Stránka 4 z 11

Napsal: 24.10.2007 08:35
od chmelko
no vidíš, ak máš max 4900 a vytočíš ho sporadicky na 4000
je to to presne iste ked ja mu dám 6000ot/min :wink:

Napsal: 24.10.2007 08:36
od zirafak
presne tak :!: vsetci,co motory setria a jazdia na kratke vzdialenosti maju problem so svietiacou diagnostikou motora,katalyzatorom a lambda sondou :idea:

Napsal: 24.10.2007 08:52
od omik
to je predsa uplne jasne, ze ked obacas motor vytocis, tak mu to neublizi... Ak by to tak nebolo, tak v kazdom manuale k autu by bolo napisane,ze motor ma sice max. otacky X ale jazdite radsej na 3/4 X, pretoze potom to motoru skodi... Nie je na to ziadny dovod, aby kratkodobe vyuzitie maximalneho vykonu motoru skodilo (pri splnenych predpokladoch spravnej pracovnej teploty a dobreho oleja)...


K teme (motor 1.6tdci 80kw, pneu 205/55 R16).
2. st .... 75
3. st .... 120 (sla by dalej, ale radil som)
4. st .... neskusal som
5. st .... 200

Pri najblizsej prilezitosti to vyskusam podla GPS...

Napsal: 24.10.2007 09:08
od honolulu
chmelko píše:honolulu: ak pri jazde, poriadne zajhriatom motore zvýším otáčky niekde nad 6tis (benzin) dajme tomu na 5-10 sekund, ver tomu, že to nezanechá žiadne šramy na motore (ešte raz-zahriatý motor, kvalitný nový olej..)
ak by to motorom ubližovalo, ver tomu, že ten omezovač bude niekde u 4tis otáčok..

nemyl si to s F1, kde pri poruche znižovali otáčky v starých dobách z 20tis, niekde na 17tis...ty tam máš tiež taký soft ktorý ti pri poruche motoru nedovolí motor viac vytočit kvoli následnemu poškodeniu..

niečo také by mohol hovorit Pulda, kupil auto od paní ,ktoré jazdilo len po meste a to fakt..prve čo mu odišlo bol katalizátor a ak si sadol do mojho povedal, že sa nemože jednat o rovnake motory...
ma ho už cca.6mes občas ho pekne prefukne a povedal, že ten motor reaguje omnoho lepšie než ho kupil..takže mu to škodí?..
Každopádne mu to nepomáha k dlhej životnosti, to čo si písal trochu mení svetlo diskusie, keď maš zahriaty motor , good oil a krátkodobo (resp.občas) to fukneš pod červenu hranicu, nič sa nedeje.
Focus sme ešte nemal na firme ale felicia 1,6, fabia1,4 , citroen neviem aky sa jazdili občas štýlom ´´po obmedzovač´´
Po roku z nich boli hrkalky :lol:

Napsal: 24.10.2007 09:10
od Skubi
chmelko píše:........ niečo také by mohol hovorit Pulda, kupil auto od paní ,ktoré jazdilo len po meste a to fakt..prve čo mu odišlo bol katalizátor a ak si sadol do mojho povedal, že sa nemože jednat o rovnake motory...
ma ho už cca.6mes občas ho pekne prefukne a povedal, že ten motor reaguje omnoho lepšie než ho kupil..takže mu to škodí?..
tak tak, je potřeba jednou za čas vyhnat pavouky z motoru, taky to dělám, ale většinou když jsem v autě sám ...... a ten zvuk :wink:

Napsal: 24.10.2007 09:13
od Skubi
honolulu píše: Každopádne mu to nepomáha k dlhej životnosti, to čo si písal trochu mení svetlo diskusie, keď maš zahriaty motor , good oil a krátkodobo (resp.občas) to fukneš pod červenu hranicu, nič sa nedeje.
Focus sme ešte nemal na firme ale felicia 1,6, fabia1,4 , citroen neviem aky sa jazdili občas štýlom ´´po obmedzovač´´
Po roku z nich boli hrkalky :lol:
no vytáčet studený motor může jen ko..t a co se týče firemních vozů, tak tam je to tím, že se na nich většinou střídá víc lidí a každý se k nim chová, jak se chová :evil: :wink:

Napsal: 24.10.2007 09:15
od chmelko
honolulu: a teraz si to presne trafil..služobne auta..tam vobec nejde o to vytáčanie...to je to posledne, ale o štýle jazdy, vymetania dier a celkovo hrube zachadzanie, vytačanie za studena...ano toto je presne to ak chces poslat auto pod fialky :wink:

Napsal: 24.10.2007 09:36
od honolulu
chmelko: ano viem, je to tak ako hovorí skubi a ty, vacsinou ano (aj ked u mna to neplati, mozes si prist pozriet firemnu oktávku :o)
Na druhej strane čo som spomínal feldu a fabku, tiež s nou jazdil jen jeden človek a nemlátil do cez diery. Ale vysoké otáčky, Madit 15W-40, a hlavne studeny motor (jazdilo sa kanclík-sklad, cca 2 km) urobilo svoje.
Inak ako písal ZEWL, je tu niekto kto vytáča aj diesel? asi nie, len ma to zaujima :wink:

Napsal: 24.10.2007 10:05
od Boban
No je to trochu mimo a já z toho byl taky mimo, v jedné firmě pracuje člověk co má Lančii no když sem to slišel na volnoběh a při popojíždění tak sem si byl na beton jistej, že je to nafta, pak z dáli slyším jak to rozmotává a stále a stále a zvuk to mělo stále jak nafta, ale otáčky no typl bych 5000, čuměl sem jak vyvoraná myš.Když mě vyděl borec jak na to zírám, říkal buď v klidu je to 1.8 benzín jen už není v nej kondici :lol: :lol: :lol:

Napsal: 24.10.2007 10:22
od omik
honolulu píše:chmelko: ano viem, je to tak ako hovorí skubi a ty, vacsinou ano (aj ked u mna to neplati, mozes si prist pozriet firemnu oktávku :o)
Na druhej strane čo som spomínal feldu a fabku, tiež s nou jazdil jen jeden človek a nemlátil do cez diery. Ale vysoké otáčky, Madit 15W-40, a hlavne studeny motor (jazdilo sa kanclík-sklad, cca 2 km) urobilo svoje.
Inak ako písal ZEWL, je tu niekto kto vytáča aj diesel? asi nie, len ma to zaujima :wink:
ja, nemam s tym problem. ked je samozrejme hodne dobre zahriaty, ked nie je, tak cez 2 - 2,5 tisic nejdem ani omylom, 2,5 tisic len ked je to naozaj treba. Ale nemam problem obcas ho poslat ku 4,5tisic, ked idem po okreskach a potrebujem predbiehat, tak nepredbiehm z 1500 otacok, ale kludne tam supnem 3ku a idem od 2tisic kludne po 4. A obcas si skusim pri rozbiehani sprint 0-100 a tam ho potocim. Ale na obmedzovaci slo len raz, to soferovala este blahej pamati maya...

Napsal: 24.10.2007 10:26
od zewl
honolulu píše:...Inak ako písal ZEWL, je tu niekto kto vytáča aj diesel? asi nie, len ma to zaujima :wink:
toz jako tocit diesel obcas neskodi, jak jsem psal, ale nemuzes ho tocit do 6000, protoze ma maximalku nekde 4900 a omezovac by zasahl :wink:
A jezdit stale na 4800 otacek je kravina, ale obcas ho vytocit na 4000 neni od veci... Jinak jezdim stale 2000-3000, kde je nejvetsi kroutak :wink:

Napsal: 24.10.2007 11:03
od honolulu
Kámo! tak už je jasná tá tvoja spotreba....ja jazdím od 1100 do 2100 a mám o ten litrík necelý menej, ale to je do vlákna spotreba TDDI :D
Vieš čo ? krátkodobo skusim jazdiť ako Ty (zewl) a prezradim spotrebu, ok? :?: :wink:

Napsal: 24.10.2007 11:09
od sasa01
Fokal píše:sasa01: docela krátká dvojka oproti pak tý čtyřce :P

jj , hold prvni dva prevody jsou docela hoodne kratky , ale ta akcelerace , :twisted: :twisted:

Napsal: 24.10.2007 11:10
od zewl
honolulu píše:Kámo! tak už je jasná tá tvoja spotreba....ja jazdím od 1100 do 2100 a mám o ten litrík necelý menej, ale to je do vlákna spotreba TDDI :D
Vieš čo ? krátkodobo skusim jazdiť ako Ty (zewl) a prezradim spotrebu, ok? :?: :wink:
toz pokracujme :wink: http://ford-focus.cz/modules.php?name=F ... 863#129863

Napsal: 24.10.2007 17:30
od Fokal
Přesně tak, točim víc, až když jsem si jistej, že je motor uplně zahřátej, třeba po 5 km od chvíle, kdy mám ručičku teploměru veprostřed, záleží i na venkovní teplotě :wink: opravdu mě rve srdce, když musim studenej motor vytočit třeba do 4000 na dvojku do kopce, protože by to trojka ještě nevzala, to neni hezkej zvuk, ale nic jinýho mi bohužel občas nezbyde :cry: