Stránka 5 z 48
Re: olej do motoru 1,6tdci
Napsal: 08.12.2011 18:54
od V12
Ford ? To zabozruti z PSA !!! Ford ma vo Focusoch jediny diesel - stary dobry Kent / Lynx.
Re: olej do motoru 1,6tdci
Napsal: 08.12.2011 19:08
od paranmax
lucky.jack píše:Chladič oleje je součástí tělesa olejového filtru a máš ho tam určitě.
Tak to ti blbci dali chladič oleje na nejlepší místo jaké mohli. To by napadlo jenom vo.a. Ruky jim urvat. Já jsem furt přemýšlel co že je to za blbost pod tím turbem. že je to olej.chladič jsem teda nečekal.
Re: olej do motoru 1,6tdci
Napsal: 08.12.2011 19:16
od lucky.jack
V12 píše:Ford ? To zabozruti z PSA !!! Ford ma vo Focusoch jediny diesel - stary dobry Kent / Lynx.
Tak mě hned nechytej za slovo...
Re: olej do motoru 1,6tdci
Napsal: 09.12.2011 07:11
od V12
lucky.jack :
paranmax :
Trochu to rozviniem - preco kua dali katalyzator s DPF a turbo pred motor ? Ked sa zacne vypalovat DPF, poriadne sa na nom zdvihne teplota. Blok motora je doslova grilovany tymto pridavnym zdrojom tepla, beztak ho uz dost zohrieva aj turbo. Prave toto je dovod, preco do toho motora treba liat kvalitne oleje odolne voci vysokym teplotam, nie nejake sracky xW-30 A1/B1. Podobny problem maju aj HTP - katalyzator nad hlavnym mazacim kanalom motora => prepekanie oleja => vydieranie ventilovych vedeni veduce k pomalemu zatvaraniu hlavne vyfukovych ventilov a ich naslednemu podpaleniu.
Poucne citanie o HTP :
http://www.cimbu.cz/clanky/auto-moto_htp.pdf
Zda sa ale, ze ing. zabozruti to necitali

Re: olej do motoru 1,6tdci
Napsal: 09.12.2011 07:49
od foki
sice OT ale toto me pobavilo a zdravim vsechny zastance HTP .
MOTOR NAVRŽENÝ
MARŤANY
Motor 1,2 HTP je mnohými haněn
již jen proto, že jde o neušlechtilý
tříválec. Volba takové jednotky (viz.
fyzikální předpoklady) však ze
strany výrobce nebyla principiálním
pochybením, za problémy stojí
nedůsledná práce konstruktéra,
který měl za úkol oddělit válec
z agregátu 1,6i 8v (74 či 75 kW)
a provést nezbytné množství
co nejlevnějších úprav. Za ten
půlrok, který mi příprava materiálu
o motoru 1,2 HTP zabrala, jsem
dospěl k názoru, že jej konstruovali
Marťani – akademicky vzdělaní
tvorové s vysokou inteligencí, ale
nulovou zkušeností se stavbou
a provozem strojů, natož konstrukcí
motorů. Zaskočily je totiž jevy, které
vysokoškolská skripta nepopisují,
ale v praxi jsou běžné. Například
že se piliny z katalyzátoru dokáží
pohybovat proti proudu výfukových
plynů (děje se to při rychlém
uzavření škrticí klapky a následném
vyrovnání podtlaku skrz výfuk)
nebo že, ač ústící za škrticí klapku,
proudí zpětně vedené výfukové plyny
vlivem víření při určitých režimech
i kolem ní. Jiné chyby zase jako by
naznačovaly, že český konstruktér
pořádně neznal ten německý motor,
na jehož základě nový tříválec vznikl,
jinak by těžko umístil katalyzátor do
takové blízkosti olejového kanálu.
A opravdu jen prostá nezkušenost
stojí za kolapsy řetězového pohonu
rozvodů, s jehož navržením si též
museli mladoboleslavští poradit
sami, jelikož výchozí šestnáctistovka
měla ozubený řemen. Přeskakování
rozvodového řetězu je v rámci
automobilové techniky kuriózní
závada, neboť obvykle bývá
konstruován tak, aby to nebylo
principiálně možné. Mimořádně
účinnými opatřeními v tomto směru
jsou přesně vyměřený volný prostor
mezi ozubenými koly a krytem (který
nestačí ke zvednutí řetězu o zub)
a omezený krok napínáků, jenž
neposkytne k přeskočení potřebnou
volnou délku.
Re: olej do motoru 1,6tdci
Napsal: 09.12.2011 09:06
od vita_k
paranmax píše:lucky.jack píše:Chladič oleje je součástí tělesa olejového filtru a máš ho tam určitě.
Tak to ti blbci dali chladič oleje na nejlepší místo jaké mohli. To by napadlo jenom vo.a. Ruky jim urvat. Já jsem furt přemýšlel co že je to za blbost pod tím turbem. že je to olej.chladič jsem teda nečekal.
jako kdyz se jede, tak je to asi v pohode-napor vzduchu bude chladit bez problemu. Ale jak se zastavi, tak to turbo bude pict vsechno, co ma kolem - nevypinat auto je dobry napad, aby se ten olej vymenoval na exponovanych mistech... Proto je turbo tak hezky oplechovany :)
Re: olej do motoru 1,6tdci
Napsal: 09.12.2011 18:53
od V12
vita_k :
Na P307 to zjavne v pohode nie je, ked aj v tychto chladnych dnoch zohrejem olej na viac ako 100 stupnov kratkou cestou Sered - Trnava a to ho ani nezmycham na plny plyn ! A nemam dovod mysliet, ze vo Focuse to bude lepsie
Turbo je na 1.6 TDCI tak hezky oplechovane iba preto, aby sa nejaky lama po zdvihnuto kapoty nepopalil...
foki :
Jj, je to zaujimave ctenicko. Kolega tiez musel menit hlavu po 33k km. Kulancia (ci ako tomu hovoria) ale zafungovala a neplatil nic ! Ani robotu

. Ked mi toto zahlasil, skoro som zletel zo stolicky a spomenul si na Hematologa, ktoremu na Forde museli vymenit vodnu pumpu po 63k km (zaruka 60k) a musel cvakat vsetko, samozrejme aj novy rozvod. Ale teraz sa uz ma fajn, Fofa predal a jazdi novucickym snehobielym MegMobilom (Megane 1.6).
Re: olej do motoru 1,6tdci
Napsal: 02.01.2012 12:11
od vita_k
ahoj. vybrali byste magnatec nebo edge?
Edge ma jakousi specifikaci ford
magnatec
http://aukro.cz/castrol-magnatec-5w40-5 ... 16304.html
edge
http://aukro.cz/castrol-edge-5w40-turbo ... 16334.html
Uz nemam DPF filtr...
Jeste premyslim, jestli na aukru neprodavaj nejaky fake? diky
EDIT: naucil jsem se cist v historii, oba jsou dobre, jdu do EDGE - rozdil ceny je minimalni
Re: olej do motoru 1,6tdci
Napsal: 04.01.2012 06:59
od V12
Skoro 2 roky jazdim na Edge TD 5W-40.
Re: olej do motoru 1,6tdci
Napsal: 28.01.2012 20:24
od lucky.jack
Tak dneska výměna oleje po 10tkm. Castrol 5W-30, dal bych 5W-40, ale 30 byla zadarmo tak jsem nepohrdnul. Norma je odpovídající. Před výměnou jsem udělal proplach a do novýho oleje dal TEC oil booster. Mám s TECem dobrý zkušenosti a když jsem ušetřil za olej tak jsem ho tam vrznul

. Zrovna jsem vyměnil i vzducháč aby se focusovi líp dýchalo

Nevěřil bych jak ani ne po roce bude po ježdění po městě zas.anej.
Re: olej do motoru 1,6tdci
Napsal: 29.01.2012 08:28
od vita_k
zadarmo? to bych si taky nechal líbit:) vzduch filtr špinavý? od čeho? olej? prach? já jej měl bílej...
Re: olej do motoru 1,6tdci
Napsal: 29.01.2012 09:44
od V12
Pri poslednej vymene oleja (bola po 13k km) som chcel menit aj vzduchac, predtym bol tiez meneny s olejom. Ked som ho ale vybral, bol CISTY, teda az na par vciel a os. Ziadny binec, sajgon, potetovane mysi ci anarchia v podobe oleja. Tak som ho tam nechal na dalsich 10k km, vymena bude spolu s olejom. To ale uz asi pojde na vymenu aj palivak, nerobim si ziadne iluzie o kvalite SK nafty

Re: olej do motoru 1,6tdci
Napsal: 29.01.2012 11:17
od Jardak
Tak to musíte jezdit v čistým prostředí.Já vzuch. filtr měním vždy s olejem po 12 tkm a že by byl čistý to se teda říct nedá...
Re: olej do motoru 1,6tdci
Napsal: 29.01.2012 11:49
od lucky.jack
Nebylo to nijak drastický, ale po 10tkm bych to čekal lepší. Olej tam nebyl, jenom včely nějací brouci a cucky z prachu. A celkově celej šedivej. Vzhledem k tomu, že to jsou origo filtry za lidový ceny, tak jsem neváhal

Re: olej do motoru 1,6tdci
Napsal: 19.02.2012 14:36
od Milano
Já osobně dávám olej Divinol 5w30, kdy mám najeto 280t. km a nikdy nemusím olej dolévat, ubyde za výměnu max. 3dcl. Můj motor má náplň 5,5l a nikdy jsem neměl problém jet třeba 500 km 180 - 190 (přes Německo a v noci) a nebo si trhnout rekord z Phy do Brna (od ceduli k ceduli) za hodinu a 8 minut (sobotní noc, takže volná dálnice, cihla na plynu). Nevím jak 1.6ka, ale 1.8 určitě problém s přehříváním oleje nemá a dávat tam 5w40 mi přijde opravdu zbytečný...jo a turbo mám furt origo...