Ahoj, už 5 měsíců mám krátkého focuse v bílé verzi st-line s motorem 1.5 EB 110kw. Předem musím říct, že jsem lajk co se týče aut, tak nezaručuju odborný pohled, spíš jednoduché nadšení. Měl jsem předtím focuse třídvířko, rok 2006 a obyčejnou 1.6 se 100 koníkama. Zlatý auto, nikde mě nikdy nenechalo ale už se prostě dost ničilo. Měl jsem 80tisíc kilometrů. Musím říct, že jsem si nikdy předtím nestěžoval na výkon, dost jsem přemýšlel nad jízdou kdy jak a co, takže výkonu jsem měl vždy tolik co jsem potřeboval a na dálnici bomby nejezdím. Měl jsem ho od svých 18. jako první auto, celé 4 roky bez nehody a výrazných škrábanců. Už jsem skoro kupoval seat toledo 1.2 tsi 81kw, za slušné peníze. Nějak na mě dolehla touha mít oturbený benzínový motor, protože jsem byl masírovanej ze všech stran na internetu. Kvůli úvěrovým podmínkám jsem do toho nakonec nešel a rozhodnul jsem se, že si půjdu do fordu pro focuse v akci v základní výbavě a základním atmosférickým motoru + nějaký ten příplatek jako vyhřívaný okna atd. No dopadlo to tak, že jsem se zamiloval do skladovky, dostal jsem výbornou nabídku a nebylo co řešit. Jak už jsem psal, mám focuse ve verzi st-line, 110 kw, nějaká ta výbava navíc apod, to není podstatný ale sportovní odpružení. Je to nádherný auto, na pohled prostě sporťák, s dostatečným výkonem a slušnou spotřebou. Asi chápete, že rozdíl 1.6 atmosféra vs 1.5 EB je dost velký. Když jsem si říkal, že tam jsem měl dostatek výkonu, tak tady je to pro mě úplná fantazie. Každý podřazení a předjíždění je radost, miluju nájezdy na dálnici apod. Momentálně mám 10 700 km za sebou. Byl jsem s tím v Chorvatsku, Budapešti a na několika výletech po republice a kousek za hranicema v Německu. Tyhle delší štreky s větším podílem dálnice jezdím většinou rychlostí kolem 140 km/h a spotřeba dá se říct vždy byla podle PP 6,5 l. Dlouhodou úplně od začátku nemám ale je tam asi za 9500 km a to je 6,9km. Jezdím hodně Kladno-Praha, tyhle výlety a po Kladně několikrát denně jezdím do práce cestu, kdy se pořádně nezahřeje motor, o to horší na spotřebu. Co se týče rozdílu mezi PP a skutečnou spotřebou, tak pokud je to jízda na jeden zátah, tak PP sedí se skutečnou. Vždy jsem to měl, když jsem si kontroloval po delších výletech a dotankování. Pokud to nechám třeba 2000 km, více různých cest, tak už je tam rozdíl. Maximálně jsem zaznamenal rozdíl 0,2-0,3 l. Co mi trošku vadí, nebo ne tak úplně vadí ale přijde zvláštní jsou rozjezdy na jedničku. Přijde mi jako, když spíš řídím atmosférický motor, takové vlažné. Po zařazení dvojky pak už člověk věří, že v tom autě je 150 koníků. Jinak řazení super, motor citelně táhne i ve vyšších otáčkách, což mě překvapilo. Trošku jsem se bál, že zatáhne do 4000 a hotovo. Co se týče maximální rychlosti, tak jsem jednou zkusil 210km/h a víc jsem to nedráždil, možná to trochu ještě půjde víc ale zbytečný. Při vyšších rychlostech 170-180 docela klid, žádný nesnesitelný zvuk. Při 140 úplná pohodička. Při zrychlení motor příjemný zvuk. Za mě to je super auto, se sportovním odpružením jsou okresky u Berouna dost dobrý zpestření.

Za mě motor určitě doporučuju, otázka co spolehlivost, ale 5 letá záruka mi dává relativní klid. Je taky rozdíl z jakýho auta člověk přesedne, pro mě to je pecka. Pro někoho kdo přesedne z podobně výkonnýho auta už nemusí.