Napsal: 17.07.2007 22:03
Tak mam navstevu autorizovaneho servisu Ford za sebou. Mechanik prisel, sjel si s tim, a hned jak se to poprve ozvalo, tak s klidnym srdcem povida, ze tohle je normalni, ze to nektere 1.6 TDCi delaji. Vysvetlil mi to tak, ze to neni primo na motoru, ale dela to turbo s variabilnimi lopatkami (nez jsme vyjeli, pohledem pod kapotu si zjistil typ turba). Turbo, nebo spise ty lopatky uz se nemusi vyklapet tak ciste a neslysne jako drive. Doporucil repasi turba, ale sam rekl, ze je zbytecna jen kvuli tomuhle, takze zavada to urcite neni a rikal, ze se s tim nesetkava poprve, ze motory TDCi jsou v tomhle hlucnejsi a hlucnejsi take v tahu. Take rikal, ze tyto motory je potreba trochu vice tocit, i kdyz svadeji ke klidnemu stylu jizdy. Samozrejme mi vysvetloval, ze kolem tech 2000 otacek turbo zacina naplno foukat a meni se ruzne rezimy toho vstrikovani, apod. Rekl, ze pokud by se to zhorsilo, tak mam prijet, ze maji nejaky pristroj, ktery zmeri a na grafu ukaze foukani toho turba, kde bude videt kdy ma pokles foukani a podobne, ted ze to ale je zbytecne, ze nemam mit strach o motor. To my padl prvni kamen ze srdce, takze uz to nebudu poslouchat a budu to povazovat za normalni ...
.
Druha vec bylo to obcasne zastartovani se zvysenymi otackami, jeste nez jsem sel na diagnostiku, tak on sam stanovil diagnozu, s nejvetsi pravdepodobnosti nacaty EGR ventil. Ze tam ten ventil nejak nedovre a pak se to projevi tim startem, kdy je smes obohacena a pak to zakouri a hned se to vrati do normalu. Rikal ze pri poruse nekdy pomaha na EGR ventil poklepat, ale pak jsem se ho zapomel zeptat, kde to vubec v motoru je ... To ze bych chtel v palubnim PC mit i okamzitou spotrebu, tak na to vubec nedoslo, protoze ten mechanik mel spousty prace a nechtel se zabyvat "malickostmi".
Pak slo auto na diagnostiku, kde bylo cca hodinu. Kdyz jsem prisel, tak prejimaci technik povida, ze diagnostika diagnostikovala asi 87 000 chyb!!! (asi si delal prdel, a chtel rict, ze jich tam bylo hodne, protoze tolik jich snad ani nejde vyrobit), podival se nad chybami typu, ze byl nekdy rozpojen kabel od nejakeho cidla ABS (ja s tim nic nedelal) a prave to tam diagnostikovalo ten EGR ventil. Tak mi tu pamet zavad smazaly a rekli at ted jezdim a kdyby se mi cokoliv nezdalo, tak mam prijet, oni prectou pamet zavad a budou vedet co to presne dela, nebude tam toho uz kvanta. No a pak rikal, ze mi tam nahraly novy software ridici jednotky motoru, tak ten je take modifikovany.
Cele to stalo prijatelnych 952,- Kc. Pak jsem vyrazil domu a subjektivne (treba se mi to zdalo) se mi zda, ze auto "rachta" nekdy mene nebo vubec a nekdy ano, takze je to podobne, ale ted uz to nebudu resit, proste je to obcas hlucnejsi, hlavne aby to JEZDILO!!!

Druha vec bylo to obcasne zastartovani se zvysenymi otackami, jeste nez jsem sel na diagnostiku, tak on sam stanovil diagnozu, s nejvetsi pravdepodobnosti nacaty EGR ventil. Ze tam ten ventil nejak nedovre a pak se to projevi tim startem, kdy je smes obohacena a pak to zakouri a hned se to vrati do normalu. Rikal ze pri poruse nekdy pomaha na EGR ventil poklepat, ale pak jsem se ho zapomel zeptat, kde to vubec v motoru je ... To ze bych chtel v palubnim PC mit i okamzitou spotrebu, tak na to vubec nedoslo, protoze ten mechanik mel spousty prace a nechtel se zabyvat "malickostmi".
Pak slo auto na diagnostiku, kde bylo cca hodinu. Kdyz jsem prisel, tak prejimaci technik povida, ze diagnostika diagnostikovala asi 87 000 chyb!!! (asi si delal prdel, a chtel rict, ze jich tam bylo hodne, protoze tolik jich snad ani nejde vyrobit), podival se nad chybami typu, ze byl nekdy rozpojen kabel od nejakeho cidla ABS (ja s tim nic nedelal) a prave to tam diagnostikovalo ten EGR ventil. Tak mi tu pamet zavad smazaly a rekli at ted jezdim a kdyby se mi cokoliv nezdalo, tak mam prijet, oni prectou pamet zavad a budou vedet co to presne dela, nebude tam toho uz kvanta. No a pak rikal, ze mi tam nahraly novy software ridici jednotky motoru, tak ten je take modifikovany.
Cele to stalo prijatelnych 952,- Kc. Pak jsem vyrazil domu a subjektivne (treba se mi to zdalo) se mi zda, ze auto "rachta" nekdy mene nebo vubec a nekdy ano, takze je to podobne, ale ted uz to nebudu resit, proste je to obcas hlucnejsi, hlavne aby to JEZDILO!!!