Stránka 31 z 187

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 09.05.2019 13:10
od Karel2
IvanST:No demagogie to neni, cetl jsem kdysi, pri zavadeni tehle motoru, rozhovor s nejakym konstrukterem, ci nejakym manazerem z vyvoje ford motoru a ten to tam primo rekl, dodal ovsem, ze to je minimalni najezd, ale to jsou "vsechny" dnesni bezne motory. Opet ale vytahujes co se Ti hodi :lol: , ja pisu o tom, ze ty motory jsou z konstrukcniho hlediska delane na ten pocet km a nema to souvislost za jak dloho to najede. A ze to bude problem koupit starsi auto s motory +- 150k km. Proste muzes to okecavat jak chces, dnesni motory jsou vice nachylne k poruse jak starsi a je jedno jestli je to atmosfera ci turbo a to uz pro duvody co jsem popsal. Proc maj amici "normalni" motory a to i v Kalifornii a nejdou nasi ....... cestou? Tyhle male turbomotory jsou podle me udelane podle parametru, ktere nejdou dohromady.
Fofok: Mazda

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 09.05.2019 13:10
od Konik
fofok píše:Kuci a která automobilka dneska nabízí atmosféru ve dvoulitru,když to tady pořád obhajujete?

Rád se poučím.
Mazda :wink:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 09.05.2019 13:28
od Karel2
myslim ze tohle je lepsi varianta jak focus, napr. https://www.sauto.cz/osobni/detail/mazd ... oFrom=list

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 09.05.2019 13:41
od 321910336
IvanSt píše: Vzhledem k tomu, kolik milionů motorů 1.0EB jezdí po světě, bude zajímavé sledovat jejich nájezd za dalších 10 let.
Podle mě je to úplně jedno, ten motor se jmenuje sice pořád stejně, ale s každou generací ho mění, takže co platilo před deseti lety už je zase jinak a jedna generace může být spolehlivější než jiná.

Mazda má sice dvoulitr, ale přímý vstřik, vypínání dvou válců a povinně mild hybrid. 90kw za tu cenu, no nevím, hezký interiér to nezachrání.
Impreza to stejné, fajn auto zabité cenou a debilní převodovkou.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 09.05.2019 13:42
od fofok
Karel2 píše:myslim ze tohle je lepsi varianta jak focus, napr. https://www.sauto.cz/osobni/detail/mazd ... oFrom=list
Jenže ten motor je mild hybrid s vypínáním válců a navíc nová trojka je malá,drahá s traverzou vzadu a není v kombi.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 09.05.2019 13:51
od Karel2
Mne osobne nejvic vadi ta traverza. Vse ostatni je spise + oproti FFIV, muj pohled. Nedelaji i klasiku bez baterek? Ted nevim.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 09.05.2019 13:57
od fofok
Jo přijde se dvojím spalováním diesel na benzín a 90kw z tohodle dvoulitru?To je možná míň v Ballu mondeu.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 09.05.2019 15:33
od Ma.rt
fofok píše:Kuci a která automobilka dneska nabízí atmosféru ve dvoulitru,když to tady pořád obhajujete?

Rád se poučím.
Moc se jich nenajde, to je pravda, protože úředníci to zazdili. Kdyby byla možnost volby, tak si to své kupce sakra najde. Už jen proto, že takový motor je levnější a při nějakém rozumném nájezdu to ano nižší spotřeba TB brzy nezvrátí. Na krátké trasy je ta atmosféra taky vhodnější.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 09.05.2019 15:57
od IvanSt
Jo najde, asi jako na vzpomínané atmosferické BRZ. V Mazdě dvoulitru Skyactiv165 jsem jel někdy v roce 2015 a s 1.5EB se mi jezdí líp a to mi Mazda 3 přišla jako o půl třídy horší auto (bude i znatelně lehčí).
2.5 Skyaktiv může být fajn, ale je to zbytečně těžký motor na malé auto. Nějak v tom nevidím tu výhru.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 09.05.2019 16:09
od Ma.rt
spousta lidí výkon neřeší a potřebují auto, co je odveze a nic neřešit. Po městě mně se jezdí mnohem lépe s 2.0. Oproti 1.0 EB to táhne od volnoběhu. Nahoře, kde očekávám výkon, tak tam to ožije. Je to o zvyku. Ale jak říkám, výhodu bych viděl hlavně v jednoduchosti a nižší ceně. Z trhu to nevytlačila jejich nekonkurenceschopnost, naopak, úředník musel zasáhnout. Jinak by se vyráběly ještě dlouho.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 09.05.2019 16:18
od IvanSt
Atmosferické motory se stále vyrábí. Ale konec pro ně bude až nezájem zákazníků. Je pravda, že velký podíl na tom budou mít přísné emisní normy, které přiškrtí atmosféry na hranici použitelnosti.
Však ať si každý koupí podle svých možností to, s čím se mu dobře jezdí :beer: :beer:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 09.05.2019 16:19
od Sentik
Je to asi věc názoru, když porovnám třeba 1.6 atmo ve staroušovi co furt mám a občas 1.0 EB nebo TSI se kteryma jezdim - oboje v kW plus minus autobus stejny, tak se mi osobně daleko líp jezdí s těma oturbencema.
Zpět už bych se nevrátil.
Jednoduchost nerozporuju, na opravy je to asi jednodušší, nevím, ale z pohledu nakupu novyho auta už bych cestou atmo nešel, ani kdybych tu možnost vůbec měl.
Pokud se teda nebavíme o nějakým 5.0 8 válci, to bych jako i bral :mrgreen:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 09.05.2019 19:34
od Ma.rt
Tak 1.6ka zase neni kdovijake terno. On ten dvoulitr je takove rozumne minimum pro atmosferu, i kdyz 1.8 92kW v Mondeu MK3 sla taky docela hezky. Ja vubec nerozporuju, ze TB jede lepe v porovnani s atmo se stejnym vykonem. Ale treba pro me ma atmoska spise vyhody.
Normy na emise jsou pekny podvod. TB vyrabeli s papirovymi hodnotami, ktere jsou totalni ulet. Aspon u atmosfery co bylo napsane, to se dalo ocekavat, ja jezdim dokonce pod papírovou spotřebou a s velkym podilem mesta. Navic neprimy vstrik. Pro ekologii nejspis priznivejsi.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 10.05.2019 05:20
od Gossip
Já měl 1.6 83kw atmo v meganu a jelo to pěkně. Olej sem měnil tak jednou za 40-50 k km a motoru nic nebylo když sem to v 215k prodával. Na tom autě se všechno sypalo jen s motorem sem neměl nikdy žádný servis. Hold doba těch motoru skončila a je třeba jit dál.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 10.05.2019 09:45
od Ma.rt
Musel jsi to auto mit hrozne rad.. :)
Urcite je treba jit dal, ale ne cestou rozhodovani od úřednickeho stolu. Ale abych nebyl jen skepticky, verim, ze se tyhle prvni bolesti vychytaji a nakonec se spolehlivost zlepsi.