Napsal: 29.08.2013 15:54
od mytrash
Myslim, ze za tech 25 000 jsem dostal novy pist, prebrouseni vsech lozisek na klice + nova kluzna loziska s tim, ze se to nekam posilalo, aby pry presne sedely vule v novych loziscich a klice.

Re: Zvuk motoru 1.8 TDCi 85 kW

Napsal: 29.08.2013 16:14
od phofy
Nech zkontrolovat ty vůle jak psal jardak a pak se uvidí dál

Re: Zvuk motoru 1.8 TDCi 85 kW

Napsal: 31.08.2013 08:51
od stano.
V12 píše:Ale cital, cital. Len som si myslel, ze si sa pomylil. Do novej ojnice stare salky ? A to sa robi ?
To by sa tak veru malo. Ved sam si napisal, ze nove saly + stara klukovka = pruser. Samozrejme aj tie stare veci musia byt aspon ako-tak v poriadku. Ak je to vymlatene a vyheglane cele, tam to menit vsetko ... :nixw:
Ja som robieval cpavkove kompresory, jeden vazil tolko, ako cely Focus. Plus niekolko stokilovy elektromotor na spolocnom rame. Dokopy skoro 3 tony. Ojnicne sroby sa tahali s polmetrovymi trubkami. Tam ked nieco prdlo a ojnica vyletela cez blok, to bola sranda :D Na aute motor vacsinou hned zastane, alebo ho okamzite vypne vodic. Tam to motor este trieska dalej, pokym nepribehne obsluha. Nebodaj je niekde mimo pred TV. To byva potom masaker :D
Tak pre zaujimavost (u motorov je to ale ine), na nich ak nebol piest z jednej strany viditelne zodrany a nemal po sebe drazky, tak pri GO sa menili iba valcove vlozky a kruzky. Piest sa nechaval stary, ojnicne lozisko islo vacsinou uz druhe, ojnica stara, klukovka na prebrus a prevazenie (vazila cez 100kg) a saly nove, presne podla noveho prebrusu klukovice. Tieto masinky maju casto piestne capy mazane aj ostrekom, aj tlakom.

Re: Zvuk motoru 1.8 TDCi 85 kW

Napsal: 31.08.2013 19:50
od V12
Myslel som to tak, ze sa ma dat obrusit klukovka a menit vsetky salky za nove, nielen na postihnutej ojnici. Proste ziadna ciganska robota v snahe usetrit par EUR. A samozrejme vsetky ojnice nove. Ked generalka, tak poriadna, nech je dalsich 200k km pokoj.

K tomuto mam este jednu otazku :
Ako je mazany piestny cap ? Ktosi tu pisal, ze odstrekom, to sa mi ale absolutne nechce verit - pokial viem, vsetci robia navrtane ojnice, takze aj piestny cap je potom mazany tlakovo.

Re: Zvuk motoru 1.8 TDCi 85 kW

Napsal: 31.08.2013 20:58
od Jardak
V12: u běžných motorů se pístní čep maže ostřikem. Ojnice má v horní části otvor a pouzdro pístního čepu má rozváděcí drážky. Píst je kvůli chlazení zespodu tryskou ostřikován olejem, čímž se olej dostane do toho otvoru v ojnici. Tryska pro mazání pístu někdy bývá na velkým ojničním oku.

A co se týče tý nový ojnice na starou kliku. Tak ještě jednou úplně polopatě. :D
Motor je v dobrý kondici, ale stane se porucha - odejde pouzdro pístního čepu. Motor začne klepat, ale tlak oleje má v pořádku a po rozebrání je klika i šály v pořádku i po změření rozměru. Ojniční pouzdro je ale poškozený - protočilo se v oku ojnice. Ojnice je tedy poškozená a než oprava stávající ojnice je jednoduší použití ojnice nový (nebo dobrý použitý). Ojnice se musí dovážit podle tý původní. Píst je taky poškozenej, proto se musí vyměnit a s ním i kroužky. Původní šály z motoru se tedy namontují do nový ojnice a motor bez problémů chodí (klikový mechanismus je tak jak byl zaběhnut). Samozřejmě, než se kroužky zaběhnou s válcem, tak má postiženej válec menší kompresní tlak, ale to se časem srovná.
Nikdo tu nic nepsal o tom že by se brousil pouze jeden klikovej čep.

Jiná je samozřejmě situace kdy už je motor celkově opotřebenej a havárie pístního čepu byla poslední kapka, případně se jelo bez oleje, nebo kde je klikovej mechanismus z fabriky poddimezovanej -třeba renault dci. Tam ale vyjde levněji sehnání jinýho motoru, ne celková GO.

Re: Zvuk motoru 1.8 TDCi 85 kW

Napsal: 01.09.2013 12:00
od V12
Diky za vysvetlenie toho mazania.

Re: Zvuk motoru 1.8 TDCi 85 kW

Napsal: 17.09.2013 15:12
od mytrash
Zdravím,

nechal jsem zkontrolovat vůle ventilů. Prý jsou v pořádku. Důvod klepání není schopen nalézt :-(. Opět přišel s domněnkou, že by to mohly být vstřiky nebo ještě vylágrovaný píst ve válci? Jaký na to máte názor?

Díky.

Re: Zvuk motoru 1.8 TDCi 85 kW

Napsal: 17.09.2013 16:08
od phofy
Dělá to ten zvuk i když máš zařazeno a nešlapeš na plyn?

Re: Zvuk motoru 1.8 TDCi 85 kW

Napsal: 17.09.2013 16:18
od Jardak
Klepe mu to i při padání otáček, přehraj si video. Tipuju si pístní čep na dalším válci.... :cry:

Re: 1.8 TDCI 85 KW

Napsal: 11.02.2014 17:42
od Tomex
Ahoj, prosím o radu, mám Focuse 1.8 TDCI rok 2007, v pátek jedu do Berlína a nevím zda si mám kupovat nějakou emisní známku, nevím přesně jestli mám euro 4 a nebo euro 5, máte s tím někdo zkušenost? Děkuji

Re: 1.8 TDCI 85 KW

Napsal: 11.02.2014 17:45
od smoula
Euro IV a záleží kam přesně jedeš ;) Na netu je mapa emisních zon ;)