Stránka 41 z 48
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Napsal: 11.09.2015 12:21
od pkadecka
Je to dost nahodilé a stává se to jen za studena.
"Zmer proud syceni civky a napeti na jejim +12V pinu a pokud je to ok, vymenit civku." - jo tohle zní strašně jednoduše, jenže do té cívky jdou nějaké pulzy, takže měřit běžným multimetrem by mohlo znamenat měřit nesmysly. Navíc nevím, kolik bych tam měl naměřit, tj. co to je "ok". A nakonec, musel bych někde přerušit kabeláž, abych mohl měřit proud.
Zmenšil jsem odtrh na svíčkách a příští týden si zkusím vypůjčit cívku z jiného auta.
Jinak tuhle zkušenost, tj. cukání a zlepšení po zmenšení odtrhu, jsem udělal už na druhém motoru a jiné sadě cívka/svíčky/kabely.
Nemůže to třeba ta ECU kompenzovat blbě? Nebo se zpožděním?
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Napsal: 11.09.2015 12:35
od Tomin123
Kolik jezdi po svete Focusu / Mondei / Fiest (co ridi tahle/stejna Fordi ECU) kterym vynechava zapalovani pri proklouznuti remenu ?
Toto ridi integrovany EDIS modul v EEC V a ten existuje na milionech Fordu.
EDIS maji v oblibe i tuneri (viz. napr. Megasquirt) a tam jde kolikrat o jine tlaky/naroky

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Napsal: 11.09.2015 13:18
od pkadecka
Se zeptej spíš jinak: kolik jezdí na světě focusů / mondeí / fiest se svíčkama s odtrhem 1,3 mm? Jenom ty, který to měli předepsáno z výroby (u focusu jenom 1.4/1.6) a ještě ne všechny. A pak časem ford sjednotil včechny svíčky na ty s 1,0 mm. Mezera 1,0 vs. 1,3 mm, to je 30% rozdíl.
Všichni ty tuneři asi budou ladit něco jiného než 1.4/1.6 a všichni pravděpodobně používají ty platinové svíčky jako má 1.8/2.0 (FF mk1) s odtrhem 1,0 mm.
Proklouznutí řemenu + zacukání je dost ojedinělý stav, někdo ho nezažije vůbec, někdo si ho ani nevšimne a někdo si ho sice všimne, ale protože se to pak další dva roky neobjeví, zapomene na to. Mně ten řemen klouzal po projetí kaluží. Shodou náhod jsem pracoval tam, co jsem pracoval a současně na té cestě se držela kaluž (vodohospodáři tam často něco kutili a zbývalo tam po nich dost vody). Kdybych pracoval někde jinde nebo měli vodohospodáři hydrant někde jinde nebo ta silnice byla líp postavená (voda by z ní odtékala), žádnou takovou kaluž bych pravidelně nepotkával a neřešil bych to.
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Napsal: 26.09.2015 10:56
od ballu
Po půlročním cukání při přidání plynu z nízkých otáček, kdy byly dány nové origo svíčky a přískoky pokračovaly, dnes vyměněny kabely ke svíčkám starline za 600Kč/sada/3 roky záruka/ a je po problému.
Přeci nebudu rvát do 14 let staré káry kabely za 2500 Kč

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Napsal: 26.09.2015 12:59
od Johny181
Tos vydržel půl roku? Mě taky cukalo, vyměnil jsem svíčky (origo.) Přestalo to tak na měsíc, tak sem vyměnil hned kabely (Tesla) a už víc než 25tis. km je klid a necukne to v žádné situaci.

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Napsal: 27.09.2015 13:05
od vitr73
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Napsal: 27.09.2015 13:58
od stano.
Zalezi. Ja som tiez kopu veci vymenil takymto sposobom. Pri rozobrani som videl, ze do roka to mozem menit tak ci tak. Znovu sa mi to rozoberat nechcelo. Tak to islo naraz.
Pri 200t km ale kable a cievka su vo vseobecnosti na vymenu.Ci to pride pri 200t alebo 250t km je +- jedno. Len poskodene kable/sviecky ti mozu skor poskodit novu cievku.
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Napsal: 27.09.2015 14:20
od Karel2
Otazka taky zni, proc or. kabely za dardu, vydrzi 50k km jako me?
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Napsal: 27.09.2015 14:26
od vitr73
ja osobne menim dily(na svem...u ciziho plati nas zakaznik,nas pan) jen ty co jsou vadne....prijde mi ze menit neco co funguje dost leze do nakladu....
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Napsal: 27.09.2015 18:22
od ballu
Taky měníš jen prasklou žárovku H7, nebo obě
PS: s bateriema jak u dřezu tak i v koupelce mám bohatou zkušenost. Po několika vyhodnoceních pro a proti /cena ND, těsnění, oproti nové baterii/ vyhrála každý pátý rok nová baterie za 600Kč, nepotřebují luxus za 2 táce, vydrží stejně.
Napsal: 27.09.2015 18:30
od Nonid
To je ale uplne neco jinyho

Zarovka muze vydrzet tejden nebo pet let... U ciste mechanickyho a relativne nenarocnyho dilu poznas opotrebeni, takze muzes odhadnout jeho "trvanlivost"
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Napsal: 27.09.2015 18:39
od vitr73
no ale menis ten dil(v cemkoliv) az kdyz evidentne odejde ne?
..nebo v kabel k antene u televize menis pravidelne kazdej rok? ... nebo az kdyz se nekde prerusi a odejde?

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Napsal: 27.09.2015 18:46
od stano.
Budem cakat, pokym sa zvisly cap vytrieska uplne, alebo ked mam rozobranu celu napravu, tak ho vymenim, aj ked ma iba 0.5mm volu? Ked ho tam necham, o pol roka to mozem rozoberat znova.
Ale to sme uz OT

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Napsal: 28.09.2015 10:50
od vitr73
no ano...cep se jiste bude menit kdyz uz bude na dirach cvakat a nebude se cekat az vyleti...ale pokud jeste cvakat nebude tak ho urcite menit nebudes ne?....i kdyz uz bude v aute 5 let...cvaka to znamena ze je v prdeli...
ale u elektroniky to je jinak...jde to a nebo to nejde...a kdyz to nejde je nutna oprava...z toho usuzuji ze kdyz mam kabely ke svickam v aute 6 let a neskube to tak je prece nebudu "preventivne" menit...to jsem na hlavu neupadnul...proto jsem proti hlaskam -to musis vymenit preventivne..mohlo by to skubani zpusobovat-
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Napsal: 28.09.2015 18:24
od ballu
Jsme OT , ale s tou žárovkou jsem to myslel tak a taky to tak funguje, že když odejde jedna, tak je otázkou max. čtrnácti dnů, kdy odejde i druhá. Tak se mění vždy obě.
