Stránka 43 z 80

Re: Monitoring tisku - aneb co se píše o Fordu

Napsal: 15.12.2020 19:32
od danielvrsek
Nevím, co to znamená, že praskne válec. Možná tak blok motoru u konkrétního válce? Nicméně z toho, co jsem tady četl, se jako nejčastější závada jeví odrovnání pístního kroužku a poškrábání stěny válce. V tom odkazu je zmíněn prasklý píst, který vede ke stejné věci.

Re: Monitoring tisku - aneb co se píše o Fordu

Napsal: 15.12.2020 21:08
od oscaar
A taky je známo, že EcoBoost poškozuje detonační spalování. Které vzniká v nízkých otáčkách, v tomto momentu při akceleraci, začne turbo tlakovat do motoru vzduch a vzniká detonační hoření. A píst se může propálit nebo prasknout. Prasklý blok motoru jsem zažil s VW CADDY 1.9 TDI, motor se doslova utopil v oleji 😁.

Re: Monitoring tisku - aneb co se píše o Fordu

Napsal: 15.12.2020 21:53
od fofok
Tady to taky nasaje olej z odvětrání žádný nízký otáčky.Amíci tam dávaj separátor olejový mlhy,kterej je už na tříválci a tady u nás nic.Na netu psal nějakej důchodce co mu prdnul válec dva měsíce po záruce.Jezdil jenom do značky a najeto lehce přes šedesát tisíc a už delší dobu mu to prej netáhlo,takže to vzniklo ještě v záruce a Ford ho nechal zaplatit plnou cenu159 000,-🤮🤮🤮🤮U koncernu by dostal minimálně kulanci.K zblití ten přístup.

Re: Monitoring tisku - aneb co se píše o Fordu

Napsal: 16.12.2020 08:25
od oscaar
Hmm, tak k šéfovi z Německa nebyl koncern tak schovivaví. Měl 14 stejných aut a u třech se projevila stejná závada (praskl blok blízko turba a praskla i přepážka dělící olej a vodu, v expansce bylo místo vody šedý puding a zničený motor a celý okruh chlazení motoru) . Koncern mu nedal žádnou slevu a za opravu jednoho auta chtěl 6800€. Šéfa to nasralo a všechny VW prodal a místo nich koupil 14 Mercedesů.

Re: Monitoring tisku - aneb co se píše o Fordu

Napsal: 16.12.2020 09:32
od fofok
Koncern má problémy s některejma verzema 2,0 tdi a on to neměl na operák a bylo to po záruce?V práci máme x desítek koncernů a žádnej takovej případ jsme neměli.Tady na TSI ti řetěz vyměnili kolikrát si chtěl a když se to potkalo,tak si platil po záruce akorát materiál, když si jezdil do značky,v záruce samozřejmě nic.Ale to je jedno,je to tady úplně mimo téma.Mě zaráží že u 1,5 ecoboost se o problémů ví,v USA to řeší a u nás dělají mrtvý brouky,že o ničem neví.

Monitoring tisku - aneb co se píše o Fordu

Napsal: 16.12.2020 09:38
od Sentik
Tak o problémovosti TSIček by se tu dalo taky napsat dost... ale na Focusím foru je asi zbytečný to probírat.

Je zajímavý, že vás koncernáře vždy zaráží jen něco, co se týká Fordu nebo EB, ale o průserovosti koncernových superstrojů nikdo nikdy neslyšel :mrgreen: Vzhledem k tomu, že to má na operáky v okolí každá druhá firma, tak mně přijde, že se to sere až nezdravě moc. Ale jak je to všechno firemní, tak to "nikdo tak neřeší" ...

Což mi připomnělo, že musíme dojet vyzvednout opravenou Oktávku ze servisu :mrgreen: :totlsmile:

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Napsal: 16.12.2020 11:06
od Ksanda
Problémy jsou v Rusku a USA. Jedná se většinou o 2. válec.
Oslabené je to mezi válci tzv. řezy a vzhledem k nízkým oktanovým benzínům které mají, to asi detonuje ( lspi ) a bud to pohne stěnou a poruší to těsnění hlavy, nebo něco praskne. https://pumaspeed.co.uk/product-Pumaspe ... .jsp&pic=3
Ford v roce 2019 blok motoru modernizoval č. 2380224. https://www.youtube.com/watch?v=vVCyzQ249CE&t=1038s https://www.youtube.com/watch?v=xIDtbHIZ5iA

Dále se v saní vysráží olej, tohle taky vyřešil novým saním a odlučovačem oleje, ale může to mít spíše souvislost s Kugou, do které se montoval filtr pevných částic. č. 2266326, 2365263. https://www.drive2.ru/l/554603286850699292/

Dále jsem našel, že 1.5 se dělala ne jen v Rumunsku, takže to může mít souvislost i s výrobou ( nekvalitní bloky ).

Dále by bylo vhodné používat oleje proti LSPI. Je na to norma API SN PLUS, API SP. překvapivě norma 948-B 5W 20 neobsahuje, má pouze trochu snížený obsah vápniku.
https://www.castrol.com/en_cr/ccsa/home ... tions.html

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Napsal: 16.12.2020 11:27
od fofok
JJ tady ten forďák ty 1,5 dělá v USA a má tam dost videí taky úniky chladící kapaliny do válce plus ten separátor i ty prasklý válce atd.

https://www.youtube.com/watch?v=a04Fa_5xia0

Re: Monitoring tisku - aneb co se píše o Fordu

Napsal: 16.12.2020 11:57
od Ma.rt
ballu píše: 12.12.2020 19:06
fofok píše: 10.12.2020 12:08 No nevím,tady bych řekl,že má mimořádně pravdu.O 1,6 eb se to ví o starých litrech taky a teď se objevují 1,5 eb a furt stejnej problém.
To přeci nemůže být pravda, se zdejších členů nikdo takový problém nemá. Jsou to fámy a za takové se zde dává ban.
To jsi mě předběhl :D
Takže už i 1.5 jdou do kopru? Kdo by to čekal.... :bebng:

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Napsal: 16.12.2020 12:16
od vladka1
Holt přímý vstřik a LSPI.. Ford je pěkná kurva, tohle by měli řešit opravou zdarma i po záruce. Ekobuřt za týhle situace do baráku nepustim.. Příští motor dost možná bude Fiatí FIRE 1,4 T-jet (88 nebo 110 kW) - oturbená osvědčená klasika 4 válec s nepřímým vstřikem, podle mne z moderních oturbených kolovrátků možná nejlepší, kromě spotřeby asi nemá zásadní problém (papá kolem 7, a třeba výkonově podobný TSI si vezme kolem 5 - 5,5), nemá variabil, nemá EGR, prostě klasická atmosféra a jen přihodili turbo bez dalších píííp..

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Napsal: 16.12.2020 12:49
od Ma.rt
Jasná věc, to souhlasím. T-Jet je výbornej. Jenže pořád se najdou lidi, který za úsporu jednoho mizernýho litru na sto budou obhajovat takovýhle krámy. Ale to je pořád dokola :D

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Napsal: 16.12.2020 13:11
od Karel2
ja mam najeto +-35k a najedu tak +-12/rok takze za 5 let tam bude +-100k km, proto jsem sel i do EB. Krmim to 100 benzinem a nepodtacim, takze jezdim za +-8 litru, zadna uspora oproti minule atmosfere :lol: za navyseni vykonu mne to stalo a porad stoji :cooler:

uz od dob TDci jsem tvrdil, ze tyhle motory jen nove a to uz plati i u oturbenych benz. motoru, jen ten 3 hrnek mne porad nejde pod fousy 8) , nove 3hr 1,5 uz jsou asi konstrukcne vychytane a tam bych nad nim mooozna i uvazoval, ovsem koupit EB(nejen Ford) se 150-200k km je podle me :bebng:

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Napsal: 16.12.2020 13:47
od Ksanda
Ale jak jsem psal, hlavně rusko a usa. U nas máme celkem ok benzin a když se to nepodtáčí, tak by to mohlo vydržet. Nevim o nikom, kdo by to u nás řešil ( zatím). Pokazit se můžu vše a navic jsou tady 1.6 přes 100tkm a jsou ok.

Zatim mam najeto 30tkm a ok vše. Ale po záruce přecházím na jiný olej.

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Napsal: 16.12.2020 13:53
od pkadecka
Karel2 píše: 16.12.2020 13:11 ja mam najeto +-35k a najedu tak +-12/rok takze za 5 let tam bude +-100k km, proto jsem sel i do EB. Krmim to 100 benzinem a nepodtacim, takze jezdim za +-8 litru, zadna uspora oproti minule atmosfere :lol: za navyseni vykonu mne to stalo a porad stoji :cooler:
Za +-8 jezdím s 16 let starou dvoulitrovou mazdou 104 kW. Koukám, že si ji ještě dlouho nechám ;)

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Napsal: 16.12.2020 13:56
od Karel2
ten EB umi i za 5, ale proc trapit motor, to neni atmosfera, pamatuju tady debatu, ze 50 v obci na 5 stupen zadny problem :lol: