Stránka 4 z 5
Napsal: 17.09.2007 07:32
od mehturt
killerhammer píše:k tomu motoru, ak xces benzin, ak ti mozem poradit, tak rozmyslaj iba o tej 1.6 ti-vct. podla mojho nazoru aj tento motor je na to auto slaby, je velmi lenivy v spodnych otackach, t.j 1800-3000 na ktorych jazdim najcastejsie v meste. optimalny motor by podla mna bol nejaky 1.8 ti-vct 95kW/130k ak by vo forde taky existoval
nepovedal by som ze je slaby, zalezi aj ako s tym autom jazdis, podla mna na normalne jazdenie s dodrziavanim predpisov to viac ako postacuje.. je pravda ze v nizkych otackach je to lenive, v lete s klimou sa na 1-ke ledva odlepim z krizovatky

, hadam sa to este casom zlepsi (mam <2000 km)
Napsal: 17.09.2007 08:21
od Jiri02
mehturt píše:je pravda ze v nizkych otackach je to lenive, v lete s klimou sa na 1-ke ledva odlepim z krizovatky

, hadam sa to este casom zlepsi (mam <2000 km)
Zvyknes si!
Napsal: 30.09.2007 18:58
od wildman
Pani ...
Takze FoFo II 1,4 16 V (59kW - 80k) by sa nedal pouzit ani na nejake vikendove jazdenie a beznu mestsku prevadzku??
Absolutne ju zavrhujete??
Teraz tohto Fika ponukaju na SK v akciovej cene...
Napsal: 04.10.2007 09:43
od killerhammer
wildman píše:Pani ...
Takze FoFo II 1,4 16 V (59kW - 80k) by sa nedal pouzit ani na nejake vikendove jazdenie a beznu mestsku prevadzku??
Absolutne ju zavrhujete??
Teraz tohto Fika ponukaju na SK v akciovej cene...
kazde auto sa da pouzit na beznu mestsku prevadzku a vikendove jazdenie aj Octavia II 1.4 MPI
zalezi na tom co preferujes, s tymi slabsimi motormi jednoznacne stracas dynamiku napr. pri predbiehani a to ta moze otravovat.
mna to napr. dost otravuje, ze nedobehnem na zaciatku dokopca ani svoju manzelku ktora ide na fabke 1.2 htp a to mam papierovo 2x silnejsi motor. dobehnem ju az ked to riadne vytocim a to chvilu trva
zalezi len na tebe ake mas ocakavania od motora a aky styl jazdy preferujes.
mne ale vzhladom na sportovejsi dizajn FoFo2 by viac rezalo ak by k nemu davali silnejsie benzinove motorizacie.
ale chapem, ze moj skromny nazor nemusi nikoho zaujimat

Napsal: 04.10.2007 09:52
od mehturt
na silnejsi zatah odspodu potrebujes turbo alebo kompresor nie?.. celkovo nemusi byt ten motor silnejsi (viac kW)
Napsal: 04.10.2007 15:54
od misoo
killerhammer píše:mne ale vzhladom na sportovejsi dizajn FoFo2 by viac rezalo ak by k nemu davali silnejsie benzinove motorizacie.
sak tam mas 2,0 145k a 2,5 225k, jaky problem

mne tam ale este chyba nejaka ta zlata stredna cesta. napr. 2,0 Ti-VCT 180k

Napsal: 04.10.2007 16:10
od E-man
Zdravím Vás všechny!...
Nevím, zda můj dotaz patří přímo sem, ale snad to nebude vadit...
Chtěl bych se jen zeptat pánů, kteří skrývají pod kapotou to co já, jak Vám brzdí motor? Např. z kopce, kde jsem s jiným autem např. s mou služební Ibizou 1.2 zvyklej bez jakýchkoliv problémů na trojku i čtverku zbrzdit auto na 50 km/hod, mi focus jede prostě dál. Ne, že by se nekontrolovaně řítil jako na neutrál, ale je to rozdíl.Musím přibržďovat

a to je otrava.
Nehledal jsem v tom závadu, ale srovnání by neuškodilo.
Dávám si to dohromady s jeho delšímy převody?
Díky za názor.
Napsal: 04.10.2007 16:13
od chmelko
síce neviem ako "brzdí" ibiza,ale sam si si odpovedal..

Napsal: 04.10.2007 16:54
od E-man
Takže standard

To jsem rád.
Díky

Napsal: 04.10.2007 17:38
od Jiri02
mehturt píše:na silnejsi zatah odspodu potrebujes turbo alebo kompresor nie?.. celkovo nemusi byt ten motor silnejsi (viac kW)
Nejlepsi na zatah odspodu je elektromotor! (To neryju, svezl jsem se v hybridni Honde.)
Jinak: Zatah odspodu je dan charakteristikou motoru zavisejici od jeho konstrukce. Pokud je maximum krouticiho momentu v nizkych otackach ("vespod"), tak tam motor tahne. To jsou motory s nesportovnim zamerenim - s rostucimi otackami kroutak klesa, krivka vykonu je pomerne plocha. Sportovni motory maji max. kroutak posazeny k vyssim otackam a tam maji take vrchol vykonu (podstatne vyse, nez drive zminovany motor. Tedy: vykon motoru sam o sobe moc nevypovida o zatahu "odspodu". Udaj o max. vykonu v urcitych otackach uz napovi vice. Diesely diky zpusobu spalovani jsou schopny podat v nizsich otackach vetsi kroutak, nez podobne benzinaky.
Prave proto, aby prubeh kroutaku byl co nejvyssi v co nejsirsim rozsahu otacek, dela se promenne casovani ventilu. Ford mu rika VCT.
Turbo zatahu odspoda moc nepomuze - potrebuje dostatek vyfukovych plynu k roztoceni turbiny.
Napsal: 04.10.2007 17:42
od Jiri02
E-man píše:Musím přibržďovat

a to je otrava.
Z kopce zapni klimu.

Uvidis a ucitis ten rozdil!

Napsal: 04.10.2007 17:44
od chmelko
[quote="Jiri02] Nejlepsi na zatah odspodu je elektromotor! (To neryju, svezl jsem se v hybridni Honde.) [/quote]
no stačí si vychutnat zrýchlenie metra
[quote="Jiri02]
Turbo zatahu odspoda moc nepomuze - potrebuje dostatek vyfukovych plynu k roztoceni turbiny. [/quote]
presne tak, preto aj ja ak presadnem zo svojej 100konovej 1.6 aj do 150konoveho dieslu, stane sa mi niekedy,že mi zdochne uplne v nizkych rýchlostiach (najčastejšie k dojazdu k stojanu na benzinke)a to preto, že benzin je omnoho citlivejší na plyn ako diesel a turbo sa zopína až niekedy okolo 1700otáčok...
Napsal: 06.10.2007 00:54
od killerhammer
misoo píše:killerhammer píše:mne ale vzhladom na sportovejsi dizajn FoFo2 by viac rezalo ak by k nemu davali silnejsie benzinove motorizacie.
sak tam mas 2,0 145k a 2,5 225k, jaky problem

mne tam ale este chyba nejaka ta zlata stredna cesta. napr. 2,0 Ti-VCT 180k

ano, ten motor z STcka by som bral setkymi desiatimi, keby sa daval do standartneho focusa, to by bola sila.
a ten motor co si si vymyslel, presne takyto nejaky som mal na mysli
to by bol idealny focus

Napsal: 06.10.2007 11:35
od Fokal
Taký podobný motor mal Focus ST 170

kdybych někde sehnal pár peněz navíc, hned bych do něj šel

Napsal: 07.10.2007 21:42
od wildman
killerhammer píše:wildman píše:Pani ...
Takze FoFo II 1,4 16 V (59kW - 80k) by sa nedal pouzit ani na nejake vikendove jazdenie a beznu mestsku prevadzku??
Absolutne ju zavrhujete??
Teraz tohto Fika ponukaju na SK v akciovej cene...
kazde auto sa da pouzit na beznu mestsku prevadzku a vikendove jazdenie aj Octavia II 1.4 MPI
zalezi na tom co preferujes, s tymi slabsimi motormi jednoznacne stracas dynamiku napr. pri predbiehani a to ta moze otravovat.
mna to napr. dost otravuje, ze nedobehnem na zaciatku dokopca ani svoju manzelku ktora ide na fabke 1.2 htp a to mam papierovo 2x silnejsi motor. dobehnem ju az ked to riadne vytocim a to chvilu trva
zalezi len na tebe ake mas ocakavania od motora a aky styl jazdy preferujes.
mne ale vzhladom na sportovejsi dizajn FoFo2 by viac rezalo ak by k nemu davali silnejsie benzinove motorizacie.
ale chapem, ze moj skromny nazor nemusi nikoho zaujimat

Diky za nazor, myslim, ze nas zaujima viac, ako si myslis - vlastnis 1.4? Nastav si podpis, nech je to zrejme, mozeme spravit Squadronu
Myslim, ze na tu vahu, co FoFo2 ma ako aj rozmery by motory mali zacinat od 1.6, to je fakt. No na druhej strane pohodova jazda s chutou uzovat si interier i exeriery, na to postacuje aj 1.4, nie?
