A to sa aj moze pokazit ?mafan píše: porucha čidla tlaku DPF
2,0 tdci problem s motorem
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: 2,0 tdci problem s motorem
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Moc se mi to nezdá.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- Nicco
- Zkušený
- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: 2,0 tdci problem s motorem
Vo Focuse mozno raritna chyba, ale napriklad u VAG celkom bezna zalezitost. Ukazuje plny filter, pritom je este dobry, ak si pamatam spravne, tak tam je vymena je lacnejsia, nez novy filter, co je asi aj logicke.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13538
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: 2,0 tdci problem s motorem
Ved prave, ci to nerobil VAG mechanik. Ono to pisalo zapchaty filter a vymenili cidlo...
-
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 12.01.2013 11:13
Re: 2,0 tdci problem s motorem
no bohužel jsme byl přímo u té diagnostiky, takže jsme to viděl na vlastní oči..bohužel po ujetí 300km opět svítí kontrolka DPF..takže znovu do servisu..
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19256
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2,0 tdci problem s motorem
ze vas to bavi 

Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: 2,0 tdci problem s motorem
Zhasnut kontrolku a PREDAT do vykupu !!!
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Jaký kód chyby?
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
-
- Nováček
- Příspěvky: 26
- Registrován: 17.10.2011 10:10
- Bydliště: Hradec Králové
Re: 2,0 tdci problem s motorem
Také přidám svou trošku do mlýna - Ford Focus II 2.0 TDCi - rv.2007 - najeto 210.000km
Už cca rok poblikávala kontrola DPF - občas svítila, občas zhasla. Občas jako by přestalo táhnout turbo. Stačilo motor vypnout, znovu nastartovat a vše bylo OK. Do toho se přidalo lehké cukání motoru při rovnoměrné konstantní jízdě na stejné otáčky (např. na 4ku cca 60km/h apod.). Chtěl jsem to však vyřešit.
Odvezl jsem auto do servisu, kde se provedla krom výměny DPF a prý nějaký reset DPF v řídící jednotce (což se prý musí) také výměna rozvodů a čidla vačky, výměna klínového řemene, výměna všech filtrů. Výsledek - chyba stále, auto stále zlobilo. Diagnostika hlásí problém někde s plněním turba. Turbo zběžně skontrolováno, olej nežere, sice již trošku opotřebené, ale funkční. Provedena tedy výměna měniče tlaku turba. Reset chyb, vše se zdálo ok.
Po ujetí cca 400km se rozsvítila znovu kontrola DPF + navíc auto zahlásilo System Engine Fault a omezilo otáčky max na cca 2000. Výsledek - auto do cca 1800 otáček jede normálně, nad tyto otáčky vůbec netáhne, jakoby se dusí
Pokud nechám auto několik dní nenastartované, chyba DPF zmizí a auto jede opět normálně, byť hlásí stále System Engine Fault. Po čase se ale opět rozsvítí a opět výkon v háji. Do toho se nyní poměrně výrazněji projevuje cukání při jízdě na konstantní otáčky. Diagnostika hlásí max chybu plnění turba.
Máte prosím někdo nějaký tip? Servis prohlásil, že už neví co s tím a ať si to odvezu někam jinam, kde tomu budou víc rozumět... Už jsem z toho trošku zoufalej
Díky předem za každou radu.
Už cca rok poblikávala kontrola DPF - občas svítila, občas zhasla. Občas jako by přestalo táhnout turbo. Stačilo motor vypnout, znovu nastartovat a vše bylo OK. Do toho se přidalo lehké cukání motoru při rovnoměrné konstantní jízdě na stejné otáčky (např. na 4ku cca 60km/h apod.). Chtěl jsem to však vyřešit.
Odvezl jsem auto do servisu, kde se provedla krom výměny DPF a prý nějaký reset DPF v řídící jednotce (což se prý musí) také výměna rozvodů a čidla vačky, výměna klínového řemene, výměna všech filtrů. Výsledek - chyba stále, auto stále zlobilo. Diagnostika hlásí problém někde s plněním turba. Turbo zběžně skontrolováno, olej nežere, sice již trošku opotřebené, ale funkční. Provedena tedy výměna měniče tlaku turba. Reset chyb, vše se zdálo ok.
Po ujetí cca 400km se rozsvítila znovu kontrola DPF + navíc auto zahlásilo System Engine Fault a omezilo otáčky max na cca 2000. Výsledek - auto do cca 1800 otáček jede normálně, nad tyto otáčky vůbec netáhne, jakoby se dusí

Máte prosím někdo nějaký tip? Servis prohlásil, že už neví co s tím a ať si to odvezu někam jinam, kde tomu budou víc rozumět... Už jsem z toho trošku zoufalej

Ford Focus II r.v. 04/2007 2.0 tdci 100kW
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: 2,0 tdci problem s motorem
divne, plnici tlak turba neni na roznuti kontrolky motoru.
Nechal bych si prehrat jednotku nejnovejsim SW. Nouzovy rezim musi mit jiny duvod nez plnici tlak.
Nechal bych si prehrat jednotku nejnovejsim SW. Nouzovy rezim musi mit jiny duvod nez plnici tlak.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
-
- Nováček
- Příspěvky: 26
- Registrován: 17.10.2011 10:10
- Bydliště: Hradec Králové
Re: 2,0 tdci problem s motorem
Možná jsem se chybně vyjádřil - ta diagnostikovaná chyba (bohužel si nepamatuji číslo chyby) je obecná chyba turba - může být od prasklé hadice přes chybu turba až po chybu elektriky v turbu atd. Turbo ale funguje. Nejsem si tedy jist, jestli ta chyba opravdu souvisí s turbem a není to chyba spíše někde jinde. Také nevím, jestli mi servis nemohl někde udělat chybu v software, když tam dělal nějaký zásah z důvodů výměny DPF.
Ten software pro řídící jednotku mi přehrají kde? Přímo ve Fordu?
Ten software pro řídící jednotku mi přehrají kde? Přímo ve Fordu?
Ford Focus II r.v. 04/2007 2.0 tdci 100kW
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Nejdříve bych doporučil sehnat ten chybovy kód
pomuze na to za 400 korun elm327 z aukra:)
pomuze na to za 400 korun elm327 z aukra:)
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
-
- Nováček
- Příspěvky: 26
- Registrován: 17.10.2011 10:10
- Bydliště: Hradec Králové
Re: 2,0 tdci problem s motorem
Díky za tip. Objednáno, jak přijde, udělám diagnostiku a vložím chyby, které to hlásí. Nějaký tip na otestovaný software nebo použít scanmaster?
Ford Focus II r.v. 04/2007 2.0 tdci 100kW
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: 2,0 tdci problem s motorem
Skus Torque na Androida, alebo ForScan na Windowse (http://forscan.org/)
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Nováček
- Příspěvky: 26
- Registrován: 17.10.2011 10:10
- Bydliště: Hradec Králové
Re: 2,0 tdci problem s motorem
Tak mi konečně přišel diagnostický kabel - po 14 ti dnech... Spustil jsem na to forscan a log přikládám, jak jsem slíbil. Vše nasvědčuje chybě DPF, přitom DPF byl měněn za jiný z druhovýroby cca před 2 měsíci (objednával mi jej servis, který mi jej i měnil vč. resetu v řídící jednotce). Moc moudrý z toho nejsem. Vyznáte se v tom někdo trošku víc? Díky!
===PCM DTC P2002-E1===
Code: P2002 - Particle Filter Efficiency Below Threshold
Additional Fault Symptom:
- Signal is Above Maximum Threshold
Status:
- DTC Present at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is On for this DTC
Module: Powertrain Control Module
Diagnostic Trouble Code details
Particle Filter Efficiency Below Threshold
This DTC may be caused by :
Kinked, blocked, crushed or damaged hose.
DPF hoses reversed or improperly connected
DPF missing
damaged DPF
For additional information refer to:
TSB Number
97/2004
If any other DTCs are present address these first.
Check the PCM for the latest calibration.
===END PCM DTC P2002-E1===
===PCM DTC P2585-61===
Code: P2585 - Fuel Additive Control Module Warning Lamp Request
Additional Fault Symptom:
- Signal is Above Maximum Threshold
Status:
- DTC Present at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
Module: Powertrain Control Module
Diagnostic Trouble Code details
Fuel Additive Control Module Warning Lamp Request
Check and investigate DTCs in the FACM.
Make sure that DTCs are cleared from both FACM and PCM after repairs are completed.
Run self-test and check for DTC.
===END PCM DTC P2585-61===
===OBDII DTC P2002-C===
Code: P2002 - Particle Filter Efficiency Below Threshold
Status:
- Confirmed - mailfunction is confirmed
Module: On Board Diagnostic II
Diagnostic Trouble Code details
Particle Filter Efficiency Below Threshold
This DTC may be caused by :
Kinked, blocked, crushed or damaged hose.
DPF hoses reversed or improperly connected
DPF missing
damaged DPF
For additional information refer to:
TSB Number
97/2004
If any other DTCs are present address these first.
Check the PCM for the latest calibration.
===END OBDII DTC P2002-C===
===FACM DTC P1932-60===
Code: P1932 - Fuel Additive Level Low
Status:
- DTC Present at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
Module: Fuel Additive Control Module
Diagnostic Trouble Code details
Fuel Additive Level Low
If DTC P1927 is present, resolve it before continuing.
This DTC illuminates the PCL.
This DTC may be caused by :
fuel additive tank empty or additive level too low
visually check the additive level by illuminating the tank from the side
Refill the FAT if necessary.
CAUTION: Always refill the FAT in accordance with the workshop manual instructions and then carry out the Refill FAT option from the toolbox menu.
Make sure that DTCs are cleared from both FACM and PCM after repairs are completed.
===END FACM DTC P1932-60===
===FACM DTC P2409-20===
Code: P2409 - Fuel Cap Sensor/Switch Circuit Range or Performance
Status:
- Previously Set DTC - Not Present at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
Module: Fuel Additive Control Module
Diagnostic Trouble Code details
Fuel Cap Sensor/Switch Circuit Range or Performance
Open and close the fuel filler flap twice and check that the DTC is still present before continuing.
This DTC may be caused by :
driving the vehicle with the fuel filler flap open
missing magnet in the fuel filler flap
incorrect fuel filler flap switch operation
Switch operation can be checked by using the DLM option.
wiring faults
FACM unserviceable
NOTE: After configuring a new FACM always refill the FAT in accordance with the workshop manual instructions and then carry out the New FACM option from the toolbox menu.
Make sure that DTCs are cleared from both FACM and PCM after repairs are completed.
===END FACM DTC P2409-20===
===ABS DTC None===
Successfull DTC reading, no error codes found
Module: Anti-Lock Brake / Traction Control Module
===END ABS DTC None===
===EPS DTC U1900-20===
Code: U1900 - Missing Message for Engine Speed
Status:
- Previously Set DTC - Not Present at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
Module: Electronic-Controlled Power Steering
Diagnostic Trouble Code details
CAN Communication Bus Fault (missing messages)
Possible causes are:
Missing Message for Engine Speed
Engine RPM Data Invalid
Vehicle Speed Data Invalid
Check CAN Wiring/CAN Network is functioning.
Note:
DTCs that start with 'U' are faults which occur during module-to-module communication.
Modules should never be replaced based only on a 'U' code. These codes do not always indicate a problem, and can be caused by normal diagnostic functions, carried out on the vehicle.
===END EPS DTC U1900-20===
===IC DTC None===
Successfull DTC reading, no error codes found
Module: Instrument Cluster
===END IC DTC None===
===PCM DTC P2002-E1===
Code: P2002 - Particle Filter Efficiency Below Threshold
Additional Fault Symptom:
- Signal is Above Maximum Threshold
Status:
- DTC Present at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is On for this DTC
Module: Powertrain Control Module
Diagnostic Trouble Code details
Particle Filter Efficiency Below Threshold
This DTC may be caused by :
Kinked, blocked, crushed or damaged hose.
DPF hoses reversed or improperly connected
DPF missing
damaged DPF
For additional information refer to:
TSB Number
97/2004
If any other DTCs are present address these first.
Check the PCM for the latest calibration.
===END PCM DTC P2002-E1===
===PCM DTC P2585-61===
Code: P2585 - Fuel Additive Control Module Warning Lamp Request
Additional Fault Symptom:
- Signal is Above Maximum Threshold
Status:
- DTC Present at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
Module: Powertrain Control Module
Diagnostic Trouble Code details
Fuel Additive Control Module Warning Lamp Request
Check and investigate DTCs in the FACM.
Make sure that DTCs are cleared from both FACM and PCM after repairs are completed.
Run self-test and check for DTC.
===END PCM DTC P2585-61===
===OBDII DTC P2002-C===
Code: P2002 - Particle Filter Efficiency Below Threshold
Status:
- Confirmed - mailfunction is confirmed
Module: On Board Diagnostic II
Diagnostic Trouble Code details
Particle Filter Efficiency Below Threshold
This DTC may be caused by :
Kinked, blocked, crushed or damaged hose.
DPF hoses reversed or improperly connected
DPF missing
damaged DPF
For additional information refer to:
TSB Number
97/2004
If any other DTCs are present address these first.
Check the PCM for the latest calibration.
===END OBDII DTC P2002-C===
===FACM DTC P1932-60===
Code: P1932 - Fuel Additive Level Low
Status:
- DTC Present at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
Module: Fuel Additive Control Module
Diagnostic Trouble Code details
Fuel Additive Level Low
If DTC P1927 is present, resolve it before continuing.
This DTC illuminates the PCL.
This DTC may be caused by :
fuel additive tank empty or additive level too low
visually check the additive level by illuminating the tank from the side
Refill the FAT if necessary.
CAUTION: Always refill the FAT in accordance with the workshop manual instructions and then carry out the Refill FAT option from the toolbox menu.
Make sure that DTCs are cleared from both FACM and PCM after repairs are completed.
===END FACM DTC P1932-60===
===FACM DTC P2409-20===
Code: P2409 - Fuel Cap Sensor/Switch Circuit Range or Performance
Status:
- Previously Set DTC - Not Present at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
Module: Fuel Additive Control Module
Diagnostic Trouble Code details
Fuel Cap Sensor/Switch Circuit Range or Performance
Open and close the fuel filler flap twice and check that the DTC is still present before continuing.
This DTC may be caused by :
driving the vehicle with the fuel filler flap open
missing magnet in the fuel filler flap
incorrect fuel filler flap switch operation
Switch operation can be checked by using the DLM option.
wiring faults
FACM unserviceable
NOTE: After configuring a new FACM always refill the FAT in accordance with the workshop manual instructions and then carry out the New FACM option from the toolbox menu.
Make sure that DTCs are cleared from both FACM and PCM after repairs are completed.
===END FACM DTC P2409-20===
===ABS DTC None===
Successfull DTC reading, no error codes found
Module: Anti-Lock Brake / Traction Control Module
===END ABS DTC None===
===EPS DTC U1900-20===
Code: U1900 - Missing Message for Engine Speed
Status:
- Previously Set DTC - Not Present at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
Module: Electronic-Controlled Power Steering
Diagnostic Trouble Code details
CAN Communication Bus Fault (missing messages)
Possible causes are:
Missing Message for Engine Speed
Engine RPM Data Invalid
Vehicle Speed Data Invalid
Check CAN Wiring/CAN Network is functioning.
Note:
DTCs that start with 'U' are faults which occur during module-to-module communication.
Modules should never be replaced based only on a 'U' code. These codes do not always indicate a problem, and can be caused by normal diagnostic functions, carried out on the vehicle.
===END EPS DTC U1900-20===
===IC DTC None===
Successfull DTC reading, no error codes found
Module: Instrument Cluster
===END IC DTC None===
Ford Focus II r.v. 04/2007 2.0 tdci 100kW
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti