Stránka 42 z 82
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 29.06.2012 16:13
od vita_k
lucky.jack píše:To samý jste řešili na str. 17 a 18 a tam ty vůle poněkud jinde než udáváš. 1mm už není na pováženou, to je na výměnu turba(roztrhanýho).
Zalezi teda jak to meris. strana 21. Hodnotu jsem udaval podle sveho a rikam, takto to uz mam od zacatku nakupu auta.
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &start=300
edit: a jeste si tam ze me delaj prdel za rezavou supleru misto toho aby resili namereny vysledek
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 29.06.2012 23:12
od Sagic
Čaute kluci,
prosím vás, pročítal jsem to tu a všude se píše, že turbo zabírá v 1750 ot. Já když přišlápnu plyn i třeba jen na 1/4 tak až do 2000 relativně žádná velká akce, ale v těch 2000 to je jak když vas nekdo kopne zezadu a fofik vypali jako blesk. Je to normalni nebo by tam takovy skok nemel byt a melo by turbo zabirat uz drive...
Dik za odpovedi.
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 30.06.2012 06:07
od phofy
Mělo by zabírat plynule a už od nějakých 1800 otáček.
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 30.06.2012 08:32
od Sagic
To jsi mě moc nepotěšil, někdy mě přijde že ten skokový nárust výkonu není a někdy že zase jo, ale ted posledni dobou porad. Vzdy se plynule rozjizdi od 1500 nijak extra dynamika a pak padne 2000 a vystreli jak raketa. Myslis ze je turbo v hajzlu nebo by to mohlo ovlivnovat i neco jineho. Najeto mam 99 tis.
Jinak pak uz tahne porad, vcera jsem zkousel nekolikrat s teplym motorem do 4 tis i pod plnym do dlouheho stoupani a v pohode. Vic to ale nechci moc honit, mam ho chvili a zjistil jsem ze tam je 5w30 A1/B1 olej

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 30.06.2012 09:39
od lucky.jack
Jen jestli nemáš 199tkm...
V 1750 ot/min máš největší výkon, tzn, když sepne turbo. Můžeš mít přituhlou ovládací tyčku na aktuátoru.
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 30.06.2012 10:45
od cr4sh3r87
Ono je sice pěkný co tvrdí výrobce, ale realita je někde jinde. To že ti zabere pořádně ve 2000ot./min je zcela normální. Mrkni se na net na grafy z brzd před chipováním, pak uvěříš

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 30.06.2012 10:54
od lucky.jack
Oficiální graf vypadá takhle a grafy z brzdy by mě zajímaly.
Kde jsou k vidění?
1 - krouťák
2 - výkon
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 30.06.2012 13:33
od V12
Moj sluzobny P307 SW 1.6HDI 80kW taha plynulo bez nakopnutia od 1500 otacok az takmer do obmedzovaca, akoby to bol benzinak. Najlepsie zrychluje niekde okolo 2000 otacok, tam ma najvacsi krutiaci moment (a teda aj silu na kolesach). Po prekroceni 3500 otacok ochota tahu zacne klesat, od 4000 do 4500 toci uz iba z povinnosti. Ked bolo pridrete turbo, robilo to presne ako je to popisane vyssie - do cca 2200 nic, potom prudky kopanec a po 2500 otackach rychla smrt a takmer ziadna ochota tahat. A 1.6TDCI 80 kW je presne ten isty motor. Ako pise lucky.jack - ako prve treba skontrolovat, ci funguje variabil. Regulacna tycka by sa mala zlahka pohybovat po celej svojej drahe. Ak je variabil pridrety, tiez to moze robit taketo psie kusy.
Moj 2.0 TDCI s chytenymi vstrekovacmi sa spraval podobne - do 1500 skoro nic, od 1600 do 2200 explozia vykonu (hrabalo to za jazdy na dvojke - stacilo zasliapnut plyn do podlahy, hned bolo citit pach spalenej gumy). Po 2500 otackach nasledovalo citelne ochabovanie, po prekroceni 4000 s nim uz nebola ziadna spolupraca. Idealne bolo ho drzat do 3000, potial fungoval velmi dobre. Po vymene vstrekovacov sa ale situacia zmenila - maximum tahu bolo roztiahnute v oblasti od 1900 do cca 2500 rpm, potom tah plynulo klesal k cca 3500 rpm. V pasme od 3500 do 4000 bol pokles tahu citelny, po prekroceni 4000 az do obmedzovaca som sa citil, akoby auto vbehlo do hlbokej mlaky.
Takze je toho viac ako turbo. Ked to nehuka a nehuli, jazdi.
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 30.06.2012 17:51
od pepé
Tak jsem po 6 měsících a najetých 20 000km zopakoval mazací zkoušku turba.
Za minutu na volnoběch proteklo turbem 0,9 litru oleje

(předtím 0,7l). Auto bylo zahřáté po 50 km cestě v dnešním vedru.
Vypadá, že je vše opět OK, sítko mám stále nevyndané a zatím stále používám 5W-30 s výměnou cca 13 000km. Teď už koupím asi 5W-40.
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 30.06.2012 20:15
od Bastr
kiblik píše:Zdravím,
co říkate na tohle, kolik se stím dá ještě najezdit?
Soubor v příloze:
http://leteckaposta.cz/825036741
Zatím sem stím najel cca. 5000km a jen nepatrně se to zhoršilo podle mě hlavně kvůli naředění oleje naftou z mrtvýho DPF. Na studeným motoru je to slyšet dost, za tepla už jen trochu. Známý má ten samý motor v C-Maxu a tam nění slyšet vůbec nic takže něco tomu asi bude. Sítko je vyndaný a DPF taky.
Lucky boy
Můžete doporučit nějaký "turbo servis" v okolí Mladé Boleslavy nebo Prahy, kde vás potěšily ůspěšným repasem a neokradli?
je to jednoduchý co tomu je

přesně tenhle zvuk nám vydával taky Focus a poradil mě V12 a měl pravdu. Budou to nejspíš Diodové mostíky na Alternátoru oprava asi kolem 6000kč

jo a projeví se to ještě tím že se ti po pár tis. km rozsvítí kontrolka baterky protože Altím přestane fungovat úplně
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 30.06.2012 21:00
od Komi
6000Kc za par diod je trochu privela- altik kompletny 120A stoji o dost menej, 150A zhruba tolko a to mas so zarukou a stary mozes opravit urcite daleko lacnejsie....
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 01.07.2012 02:49
od cr4sh3r87
Tady dokážete tak akorát všeci strašit. To že to při normálním provozu zabere ve 2000 je zcela normální. Prostě turbu trvá než se roztočí. To co naměří výrobce, je dělaný na brzdě s velice pomalým rozběhem při plným plynu už od 1000ot./min, takže turbo má možnost se roztočit od 1750ot. Tohle bohužel v normálním režimu zasimulovat moc nejde, protože to auto překoná hranici 1750ot dřív než se turbo stihne vůbec pořádně roztočit.
Zde graf na normální brzdě...
Jinak samozřejmě V12 má pravdu, pokud turbo nejeví viditelný a slyšitelný známky poškození, tak za případný špatný tah a nástup turba můžou v první řadě vstřiky, pak čerpadlo.
Jinak k diodovýmu můstku se asi někdo upsal o nulu

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 01.07.2012 15:29
od Komi
niekedy staci trosku rozmyslat a potom pisat a nie naopak:
Tohle bohužel v normálním režimu zasimulovat moc nejde, protože to auto překoná hranici 1750ot dřív než se turbo stihne vůbec pořádně roztočit.
bezny rezim prave teraz v case dovoleniek na dialnici v rakuskych kopcoch...1800ot a cez 200Nm
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 01.07.2012 17:34
od cr4sh3r87
To mám chápat tak, že jezdíš kopce s naloženým autem na 1800ot.?? Kopni tam rovnou osmičku a val to na volnoběh

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 01.07.2012 19:48
od V12
cr4sh3r87 :
Samozrejme ze kopce budem jazdit tam, kde mam maximalny krutiak. A kde inde by som to mal jazdit ? V cervenom ? Tvoj postup je presne ten, ktory odrovnava 1.6TDCI na zakarbonovanie od prehriateho oleja.