Stránka 4 z 5

Napsal: 17.09.2007 07:32
od mehturt
killerhammer píše:k tomu motoru, ak xces benzin, ak ti mozem poradit, tak rozmyslaj iba o tej 1.6 ti-vct. podla mojho nazoru aj tento motor je na to auto slaby, je velmi lenivy v spodnych otackach, t.j 1800-3000 na ktorych jazdim najcastejsie v meste. optimalny motor by podla mna bol nejaky 1.8 ti-vct 95kW/130k ak by vo forde taky existoval
nepovedal by som ze je slaby, zalezi aj ako s tym autom jazdis, podla mna na normalne jazdenie s dodrziavanim predpisov to viac ako postacuje.. je pravda ze v nizkych otackach je to lenive, v lete s klimou sa na 1-ke ledva odlepim z krizovatky :D , hadam sa to este casom zlepsi (mam <2000 km)

Napsal: 17.09.2007 08:21
od Jiri02
mehturt píše:je pravda ze v nizkych otackach je to lenive, v lete s klimou sa na 1-ke ledva odlepim z krizovatky :D , hadam sa to este casom zlepsi (mam <2000 km)
Zvyknes si!

Napsal: 30.09.2007 18:58
od wildman
Pani ...
Takze FoFo II 1,4 16 V (59kW - 80k) by sa nedal pouzit ani na nejake vikendove jazdenie a beznu mestsku prevadzku??
Absolutne ju zavrhujete??
Teraz tohto Fika ponukaju na SK v akciovej cene...

Napsal: 04.10.2007 09:43
od killerhammer
wildman píše:Pani ...
Takze FoFo II 1,4 16 V (59kW - 80k) by sa nedal pouzit ani na nejake vikendove jazdenie a beznu mestsku prevadzku??
Absolutne ju zavrhujete??
Teraz tohto Fika ponukaju na SK v akciovej cene...
kazde auto sa da pouzit na beznu mestsku prevadzku a vikendove jazdenie aj Octavia II 1.4 MPI :lol: :lol:
zalezi na tom co preferujes, s tymi slabsimi motormi jednoznacne stracas dynamiku napr. pri predbiehani a to ta moze otravovat.
mna to napr. dost otravuje, ze nedobehnem na zaciatku dokopca ani svoju manzelku ktora ide na fabke 1.2 htp a to mam papierovo 2x silnejsi motor. dobehnem ju az ked to riadne vytocim a to chvilu trva :D
zalezi len na tebe ake mas ocakavania od motora a aky styl jazdy preferujes.
mne ale vzhladom na sportovejsi dizajn FoFo2 by viac rezalo ak by k nemu davali silnejsie benzinove motorizacie.
ale chapem, ze moj skromny nazor nemusi nikoho zaujimat :D

Napsal: 04.10.2007 09:52
od mehturt
na silnejsi zatah odspodu potrebujes turbo alebo kompresor nie?.. celkovo nemusi byt ten motor silnejsi (viac kW)

Napsal: 04.10.2007 15:54
od misoo
killerhammer píše:mne ale vzhladom na sportovejsi dizajn FoFo2 by viac rezalo ak by k nemu davali silnejsie benzinove motorizacie.
sak tam mas 2,0 145k a 2,5 225k, jaky problem :?: :wink:
mne tam ale este chyba nejaka ta zlata stredna cesta. napr. 2,0 Ti-VCT 180k :twisted:

Napsal: 04.10.2007 16:10
od E-man
Zdravím Vás všechny!...
Nevím, zda můj dotaz patří přímo sem, ale snad to nebude vadit... :)
Chtěl bych se jen zeptat pánů, kteří skrývají pod kapotou to co já, jak Vám brzdí motor? Např. z kopce, kde jsem s jiným autem např. s mou služební Ibizou 1.2 zvyklej bez jakýchkoliv problémů na trojku i čtverku zbrzdit auto na 50 km/hod, mi focus jede prostě dál. Ne, že by se nekontrolovaně řítil jako na neutrál, ale je to rozdíl.Musím přibržďovat :? a to je otrava.
Nehledal jsem v tom závadu, ale srovnání by neuškodilo.
Dávám si to dohromady s jeho delšímy převody? :?: :idea:
Díky za názor.

Napsal: 04.10.2007 16:13
od chmelko
síce neviem ako "brzdí" ibiza,ale sam si si odpovedal.. :wink:

Napsal: 04.10.2007 16:54
od E-man
Takže standard :? To jsem rád.
Díky :)

Napsal: 04.10.2007 17:38
od Jiri02
mehturt píše:na silnejsi zatah odspodu potrebujes turbo alebo kompresor nie?.. celkovo nemusi byt ten motor silnejsi (viac kW)
Nejlepsi na zatah odspodu je elektromotor! (To neryju, svezl jsem se v hybridni Honde.)
Jinak: Zatah odspodu je dan charakteristikou motoru zavisejici od jeho konstrukce. Pokud je maximum krouticiho momentu v nizkych otackach ("vespod"), tak tam motor tahne. To jsou motory s nesportovnim zamerenim - s rostucimi otackami kroutak klesa, krivka vykonu je pomerne plocha. Sportovni motory maji max. kroutak posazeny k vyssim otackam a tam maji take vrchol vykonu (podstatne vyse, nez drive zminovany motor. Tedy: vykon motoru sam o sobe moc nevypovida o zatahu "odspodu". Udaj o max. vykonu v urcitych otackach uz napovi vice. Diesely diky zpusobu spalovani jsou schopny podat v nizsich otackach vetsi kroutak, nez podobne benzinaky.
Prave proto, aby prubeh kroutaku byl co nejvyssi v co nejsirsim rozsahu otacek, dela se promenne casovani ventilu. Ford mu rika VCT.
Turbo zatahu odspoda moc nepomuze - potrebuje dostatek vyfukovych plynu k roztoceni turbiny.

Napsal: 04.10.2007 17:42
od Jiri02
E-man píše:Musím přibržďovat :? a to je otrava.
Z kopce zapni klimu. :idea: Uvidis a ucitis ten rozdil! :lol:

Napsal: 04.10.2007 17:44
od chmelko
[quote="Jiri02] Nejlepsi na zatah odspodu je elektromotor! (To neryju, svezl jsem se v hybridni Honde.) [/quote]

no stačí si vychutnat zrýchlenie metra :wink:


[quote="Jiri02]
Turbo zatahu odspoda moc nepomuze - potrebuje dostatek vyfukovych plynu k roztoceni turbiny. [/quote]

presne tak, preto aj ja ak presadnem zo svojej 100konovej 1.6 aj do 150konoveho dieslu, stane sa mi niekedy,že mi zdochne uplne v nizkych rýchlostiach (najčastejšie k dojazdu k stojanu na benzinke)a to preto, že benzin je omnoho citlivejší na plyn ako diesel a turbo sa zopína až niekedy okolo 1700otáčok...

Napsal: 06.10.2007 00:54
od killerhammer
misoo píše:
killerhammer píše:mne ale vzhladom na sportovejsi dizajn FoFo2 by viac rezalo ak by k nemu davali silnejsie benzinove motorizacie.
sak tam mas 2,0 145k a 2,5 225k, jaky problem :?: :wink:
mne tam ale este chyba nejaka ta zlata stredna cesta. napr. 2,0 Ti-VCT 180k :twisted:
ano, ten motor z STcka by som bral setkymi desiatimi, keby sa daval do standartneho focusa, to by bola sila.

a ten motor co si si vymyslel, presne takyto nejaky som mal na mysli
:D
to by bol idealny focus :D

Napsal: 06.10.2007 11:35
od Fokal
Taký podobný motor mal Focus ST 170 :lol: kdybych někde sehnal pár peněz navíc, hned bych do něj šel :roll:

Napsal: 07.10.2007 21:42
od wildman
killerhammer píše:
wildman píše:Pani ...
Takze FoFo II 1,4 16 V (59kW - 80k) by sa nedal pouzit ani na nejake vikendove jazdenie a beznu mestsku prevadzku??
Absolutne ju zavrhujete??
Teraz tohto Fika ponukaju na SK v akciovej cene...
kazde auto sa da pouzit na beznu mestsku prevadzku a vikendove jazdenie aj Octavia II 1.4 MPI :lol: :lol:
zalezi na tom co preferujes, s tymi slabsimi motormi jednoznacne stracas dynamiku napr. pri predbiehani a to ta moze otravovat.
mna to napr. dost otravuje, ze nedobehnem na zaciatku dokopca ani svoju manzelku ktora ide na fabke 1.2 htp a to mam papierovo 2x silnejsi motor. dobehnem ju az ked to riadne vytocim a to chvilu trva :D
zalezi len na tebe ake mas ocakavania od motora a aky styl jazdy preferujes.
mne ale vzhladom na sportovejsi dizajn FoFo2 by viac rezalo ak by k nemu davali silnejsie benzinove motorizacie.
ale chapem, ze moj skromny nazor nemusi nikoho zaujimat :D
Diky za nazor, myslim, ze nas zaujima viac, ako si myslis - vlastnis 1.4? Nastav si podpis, nech je to zrejme, mozeme spravit Squadronu :P
Myslim, ze na tu vahu, co FoFo2 ma ako aj rozmery by motory mali zacinat od 1.6, to je fakt. No na druhej strane pohodova jazda s chutou uzovat si interier i exeriery, na to postacuje aj 1.4, nie? :lol: