Stránka 45 z 80

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Napsal: 20.12.2020 15:27
od Jemar
Hoffis píše: 20.12.2020 12:51 Tvůj případ je něco úplně jiného. Chyba p0420 je nízká účinnost katalyzátoru. To je zpravidla způsobeno vysypanim katu, nebo jeho spálením. Prostě už tam ''žádný'' katalyzátor není. To žádným čistidlem neopravis.
Čistič katalyzátoru je nesmysl, kat není filtr. Kupovat takové věci, jsou vyhozené peníze.

Naopak čištění proti karbonu, který má za následek LSPI smysl má. Akorát bych se bál trošku toho, že se může uvolnit více ''bordelu'' a udělat někde paseku.
S takto malým nájezdem ale problém asi nebude.
Co je chyba P0420 samozřejmě vím. Vysypání katu je jedna z více možností této chyby a tam samozřejmě žádný čistič nepomůže. Ani já nejsem ignorant, abych si na vysypaný kat koupil čistič :roll: . Většinou problémy způsobuje zanesení karbonem nebo korozí, kdy se pokryjí kanálky katu souvislou vrstvou a omezí přístup výfukových plynů k aktivní vrstvě katalyzátoru. Předpokládal jsem, že když se konkrétně k čištění katalyzátorů prodávají specializované přípravky, bude možné alespoň zaznamenat nějaký dílčí úspěch, třeba v podobě prodlouženého intervalu rozsvícení kontrolky motoru. Bohužel se tak nestalo. To je vše, co jsem chtěl říct. Chemie je sice mocná, ale ne všemocná. Zrovna tak nevěřím, že chemicky lze rozhýbat zapečené pístní kroužky, které se musí někdy štípat a postupně vysekávat. Proto ani nevěřím, že by to mělo nějaký valný úspěch při dekarbonizaci spalovacího prostoru a ventilů přímovstřikových motorů. Jediné čemu věřím je, že karbon rozpouští pouze velmi agresivní chemie, která může zanechat stopy i jinde, než potřebujeme. U přímovstřiku věřím nepodtáčení motoru (ignorace šipky řazení), bezvápníkovým olejům a jejich včasné výměně (klidně i 10t km.)

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Napsal: 20.12.2020 15:34
od Hoffis
Jemar píše: 20.12.2020 15:27
. Většinou problémy způsobuje zanesení karbonem nebo korozí, kdy se pokryjí kanálky katu souvislou vrstvou a omezí přístup výfukových plynů k aktivní vrstvě katalyzátoru.
[/quote]

tak to opravdu ne.... v 99% případů je buď kat ucpaný vysypáním, nebo je spálený


ukaž mi někoho, kdo to takto rzí zanesené měl a někdy čištěním vyřešil...
samopzřejmě ne firmu, která vyrábí tu chemii :mrgreen:

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Napsal: 20.12.2020 16:05
od oscaar
VIF si dávám do nádrže při tankování. Jak u benzínu, tak i u dieselu. Nevěřím těm aditivovaným palivum u čerpacích stanic. Myslím že jako prevence to musí stačit 🤓.

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Napsal: 20.12.2020 16:17
od ballu
Přesně tak , katalyzátor není žádný filtr plynů, jak si někdo myslí. Je to dodatečné spalování výfukových plynů přes keramické přepážky .

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Napsal: 20.12.2020 16:25
od stano.
Jemar píše: 20.12.2020 15:27 Zrovna tak nevěřím, že chemicky lze rozhýbat zapečené pístní kroužky, které se musí někdy štípat a postupně vysekávat.
Netvrdim, ze to pomoze na kazdy pripad pripecenych kruzkov. Pisem o konkretnom motore v Toyote. Predtym zral vyse liter na tisic. Teraz (zatial) je to cca deci-dva na tisic (neviem presne, zatial ma iba 500km).
Urcite neboli pripecene tak, ako pises. Keby sa to neriesi dlhsiu dobu, asi by pomohlo iba mechanicke cistenie - tomu som sa chcel vyhnut, kedze v tomto pripade musi ist motor z auta von.

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Napsal: 20.12.2020 17:07
od Jemar
Hoffis píše: 20.12.2020 15:34tak to opravdu ne.... v 99% případů je buď kat ucpaný vysypáním, nebo je spálený
Je to tak jak píšeš, vlastně není to 99%, ale 105%. Všechno ostatní jsem si vymyslel. Spokojen? :wink:

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Napsal: 20.12.2020 17:13
od Hoffis
ono je zajímavé, že zde ve vlákně o 1.5 EB , kde chce někdo pčedejít problému čističem, tvrdíš, že je chemie na prd a že ji nevěříš a při tom jsi ji sám použil na čištění KATU. To je potom ale jasné, že s ní máš špatné zkušenosti. Ty jsi chtěl problém chemií řešit, ne mu předcházet a to je naopak. Hlavně používat něco do nádrže na čištění KATU, je stejný nesmysl, jako tam lít něco , aby měl člověk tvrdší pneumatiky...

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Napsal: 20.12.2020 20:10
od ballu
Pánové, a jak se vám ten přípravek vlastně dostane na ty ventily u toho EB.

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Napsal: 20.12.2020 20:20
od SVV
stano. píše: 20.12.2020 15:07
SVV píše: 20.12.2020 14:45 Třeba VIF má provedené testy od nezávislé a certifikované laboratoře, že skutečně funguje
Ano, je to overene.
SVV píše: 20.12.2020 14:45 A BG by měl být silnější a efektivnější.
A to je uz domnienka.

Dobre, mozes verit tomu, ze aditivum do paliva na motore s priamym vstrekom vycisti sacie ventily.
Počkej, kde píšu, že to čistí ventily? Jen říkám, že věřím BG že je ještě účinnější než VIF, vzhledem k informacím co sem posbíral od známých, kterým VIF nepomohl a BG ano. A pokud se budeme bavit třeba o tom EPR čističi motoru, tak u mojeho ecoboostu se nic mimořádného nedělo. Ještě má malý nájezd, ale u toho dvojkového Focusu 1.6 benzín to byl brutální kouř z výfuku. Něco se vypálí ,ale většina zůstane v oleji, který se následně vymění. Rozkládá to karbon na molekuly.
Asi není náhoda, že Ford u nových motorů kombinuje přímý i nepřímý vstřik. Tipuju jako hlavní důvod čištění ventilů.

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Napsal: 20.12.2020 21:15
od 321910336
Kombinace přímého a nepřímého vstřikování je z důvodu emisí. Na čištění ventilů Ford víš co.

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Napsal: 20.12.2020 21:27
od maxik25
ballu píše: 20.12.2020 20:10 Pánové, a jak se vám ten přípravek vlastně dostane na ty ventily u toho EB.
Proč to řešíš zrovna ty, šalina má nějaké ventily ??? :lol: :lol:

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Napsal: 20.12.2020 22:03
od ballu
Já nic neřeším, jen napovídám. Na ventily u EB nejde nic na ventily, co by čistilo a zasrané a zapečené pístní kroužky máte od těch eco olejů. 🤣🤣🤣🤣

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Napsal: 20.12.2020 22:28
od SVV
Pokud má auto najeto 70.000 km a více, tak je samozřejmě lepší a efektivnější provést profesionální dekarbonizaci a následně již jen přidávat 1x za 15000 km BG 44K do nádrže nebo používat balíček KOMPLETNÍ DEKARBONIZACE. Výsledek je velmi znatelný. Pokud nechcete absolvovat profesionální dekarbonizaci, můžete dojít k cestě postupně pomocí balíčku KOMPLETNÍ DEKARBONIZACE, ale tento servis neobsahuje sací systém. Ten je možné dělat jen v autorizované provozovně.

I z tohoto vyjádření výrobce je zřejmé, že BG má být v prvé řadě prevencí. Je potřeba s tím začít v době, kdy je ještě motor relativně čistý.

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Napsal: 21.12.2020 12:29
od Ma.rt
S cca 70 tkm jsem si auto kupoval, ze je akorat zajete a ma jeste aspon 2x tolik bez jakychkoliv zasahu pred sebou. Kam nas ten ecovyvoj dovedl...
Ale VIF liju taky :lol:

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Napsal: 21.12.2020 12:51
od Banny
Zase to tu netreba riešiť ako keby každý druhý motor odchádzal. Mám troch známych co maju na 1.5EB najazdené +100k, jeden ma o chvíľku 200k km a stále idú ako hodinky. Takže klídek :)