marx2000 píše:7.6? Tak jedině stále z kopce

Koukal jsem kolik jsem najel a současně kolik ukazuje palivoměr. Hrubým odhadem PP nelže. Nebo ne tak moc.
A to opravdu plyn jen lechtám.
Panebože, proč výrobce lže ohledně spotřeby? Prý 9,8 ve městě? Kdepak, pěkně 15-16, mimo město jsem se dostal na 9,6

Tohle mi žrala Sierra XP4x4 2,8i V6, smutné...
Právě že u tohoto motoru sedí spotřeba s manuálem a je reálná. Já po Brně jezdím do 9L, když není zácpa a když je, tak 10L nepřelezu a je to kombajn Mondeo. Nevím, kdo ti nakukal jezdit v rozmezí 1700 - 2000 ot, uvědom si že nemáš naftu. Obvzláště, když se snažíš v těchto otáčkách zrychlovat, ono to sílu má, ale i v tomto režimu to žere jako tank. Musíš lechtat plyn a řadit, aby jsi nešel pod 2000 ot, ono lechtáním na lehčí kvalt mezi 2000 - 4000 ot neznamená vír v nádrži. Jestli nevěříš, na čtverku jeť na 1700 ot, jestli nemáš okamžitou, tak za jízdy vynuluj PP a sešlápni plyn na zrychlování, spotřeba ti vylétne ke 20L ani nemrkneš.

Jestli chceš zrychlovat, tak musíš mít minimálně zařazen takový kvalt, aby otáčky motoru byly kolem 3000 ot.

kolik potřebuješ přidání plynu , aby na volnoběh vylétl otáčkoměr na 6000 ot, a to je podstata spotřeby, co nejmenší odpor pro motor
