Stránka 4 z 5

Napsal: 07.01.2008 10:37
od catman
ale mě to dělá u auta, které je poránu zmrzlé=studené , hned po připojení baterie

Čidlo teploty motoru je umístěno kde? Je to termistor nebo nějaký spínací prvek nastavený na pevnou teplotu?

A ta krabička na chladiči-nahoře uprostřed mezi ventilátory - to je co?

Napsal: 07.01.2008 10:40
od canndale
hami píše:Ja som tiez nedavno menil termostat, ale problem bol v tom, ze auto strasne rychlo chladlo napr. ked som stal v zapche (10 min na volnobehu) teplota zacala rychlo klesat. Este som nemal moznost vyskusat ci to po vymene este robi. Uvidime cez vikend idem na SVK tak to preverim.
Toto mi robilo na predoslom voze - felicia, bol to zaseknuty termostat a stale pustal velky okruh
..takze velky okruh cirkuloval stale a chladil motor.. vysledkom bola vyssia spotreba a chladny motor, teplota sa problematicky drzala na idealnej hodnote..

Napsal: 07.01.2008 10:53
od jamaka
cidlo je na hlave z pravej strany, ked sa pozeras oproti motoru. Ta krabicka je len odpor pre ventilatory.

Napsal: 07.01.2008 11:05
od catman
ok, omrknu to, díky

Napsal: 07.01.2008 21:14
od Dala
ordalibor píše:On ten chladič oleje je celkem dobře schovaný, je to taková kostka z žebrováním z jedné strany je přívod a odvod oleje a z druhé vody.Říkali mi v servise,že to sháněli,ale měl to jedině ford, čekali na to 4dni.Když jsem si pak přišel pro auto tak mi to ukazoval zkoušel jsem do toho fouknout, ale málem jsem u toho zmodral takže to bylo pěkně ucpaný.Vypadá to hodně malý a ta cena 7400 je fakt síla. Škoda že jsem ho tam nechal mohl jsem ho vyfotit a dát na fórum.
Škoda že jsi nenapsal, že ten výměník scháníš. Mám ho doma a určitě by nebyl za 7400.
Tak třeba někdy jindy.
Měj se.

Napsal: 13.01.2008 12:48
od Eidos
Ahoj,
stalo se vam ze se rucicka teploty vody vysplhala na uplne maximum a po 2-3 minutach zase spadla? zastavil jsem a koukam, ze pres vicko se trosku vycintla chladici kapalina...se zaseknul termostat...to ho budu muset vymenit pokud to bude dale zlobit..dobraje ale cena jak jsem cetl 200 ks u forda je levnejsi nez na feldu :-)

Napsal: 13.01.2008 12:55
od Ahmed
:idea: edit chmelko:zmazaná zbytočná citacia :idea:


Jak vis, ze se zasekl termostat? Tech pricin proc se to prehralo muze byt mnohem vice :wink:

Re: Termostat

Napsal: 09.04.2008 19:56
od catman
omyl-smazat

Re: Termostat

Napsal: 09.04.2008 19:59
od catman
catman píše:v elektroschématech, která jsem vyhrabal, jsem nenašel to, co by asi odpovídalo mé hledané součástce: ruský katalog
součástka označená 8b607 - netuším, co to je, ve Fordu nebyli schopni najít v jaké skupině ND to hledat. Poradíte někdo, co to je, kde by to mělo být namontováno a jak to má fungovat ? Já i kolega to máme připáskováno na kastlíku akumulátoru.

Obrázek

Obrázek

Re: Termostat

Napsal: 09.04.2008 23:17
od pelen
Vzdyt je to tam napsano:
"ПЕРЕКЛЮЧАТЕЛЬ ЭЛ.ДВИГАТЕЛЯ ВЕНТИЛ., FOCUS"
prepinac elektroventilu

Re: Termostat

Napsal: 28.04.2008 14:54
od catman
pelen píše:Vzdyt je to tam napsano:
"ПЕРЕКЛЮЧАТЕЛЬ ЭЛ.ДВИГАТЕЛЯ ВЕНТИЛ., FOCUS"
prepinac elektroventilu
pereklučatěl električeskogo dvigatěla ventilatora - přepínač elektromotoru ventilátoru.
Pěreklučatěl je asi nepřesné, spíše to měl být vklučatěl/vyklučatěl = spínač/vypínač

přepínač musí mít tři vývody, toto má jen dva=vypínač/spínač

jde mi ale o to, kde v tom elektroschématu ten díl je vidět-jak je označen a pod čím to hledat v katalogu. zda v části chlazení nebo v elektroinstalaci. U Forda na mě čučeli jak trubky, že chci asi něco do raketoplánu :( .

Re: Termostat

Napsal: 06.05.2008 20:56
od tempest
Jeden dotaz ohladne termostatu;
v knihe "Jak na to" je uvedene, ze termostat by mal mat maly otvor, ktory pri montazi ma byt umistneny hore. Tyka sa to termostatov na vsetky druhy motorov alebo je to specialita len niektorych typov?
Vedeli by ste niekto napisat, ci termostat na TDCi ma takisto tento otvor? Prezrel som si jeden novy (neoriginalny) termostat a ten nemal ziadnen otvor.

Re: Termostat

Napsal: 06.05.2008 21:06
od racetiger
tempest píše: ...ze termostat by mal mat maly otvor, ktory pri montazi ma byt umistneny hore...
Ta dira je tam kvuli tomu aby se tam pri napousteni systemu kapalinou nedrzel vzduch,aby se dalo lepe odvzdusnit. Nicmene jak je orig nevim,vim ale ze se kdysi ta dira zvetsovala aby i pri zavreni voda lehce cirkulovala (pokud by neotevrel nedoslo by k maximalnimu prehrati)

Re: Termostat

Napsal: 06.05.2008 22:13
od chmelko
origo na moju 1.6 ten otvor mal..

Re: Termostat

Napsal: 09.05.2008 21:53
od pelen
Ten otvor maji myslim vsechny termostaty na vsechny auta, u S105 tam byl take.