Stránka 6 z 15

Napsal: 29.11.2007 19:26
od Gold
Martin1 píše:Vlákno jsem pročetl celé, ale o teplotě, kdy TDDi žhaví ani zmínka. Žhaviče jsem vyměnil a byly všechny dobré. Ještě budu měřit relé.
Mě u bývalého TDDi nežhavilo dokud motor nevychladl.

Napsal: 29.11.2007 20:20
od Kóťa
Tak sem pořád přemýšlel jestli je taky nemám v háji....Jak Pelen psal,že to žhaví před startem a po startu a o pohasínání kontrolek.otočim klíčkem na žhavení(Auto stálo asi tři dny)a žhavím asi 2-3.Nevim jestli to pomáhá když žhavím vícekrát nebo ne....?????Každopádně začnu točit a asi 5 vteřin točim než to chytne a tak vteřinu po nastartování se rozzářej kontrolky.Tak to znamená,že to žhaví a ten delší start je tím ,že je motor studenej a dlouho stál????

Napsal: 29.11.2007 20:25
od pelen
Zhavit ti nemusi. Zatim neni vubec poradny mraz. I kdyz uz bylo -8°C, tak mi to chytlo na 1 nazhaveni a na brnknuti.
Rozzareni kontrolek nekolik vterin po nastartovani muze byt tim, ze zacne pracovat altik. Pri zapnuti klicku se roznou kontrolky a cca za 0,5-1s jejich jas poklesne - to je zpusobeno zhavenim (vetsim odberem proudu z baterky).

Napsal: 29.11.2007 20:29
od Kóťa
A je to tedy poznat podle kontrolek?Protože mě nepohasnou před startem...Byl -1 st.To už by žhavit měly ne?Jinak těch 5 vteřin startuju vždy,když je motor studenej a delší dobu stál.Tak to asi normální není,co?

Napsal: 29.11.2007 21:16
od Jozkablack
Stál jsem 5 dní a vyjel včera při teplotě -4°C (noc 16°C)....start ihned po zhasnutí kontrolky na žhavení, žhavil jsem jen jednou a chytlo to na první otočku startéru. Soused vedle se až podivyl, má Peugeota HDi a ten mu prej po delšim stání točí cca 5vteřin. No mě to přijde jako strašně dlouhá doba.

Napsal: 29.11.2007 21:21
od pelen
Pokles jasu kontrolek jako test zda zhavice zhavi, je jen pomocny. Nejlepe je zmerit odpor zhavicu.
Opet doby zhaveni:

Napsal: 29.11.2007 21:30
od Kóťa
A dokáže mě ještě někdo navést kde žhaviče najdu a jak je vyndat na změření?Nemám důvěru v náš servis.Když jim to dám změřit,určitě budou špatné.i když si to myslím.... :(

Napsal: 29.11.2007 21:47
od 4100
Uplne najdokonalejší spôsob kontroly žhav. sviečok je odmontovať prívodný a prepojovací vodič žhav.sviečok, vybrať ich z motora a pripojiť priamo na batériu (doporučujem vodiče priemer 3-4mm a pozor na skrat). Všetky by sa mali nažhaviť celé už od špičky. Niekedy sa pri kontrole skúšačkou chovajú ako dobré, ale žhavia len u telesa, čo nestačí. Všetky by sa mali nažhaviť za rovnaký čas, t.j. max 3-4sek. Jednoduchší spôsob (len informačný!!!) je tento: odmontovať prívodný a prepojovací vodič a potom žiarovkovou skúšačkou prepojiť +pól a kontakt žh.sviečky so závitom (pozor na náhodný dotyk na "kostru" - skrat!!!). ak je sviečka dobrá, žiarovka svieti, akje spálená, nesvieti. Ale pozor - neodhalí to hore spomínané "zadné" žhavenie. Takže doporučujem: najskôr hrubá kontrola druhým spôsobom a potom, ak sa zdá, že je všetko OK, ale problémy pokračujú, aj prvý. Životnosť sviečok sa pohybuje od počtu štartov za rok - bežne 2-3roky. Tiež záleží na kvalite - doporučujem BOSCH a to tie tzv. rýchložhaviace. Typ podľa motoru - dobrý predajca má katalóg, ak ho nemá zdrhaj!!!

Napsal: 29.11.2007 21:52
od Jozkablack
4100: Chlape naprostý souhlas, přesně takhle to dělám i já a nikdy mne to ještě nezklamalo. Co výc řešit.

Kota: Přesně tak, zajeď do servisu a zjistěj že půlka motoru je KO :roll:

Napsal: 29.11.2007 22:39
od Kóťa
Hmm,ale kde ty svíčky hledat? :lol: Já to opravdu nevím a dost smíchu....

Obrázek

Z fotky mě to nenapadá,možná kdybych mohl mrknout na motor v reálu,ale nikdy jsem je nescháněl....A pak bych je teda měl vyndat a jednu po druhé propojit nejlépe šestkou drátem(radši)s + baterky a když jsou dobrý měly by se rozžhavit?

Napsal: 29.11.2007 22:54
od Jozkablack
Vydíš ten růžovej kabel vlevo od měrky oleje, pod vstřiky???? Tak to je propojovací kabel mezi svíčkami, ten sundáš a pak vyšroubuješ jednu po druhý! A pak jak jsi psal....jednu po druhý na baterce otestnout.

Napsal: 29.11.2007 22:58
od ajvn
Taky jsem je nemohl najít :D , ale hledal jsem nějaký kabel o větším průřezu, co k ni vede plusku a ejhle!, byly na světě. Takže když se koukneš na tu fotku, cos tu dal, tak za měrkou oleje je přívod na žhaviče červeným silným drátem průřezu cca 6mm. Vede pak od měrky směrem doleva pod vstřikama vždy z jednoho žhaviče na druhý. Na ty žhaviče teda není nic moc přístup, na vyšroubování jsem musel použít trubkový klíč desítku. Jo a u mě byly všechny po smrti :( . Doufám, že jsem ti poradil a už je najdeš

Napsal: 30.11.2007 00:23
od pelen
Az je budes vysroubovavat, tak tam rovnou nasroubuj nove. Je tam opravdu dost blby pristup.

Napsal: 30.11.2007 09:36
od jamaka
4100 píše: Tiež záleží na kvalite - doporučujem BOSCH a to tie tzv. rýchložhaviace.
Preto odporucujem original Ford, urcite co ide do prvovyroby je odladene. A je to asi tak ako so svieckami v benzinoch. Ina znacka = problemy a kratka vydrz :)

Napsal: 30.11.2007 20:45
od martinsk
Aj ja som mal v poslednej dobe chuť premerať žhaviče, ale po zistení aký blbý je k žhavičom prístum rýchlo ma tá chuť prešla. Zatiaľ mi štartuje dobre, uvidím pri väčších mrazoch. Zatiaľ do -10 bez problémov.