Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 28.05.2019 21:23

IvanSt píše:
Ma.rt píše: Ja jezdim prumerne taky za 7,7, kdybych mel vetsi podil dalnic, tak to bude horsi, ale tam bych treba uz zvazoval tdci.
Pro zájemce není ani tak informativní, za kolik jezdíš ty, jako spíše za kolik s tím motorem jezdí větší skupina různých uživatelů.
Atmosféra není špatná, ale výkon a spotřebu horší má a za to si to rovnítko klidně dát můžeš. Nevím o důležitějších a více skloňovaných parametrech motoru, než jsou tyto (prosím nepište zase, kdy se co rozbije nebo nerozbije).
Tak nechapu tu posledni vetu. Protoze o spolehlivosti to je. A blbuvzdornost k tomu. Prijde mi zcestne privirat oci k tomu, ze se eb sypou. A netvrdim, ze jich je vetsina.
Ja se nikdy neprel o vykon a spotrebu. Ale na rezim, kdy se v tydnu jezdi couracky, tak je atmosfera proste lepsi a spolehlivejsi. Mne to za mirne vyssi naklady za benzin stoji. A kultivovanejsi projev te atmosfery ma take neco do sebe, tomu se maly tb v nekterych otackach, notabene se 3 valci, rovnat nemuze. Zrovna u te atmosfery vidim vetsi nevyhodu v 5st.prevodovce, nez v motoru samem. Ale v povolenych rychlostech to je jeste v pohode.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Wolf78
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 623
Registrován: 27.10.2012 10:01
Bydliště: Mladá

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Wolf78 » 28.05.2019 21:30

to Ma.rt - ale EB nejsou jen 1,0 ,ale 1,5 - 1,6 - 2,0 a dokonce 2,3 :wink: tak prosím porovnávej i ty, jelikož mi to připadá , že všechny motory s označením EB jsou špatný a ty atmosféry jsou úplně nej motory :lol:
Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
- Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
- Ford Fusion 1,4 59kW

Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
- Ford Ka TITANIUM - 51kW
- Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
- Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
- Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW

Uživatelský avatar
Wolf78
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 623
Registrován: 27.10.2012 10:01
Bydliště: Mladá

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Wolf78 » 28.05.2019 21:36

Ma.rt píše:Motor si snad vybiras podle parametru, ne objemu.
já si tedy vybíral motor jak podle objemu , tak i podle parametru :wink:
A mé preference co do motorů a mého výběru by byl následovný - jasná jednička je TDCi , pak EB a pak někde vzadu motor atmosferický překopaný na LPG a pak ................................................ někde samotná atmosféra :wink:
Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
- Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
- Ford Fusion 1,4 59kW

Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
- Ford Ka TITANIUM - 51kW
- Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
- Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
- Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13492
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od miki21 » 28.05.2019 22:38

:totlsmile: :totlsmile: :totlsmile:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 29.05.2019 08:37

Wolf78 píše:to Ma.rt - ale EB nejsou jen 1,0 ,ale 1,5 - 1,6 - 2,0 a dokonce 2,3 :wink: tak prosím porovnávej i ty, jelikož mi to připadá , že všechny motory s označením EB jsou špatný a ty atmosféry jsou úplně nej motory :lol:
Spatny? Kde tohle pisu? :-D ja se porad snažím vysvetlit, ze je to o jizdim rezimu, potrebach a preferencich. A ze pro mnoho lidi je atmosfera vhodnejsi. Bude vic zrat, to jo. A jestli pojede lepe nebo hure, zalezi na konkr.motoru a dal priklad srovnani motoru, ktery dle plebsu jede a ktery nejede, pritom kdo umi ridit, tak z toho chcipleho muze vymacknout vic :-)
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Wolf78
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 623
Registrován: 27.10.2012 10:01
Bydliště: Mladá

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Wolf78 » 29.05.2019 08:57

proto píšu " jelikož mi to připadá " :nnou: z reakcí uživatelů zde v tématu :wink:
a když vidím porovnání 1,0 EB tříhrnek s nějakým 2,0 atms. 4 válec tak to se musím jen a jen :totlsmile:
Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
- Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
- Ford Fusion 1,4 59kW

Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
- Ford Ka TITANIUM - 51kW
- Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
- Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
- Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od enjoy » 29.05.2019 09:00

Za chvíli se můžeme bavit o tom, že v dnešní době s manuální převodovkou jezdí jen idioti a moderní inteligentní člověk má samozřejmě automat.
Úplně stejná je tahle debata o TB a atmosféře. Vidím, že už jsem se dostali do fáze, kdy jsou tříválcové litry prostě absolutně ok a jsou vlastně málem to nejlepší, co si může člověk koupit, protože jinak by byl blbec :D
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Uživatelský avatar
Wolf78
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 623
Registrován: 27.10.2012 10:01
Bydliště: Mladá

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Wolf78 » 29.05.2019 09:15

z mého pohledu a reakcí uživatelů zde v tématu to vidím takto (zdovolením použiji a upravím tvé tvrzení
enjoy píše: Úplně stejná je tahle debata o TB a atmosféře. Vidím, že už jsem se dostali do fáze, kdy jsou ATMOSFERY prostě absolutně ok a jsou vlastně málem to nejlepší, co si může člověk koupit, protože jinak by byl blbec :D
:palec_nahoru:
Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
- Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
- Ford Fusion 1,4 59kW

Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
- Ford Ka TITANIUM - 51kW
- Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
- Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
- Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 29.05.2019 09:35

Pro kazdeho muze byt nejlepsi uplne neco jineho.
A co se tyce automatu, obcas mam DSG v praci. Fakt bych to nechtel. Jsou situace, kdy to ma az nebezpecne necitelne chovani.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13492
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od miki21 » 29.05.2019 09:40

Od toho, co chce manželce koupit na dálniční dojíždění auto do 50 tis. ty argumenty fakt beru. :palec_nahoru: Jak kouknu na inzeráty dle Tvého výběru, tak asi manželku moc v oblibě nemáš. Takové Káčko je na dálnici optimální. :wink:
Navíc ji tam chceš nacpat nehospodárnou, lenivou a zastaralou atmosféru b benzínu. :mrgreen:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
Wolf78
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 623
Registrován: 27.10.2012 10:01
Bydliště: Mladá

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Wolf78 » 29.05.2019 09:46

A co má můj inzerát společné s tématem "Atmosféra vs. downsizing motory " :dih: :dih:
Ty musíš být opravdu dle svých reakcí :irre:
Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
- Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
- Ford Fusion 1,4 59kW

Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
- Ford Ka TITANIUM - 51kW
- Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
- Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
- Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13492
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od miki21 » 29.05.2019 10:27

No já jen, že jakožto obhájce moderních turbovysavačů, co tady má vždycky pravdu a poslední slovo, tak se divím, že manželce chceš pořídit skoro vrak. :wink:

Nebudu tady psát nic o bláznech, ani používat nějaké smajlíky.

Až čas ukáže, jestli je turbomlýnek správný směr, takže nějaké spory jsou celkem zbytečné. :wink:
Stejné nadšení panovalo, jak přišel na trh motor 1,6 tdci.... a než se vychytaly konstrukční chyby, to bylo mrtvých. :mrgreen:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
Wolf78
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 623
Registrován: 27.10.2012 10:01
Bydliště: Mladá

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Wolf78 » 29.05.2019 10:36

No ono možná by bylo dobrý se starat o svoji manželku pokud tedy nějakou máš a moji z této diskuse vynechat :wink: Ohledně toho co chci komu kupovat je taky moje věc a potom zrovna tobě může být tak velké h.... :wink:

A zpět k téma .............. čím nás obohatíš , jakou vlastní zkušeností ??
Já třeba měl 2 atmosféry (tedy 3 pokud budu počítat super sport Škoda 120 :) ) , jedno TDCi a nyní EB a můžu srovnávat , co ty ??
Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
- Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
- Ford Fusion 1,4 59kW

Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
- Ford Ka TITANIUM - 51kW
- Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
- Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
- Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4065
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Sentik » 29.05.2019 10:59

Jako už to tu řešíme celkem v kruhu, každej má svojí pravdu..
Přiznám se, že po dvou letech ježdění s EB bych zpět atmo motor nechtěl ani náhodou, to se bavíme o denním ježdění. Ted přijde ale takový to ALE ...

Už dva měsíce vybírám Mustanga, hledám, píšu si s nabídkářema, porovnávám, počítám .. a tam se přiznám, že o 2.3 EB neuvažuju, za prvý proto, že to podle me k tomu autu prostě nepatří, nesedí mi to k tomu. A za druhý, že si to auto plánuju prostě nechat a tak nějak podvědomě očekávám od klasiky 6v 3.7 nebo 8v 5.0 delší životnost.
Co tim chci říct? Vše je otázkou asi priorit, využití danýho stroje.
Pro denodenní dojíždění do kanclu a k zákazníkům jsem s EB spokojen a při obměně bych do toho šel zcela v klidu i u malýho 3válce. Nemam strach.
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13492
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od miki21 » 29.05.2019 11:03

Jako co, budem si porovnávat, kdo má většího pindíka a s čím kdo kdy jezdil? To vážně chceš? :mrgreen:
Já nemám potřebu někoho obohacovat, stačí, že to tady děláš Ty. :mrgreen:
Sentik: koupil by sis EB jako ojetinu s třeba 150 tis. na budíku?

Já za sebe atmo klidně( jedno jsem nedávno koupil), ale u třhrnkuturbo bych se dost bál. :wink:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host