Miles píše:...Je to Fokus trend z roku 2009 a vůbec nevím jak je možný že mám takovou spotřebu

Ptal jsem se i v autorizovanym servisu co s tim, ale bohužel jsem se dozvěděl jen, že mám držet otáčky kolem 3000 což dodržuju, ale podle nádrže to nepomáhá

Může mi někdo prosím poradit co s tím? Moc díky a SRY za ten román!

...tak já poradím ještě jednu věc. Už jsem to někde psal, tak jenom zopakuju. Jestli máš palubák, tak si ho přepni, abys mohl sledovat okamžitou spotřebu. Po akceleraci na ustálenou rychlost uber plyn a nech rychlost ustálit a pak zkoušej ten plyn pomalinku dál ubírat, dokud rychlost nebude klesat. Uvidíš, že ze začátku bude okamžitá spotřeba klesat, aniž by se rychlost snížila. Stejně tak pokud pojedeš po rovině a okamžitá bude přes 6l, zkus zase ubrat plyn, jak bylo popsáno výše. Při akceleraci plyn přidávej pomalu tak aby, aby auto na každej posun plynového pedálu reagovalo. Nemá smysl na to hamstnout; auto na to většinou stejně okamžitě nezareaguje. Pokud potřebuješ akcelerovat rychle, raději si podřaď. A samozřejmě platí, co psali kluci výše. Na dálnici to nehoň přes 130 (neboli přes 4000ot., kde má 1.6 maximum krouťáku), 120km/h bude optimální. Naopak mimo město nevidím příliš rozdíl ve spotřebě při 80km/ nebo 100km/h (samozřejmě ustálená rychlost po rovině; do kopce už bude rozdíl, ale je lépe jet rychleji, aby se nemuselo podřazovat).
Jinak za prémiové palivo se také přimlouvám, pokud Ti to zaměstnavatel dovolí; stačí 98, která bývá jen o 1 - 1.50Kč dražší a nebál bych se ani méně značkových pump. Mám dobrou zkušenost s EuroOil a RobinOil. Naopak 100-ka jenom Verva, OMV a Shell mne zklamaly (ale mohlo to být tou kterou konkrétní pumpou). Ale pozor, ta úspora se projeví jen v režimech, kde musíš točit nízké otáčky při potřebě velkého momentu. Typicky na 4-ku 50km/h do kopce, a pod. Tedy hlavmě jízdy po městě. Mimo už se ta úspora tolik neprojeví, pokud nejezdíš s klimou

.