Stránka 42 z 125

Re: FOFO RS - 5-ti válec

Napsal: 23.06.2009 16:23
od killerhammer
stig je schumi
vieme, citali sme
a sme z toho vsetci shocked :mrgreen:

Re: FOFO RS - 5-ti válec

Napsal: 23.06.2009 19:23
od tapa
Ford focus rrs 4x4

Tohle bude mozna pecka.Omlouvam se jestli je je uz tohle tema nekde zalozene,ale nejak sem to nenasel.

Zvěsti o silnější variantě Focusu RS se potvrdily! V New Yorku se světové veřejnosti představí vrcholná verze RRS se silnějším motorem a hlavně pohonem všech kol.

Ford se při uvedení nového Focusu RS nechal tajemně slyšet, že pracuje na ještě ostřejší verzi tohoto hatchbacku, která by konkurenci v podobě Imprezy STi nebo Lanceru Evo vyrazila dech. Pokud stojíte, raději si sedněte – dnes byla oficiálně představena „ultra“ ostrá verze Focusu s názvem RRS!

Mnozí fanoušci značky byli zklamaní, když se dozvěděli, že nové RS se může pochlubit pouze pohonem předních kol. Během celého roku k nám čas od času doputovala zpráva, že RS má být čtyřkolka a my z toho byli občas pěkně zmatení. Teď je to ale jasné. Vyvíjely se souběžně dvě verze, silnější RRS (nástupce legendárního Escortu RS Cosworth) má totiž v technických
datech u pohonu kouzelnou formulku 4×4! Zatím bohužel nevíme nic bližšího, musí nám stačit poměrně stručná tisková zpráva a skromná sada fotografií. Na úplné odhalení si stejně jako zbytek světa budeme muset počkat na autosalon v New Yorku, který startuje za devět dní. Slavit ale můžeme už teď – RRS je čtyřkolka!

Zástavba pohonu všech čtyř kol pochopitelně stojí na zvýšení hmotnosti, inženýři od Fordu se ji ale snažili o něco snížit širším použitím karbonu a dalšími, zatím nespecifikovanými úpravami. A výsledek? Ford Focus
RRS váží 1510 kilogramů, což je vzhledem k asijským čtyřkolkovým konkurentům velmi dobrá hodnota. A to ještě RRS nevytáhl svou největší zbraň: motor!

Stávající přeplňovaný pětiválec byl totiž ještě dále přiostřen. Lehce se zvýšil plnící tlak turbodmychadla, přeprogramována byla řídící jednotka a i v útrobách motoru
byly některé díly (jako kliková hřídel) lépe nadimenzovány. Upraven byl také chladící systém
a výfukové potrubí. Výsledek je jedním slovem famózní. Při použití 98 oktanového benzinu (klasický benzin s 95 oktany je také možno používat) má motor nejvyšší výkon 254 kW (345 koní) při 6600 otáčkách za minutu a točivý moment 465 Nm (při Overboostu) je dostupný už při 2200 otáčkách! Omezovač zasahuje oproti RS později o celých 200 otáček, na 7250 ot./min. Sprint z nuly na 100 km/h by měl díky pohonu všech kol trvat jen 4,7 sekundy a ručička tachometru se zastaví až u hodnoty 269 km/h. Spotřeba paliva má být, stejně jako u slabšího RS, při klidné jízdě relativně rozumná, Ford zatím udává pouze údaj o kombinované spotřebě na hranici deseti litrů Naturalu.

Úpravy podvozku jsou poměrně decentní, rozchod obou náprav zůstal nezměněn, zmenšila se pouze o jeden centimetr světlá výška vozu. Jinak zůstává vnější podoba RRS v podstatě shodná s modelem RS, nové jsou některé výrazné barvy laků a pochopitelně logo „RRS“. Silnější jsou brzdy, jejichž kotouče se zvětšily na 345 mm vpředu a 306 mm vzadu. V interiéru
by mělo u RRS téměř vše zůstat stejně jako u stávajícího RS, brčálově zelené logo „RRS“ na volantu doplní stejnobarevné obšití kožených či Alcantarových doplňků interiéru (sedadla, řadicí páka, věnec volantu, výplně dveří). Ceny zatím nebyly pro ČR stanoveny, v Anglii se model začne prodávat v polovině letošního července za 34.500,– GBP, tedy v přepočtu 1.031.000,– Kč. Pro ČR očekáváme ceny na lehce nad úrovní Imprezy STi či Lanceru Evolution (tedy náš odhad je mezi 1,2 a 1,3 milionu Kč).

Re: FOFO RS - 5-ti válec

Napsal: 23.06.2009 20:05
od zirafak
Uz to tu mame ako 1 aprilovu kacicu :roll:

Re: FOFO RS - 5-ti válec

Napsal: 23.06.2009 20:59
od vcedula
ale znie to dobre, znie to tak dobre, ako by to malo zniet :wink:

Re: FOFO RS - 5-ti válec

Napsal: 23.06.2009 21:17
od misoo
vcedula píše:ale znie to dobre, znie to tak dobre, ako by to malo zniet :wink:
Pekne povedane, kiez by to bola skutocnost. Ale ta zlta je hnusna...

Re: FOFO RS - 5-ti válec

Napsal: 23.06.2009 21:55
od viperk
misoo píše: Pekne povedane, kiez by to bola skutocnost. Ale ta zlta je hnusna...
Nevim jak ty, ale já bych tu žlutou v pohodě překousl :wink:

Re: FOFO RS - 5-ti válec

Napsal: 23.06.2009 22:14
od tapa
Tak ja bych prekousl klidne i ruzovou.Kdybych to mel dostat zadarmo nebo za nejakou mensi sumu. :D

Re: FOFO RS - 5-ti válec

Napsal: 23.06.2009 22:27
od misoo
Tak zadarmo... :mrgreen: Myslel som za normalne prachy ako dobrovnlnu farbu :)

Re: FOFO RS - 5-ti válec

Napsal: 23.06.2009 22:33
od viperk
pánové zpátky na zem !! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: FOFO RS - 5-ti válec

Napsal: 24.06.2009 05:55
od zirafak
Presne tak.Reagujete na nieco,co neexistuje :idea: :roll:

Re: FOFO RS - 5-ti válec

Napsal: 24.06.2009 09:27
od killerhammer
to bol prvy april :!: :!: :!: :mrgreen:

Re: FOFO RS - 5-ti válec

Napsal: 24.06.2009 16:18
od TripleJay
Blog o dlhodobom teste RS, na konkretonom odkaze mierne porovnanie s golfom GTI

Re: FOFO RS - 5-ti válec

Napsal: 24.06.2009 16:34
od mehturt
v Golfe GTI sa neda vypnut ESP? 8O

Re: FOFO RS - 5-ti válec

Napsal: 24.06.2009 17:13
od TripleJay
No pisu ze ee, tak asi nie :) Resp. nie "uplne", ma to tak vela aut, ale konkretne v GTI to zamrzi :?

Re: FOFO RS - 5-ti válec

Napsal: 24.06.2009 19:49
od Lukasbill
Jo jo bylo by to pěkná Focus 4x4 to by byla bomba.....!!!
Čtyřkolka mi u Fordu ted chybí asi pujdu do Imprezy GT :-)