LPG - montáže a zkušenosti sem...

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
zbyndatvrd
Nováček
Nováček
Příspěvky: 182
Registrován: 05.02.2008 19:40
Bydliště: jihomoravský kraj

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od zbyndatvrd » 03.02.2011 09:40

Majitele FF po FL s LPG a FlashLube pozor!
Vcera jsem prisel na velmo mocno zajimavou skutecnost. Uz pred tremi mesici mi auto zacalo cukat a nejelo ochotne za plynem. Tento tyden se s tim nedalo jezdit vubec. Auto se nechtelo rozjet, strilelo (!), cukalo. Chodci byli rychlejsi nez ja. Jelo to jen pokud se otacky dostaly nad 2.5tis. Tedy z kopce a pak udrzovat otacky, dusilo se. Proste hruza.
Vcera jsem se docukal vecer z prace otevrel kapotu se srubovakem v ruce. Podezreni na vzduchovy system. Tak jsem vybrakoval filtr, skrtici klapku (tu jsem procistil a prestalo drhnout lanko plynu) a hledal jsem MAF. Ten ale neni umisten na vystupu AirBoxu (pred FL), ale pod sacim potrubim vedle altiku (po FL). Tak jsem sundal drazkovy remen, alternator a vysruboval MAF. Byl jsem celkem prekvapeny. Na to, ze by mel byt suchy a cisty, byl mastny a zasr..y. Prisel jsem na to, ze kluci mi pri montazi hodili vystup mazadla FL pred MAF. Dival jsem se, kam by to slo prehodit, ale zadne kloudne reseni jsem nenasel.
Vy kteri mate LPG na FF po FL, jak mate reseny prisun FL do sani?

MAF senzor:
http://picasaweb.google.com/zbynek.jura ... 0543844914

Vstup FL do saciho potrubi:
http://picasaweb.google.com/zbynek.jura ... 8161653042

Jeste jedna zajimavost. Kdyz jsem seslapl plyn az na podlahu, tak auto zacalo akcelerovat. To bylo vsak zpusobeno tim, ze vzduch se do sani dostaval pres volnobezny ventil IAC, ktery pri plne otevrene skrtici klapce propousti 100% vzduchu.
Ford Focus 1.6, 74 kW - 100PS, r.v.2008, Lovato EF Smart
Ford Focus 1.6, 74 kW - 100PS, r.v.2002, Elpigaz & FL - Prodano
Obrázek N95
Obrázek LPG

Uživatelský avatar
MartinXPV
Nováček
Nováček
Příspěvky: 71
Registrován: 11.01.2009 18:35
Bydliště: Olomouc

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od MartinXPV » 19.02.2011 23:31

ahojte,
podělím se o zkušenosti s LPG.
Koncem listopadu jsem si nechal namontovat LPG BRC SQ24 v Prostějově u Fedora za necelých 32k kč. Nabízeli mi levnější Stag ale ten jsem nechtěl, polským výrobkům obecně moc nevěřím a Landi Renzo že prý nemá rozebíratelnou lištu nebo vstřiky nebo co a že se to při poruše nebo zanesení musí měnit celý a ne jen cosi za pár stovek. Pardon za přínosnou informaci ale už si moc nepanatuju co to říkali přesně :lol: V ceně je toroidní nádrž, vybral jsem si 48L. Vzhledem k dojezdové rezervě/ nízké hloubce prolisu i tato trčí ven ale zarovnal jsem to vyřízlým polystyrenem. Natankovat se dá na 38L. Před montáží se ptali jakou nádrž tam chci a kam dát přepínač a plnící otvor, jinak nějaká prohlídka kam co dají v prostoru motoru se nekonala. Stejně co bych jim asi tak radil že když jsem to nikdy neviděl :lol: Montáž jim trvala asi 8h, pak to semnou prošli kde co je a vysvětlili jak to funguje. Obal na rezervu jak tu někdo psal mi nedali. Po 1500km říkali ať dojedu na kontrolu že se podívají jestli je vše v pořádku po zajetí. Žádný problém nenastal. Při této kontrole jsem si nechal vyměnit svíčky origo co tam byly (najeto 35k km) za Bosch platinum LPG(300kč/ks). Od této chvíle jsem měl pocit že auto líp táhne jak předtím ale žádný významný rozdíl. Možná jen placebo :lol: Osobně tam dám příště zas origo svíčky. Ty extra LPG si myslím jsou vyhozený peníze. Od instalace mám najeto 6500km a zatím zádný problém. Rozdíl mezi benzínem a LPG není poznat co do výkonu. Občas se mi zdá že na plyn je to takový trochu živější. Plyn beru v Prostějově na Mechanice. Zkoušel jsem i AGIP v Olomouci a OMW Prostějov ale žádný znatelný rozdíl mimo ceny. Spotřeba se pohybuje 9,8 (vytáčení a jízda na dálnici víceméně v levém pruhu) po 8,7 (dálnice do 120 a jinak za dodržování rychlostních limitů, jízda "na pohodu"). Trasy jsou asi 50%dálnice, 30%okresky a 20%město). Benzínu jsem jezdil jinak 7,6-8,2. Nynější spotřeba benzínu je 0,4L/100. K přepnutí na plyn dochází po dosažení nějaké teploty (nevím jaké). Při vymrzlém motoru po ujetí asi 1,5km, po vyjetí z garáže (teplota kolem 10stupňů) po 0,5km. První přepnutí při „studeném“ motoru je znatelné jako slabé asi 0,5s vynechání tahu pokud v okamžiku přepnutí silně akceleruji na 1.nebo 2ku. Potom už přepínání není znát vůbec ať se snažím jak chci. Dávkování FL mi nastavili, kontroloval jsem to pak a občas s tím trochu potočím. Kape asi 3 kapky za minutu. Za 6500km toho z lahvičky zmizlo asi 2/3 tak to bude asi akorát pokud to má vystačit na 10k km jak říkali. Jinak zatím to jede velice slušně. Plyn jsem nikdy nikde necítil. Nekouří to víc jak benzín a na rozdíl od benzínu z výfuku to nesmrdí vůbec. Tak doufám že to tak dlouho vydrží a snad tato slohovka bude někomu nějak prospěšná v něčem 
1.8i, 2000, LPG BRC
Obrázek

Klvys
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2561
Registrován: 20.01.2011 18:14
Bydliště: Opatovice
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od Klvys » 20.02.2011 17:16

Mam na LPG 1.6 TI vct zajimalo by me kolik vam to zere litru plynu na 100 km?!

Uživatelský avatar
BrAtKo
Junior
Junior
Příspěvky: 364
Registrován: 22.09.2010 09:24

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od BrAtKo » 20.02.2011 19:14

Ahojte, som byvaly LPGista z Felicie, ale teraz, ked mam FoFo II, ktory mi zerie teraz v zime v meste 9-10l sa zamyslam nad tym, ci ma vyznam dat sa na LPG, predsa len mam motor 1.4, na LPG nam zasa navalili spotrebnu dan od noveho roka, kufor sa zmensi a auto sa uz tak dobre asi nepredava ako ked je to original bez zasahu. Aha a najazdim cca 12tis. km / rocne, prevazne jazdim iba v hlavnom meste. Predsa len, nie je to len o cene montaze a cene litru LPG. Nemenej dolezite su vsetky naklady spojene s udrzbou a servisom, kazdorocna prehliadka, specialne pracovisko EK a STK. Takze nie som si az tak celkom isty tym, ci naozaj usetrim az tolko, aby sa mi vyplatilo odo toho ist. Auta menim cca po 5 rokoch.

Wolf2

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od Wolf2 » 20.02.2011 19:24

no já bych neváhal a předělal to na LPG a ty náklady co píšeš jsou zanedbatelné ,třeba u mě dělají - každoroční revize LPG od 250kč do 350 kč a emise jsou spolu s benzínem za 550kč a to jen 1x za 2 roky ,tak že žádný extra náklady. :wink:


to zbyndatvrd - Od použití FlashLube jsem již upustil z důvodu ,že mi to zasíralo vstřiky na benzín a hlavně, volnoběžný ventil . :wink:

Uživatelský avatar
Mira
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2616
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Třebichovice
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od Mira » 20.02.2011 19:38

Klvys píše:Mam na LPG 1.6 TI vct zajimalo by me kolik vam to zere litru plynu na 100 km?!
mám v podpisu nebo taky tady: http://www.spotreby.cz/ford-focus-ii-1- ... lpg-a5090/

kolik máš ty??? mám systém Elpigaz a naprostá spokojenost :idea: 8)
Byl: FFI 11/2002 Galerie Byl: FFII 12/2008 LPG Galerie - prodán s 340tis. km na tachu
Je FFIII 9/2017 Galeriea opět jedeme na LPG

Klvys
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2561
Registrován: 20.01.2011 18:14
Bydliště: Opatovice
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od Klvys » 20.02.2011 20:08

Mira:to este nevim mam to ted nove tak me zajima za kolik se stim bude moc dat jezdit chci vyjezdit nadrz a pak natankuju a uvidim anik nevim jak mam velkou nadrz neni to na ni napsane.Jinak mam dotaz proste jak dojde plyn tak se to same prepne na benzin nebo mi to chcipne nekde treba na dalnici ve velke rychlosti?!

Uživatelský avatar
MartinXPV
Nováček
Nováček
Příspěvky: 71
Registrován: 11.01.2009 18:35
Bydliště: Olomouc

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od MartinXPV » 20.02.2011 20:24

jak máš málo plynu tak se to samo přepne na benzín. Přepnutí by nemělo být vůbec znát, jen se rozpípá cosi co přestane jak zmáčkneš tlačíko pro přepnutí plyn/benzín. Poté je možno to zase přepnout na plyn a mě to pak ujede tak asi 10km než se to zase přepne na benzín, pak po 3-5km a pak už po 500m. Tak by se to trápit asi nemělo a vyjíždě to do mrtě ale chtěl jsem to vyzkoušet ať vím pak kolik to kam ještě případně dojede při nějaké krizovce kdyby nebyl benzín ani plyn.
1.8i, 2000, LPG BRC
Obrázek

Klvys
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2561
Registrován: 20.01.2011 18:14
Bydliště: Opatovice
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od Klvys » 20.02.2011 20:26

MartinXPV:Dik jj vim jak se to zapina vypina ale nevedel jsem jestli se to samo prepne tak dik za odpoved tak to zkusim vyjezdit :) a jaka muze byt nadrz mam to misto rezervy aji vyska kufru se mi zmensila asik o 10 cm?!

Uživatelský avatar
Mira
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2616
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Třebichovice
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od Mira » 20.02.2011 22:08

Klvys: tak snad firma ví co ti tam dala 8O a ty víš, kolik a za co jsi zaplatil, ne :idea: :?: :!:

já mám toroid 630mmx220mm (53l) - největší možný, co se dá dát do combi - podlaha zůstala ve stejné výšce :wink:
Byl: FFI 11/2002 Galerie Byl: FFII 12/2008 LPG Galerie - prodán s 340tis. km na tachu
Je FFIII 9/2017 Galeriea opět jedeme na LPG

Klvys
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2561
Registrován: 20.01.2011 18:14
Bydliště: Opatovice
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od Klvys » 20.02.2011 22:10

Mira:Ja myslel jako nove auto ten plyn uz tam byl prave :-D

Uživatelský avatar
Mira
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2616
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Třebichovice
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od Mira » 21.02.2011 18:56

Klvys: tak to je jiná :idea:
postupoval bych teda asi takto: dostal jsi od prodávajícího k tomu systému LPG servisní knížku? pokud ne, zkus ji dodatečně získat. jak dlouho je systém instalován, co je to konkrétně za systém, kdy byla naposled dělaná revize LPG systému?? (povinnost revize každý rok a stojí cca 300,-), musíš taky vědět do kdy máš platnost LPG nádrže (od data výroby 10let)
spotřebu měř dlouhodobě a začni prvním tankováním prázdná - plná, tak jak píšeš.
Byl: FFI 11/2002 Galerie Byl: FFII 12/2008 LPG Galerie - prodán s 340tis. km na tachu
Je FFIII 9/2017 Galeriea opět jedeme na LPG

Klvys
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2561
Registrován: 20.01.2011 18:14
Bydliště: Opatovice
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od Klvys » 21.02.2011 19:36

mira:knizku nemam ale revizi mam novou byla udelana knove technicke prohlidce a nadrz plati do roku 2015 :)

Uživatelský avatar
Mira
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2616
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Třebichovice
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od Mira » 21.02.2011 20:13

O.K. :palec_nahoru: ještě nějaké dotazy :?: začni dělat tu spotřebu a dej si to do podpisu, aspoň budu mít srovnání se stejnou motorizací :palec_nahoru:
Byl: FFI 11/2002 Galerie Byl: FFII 12/2008 LPG Galerie - prodán s 340tis. km na tachu
Je FFIII 9/2017 Galeriea opět jedeme na LPG

Klvys
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2561
Registrován: 20.01.2011 18:14
Bydliště: Opatovice
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od Klvys » 21.02.2011 20:15

dotazy nemam spise se musim naucit pracovat stou spotrebou uz jsem se registroval zadal auto ale nechapu ze ti to najde vsechny benzinky :)
Nebo jak tam zadavas zes natankoval ten den atd..kde to tam mam najit?! jinak ty vzdycky natankujes a sednes knetu a napises to na spotreby.cz?!
Jinak este kdyz tankujes tak ty to vzdycky uplne dojedes do dna?! nebo jak to muze pocitat kdyz nechas v nadrzi treba 5 litru plynu?!

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti