Stránka 5 z 6
Napsal: 16.01.2008 17:38
od martinsk
Robím to isté čo Fokal, potom to už ide väčšinou bez problémov.
Napsal: 16.01.2008 18:54
od Fokal
Jj, Focus si tě vychová

Re: tuhé řazení v chladném počasí
Napsal: 14.09.2008 21:00
od freebiker
abe píše:Ahoj, já jsem měl taky problém se řazením hlavně v zimně.Jak byl motor na druhý den studeny, tak jsem měl problém zařadit jedničku nebo zpátečku.No a ostatní rychlosti staly taky pěkně za prt

Říkal jsem to p.Dudíkovy z Kravař a on na to řek (jestli jsem to správně pochopil), že je nějaká hřídel rezavá a špinavá(v zimě ta špína zatuhla).Musel rozhodit motor s převodovkou, jak se mění spojka, tam je taková hřídel, kterou vyčistil a promazal a od té doby bez problému l

Tak mám možná lék na problémy s řazením rychlostí, hlavně při prvních studených rozjezdech po ránu.
Zjistil jsem, že spojkový pedál byl níže než brzdový pedál, tak jsem se díval podrobněji okolo spojkového pedálu a zjistil jsem že je tam prasklá pružina na vracení spojkového pedálu. Pokud jsem ho nohou vrátil zpět, do roviny s brzdový pedálem, vše bylo OK. Mrknete na fotku, jestli nemáte podobný nebo stejný problém!!
To znamená, že pokud jste opustili auto a jako poslední, jste zmáčkli spojkový pedál, zůstal vyset někde v půlce a po ráno nebo vychladnutí auta, jste mačkali spojkový pedál od půlky a to nestačí k přetlačení spojkového válce v převodovce, a časem až se v autě ohřálo se částečně uvolnil pedál do původní polohy!
Re: tuhé řazení
Napsal: 15.09.2008 11:43
od BPeterj
Zdravím aj ja všetkých.
Som tiež asi 2 mesačný majiteľ FF 1,6 r.v. 1999 a z toho radenia som bol prekvapený. Nemal som konkrétne problém, že by to išlo ťažko, skôr sa mi nepodarilo niekedy tam kvalt zasunúť. Jednoducho páka bola v polohe ako má byť a pri spúšťaní spojky to zaškrípalo, ako keby išli zuby v prevodovke vedľa seba, resp rýchlosť to vyhodilo. Jednalo sa o stupne 1, 2 a spiatočku. Mám pocit, že kulisa je dosť natesno, páka mi totiž do bokov ani vodorovne nemá nejakú vyločkanú vôlu. Zatiaľ som sa v iných autách s takou tuhosťou nestretol.
Re: tuhé řazení
Napsal: 15.09.2008 11:49
od Loeb
No by to mohl být synchron v převodovce... Fordy na to docela docela trpěly..
Re: tuhé řazení
Napsal: 17.09.2008 18:16
od CODY
Musím říct, že zatím u všech aut sem měl takové tužší řazení, tak jsem si na to tak zvykl, že mi to ani nepřijde.
Re: tuhé řazení
Napsal: 21.01.2009 02:37
od richisan
Zdravicko,
no cim viac veci citam na fore, tym sa mi rozsiruje zoznam veci, ktore musim nechat pozriet v servise

Re: tuhé řazení
Napsal: 21.01.2009 10:51
od eva191
...a ked ma paka vacsiu volu staci vymenit kulisu? Co je to velka vola? Dik.

Re: tuhé řazení
Napsal: 19.05.2009 22:53
od Kačud
Taky jsem měl zde popisované problémy s řazením. Jednička katastrofa a trojka nic moc. Naučil jsem se s tím nějak žít. Muselo se řadit lehce, ne rychle a ne násilím. Prostě lehce citlivě a pomalu. Rychlost musí zapadnout nadoraz. Někdy se stává, že jakoby zařadíte, ale páka přitom je jen v půli cesty. Na to je třeba dávat pozor, pak totiž zadrnčí zuby a rychlost vyskočí. No nakonec mě problémů zbavila výměna spojky a setrvačníku. Nečekal jsem to, ale jsem za to rád. Tuto výměnu jsem podstoupil, protože setrvačník rachotil. Náhoda.
Re: tuhé řazení
Napsal: 19.05.2009 23:27
od richisan
Podla mna treba radit lahko a nie nasilu vzdy, aj ked clovek nema problem s radenim

Ja radim rychlo, len ked predbieham a musim byt rychly. Prave ked sa radi citlivo, tak potom je menej pravdepodobne, ze vzniknu problemy. Mne sa radilo tazie v zime, ked bolo zmrznute auto (co je normalne), teraz od jari je to uz v pohode.

Re: tuhé řazení
Napsal: 28.05.2009 21:02
od Petersonn
Me sla hure zaradit zpatecka a obcas i jednicka, tekl mi ale pomocny spojkovy valec - po vymene je to uz bez problemu. I zpatecka chodi prekvapive velmi lehce.
Re: tuhé řazení
Napsal: 31.05.2009 22:08
od J-K
Tak to se máš, mě taky měnili spojkovej válec, když mi to tam teklo, ale jednička mi tam stejnak jde pořád blbě a zpátečka i když stojim třeba 5 vteřin na spojce, tak dělá kkrrrrrrrchhrr...všichni se mi za to smějou
Jediný co pomáhá na tu zpátečku, tak když jsem třeba z kopce a couvnu si trošku, tak pak tam zapadne hladce..

Re: tuhé řazení
Napsal: 02.06.2009 09:33
od Petersonn
O tomhle problemu jsem nekde cetl, nakonec se mi to podarilo najit. Je to z Tipcars.cz, zkusenosti uzivatele:
"Dnes má auto najazdených vyše 70tis kilometrov a riadenie, podvozok, aj motor reáguju ako nové. Čo nás trochu potrápilo je radenie prevodových stupňou. Asi pred rokom muselo byť auto v servise, pretože nešla zaradiť trojka a spiatočku ste tam narvali tak na tretí pokus. Vyriešilo to zrovnanie radiacich vydlíc."
Tak treba ti to pomuze

Re: tuhé řazení
Napsal: 02.06.2009 11:43
od J-K
hmm, řadící vidlice, o tom jsem ještě neslyšel
Tak dík za tip, zkusim se o tom pobavit s Fokim až tam pojedu příští týden na výměnu pružin
..asi si pomalu začnu dělat seznam co vše potřebuju probrat

Re: tuhé řazení
Napsal: 02.06.2009 11:55
od richisan
Ani ja som o tom doposial nepocul
Zatial sa vzdy spominala len vymena "kulisy"...
Mne sa tazko radi len v zime, ked auto stoji von a to je do istej miery prirodzene, lebo je zmrznute cele auto. Uvidim koncom roka a mozno to dam tiez checknut.
Mozno tam je aj kopa inych veci, o ktorych nevieme - radlica, pluh...
