Nevím jestli už nejdu s křížkem po funuse (diskuze je již celkem stará), ale přesto, tady jsou mé zkušenosti s fordím centrálem.
Popis se týká mondea MKII 99 kombi, ale zámky jsou myslím pořád stejné (alespoň z větší části), tak by to snad mohlo platit i pro ostatní
To, že nefunguje zamykání/odemykání u některých dveří může mít více příčin
-pokud u některých dveří nefunguje ani zamykání ani odemykání, může být přerušen kabel někde na cestě k řídící jednotce centrálu nebo může být spálený servomotorek, popř. závada v řídící jednotce centrálu. Kde je problém, zjistíte tak, že celý zámek demontujete, odpojíte od přívodního kabelu a zapojíte místo jiného, funkčního zámku.
Pokud v druhých dveřích nefunguje, je spálený motorek.
Pokud funguje, je problém v kabeláží nebo v řídící jednotce centrálu. Pravděpodobnější je ta kabeláž.
Nebo místo připojování do jiných dveří můžete proměřit konektor na přívodním kabelu. Při aktivaci centrálu by na něm mělo být napětí.
-pokud např. funguje zamykání a odemykání ne, je možné, že jsou mechanické součásti zatuhlé a servomotorek je nepřetlačí. V jednom směru (tuším při odemykání) stačí vyvinout menší sílu, kterou motorek ještě zvládne.
-někdo tu popisoval problém, že když chce zamknout, serva "zabzučí", ale nic se nestane. To bych viděl též v zatuhlosti mechanismu zámku u řidiče popř. i u spolujezdce. Tam se totiž nachází servomotorky které umožňují i mechanické ovládání centrálu (přes kličku).
-to jestli vám má fungovat centrál i od řidiče poznáte podle toho, kolik kabelů vede od zámku. Pokud je kabel dvoužilový, mechanické ovládání centrálu fungovat nebude. Pokud je pětižilový (tak je to u univerzálních centrálů, nejsem si jistý zda ford má přesně 5 žil, ale bude jich tam prostě víc než na ostatních dveřích), mechanické ovládání centrálu fungovat bude. Bude se to lišit od výbavy.
To že jde odemykání/zamykání ztuha, je většinou způsobeno opět zatuhlostí mechanismu. Stačí ho demontovat, pořádně vyčistit a na příslušných místech promáznout. Dělal jsem to tak u kufru, který už nešel otevřít vůbec a zase šlape jak hodinky.
také se mi stávalo, že se mi auto při jízdě samo zamykalo, bohužel jsem nepřišel na to v čem je problém. Nejspíš v nějakém spínači ve dveřích u řidiče, protože po odpojení tohoto zámku se to již nestávalo.
Taky čím větší byla zima tím hůř centrál fungoval (měl zpoždění)
Nakonec jsem to vyřešil tak, že jsem za cca 800,- koupil uni centrál s dálkou a je po problémech

) Fordí centrál je trochu jiný než ostatní, takže montáž byla pěknej porod, ale za ty peníze a fungující centrál to stojí.
jinak pokud budete dveře rozmontovávat a sundáte tapec, tak na dveřích je ještě nalepen jakýsi tvrzený molitan či co. Je tam přilepen takvou asfaltovou hmotou, jde to spatně odtrhnout (roztrháte si ten molitan). Mě se osvědčilo to trochu odchlípnout a opatrně odřezávat ostrým lámacím nožíkem. Až to tam budete dávat zpět, můžete to nahřát horkovzdušnou pistolí, lépe se to pak chytí.
Dneska se mi snažil někdo auto vykrást (nebo ukrást...i když kdo by kradl staré auto....) a zničil mi celý zámek u řidiče. Takže mám opět pro zábavu postaráno. Kdyby někoho zajímalo, jak postupovat při zničeném zámku, napíšu....
Mějte se a ať vám to zamyká
