Stránka 5 z 5

Re: Otacky motora pri volnobehu (benzinovy motor)

Napsal: 27.09.2016 17:12
od jarod72pm
Možná je to blbost napadlo mě jestli v tom nemá prsty teplotní čidlo vody? oleje? nebo co tam je?

Re: Otacky motora pri volnobehu (benzinovy motor)

Napsal: 28.09.2016 17:25
od Creeper
Tak dneska nové zjištění. Jen jsem to ráno nakopl bez klimy a skoro s půlkou nádrže a už to drželo volnoběh. Akorát jsem před tím pošlapal po plynu. :?

Re: Otacky motora pri volnobehu (benzinovy motor)

Napsal: 01.10.2016 08:41
od Creeper
Tak auto bylo v servisu. Vyčištěna nějaká klapka diagnostika ok a prej jsou úplně KO svíčky výměna bude v pondělí. Večer jsem byl auto přeparkovat a bylo to ok. Bylo 18 stupňů. Teď ráno bylo 8 a opět to scípalo. Je to možné, že by to bylo těma svíčkama ?

Re: Otacky motora pri volnobehu (benzinovy motor)

Napsal: 01.10.2016 12:43
od zeli
To se mi moc nezda. Kdyz uz auto jede, tak jede dobre za studena za tepla, sbira se dobre z nizsich otacek? Spis to vidim na ten volnobeznak nebo teplotni cidlo nebo kombinaci obojiho.

Re: Otacky motora pri volnobehu (benzinovy motor)

Napsal: 01.10.2016 14:35
od Tomin123
Creeper: zkus rano pred prvnim startem vzdy zapnout klicem, pockat 2 sec., vypnout, to cele zopakovat tak 3x. Pak teprve nastartovat. Pisni jestli to pomuze.

Re: Otacky motora pri volnobehu (benzinovy motor)

Napsal: 01.10.2016 16:28
od Creeper
Tomin123 píše:Creeper: zkus rano pred prvnim startem vzdy zapnout klicem, pockat 2 sec., vypnout, to cele zopakovat tak 3x. Pak teprve nastartovat. Pisni jestli to pomuze.
K čemu to bude dobré a co to má přinést ?
Jinak díky za názory. Ten VV ventil původně nebyl nový. Byl z jiného auta a chvíli to drželo. Jdu to nakopnout a vypnu klimu, protože mi servisák tvrdí, že je dobré klimu mít pořád zapnutou i při startu. Tam si to přidá benzín automaticky vic. A ráno zkusím ten "fígl" s tím zapalováním za studena a bez klimy. :wallbash:

Re: Otacky motora pri volnobehu (benzinovy motor)

Napsal: 01.10.2016 17:31
od Tomin123
Vylouci se tim problem s nedostatkem benzinu v sacim kosi cerpadla.

Re: Otacky motora pri volnobehu (benzinovy motor)

Napsal: 02.10.2016 08:14
od Creeper
Tomin123 píše:Creeper: zkus rano pred prvnim startem vzdy zapnout klicem, pockat 2 sec., vypnout, to cele zopakovat tak 3x. Pak teprve nastartovat. Pisni jestli to pomuze.
Nepomohlo. Provedl jsem výše zmíněné. Auto chytlo a chviličku to vypadalo, že to drží pak to začalo scípat, až jsem to nechal zdechnout úplně. Nastartoval jsem podruhé a opět to samé. Pak jsem zapl klimu a otáčky se stabilizovaly. Pochybuji, že to je svíčkama. Pokud jsou KO nechám je vyměnit, ale na chod volnoběhu to nemůže mít vliv. Osobně se přikláním k novému volnoběžnému ventilu, protože ten co tam je z jiného auta může být taky vadný.

Re: Otacky motora pri volnobehu (benzinovy motor)

Napsal: 04.10.2016 05:44
od Creeper
Tak na diagnostice nic. Vyčištěna klapka a nic. Včera nové svíčky a nic. Zkusili jsme dát ještě původní vyčištěný volnoběžný ventil a nic. Ten ale nebyl nový. Auto prostě za studena zdechá. Tak prvních 10 vteřin než se lehce zahřeje. Začínám ho nenávidět. :puke_r: opravdu žádné nápady ? :?:

Napsal: 04.10.2016 11:31
od pavel85
10 vteřin nebude mít asi nic společného s teplotou. Jak to čtu, napadá mne EGR ventil.

Re: Otacky motora pri volnobehu (benzinovy motor)

Napsal: 09.10.2016 15:02
od Creeper
Vyměněna klapka a nějaký spínač na klapce (nevím) jaký. 2x jsem to nakopl (teplota mezi 5-8 °C) a bylo to ok. Teď to zase zdechá. Nezdechne úplně, ale volnoběh to prostě nedrží jak by mělo. Po doslova pár vteřinách to naskočí. Podotýkám díly jsou z jiného auta. Nejsou nové :dih: Pořád mi to ukazuje na nějaké čidlo, ale nevím jaké. Proč to děla jen teď když je kosa ? V servisu mi tvrdí, že EGR to být nemůže. Na diagnostice vše ok. :nixw:

Re: Otacky motora pri volnobehu (benzinovy motor)

Napsal: 10.10.2016 10:08
od Creeper
Tak ještě poznatek z dnešního rána. Pokud mám zaplou klimu před startem tak to volnoběh drží. Když ji vypnu hned začne zdechat.

Re: Otacky motora pri volnobehu (benzinovy motor)

Napsal: 11.10.2016 18:43
od zeli
No tak to bude to teplotni cidlo. Pri zaple klime si auto volnobeh zvysi a tam uz ta rozhozena smes nema takovej vliv.
Zkus jeste obracenej test. Po dojeti domu nechat auto vychladnout a zkusit ho nastartovat treba po hodine a pak po 3 hodinach. Ale jednodussi bude mozna rovnou to cidlo. Nebo by mohlo byt treba nacle cidlo na klice, bude davat spatne a studenej motor se s tim spatne popasuje.
Ona po tech par vterinach muze zacit fungovat lambda a tu spatnou smes trochu zkoriguje, proto se to srovna tak rychle. Muzes ji treba taky zkusit odpojit, jestli se to srovna i bez ni.

Re: Otacky motora pri volnobehu (benzinovy motor)

Napsal: 04.07.2022 12:19
od MH30
Sice na toto forum dlouho nikdo nepsal, ale aspoň to oživím.... Tak jak stále udržuji při životě svého staříka 2005, coby druhé auto hlavně kvůli LPG, dostal jsem se taky do problému s volnoběhem... jak popisovali mnozí, při vyšlápnutí spojky vyletěly otáčky nahoru ke 3000 a klesly až po záběru motoru nebo po zastavení. Takže po pročtení vlákna jsem šel po hadici odvětrání klikovny....nahmatal a jó... díra! Yeshterre Díky!!!
Pro pobavení, 20cm hadice za 1.500,-
Nemám 2,0l ale 1,8l 92kW a nevím, jestli je to v motorovém prostoru trochu jinak uspořádáno (hadice je ale stejná jako pro dvoulitr). V každém případě zespod jsem se k tomu vůbec nedostal...jen shora... vyndal baterku, škrtící klapu, hadici chlazení a pár dalších věcí, uvolnění kabelového svazku nad sáním.... a pak jsem se trápil s dlouhými kleštěmi, peánem, drátem pro navedení hadice atd... Drbačka hrozná, už jsem to chtěl vzdát.... čas mám daleko horší než jste psali před 10 lety... :lol: , ale dal jsem to, asi za 3h :-( .... no nic, však kůže na rukou se zahojí! :P
Nevím, zda můj příspěvek k něčemu někomu bude, těch aut už samozřejmě ubývá... Ale pokud se Yeshterr na to podívá, možná ho potěší, že pomohl po tolika letech! :-)
Tolik práce a přitom taková blbost, žejo! :-)

Re: Otacky motora pri volnobehu (benzinovy motor)

Napsal: 25.08.2022 21:05
od Zvíře
Mám dotaz na tu prasklou hadici. Volnobezny otacky jsou cca 1050 a na emisich na stk se to technikovi vubec nelibilo.
K hadici je hodně špatný přístup, tak bych ji otestoval vzduchem.
Pokud bych ucpal hadici před škrtící klapkou, odpojil hadici na odvětrání víka ventilů a do víka foukal vzduch, utíkal by vzduch tou hadicí na odvzdusneni kliky, pokud by byla prasklá? Samozřejmě by se to nesmělo přehnat s tlakem vzduchu, aby něco nepovolilo.