Byl jsem se podívat na pár dní do Chorvatska. Odjížděl jsem s plnou nádrží, dvě osoby, něco věcí v kufru. V noci na dálnici minimální provoz, jel jsem většinou 120km/hod tacho (115GPS) přes Ljubljanu do Postojne, tam jsem sjel z dálnice a dál po okreskách směr Rijeka. První tankování po ujetí 780km, tankováno 48,22l do plné, spotřeba 6,1l/100. Pak stále na jih podél pobřeží (mimochodem velmi kvalitní silnice) dalších 300km. Od sjezdu z dálnice za Rijekou až do našeho cíle mě předjelo JEDNO auto. Posledních asi 25km jsem se držel jednoho místního závodníka a musím napsat, že to byl celkem mazec, obec neobec jsme to pěkně řezali. Asi si myslel, že ho honím

. A spotřeba? Dle PP 5,7l/100. Během našeho pobytu jsme pojezdili 150km po výletech, nyní už celkem předpisově, protože místní policisté asi měli nějakou akci, několikrát jsme je potkali když měřili rychlost. Domů jsme jeli stejnou cestou, tankování těsně u HR/SLO hranice - 41l opět do plné, spotřeba 5,9l/100 a pak až ve Frýdku-Místku, kde mi PP ukazoval 6,1l/100km. Cesta z Rakouska až do Třince celkem špatná. Místy velmi hustý déšť, ve Vídni zácpa jakou jsme tady ještě nezažili a od Nového Jičína děsběs, lilo tak, že jsme se chvílemi doslova brodili potoky vody.
Já toho po dálnicích moc nenajezdím. Většinou Č.Těšín - Frýdek-Místek - Ostrava, občas Brno a jednou ročně Chorvatsko. Ale mám zkušenost, že pokud jedu tachometrových 140km/hod, tak mě předjede minimum aut, to už jsou většinou Poláci a jim podobní střelci. No a při této rychlosti už spotřeba leze pěkně nahoru, takže záleží na každém soudruhovi, kterou variantu si vybere. Jestli stále ještě rozumnou rychlost do 120km/hod se solidní spotřebou, nebo +130km/hod s vírem v nádrži.
