Stránka 49 z 97

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 16.06.2010 09:29
od Lopik@Trance
to u mna niekedy najvacsi problem tam vrazit spiatocku .. strasne vela krat ide len do polovice a tak musim zaradit najskor stvorku a potom skusit znova .. jak na autoskole :blee:

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 16.06.2010 09:43
od Anndy
jo, jo. so spiatockou je to na nic. nie ze by to v inych autach nerobilo sem-tam problem, ale na ford nemaju :D

Ja uz inak ako cez trojku, spiatocku neradim. Proste spojka, do 3 a potom do R a na 99% to tam padne vzdy a hned. Plus treba radit pomaly.

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 16.06.2010 10:31
od Gromik
Jo jo - zpátečka, to je dílo :dih: ... nejhorší je, když pomalu přijíždím a chci parkovat, tak z "jedničky" prostě "zpátečku" tak v 8 případech z 10 nedám. ... musím z jedničky vyřadit, pustit spojku, sešlápnout spojku, 3sec počkat (jinak to půjde přes zuby) a pak až zpátečku ... zvyknul jsem si, ale :wallbash:

Občas mě tak při parkování vytroubí nějaký ferda co hrozně spěchá, že jako zdržuju, ale jinak pohoda :-)

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 16.06.2010 10:34
od Anduril
Neni to idealni ,ale zvyknul jsem si. S trojkou problem nemam, sem tam ta zpatecka jde spatne.
Nicmene na fiatu mi casto nesla ani jednicka (na krizovatce vetsinou:), takze s fordem jsem spokojen :hhura:

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 16.06.2010 11:00
od MK2
Nedávno jsem se točil na takové velmi úzké cestičce o 180° Tak jsem asi 10krát po sobě řadil z jedničky na zpátečku než jsem se otočil. A neměl jsem absolutně žádný problém z řazením, šlo to tam jak po másle :)
Ale je taky pravda že v některých situacích tam jde spátečka hůř zařadit. Nijak mě to ale neobtěžuje

Totok by se mělo spíš přesunout do sekce převodovka :wink:

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 16.06.2010 15:17
od jack-3d
MK2 píše:Totok by se mělo spíš přesunout do sekce převodovka :wink:
Sice jsem nechtěl dělat zbytečně vlákno (mám 1,6Ti-VCT pár měsíců a přicházím na různé odlišnosti od FF1 a měl jsem jen dotaz, jestli je to normální a nebo čím to je), ale jak to tak vypadá, nové vlékno by tohle téma uživilo.

Budu dál testovat. Jinak já se zpátečkou nemám vůbec problém, zatím jen jednou jedinkrát nezapadla, jinak couvám úplně každý den několikrát. Oproti FF1 je tady zpátečka lepší. Teď se snažím soustředit při řazení 2->3, třeba si zvyknu.

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 17.06.2010 12:56
od el_Barto
tak ja musim rict ze zpatecka me taky prekvapila, i kdyz je prakticky bezproblemu. Prekvapila me ptz pokud auto opravdu nestoji tak jde vzdycky pres zuby. kdyz se napr chci otocit, byl jsem zvykly zastavovat a jeste pred uplnym zastavenim ji tak hodit a pak az auto zastavi se proste rozjed dozadu, ted musim vzdycky cekat az uplne vsechna energie z auta opadne...

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 17.06.2010 13:18
od madbugie
ak ma pamäť neklame tak fofo nemá celkom synchronnu spiatočku a tak sa doporučuje počkať s vyšliapnutou spojkou 0,5 až 1 sec. pred zaradením... aby nešla cez zuby... (aj tak sa mi to nie vždy podarí...)

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 17.06.2010 13:24
od Anndy
tomu sa hovori technologicky naskok :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ja to riesim, ako som pisal, automaticky spojka, "za tri" a R.

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 17.06.2010 16:41
od el_Barto
pekny bordel teda...

btw jeste to strasne dela kdyz se necha motor bezet na volnobeh delsi dobu a pak hned sup zpatecka a HRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRK je tam :-D

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 19.06.2010 15:13
od Kaizer
Zdravím pánové,
měl bych dotaz ohledně vyřazování rychlosti např při jízdě z kopce a nechat tak pracovat pouze kinetickou energii vozu společně se zemskou přitažlivostí.Někde jsem se dočetl,že u moderních motorů se vyřazovat rychlost nevyplatí protože při brzdění motorem ŘJ automaticky sama uzavře přívod paliva a tím má auto nulovou spotřebu oproti neutálu kdy do motoru pořád nějaké palivo teče.Jaké máte zkušenosti?
Mám Focuse II combi jen krátce (asi 1000km) ale PP ukazuje při netrálu snižování spotřeby.On ten palubní počítač není zrovna etalonem přesnosti tak třeba jestli nějak nezkresluje.

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 19.06.2010 15:20
od Anduril
Pri vhodne zarazene rychlosti a jizde, kdy neni treba vykon motoru, napr. z kopce, to opravdu vetsinou jede za 0.0. Na neutral to musi davat nejake palivo, aby motor bezel. V prvnim pripade je pohanen koly. Pri neutralu z kopce mi to vetsinou ukazuje neco kolem 2l/100.

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 19.06.2010 15:45
od MK2
Já jen dodám, že při takové jízdě s kopce při zařazené rychlosti nesmí otáčky motoru klesnout pod 1800 ot/min. Pod tyto otáčky už si motor zase nějaké to palivo vezme (takové mám skušenosti vysledované podle ukazatele aktuální spotřeby PP) :wink:

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 20.06.2010 20:15
od Anduril
Dnes jsem to zkousel a pri jizde z kopce se zarazenou 5kou PP ukazoval 0l/100 i pri 1300ot. Ono asi zavisi i na jinych podminkach.

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 20.06.2010 22:27
od madbugie
že oné že taktok...

pri jazde so zaradenou rýchlosťou ale bez "plynu" prípadne s brzdením, počítač odpája prívod paliva a spotreba musí ukazovať 0,0 l až do cca 1300 - 1500 otáčok kde už automaticky začne pridávať aby motor neskapal a vtedy je aj dobre zasa pridať plyn resp. vyhodiť rýchlosť (t.j. neliezť s tým pod 1500)

využíva sa to pri zjazdoch kopcov - brzdenie motorom, alebo pri dojazdoch na križovatkách a podobne... motor sa chladí nasávaným vzduchom a robí mu to dobre (teda ak nerátame nejaký alpský 10 km zjazd kde by sa už mohol podchladiť ale v ČR SR také asi nemáme...)

nevýhoda je že auto "brzdí"

ak ideme s vyradenou rýchlosťou dole kopcom tak motor beží na neutrále a priemerná spotreba závisí od rýchlosti v 60 ke cca 2 l na sto a v 90 cca 1,2 l na sto (teda u mojej benzinovej 1,6ky)

nevýhoda je že motor sa nechladí a žerie nejaké to palivo, výhoda zasa že nebrzdí a tým pádom je dlhší dojazd

tak si vyberte... :D

ja používam najčastejšie zaradenú pri dojazde na križovatku prípadne ked vchádzam do mesta na spomalenie a zasa pri zjazdoch kopcov väčšinou bez rýchlosti aby to nebrzdilo ked je strmší tak s rýchlosťou ale tuto na trnafsku tých kopcov no skôr kopčekov nie je vela... :D