Stránka 50 z 187

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 07.07.2019 13:57
od Wolf78
A už si jim to napsal do SM , že tam mají chybu v měření ??? :wink:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 07.07.2019 14:07
od Sentik
Balu:
V technickém tématu? A já myslel, že jsme v sekci pokec. Kde se tak nějak kecá o tom, jak jsou na tom atmosféry vs downsizovaný motory.

Máš tu mrak zkušeností od lidí, co ty turba maj. Téměř nikdo si nestěžuje a nebude to jen tím, že to prostě maj doma, ta radost z toho motoru během využití tam opravdu je :mrgreen:

To že tobě i 1,5 EB "smrdí", to je v dnešní době smutný, ale ono to vážně nebude tak zlý.
To tady podáváš fakt jak kdyby nějaká 2.0+ atmo byla jediná správná cesta.
Za mně, než 1.6 atmo, tak raději 1.0 EB a než 2.0 atmo, tak 1.5 EB vždy a všude. Ty si kup co chceš.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 07.07.2019 14:45
od ballu
Stále obehraná písnička.
Co se třeba konečně vyjádřit k té rozborce škodovky.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 07.07.2019 16:10
od Jemar
Asi všichni tušíte (alespoň to předpokládám), že diskuse tímto stylem vůbec nikam nevede. Všichni jsou ve svých zákopech a na druhou stranu plivou své jedovatosti.
Mám atmosférický dvoulitr, kterého se ještě nehodlám zbavovat, protože slouží k mé spokojenosti. Zkušenost s EB mám osobní, v rodině je čtyřválcový EB 1.5 v Mondeu MK 5. Nebyl sice nový, ale měl najeto jen několik tisíc km, takže je v záruce a to v té nejdelší, jaká jde pořídit. Majitel prostě udělal maximum pro to, že pokud by se něco potento, bude i tak v pohodě. Na důkaz toho, že nejsem ortodoxním zastáncem atmosfér, můžu s klidem říci, že i s těžkým Mondeem tenhle motor cvičí slušně, je tichý, pružný, se spotřebou kolem 8 litrů.
Když se podívám na zdejší ortodoxní zastánce turbomotorů (o 1.5 bych ani netvrdil, že se jedná o downsizing), pak mají auta nová, určitě s prodlouženou zárukou. Pak je velice snadné, až laciné tvrdit, že nic na světě není lepšího než oturbený benzínový motor a kdo má atmosféru je zpustlý, nevzdělaný mastodont, který měl vyhynout už v třetihorách.
Zde v tomto sporu totiž vůbec nejde o to, jestli je ten či onen motor výkonostně nebo uživatelsky lepší, ale o to, jestli bude mít oturbený motor alespoň stejnou životnost jako atmosféra. Myslím to obecně, protože věřím, že se objeví spousta názorů, že tohle nebo tamto se podělalo už po pár tisících km. Ať už je oturbený motor lepší nebo horší, je nepopiratelné, že obsahuje daleko více součástí, které se mohou během let poškodit či opotřebovat. Ani to by nebylo tak dramatické. Vyšší přesnost výroby, tlak na kvalitu, ale bohužel docela zásadně i na náklady přináší svá specifika, která se mohou v dlouhodobém provozu projevit. Vůbec nejhorší vlastností moderních turbomotorů je jejich nízká úroveň "blbuvzdornosti". Většina řidičů nemá technického vzdělání nebo důvěřuje výrobci tak, že provoz a údržba vozidla popsaná v manuálu je alfou a omegou a je třeba vše striktně dodržovat. Asi tušíte, že nejhorší, co lze pro tento motor udělat je, nutit ho pracovat s velkým zatížením v nízkých otáčkách, což v podstatě odpovídá šipkám doporučujícím včasné řazení nahoru. Je to daň zeleným, protože motory mají v tomto režimu nejmenší emise.
Já nemám problém s turbomotorem Ecoboost, já mám problém s použitým turbomotorem Ecoboost, protože je náchylný na způsob zacházení a to u běžného ojetého auta bohužel nelze nijak ověřit. Mluvím o ojetinách proto, protože jsem doposud kupoval starší auta s pěknou výbavou za lepší peníz, než nový sociál. Už i z toho důvodu, že nové auto ztrácí v prvních letech více na ceně.
Chtěl bych se zeptat ortodoxních zastánců turbomotorů, zda by mi někdo z nich upřímně odpověděl, zda má nové auto bez rozšířené záruky a zda ho někdo chce vlastnit déle, než je doba jeho sjednané záruky. Za opravdového a přesvědčeného zastánce kvality těchto motorů totiž považuji jen toho, kdo si tento motor koupí po druhém nebo třetím majiteli. Těm ostatním, kteří mají své přesvědčení vyfutrované prodlouženou zárukou, a po ní auto prodají, totiž moc nevěřím. Takovej frajer bych uměl být taky....
Takže pokud se ptáte jaký motor bych si pro příští auto vybral, pak by to byl nejspíše čtyřválcový 1.5 Ecoboost. Bohužel výběr auta bude podstatně větší dobrodružství s nejistým koncem, a to mě na tom všem vadí nejvíce.... :(

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 07.07.2019 16:48
od Konik
Kupoval jsem nove auto se standardni 2letou zarukou. Po 5 letech mam najeto 113 tis. km. Jedinou zavadou za celou dobu byl uvolneny drzak katalyzatoru, ktery rezonoval (oprava za 200 Kc). Auta se v dohledne dobe zbavovat nebudu a uvazuju, ze bych si ho nechal min. dalsich 5 let.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 07.07.2019 16:50
od Jemar
:palec_nahoru:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 07.07.2019 17:04
od Sentik
Za sebe můžu říct, že jsem auto samozřejmě bral s nejdelší možnou zárukou, úplně stejně tak, jako jsem to udělal u 1,6 atmo - z jednoho prostýho důvodu - podělat se může naprosto všechno, statisticky to může padnout na každýho (atmo nebo EB) a ta cena prodloužený záruky byla v poměru k ceně auta pakatel, doslova.
Takže argument "vám s dlouhou zárukou se to machruje", nechápu. Bral bych to takhle s jakymkoliv motorem. At už bych si auto plánoval nechat 2 roky (líp se to prodává) a nebo bych si ho planoval nechat do nevím kdy.

A k druhý otazce, nekoupil bych si olítaný auto po 2/3. majiteli žádny, ani takovy ani makový, prostě žádný. Protože prostě netušim, jak se k tomu ten předchozí choval a nehodlám to zjistovat :oops: Ten kdo do takovyho kupu jde neni podle mne zastance kvality, ale hazarder, nebo vyhledavač adrenalinu :roll:

Jinak souhlasim, že se tu motáme v kruhu, ale co, je to holt pokec. Tady se furt předhazuje, že ten se bojí tohodle, ten by si nekoupil tohle. Osobně mám pořád ty FoFo oba, s tou atmo jezdím nerad a naštěstí moc nemusim, je to fakt hlučný slabý auto a o tý spolehlivosti se stejně bez jasných dat nějakých reklamací / problemu muzeme jen dohadovat :cry:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 07.07.2019 17:29
od ballu
Stále nevidím vyjádření k motoru škodovky po 100 tisících. Tam není třeba se dohadovat, tam jsou čísla daná Vaculíkem.
Nejen zde, ale i na jiných fórech se vede taková to debata.
Proč nevylosují jedno auto z bazaru, které rozeberou. Když mohli motor rozebrat a vážit díly na usazeniny karbonu, s použitím aditiva a bez něj, nebyl by problém i tento test.
Když se tímto dokáže, že jsem kecal, všem se omluvím. Zatím jsem názoru, jakého jsem. Kdyby neměli máslo na hlavě, dávno ten test byl. Automobilky moc dobře vědí, jakou životnost má jednotlivý díl. Z peněz na vývoj padne nejvíce na testování životnosti, aby věděli, kde to odrbat.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 07.07.2019 17:38
od Jemar
Sentik píše: Takže argument "vám s dlouhou zárukou se to machruje", nechápu.
Já to sice takto doslova nenapsal, ale vystihuje to skutečnost :lol:

Mě šlo o to, že statisticky je prodej nových aut daleko za ojetými a tím se člověk nesmí divit, že ostatní jsou skeptičtější k novým motorům, protože jdou do daleko větší nejistoty než ti, kteří si kupují auta pouze nová, tzn. že kdybych byl v tvé kůži, měl bych podobné názory, protože riziko je minimální. Bohužel tenhle styl vlastnictví auta si každý dovolit nemůže, to bychom neměli průměrné stáří auta kolem 15 let.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 07.07.2019 17:44
od ZaQik
prodlouzenou zaruku maji od MY2016 snad vsichni - jednak je to diky marketingu nosovickeho konkurenta a pak hlavne jeji "prodavani za 0CZK" dealery, protoze se zacalo ve velkem mluvit o problemech motoru v FF3 RS a 1.6EB

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 07.07.2019 17:45
od Wolf78
ballu píše:Když se tímto dokáže, že jsem kecal, všem se omluvím.
ty se nikomu omlouvat nemusíš , stačí když přestaneš štěkat jako malej ratlík za plotem :perfect:



Auto jsem kupoval s 5 letou zárukou v základu a 2 roky jsem si dokoupil už jen tak pro radost :wink: (cena + 2 roky = 5500kč ) .
Většinou auto prodávám po mém nájezdu 100 tis.km což je cca 5-6 let od koupi :wink: a jestli jej prodám či nikoliv ještě nevím , jelikož nevím co bude za 5-6 let . Ale když to vidím nyní tak si ho klidně nechám , jelikož má vše co potřebuji výkon motoru , "spotřeba" (u nafty byla lepší ,ale ... ) , kromě vyhřívaného volantu (což nepotřebuji) ve FULL výbavě tak co si od auta ještě přát . :palec_nahoru:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 07.07.2019 17:49
od Sentik
Jemar:
Já vím,
osobně jsem byl skeptickej jak u atmo, tak u EB, takže záruku samozřejmě co nejdelší :mrgreen:

Šlo mi spíš o to, že nákup po 2-3. majiteli s vysokým nájezdem už je opravdová loterie a je uplně jedno jestli půjde o atmo nebo o turbo. K turbu se někdo mohl chovat lidsky a naopak atmo mohlo vlastnit prasácký hovado, víš jak to myslím.

Jinak prodloužená záruka se i v roce 2017 dokupovala na 5/7 let, rovnou na 5 ji davali až cca od pulky roku 2017. Osobně jsem bral maximum, 7 let. I kdybych prodával, tak at se ta babeta nevysype novému majiteli :hhura: Nebo spíš pokud vysype, at mu to zadarmo opraví.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 08.07.2019 12:26
od ballu
Wolf78 píše:
fofok píše: místní hateři budou dělat jako by nic :mrgreen:
A co čekáš :lol: to je klasika :wink: a ještě vymyslí nějakou teorii relativity o testu :totlsmile:

Můžete se konečně oba dva vyjádřit k těm hodnotám testu.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 08.07.2019 12:59
od fofok
A proč?Ty sem furt cpeš něco čemu nerozumíš ani ty sám,tak sem dej odkaz na ty jiný fora,kde to taky řešej.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 08.07.2019 14:12
od ballu
Jestli jsi přečetl , co jsem napsal já i s hodnotama, tak každý soudný člověk usoudí, že o tom asi něco vím. Jen ty jsi se pěkně odhalil, děláš tady machra , druhé urážíš, a sám znáš kulové hovno.
A stejně na tom je vás tady více, jak to nemá klávesy, jste v řiti, jen rýpete a urážite lidí, kterým nesaháte ani po kotníky.