Stránka 5 z 12

Re: Kmitání volantu!!!

Napsal: 02.04.2009 08:10
od BobTDCi
pipin píše:Osobní skušenost s kmitáním kol - nové auto , gumy pireli P7 - bezvadní tiché, ale kmitání volantu nad 110 km. Reklamace , neustálé vyvyžování a kontroly nic nezjistily. Technik od Pireli klábosil něco o špatné geometrii, technik od fordu zase nic zvláštího necítil. No prostě nepříjemné jednání bez výsledku . Pak jsem zjistil, že čím více pneu nafouknu tím je to méně patrné a bylo jasno. Pneu někde byly dlouho nevhodně uskladněné a prostě se zdeformovaly. Tohle vyvažovačka nezjistí ani náhodou, spíše pohledem se dá zjistit jistá nesouměrnost. Tak jsem do nich natlouk vzduchu co se dalo a nechal to stát. Pak jsem je ufouk na přijatelnou hranici a jezdím bez větších problémů. Po přezutí na zimní byl okamžitě klid dakže rébus je vyřešen. Přesto budu rád až se sjedou a dám tam nové protože je to pochopitelně znát na tvrdosti podvozku.
V asi 90% pneuservisov nemajú pravidelne kalibrované vyvažovačky a ani kontrolovaný /kalibrom/ upínací trn kolesa. Ani ten najkvalitnejší vraj nevydrží dlhšie ak occa 1,5roka denného používania...ale? Väčšina má ale ešte upínací trň ten s ktorým vyvažovačku aj kúpili a to mnohí kúpili už používanú... 8O
Ide o to - ak je trň už "za zenitom" - koleso Vám vyváži, ale:
Aj ke´d budete mať po vyvážení na oboch stranách vykazovanú nulu - poproste občana, aby koleso nedal dolu iba ho pootočil o 90-180°na trni a dal znovu vyvažovací cyklus. Ak vykáže nevývažky v rozmedzí 5-10gramov - je v háji trň. Ak viac aj vyvažovačka. On Vám síce prehodí závažia ale bude to také isté.
Nedeje sa v podstate nič ak máte kolieska veľkosti 13" či 14"...ale ak sú to 16", 17" či 18" tak Vám bude auto vždy chvieť - iba podľa veľkosti nevývažku v iných rýchlostiach.
Ak teda chceme seriózne vyvážené koleso musíme do certifikovaného servisu, alebo najlepšie do pneuservisu, kde majú práve novú vyvyžovačku. Sú dokonca i vyvažovačky ktoré pri vyvažovacom cykle majú i prítlačný valec na pneu - tam Vám vedia i zmerať ťah jednotlivej pneu do strany (počas vyvažovania sa na nej zadávajú i jednotlivé kolesá s označením pozície na aute) - a potom výsledne určiť ktorá pneu by mala byť na ktorom kolese, aby výsledné ťahanie do strany bolo čo najmenšie - teda necítiteľné. To je aktuálne najmä ak už pneu majú jednu dve sezóny za sebou. Ak niekto napr. kúpi jazdené pneu niekde v pneuservise tak s najväčšou pravdepodobnosťou také niečo zažije - auto mu proste bude dakam ťahať a aby šiel rovno volent nebude presne v strede, aj keď má geometriu celkom v poriadku. Viem o čom hovorím zimné mi zostali s predošlého auta a musel som mať volant mierne doľava aby som šiel rovno a ak som volant pustil, auto pomaly ťahalo doprava. Môj servisák vravel - daj iné gumy a mne sa nechcelo veriť - a ke´d prišli nové letné auto ide presne v strede. :idea: :idea: :idea:

Re: Kmitání volantu!!!

Napsal: 02.04.2009 21:25
od Ahmed
Tak jsem byl taky poctěn chvěním volantu na dálnici a je to provázeno i krásným zvukem kol na cestě, bohužel ještě minimálně dva týdny musím být na zimácích, takže nevím jestli je to kolama. Nezbývá mi nic než doufat, páč jsem při jedné cestě přehlídnul solidní díru a do druhé jsem vpálil při brzdění před křizovatkou, byla krásně schovaná uprostřed 5m kaluže, v tu chvíli jsem myslel, že se mi rozpadlo auto. Disku k mému údivu nic není, tak doufám, že to není nic horšího než špatné vyvážení.

Re: Kmitání volantu!!!

Napsal: 03.04.2009 21:06
od BobTDCi
Ahmed píše:Tak jsem byl taky poctěn chvěním volantu na dálnici a je to provázeno i krásným zvukem kol na cestě, bohužel ještě minimálně dva týdny musím být na zimácích, takže nevím jestli je to kolama. Nezbývá mi nic než doufat, páč jsem při jedné cestě přehlídnul solidní díru a do druhé jsem vpálil při brzdění před křizovatkou, byla krásně schovaná uprostřed 5m kaluže, v tu chvíli jsem myslel, že se mi rozpadlo auto. Disku k mému údivu nic není, tak doufám, že to není nic horšího než špatné vyvážení.
Nechcem ťa strašiť - ale tipujem si /zo skúsenosti/, že ak preletíš takou dierou - disk nebude v poriadku - iba preto, že vizuálne nie je vidno deformáciu lemu ráfika. Na Cliu kedysi som predbiehal kombajn - pridal a asi pri 60-70km/h som preletel dierou, ktorú som tam nečekal a keď som ju uvidel už som nemal na výber - takže som ňou prešiel a na jeseň disk dal vyzuť a prebehnúť bez pneu na vyvažovačke - jasné, že už mal radiálnu i axiálnu hádzavosť - teda obvod ráfika už nebol presne rovnako vzdialený k pomyselnému stredu disku - alebo k stredovej opernej ploche disku na náboj. Dal som ho na rezervu...aj keď to nebolo veľa a na riadení som necítil nič. Takže odporúčam ju po vyzutí pozrieť na vyvažovačke a bojím sa že ak bola taká ako opisuješ a v tom okamihu má človek naozaj pocit, že teraz sa to rozpadne...že máš aj zmenenú geometriu. :idea: :evil: Nemusí to byť na výmenu ramena či inej časti, ale minimálne na znovunastavenie takmer určite. Niežeby som ti to želal - ale mám pocit, že to geometriu rozhodilo... Dokonca sa stáva aj také že sa ohne tlmič alebo liatinová tehlica pri veľkej rane...
Držím ti palce, aby to tada bolo čo najmenej. :|

Re: Kmitání volantu!!!

Napsal: 11.04.2009 11:08
od Ahmed
Hmm, tak asi budu zkoumat dál, protože na letních to dělá asi taky, ale jel jsem po takových blbých cestách, dneska to projedu po dálnici. Je to jako by bylo něco nalepené na kole a je slyšet takové pravidelné tu tu tu tu tu :| Na geometrii asi pojedu, to mě napadlo hned, ale ten zvuk mi připadá, jako by se to kolo nějak kývalo, což by asi špatná geometrie dělat neměla. Když jsem měnil gumy, tak na první pohled nic poškozené nebylo, ale to je těžko no... Teď mě tak napadá..., je normální že při otáčení kola v nějakém místě desky chytají kotouč? Nedělá to nějak moc, ale když je to na zvedáku, je to slyšet a pokud by ty kotouče byly nějak zvlněné, tak by to logicky mohlo dělat ten zvuk, i vibrování volantu.

Re: Kmitání volantu!!!

Napsal: 12.04.2009 11:32
od solfan
ja tu prihodm moju skusenost (spominal som to aj v inom vlakne, tak snad to nie jevelky problem...)
tiez si myslim, ze mi auto taha mierne do prava a nedavno som prehodil nastavenie riadenia na sport a po ceste z prahy po dialnici mi hodne vibroval volant...v benesove som to vratil spat na standard a kmitanie v podstate prestalo...mate s tym niekto nejaku skusenost?
asi za tyzden pojdem menit na letne gumy s diskami a taktiez dam spravit aj geometriu, tak to skusim znova a uvidim...

Re: Kmitání volantu!!!

Napsal: 15.04.2009 22:08
od bee
Bol som dnes na vyvazovacke, vyvazili, badatelne zlepsenie ale aj tak auto trasie. Rano idem na geometriu. :(

Re: Kmitání volantu!!!

Napsal: 16.04.2009 11:20
od bee
geometria je v poriadku, focus stale trasie/vibruje. potvrdil aj mechanik na skusobnej jazde. pytal sa ake je tam servo. pojdem s tym do ford servisu. uz neviem co dalej.

Re: Kmitání volantu!!!

Napsal: 16.04.2009 12:54
od Stehnak
Tak snad nejake "nacate" (vyrobni vada) lozisko, silentblok motoru :?:

Re: Kmitání volantu!!!

Napsal: 16.04.2009 15:39
od bee
neviem, pojdem s tym do autokois.com a tam to snad rozlusknu, aj tak som k nim chcel ist kvoli par dalsim veciam 8)
Na sestrinej Astre su tiez nejake vibracie (ako na kazdom aute ak to nie je Maybach :mrgreen: ), ale min. 3x mensie a auto 3x starsie :idea:

Re: Kmitání volantu!!!

Napsal: 17.04.2009 07:14
od foki
a to ti dela i na jina kola ?

Re: Kmitání volantu!!!

Napsal: 17.04.2009 15:14
od bee
ved práve :idea: ze aj na zimných 16"
Nový tip je ze by to mohla byť poloos, ale treba to poriadne pozrieť.

Re: Kmitání volantu!!!

Napsal: 17.04.2009 18:24
od BobTDCi
bee píše:ved práve :idea: ze aj na zimných 16"
Nový tip je ze by to mohla byť poloos, ale treba to poriadne pozrieť.
Netrúfam si vyvracať tú teóriu - daj vedieť čo a ako, ale myslím si, že poloos skôr nie.
Poloos sa ohne snáď iba pri búračke, a aj to iba pri priamom náraze na koleso spredu či čiastočne z boku nie? Má ju tvoje auto za sebou? Pri namáhaní iste nie - každá má za sebou minimálne ultrazvukovú kontrolu na homogenitu materiálu výkovku. Zdeformovať záťažou by sa mohla iba pri veľkom nahromadení štrukturálnych materiálových chýb v niektorej časti - ale naozaj veľkom. Niekde by musela byť skoro akoby dutá...čo je nemožné.
Ak už skôr by to mohli byť zvlnené kotúče - ale tie sa skôr vlnia iba nekvalitné náhrady z aftermarketu - nie originálne a ani nie z renomovaných značiek. Ak im niekto nedá do držky hneď keď sú nové - počul som aj o takom v práci, že nové hneď párkrát za sebou hneď po výmene "plnotučne" zaťažil brzdením z cca 100-120km/h a to hneď niekoľkokrát(asi do fialova) a potom sa už neskôr iba "divil". Nikdy nečítal, ani nepočul o zabehávaní kotúčov - výrobcovia vystríhajú pred prudkým brzdením na nových kotúčoch. Predpisujú jemné zabehávanie bez prehrievania, kým sa vyhladí trecia plocha a zasadne obloženie - nové sú obe príliš drsné a vzniká priveľa tepla.

Re: Kmitání volantu!!!

Napsal: 17.04.2009 18:33
od BobTDCi
Ahmed píše:Hmm, tak asi budu zkoumat dál, protože na letních to dělá asi taky, ale jel jsem po takových blbých cestách, dneska to projedu po dálnici. Je to jako by bylo něco nalepené na kole a je slyšet takové pravidelné tu tu tu tu tu :| Na geometrii asi pojedu, to mě napadlo hned, ale ten zvuk mi připadá, jako by se to kolo nějak kývalo, což by asi špatná geometrie dělat neměla. Když jsem měnil gumy, tak na první pohled nic poškozené nebylo, ale to je těžko no... Teď mě tak napadá..., je normální že při otáčení kola v nějakém místě desky chytají kotouč? Nedělá to nějak moc, ale když je to na zvedáku, je to slyšet a pokud by ty kotouče byly nějak zvlněné, tak by to logicky mohlo dělat ten zvuk, i vibrování volantu.
Tak takto nejako sa prejavuje i konštrukčná chyba pneumatiky. Mal to kolega na gumách z prvovýbavy Continental. Ale prejavilo sa to až po povedzme 30-40000km.

Re: Kmitání volantu!!!

Napsal: 17.04.2009 22:26
od bee
nie je žiadna teoria. teorie nemaju vyznam. su len fakty, rozhodnutia a dôsledky (nové fakty) :mrgreen: :evil:

Re: Kmitání volantu!!!

Napsal: 17.04.2009 22:57
od ybuba
Když jsem si přečetl tento příspěvek
mirin píše: ... Okamžitě mě byly převáženy přední kola a pouze na jedno kolo přidáno 1g závaží.Problém odstraněn.Záhadou pro mě zůstává ,že jeden gram udělá tolik problému. ... 8O .
tak jsem si vzpomněl na jiné téma, tuším "bezpečnostní matky/šrouby". Pokud se použijí, tak tam může být váhový rozdíl mezi bezpečákem a originálem více než 1 g, teoreticky by to pak taky mohlo způsobit nějaké chvění ... :idea: