Stránka 41 z 97
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Napsal: 29.03.2010 10:01
od Quickie
čo som tu tteraz narychlo prešiel forum tak je to 10 rokov alebo 150.000 km (ovšem pri 1,6.. neviem či to platí aj pre TI-VCT)
cenu ti napíšu tí, ktorí už menili

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Napsal: 29.03.2010 10:08
od jirka26
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Napsal: 04.05.2010 09:34
od jack-3d
Měl jsem Fofo 1,8 (85 kw). Teď mám nové Fofo2 s 1,6 Ti-VCT (85 kw). Prvních 500km to skoro nejelo (snažil jsem se motor co nejvíce šetřit a nevytáčet nad 3000), teď už mám 1800 km za sebou a je to lepší, ale rozhodně to nemá ten výkon, zrychlení a tah jako předchozí 1,8. Spotřeba je zhruba stejná a také čekám, že začne klesat.
Věřím, že je tu spousta majitelů stejného modelu se stejným motorem. Kdy se dočkám stejného výkonu jako jsem měl u 1,8ky? A kdy klesne spotřeba?
Také jsem někde slyšel, že zrovna v tuhle dobu bych měl autu začít trochu "nakládat", aby si nezvyklo být líné.
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Napsal: 04.05.2010 09:41
od mehturt
FoFoII je tazsie ako FoFoI.
Co porovnavali majitelia 1.8 a 1.6 Ti-VCT vo FoFoII tak 1.8 ide lepsie v nizsich otackach.
Ten motor Ti-VCT je znamy tym ze v nizsich otackach je dost lenivy, a este pockaj ked si zapnes klimu

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Napsal: 04.05.2010 09:51
od Anndy
pocitovo aj realne bude a je hlavne rozdiel medzi 1,8 a 1,6 vo vyssom krutiacom momente pri 1,8 a jeho lepsom priebehu, t.j. v nizsich otackach ho ma ovela viac ako 1,6. Vykon takmer v maximalnych otackahc maju podobny rovnaky (ja porovnavam najma s novou 1,8 92kw), ale v nizsich otackach je jednoznacne prijemensji na jazdenie 1,8 a 1,6 nikdy taka nebude.
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Napsal: 04.05.2010 14:59
od jack-3d
Jasně pokusím se trochu víc točit, než jsem byl zvyklý na 1,8. Ale přeci jen oba motory mají 85 kW, mělo by to byt stejné třeba v akceleraci při vysokých otáčkách a není.
Nebo je 1800 km ještě málo najeto? Bude se ten motor ješte lepšit? Kolik kilometrů musím mít, abych věděl, že takhle to má doopravdi jezdit?
Upřímně zatím s motorem moc spokojený nejsem

(((
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Napsal: 04.05.2010 15:06
od Anndy
No nezabudaj, ze focus II vazi aj o nieco viac ako focus I. Cize kila navyse = horsia dynamika.
Tiez krutiaci moment je "svina" a ten dava cloveku (sice falosny) pocit mohutneho zatahu, cize 1,6 ho ma najma v nizkych otackach menej, tak sa ti moze zdat, ze netaha, pricom to nemusi byt pravda.
A fakt si skusal poriadnu akceleraciu v otackach v pasme maximalneho vykonu?
Mne sa tiez zdalo, ze motor je tak poriadne zabehnuty az od par tis. km viac - tak 7-10 tis. cize treba zabehavat a skusat. Ale podla mna focus II (ak focus I nebol kombi) s rovnakym vykonom bude pomalsi ako focus I, min. kvoli hmotnosti.
Na druhej strane 1,6 TiVCT ma z praxe obvykle jemne vyssi vykon ako 85kw, tuto na fore, co boli chalani na merani na brzde, tak sa ich vykon blizil 92kw, tak ako ma "nova" 1,8-ka.
Aj v praxi vyrazny rozdiel v zrychleni medzi 1,6 tivct a 1,8 92kw je maly (tak pol auta plus-minus meranie

), ale pocitovo v 1,8 je to vyrazne lepsie, najma kvoli Mk.
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Napsal: 04.05.2010 15:16
od MK2
1800 km je málo podle mě, dej tam 100oktan a "trošku" ho začni točit 4000 - 6000 ot.

Ale spotřeba pak dolů nepude

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Napsal: 04.05.2010 15:33
od Nepér
Proti favoritu je to dole mrtvý

Ale nad 4000 rpm je to pila

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Napsal: 13.05.2010 14:06
od jack-3d
Jen tak pro info, už mámm najeto o dalších 800 km víc (celkem 2600) a už to jede podstatně lépe, už je to skoro jako ta 1.8ka.
Pravdou je, že dávam Ferdovi občas nakládačku a točím ke 4500. I spotřeba se snížila asi o půl litru. Uvidíme jak to půjde dál...
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Napsal: 13.05.2010 16:33
od madbugie
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Napsal: 13.05.2010 16:47
od Anndy
Tak mne sa po prestupe s cordoby 1,2 htp do 1,8 benz. zdalo, ze focus taha uz na volnobeh...
Dnes mam pocit, ze netaha ani pri 5500 ot...
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Napsal: 13.05.2010 19:23
od PetrAT
jack-3d: do 4000rpm jsou ty 1,6 benzín mrtvé, akorát to míchá olej, pak se to malinko rozjede.
resp. Tvoje TiVCT je na tom o něco lépe než moje 1,6 74kW.
Spotřeba půjde malinko dolů, ale zázraky nečekej. Já mám po 42tkm průmerku 7,6L/100km
Okolo 10tkm už půjde motor líp , ale vzhledem k váze auta od 1,6 nečekej žádnou střelu

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Napsal: 17.05.2010 14:03
od V12
Podarilo sa mi zviest sa v FFII 74kW a aby som povedal pravdu, z dynamiky som sklamany, ocakaval som viac. Kazde predbiehanie kamionu na okreske akceleraciou zo 70 na 100 som musel riesit podradenim do 4., 5. naozaj netahala. Auto v 90tke dost citilo protivietor, jazda na dialnici bola vsetko, len nie pohoda - pri 130tke motor na 4000 otackach, spotreba podla PP 9 litrov. Jedno je ale iste - zakruty sa s nim daju vymetat rychlejsie, nez s mojim 2.0TDCi, tych cca 100 kilo nadvahy naftaku je hooodne citit.
Ked ho porovnam so Suziki Ignis 69kW (1.3VVT), ktory je lahsi o 200 kg, Fofo akceleruje o cosi lepsie, aj brzdi lepsie, o kvalitach podvozka sa vyjadrovat nebudem, bolo by to nosenie dreva do lesa. Jedno je iste - o 1.6 uz nepremyslam

Jedine 1.8, eventualne 2.0, no tam sa uz naozaj bojim o spotrebu.
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Napsal: 17.05.2010 14:10
od mehturt
na okreske sa predsa predbieha na 3-ke
