problem s motorem - najednou nejde nastartovat

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
chylo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 98
Registrován: 02.02.2008 03:18

abe

Příspěvek od chylo » 31.08.2007 08:28

No baterku mam uz vymenenu asi 2 tyzdne a aj tak to blbne. Dal som tam baterku z vyssim startovacim prudom a toci krasne ako hodinky len ten motor nechce na prvy krat naskocit . Dnes rano som nastartoval dokonca az na piaty krat. Neviem co si pocat. Ono to aj naskoci ale asi len na sekundu a ked pustim klucok tak hned zhasen. Zaujimave je ze ked otocim druhy krat tak uz nastartuje uplne krasne. Vzdy ten prvy krat to proste neide. Mi to pripada ako keby tomu padla nafta ale to asi nebude ono. Nechcem to davat do servisu kym aspon priblizne nebudem vediet co to je aby mi tam nepovymienali aj to co nemaju a neopravovali to sposobom pokus /omyl.
FOFO 1.8 Tdci 74 kW r.v. 2004

EL
Junior
Junior
Příspěvky: 266
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostravsko

Příspěvek od EL » 31.08.2007 09:55

Byl jsi někde na diagnostice? V tomto období musíš nastartovat napoprvé.
Loni jsem před zimou pro jistotu měnil žhavičky a všechny 4 byly vadné - černé.
Ford Focus combi 1.8 TDCI 85 kW, 2002, silver

chylo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 98
Registrován: 02.02.2008 03:18

EL

Příspěvek od chylo » 31.08.2007 10:06

Zatial som nebol na diagnostike. Mam ist priamo do Fordu alebo do neznackoveho servisu?
FOFO 1.8 Tdci 74 kW r.v. 2004

EL
Junior
Junior
Příspěvky: 266
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostravsko

Příspěvek od EL » 31.08.2007 11:02

Možná, že je vadný snímač polohy vačkového hřídele. Diagnostiku bych asi udělal někde u FORDa.
Ford Focus combi 1.8 TDCI 85 kW, 2002, silver

chylo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 98
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od chylo » 31.08.2007 13:24

Pytal som sa v servise a povedali mi ze keby to bol ten snimac tak by som to vobec nenakopol. Inak vyzera to na zhaviace sviecky lebo cim je chladnejsie tym horsie to startuje.
FOFO 1.8 Tdci 74 kW r.v. 2004

powermax
Nováček
Nováček
Příspěvky: 99
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Krompachy

Příspěvek od powermax » 31.08.2007 13:28

No neviem ako chladno je v tvojom bydlisku , ale tdci zhavi az pod +5 stupnov ak sa nemylim.
Skor to vidim na tu naftu, bolo by dobre ak by sa dalo pocas startu zistit kedy zopne cidlo tlaku v rozdelovaci tlaku. Kym cidlo nezaznamena dostatocny tlak tak vstreky sa neotvoria.
bude
Galaxy 2.0TDCi 2018
je
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW titanium 2013
Bol
Focus combi 1,8TDCi 85kW GHIA 2002

chylo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 98
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od chylo » 31.08.2007 15:27

No pokial viem tak zhavi stale len klima sa ti pod +5 nezapne.
FOFO 1.8 Tdci 74 kW r.v. 2004

Uživatelský avatar
Jozkablack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jozkablack » 31.08.2007 15:33

Žhaví to stále, na teplotě nezáleží. Důvodů asi může být hodně, ale připomíná mi to švárovo Escorta TD. Ten taky na poprví nastartoval a hned to chcíplo a podruhý už to bylo OK. Vyměnily mu tam nějakou gumičku někde, spadávala mu nafta! nepamatuju si jakou přesně! Ale zeptám seho, jenže ty motory jsou uplně jiný :?
Ford Focus combi, 1.8TDDI, 66KW, 03, červená sériovka kromě alu kol a folií 35%-15%-5%
Renault Megane 1.6 benál, 5dv, 1996

Nálevna U Velasů: https://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/

Gold
Nováček
Nováček
Příspěvky: 115
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od Gold » 31.08.2007 15:50

to Jozkablack: Myslíš, že to opravdu žhaví stále?Já nad tím teda nikdy nepřemýšlel, ale ještě když jsem měl TDDi, tak ten žhavil až po vychladnutí motoru. Jednou jsem takhle přijel domů a chtěl jsem zkusit změřit pokles napětí při žhavení. A ono to neukazovalo nic a tak jsem začal pátrat a zjistil, že mi to nežhaví. No a pak mi kámoš poradil ať schválně počkám až vychladne motor a ono to fakt po vychladnutí zase žhavilo.Ale právě nevím jestli to ovlivňuje jen teplota motoru, nebo i vzduchu.
Ford Focus Combi 1.8 TDCi, 115 HP,GHIA ,Dark Grey,2002
Obrázek

Uživatelský avatar
Jozkablack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jozkablack » 31.08.2007 16:22

No naposled když mi motorář měřil žhaviče a motor teda byl rozpálenej, tak vždy jen počkal cca 3min a pak už to naměřil. Nechápal jsem proč čeká a neměří hned další! Vlastně mi to ani nevysvětloval! Ale já tim myslel že když venku bude +30°C tak to žhavit prostě bude, stejně jako při +5°C, možná při mrazech to žhaví dýl. Do toho žhaviče jde prostě šťáva než ho relé vypne pokaždý když otočíš klíčem, jen asi při zahřátym motoru nemusíš žhavit vůbec.
Ford Focus combi, 1.8TDDI, 66KW, 03, červená sériovka kromě alu kol a folií 35%-15%-5%
Renault Megane 1.6 benál, 5dv, 1996

Nálevna U Velasů: https://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/

Uživatelský avatar
Noah
Junior
Junior
Příspěvky: 327
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Lounsko

Příspěvek od Noah » 31.08.2007 17:19

Tohle co popisuje chylo me zacina delat pri -5
Ford Focus 1.8 TDCi 2003 combi
Ford Focus 1.5 TDCi MK3.5 2016 Titanium

Uživatelský avatar
Noah
Junior
Junior
Příspěvky: 327
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Lounsko

Příspěvek od Noah » 31.08.2007 17:25

Uz ted mi naskakuje husi kuze kdyz si vzpomenu ze se blizi zima a to loni zadna prakticky nebyla.Sem zvedav jak to bude pri -20 asi budu jezdit sockou :))
Ford Focus 1.8 TDCi 2003 combi
Ford Focus 1.5 TDCi MK3.5 2016 Titanium

Gold
Nováček
Nováček
Příspěvky: 115
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od Gold » 31.08.2007 17:43

Jozkablack píše:No naposled když mi motorář měřil žhaviče a motor teda byl rozpálenej, tak vždy jen počkal cca 3min a pak už to naměřil. Nechápal jsem proč čeká a neměří hned další! Vlastně mi to ani nevysvětloval! Ale já tim myslel že když venku bude +30°C tak to žhavit prostě bude, stejně jako při +5°C, možná při mrazech to žhaví dýl. Do toho žhaviče jde prostě šťáva než ho relé vypne pokaždý když otočíš klíčem, jen asi při zahřátym motoru nemusíš žhavit vůbec.
No tak u mě to teda takhle doopravdy nebylo.Já ho musel nechat stát snad více jak 2 hodiny venku a až teprve potom se mi povedlo naměřit na žhavičích napětí. Jinak po celou tu dobu ani ťuk.
Ford Focus Combi 1.8 TDCi, 115 HP,GHIA ,Dark Grey,2002
Obrázek

chylo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 98
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od chylo » 04.09.2007 11:17

Dnes rano mi nakopol FOFO na prvy krat a pred vcerom tiez . Dnes bolo aj asi najchladnejsie zo vsetkych dni. Uz fakt neviem co by to mohlo byt. Vcera mi pri druhom startovani zacalo blikat zhavenie tak som to radsej znovu vypol a skusil po chvilke znovu a uz to bolo zase v pohode.
FOFO 1.8 Tdci 74 kW r.v. 2004

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 04.09.2007 19:28

To, ze vam zhavice funguji, poznate z toho, ze po zapnuti se rozne kontrolka zhaveni, ktera za velmi malou chvilku pohasne vlivem velkeho odberu proudu a poklesu napeti. Kdys se soustredite, tak ten pokles uvidite. Pri pocasi, jako je tento tyden, mi zhavice zhavi. Prvni zimu, co jsem mel FoFa, tak jsem startoval bez funkcnich zhavicu. Protoze mi to dobre startovalo, tak jsem byl rad, je to takova kontrola stavu motoru - ma jeste vynikajici kompresi a neni vychozeny. Priblizne casy zhaveni jsou na obrazku:
Přílohy
zhavice.jpg
zhavice.jpg (28.32 KiB) Zobrazeno 1474 x
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host