Stránka 4 z 8
Re: problem odvetrani motoru
Napsal: 28.02.2012 07:11
od Fossa
Ahoj! Mám takový čistě teoretický dotaz. Myslíte, že by bylo možné v případě vytvoření a nahromadění karbonu v tom odvětrání, aby si motor nasál tento sajrajt těmi gumovými hadicemi na turbo a to bylo následně poškozeno? Po přečtení tohoto tématu jsem se totiž díval po oddělání hadičky dovnitř pod to víčko a připadne mi, že je tam dost svinčík! Mám obavy, že bych mohl nedej bože přijít o třetí turbo!

Asi to vyvedu taky bokem a zaslepím, protože to má Ford dost nešťastně vyřešený. Díky kluci za odpovědi.

Re: problem odvetrani motoru
Napsal: 28.02.2012 08:15
od Kranich11
Dotaz - turbo je u 1.8TDCi před IC ? Stále by mě zajímalo jak proudí vzduch a hlavně kudy všude.. od vzduchového filtru až do motoru..
Re: problem odvetrani motoru
Napsal: 28.02.2012 08:22
od vita_k
takto to ma vetsina aut. Ale myslim, ze bys tam nemel mit sajrajt pevneho charakteru. Jestli jo, tak nevim, jak se ti tam dostaly. Leda ze vzduch filtru...?
Re: problem odvetrani motoru
Napsal: 28.02.2012 08:25
od lucky.jack
Kranich11
Jo vždycky musí být turbo před IC.
IC = InterCooler = chladič stlačeného vzduchu.
Vzduch jde přes filtr do turba, pak vedením do IC a pak vedením do sání. Aby se do válců dostalo co nejvíc vzduchu, proto je tam IC. Vzduch se ochladí a tím pádem pádem zmenší objem a jde ho víc naráz dostat do spal. prostoru.
Re: problem odvetrani motoru
Napsal: 28.02.2012 09:58
od Kranich11
Dobra, jak je v tomto rozvodu jeste zakomponovane odvetravani klikove hridele pres hlavu valců?
Re: problem odvetrani motoru
Napsal: 28.02.2012 16:00
od phofy
Je tam ještě jedna hadice vzadu a ta je před turbem na sání
Re: problem odvetrani motoru
Napsal: 28.02.2012 16:08
od Kranich11
Takže do turba to jde z hlavy válců + od filtru vzduchu?
Re: problem odvetrani motoru
Napsal: 28.02.2012 16:14
od vita_k
zkuste se drzet tematu odvetrani. Toto je spis na wikipedii :)
Re: problem odvetrani motoru
Napsal: 28.02.2012 16:18
od phofy
Když se podíváš pořádně na motor, tak zepředu máš 2 hadice co jdou někam do víka ventilů, a z druhý strany je další hadice ( Jardak ti ji vyznačil na té fotce ). Tak ta jde do sání přesně mezi turbo a vzduchový filtr.

Re: problem odvetrani motoru
Napsal: 02.03.2012 18:02
od lucky.jack
Takže po týdnu testování je stav následující.
Hadice poněkud změnila proporce a v hrdle odvětrání se vrátila do původního průměru, tudíž to netěsní tak jak bych si představoval. Budu muset vymyslet lepší. Zrovna tak i lepící(těsnící) páska teplem změkne a její funkčnost, hlavně těsnící, jde pomalu do kopru. Pak ještě vymyslet nějaký lepší proudění vzduchu v nádobce, protože mi jde všechno ven na hadici.
Jinak v nádobce žádný olej nebyl, jen voda. Pravděpodobně vysrážená z teplých výparů.
Mám co dělat

Re: problem odvetrani motoru
Napsal: 02.03.2012 18:32
od mafo
Jak to tak pročítám, už jen čekám jak sem někdo hodí fotku se zabudovaným destilačním aparátem a napíše že mu za jízdy do lahve odkapává slivka

Re: problem odvetrani motoru
Napsal: 03.03.2012 06:12
od Fossa
No mám po stěnách té tenší hadice co vede do té tlustší takový hnusný šedočerný mazut = olej + různé páry (možná nějaká za ta léta vysrážená voda) a tam se to s úspěchem nachytalo

. Nevím, jestli by to nemohl být potencionální problém pro turbo, které si v případě požadavku většího přísunu vzduchu nasaje i tento odvětraný vcelku hustý sajrajt a na problém viz. Vadné turbo bude zaděláno! Ty lopatky by takovou pecku přece nemohly snést....
Re: problem odvetrani motoru
Napsal: 03.03.2012 19:58
od lucky.jack
V tom případě hadici vyndej, namoč hadr v techničáku a hadici hezky vyčisti

Re: problem odvetrani motoru
Napsal: 04.03.2012 03:41
od Fossa
Jojo, dneska už se na to chystám, za ranního kuropění na to vlítnu! U našeho typu motoru člověk nikdy neví, co ho překvapí a sebemenší zanedbaná blbinka může mít destruktivní následky jak pro hrkač

, tak pro majitelovu šrajtofli

Re: problem odvetrani motoru
Napsal: 18.03.2012 19:22
od lucky.jack
Poslední úprava. Sklenička se neosvědčila, všechny výpary šly do motorovýho prostoru i s olejovou mlhou, takže jsem měl motor pěkně začuněný. Takže jsem natáhnul hadici dolů pod auto a zatím je to OK

Hrdlo hadice jsem nahřál a nacpal do ní ocelový kroužek aby držela tvar. Trochu jsem musel snížit průměr hadice(na brusce

) aby vlezla do hrdla odvětrání. Sedí tam jak přibitá, nic nikde nesákne
