Jak vis, ze pusta olej? Kdyztak popis strucne metodu:) Kolik musis dolivat oleje na 10 tisic kilometru? dikfoker píše:Seruste.Uz som tu zas.Spravil som vcera skusku mazania a fcul som to robil so zohriatym motorom(minule bolo za studena).Vysledok:0,5 litra za minutu.Potom nechapem preco to huka.Vlastne,huka to asi z toho bordelu co bol vo vzduchovom filtri.Ale trocha to aj pusta olej.To moze byt z coho?
Turbo - komu húka krajšie?
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Turbo - komu húka krajšie?
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- kiblik
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 01.05.2012 14:57
- Bydliště: CR
Re: Turbo - komu húka krajšie?
Ten olej je tam z odvetravani motoru (je to ta hadice co vede od vika ventilu a pripojuje se do hlavni vzduchove roury) a je ho tam urcite dost, kdyz tu hadici sundas pri pustenym motoru a das pred to ruku budes ji mit za chvilku aspon trochu mastnou od olejove mlhy co z toho poleti


KIBLIK007
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba
Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba

Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km
- foker
- Pokročilý
- Příspěvky: 551
- Registrován: 15.01.2012 14:27
- Bydliště: Nitra
Re: Turbo - komu húka krajšie?
Neviem kolko,menil som olej zatial iba raz a zatial som nedolieval zeby chybalo ale kvoli tym skuskam mazania.Ale najskorej bude vacsina z odvetravania.vita_k píše:Jak vis, ze pusta olej? Kdyztak popis strucne metodu:) Kolik musis dolivat oleje na 10 tisic kilometru? dik
Moze rozhodit lopatky aj tento olej?Neviem ci je to normalne mnozstvo.Mal by tam byt vobec nejaky olej?
Ford S-Max 2014 2.0TDCi 120kW
- kiblik
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 01.05.2012 14:57
- Bydliště: CR
Re: Turbo - komu húka krajšie?
Mlha asi ne, ale mohlo by se ti podarit nasat treba po delsim stani nejakou louzicku z privodni hadice,a ze ta se tam opravdu po nejake dobe vytvori je prakticky zjisteno. To by pak mohlo udelat nejake docasne nevyvazeni, ale poskodit lopatky to asi ne. Ta kompresorova turbina je sice jen z hliniku, snad ale neco snese, pevne v to doufam
.
Napriklad bezna pevnost hliniku je 200-300MPa nejlepsi slitiny i okolo 500MPa (coz uz stejny jako ocel 11 500).
Bylo by zajimave spocitat jakou obvodovou rychlosti se pohybuje konec lopatky. Kdo si chce procvicit fyziku ze stredni at uvazuje maximalni otacky 240 000/1min a prumer kompresoru 50mm.
Tak co kolik?
Jo kdyby byly obe kola ocelovy tak jako vyfukove kolo, nikdy bychom takove hlouposti nemuseli resit. Pravda dynamika by byla o poznani horsi ale komu by to vadilo. Kdyby mel nesmrtelny turbo.
Tady pridam zajimavost ze sveta lokomotiv, kde turbodmychadla jezdi myslim uz vice nez 50let.
"Turbodmychadlo"
Axiální turbodmychadlo - Většina motorů v lokomotivách je přeplňovaná, tj. že válce jsou plněny pod vyšším tlakem než pod atmosférickým. Zařízení, které má přeplňování na starosti se nazývá turbodmychadlo (turbo). Při běhu se projevuje charakteristickým pískáním. Turbo-dmychadlo přemisťuje plyny odstředivou silou, vzniklou otáčením lopatek v uzavřené skříni, vzhledově tedy připomíná jakýsi ventilátor. Podle konstrukce se turbodmychadla dělí na axiální, radiální a diagonální. Turbodmychadlo se většinou skládá z hřídele uloženého ve valivých ložiskách a na něm připevněné turbíny a dmychadla. Pohon zajišťují výfukové plyny, chlazení turbodmychadla je vodní. Podobně jako kompresory může být i turbodmychadlo jednostupňové či vícestupňové."
Dekuji autorovi za jeho pro vsechny uklidnujici poznatek o piskani...

Napriklad bezna pevnost hliniku je 200-300MPa nejlepsi slitiny i okolo 500MPa (coz uz stejny jako ocel 11 500).
Bylo by zajimave spocitat jakou obvodovou rychlosti se pohybuje konec lopatky. Kdo si chce procvicit fyziku ze stredni at uvazuje maximalni otacky 240 000/1min a prumer kompresoru 50mm.
Tak co kolik?

Jo kdyby byly obe kola ocelovy tak jako vyfukove kolo, nikdy bychom takove hlouposti nemuseli resit. Pravda dynamika by byla o poznani horsi ale komu by to vadilo. Kdyby mel nesmrtelny turbo.

Tady pridam zajimavost ze sveta lokomotiv, kde turbodmychadla jezdi myslim uz vice nez 50let.
"Turbodmychadlo"
Axiální turbodmychadlo - Většina motorů v lokomotivách je přeplňovaná, tj. že válce jsou plněny pod vyšším tlakem než pod atmosférickým. Zařízení, které má přeplňování na starosti se nazývá turbodmychadlo (turbo). Při běhu se projevuje charakteristickým pískáním. Turbo-dmychadlo přemisťuje plyny odstředivou silou, vzniklou otáčením lopatek v uzavřené skříni, vzhledově tedy připomíná jakýsi ventilátor. Podle konstrukce se turbodmychadla dělí na axiální, radiální a diagonální. Turbodmychadlo se většinou skládá z hřídele uloženého ve valivých ložiskách a na něm připevněné turbíny a dmychadla. Pohon zajišťují výfukové plyny, chlazení turbodmychadla je vodní. Podobně jako kompresory může být i turbodmychadlo jednostupňové či vícestupňové."
Dekuji autorovi za jeho pro vsechny uklidnujici poznatek o piskani...

Naposledy upravil(a) kiblik dne 28.04.2013 21:23, celkem upraveno 1 x.
KIBLIK007
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba
Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba

Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Turbo - komu húka krajšie?
628 m/s
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Junior
- Příspěvky: 253
- Registrován: 24.07.2010 10:06
- Bydliště: Slavkov u Brna
Re: Turbo - komu húka krajšie?
takovou mít rychlost na cestě. Praha - Brno 5. minut.
Ford Focus C-Max 2004,Ghia,1.6 tdci,80kw.Bez DPF
a druhé aby se ford netrápil sám Mercedes Benz A160,74kw,benzín
předtím:Ford Mondeo mkII 1998,Ghia ,2.0i, 96kw
a druhé aby se ford netrápil sám Mercedes Benz A160,74kw,benzín
předtím:Ford Mondeo mkII 1998,Ghia ,2.0i, 96kw
- foker
- Pokročilý
- Příspěvky: 551
- Registrován: 15.01.2012 14:27
- Bydliště: Nitra
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Turbo - komu húka krajšie?
... s horiacimi gumami a padakmi za autom 

DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- foker
- Pokročilý
- Příspěvky: 551
- Registrován: 15.01.2012 14:27
- Bydliště: Nitra
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Turbo - komu húka krajšie?
..I..
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- Marod22
- Pokročilý
- Příspěvky: 844
- Registrován: 09.05.2012 08:19
- Bydliště: Bratislava
Re: Turbo - komu húka krajšie?
Chalani toto vlákno už okolo húkania ani nešlo.




- smoula
- Test driver
- Příspěvky: 4355
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Re: Turbo - komu húka krajšie?
Tak asi mě to taky potkalo. Když nastartuju a rozjedu se, tak je slyšet takový huuuuííííí a pod
Ale zase po zahřátí není slyšet nic, tak sem z toho jelen
Mám to řešit tedka, nebo to ještě tak 7-8tis do příští výměny oleje vydrží? Samozřejmě hluk budu sledovat a pokud by to začalo houkat víc, tak to začnu okamžitě řešit...

Koukám na video a houká mi to cca jako marodoj, ale o kapku méně, a je to stejně provázané s otáčkama jako u maroda... žádnej dojezd




Koukám na video a houká mi to cca jako marodoj, ale o kapku méně, a je to stejně provázané s otáčkama jako u maroda... žádnej dojezd

- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Turbo - komu húka krajšie?
Ak nie je dojazd a zvuk je previazany s otackami, turbo to na 99% nebude.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Turbo - komu húka krajšie?
ja uz to neresim 40 tisic km. Jedu dnes do Prahy, tak treba neskoncim napul cesty :)
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
-
- Nováček
- Příspěvky: 96
- Registrován: 05.05.2011 20:27
- Bydliště: JM kraj
Re: Turbo - komu húka krajšie?
Když to mírně houká za studena, tak si myslím, že to je v cajku. Nijak bych to nedramatizoval...
Je: Ford focus II combi, Duratec HE 2.0 + LPG Prins VSI, 107 kw, r.v. 2006, Black panther
Byl: Ford focus II hathback, Duratorq 1.6 TDCi, 66 kw, r.v.2006, Jeans blue
Byl: Ford focus II hathback, Duratorq 1.6 TDCi, 66 kw, r.v.2006, Jeans blue
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti