Stránka 4 z 6

Napsal: 21.12.2007 11:04
od Maros
To Fokal: No, právě mi to ten kluk říkal dost ve spěchu, takže jsme debatu nestačili dost rozvinout :roll: Téhle problematice moc nerozumím, takže bohužel moc nepomůžu, natož abych si seřizoval řazení :oops: Každopádně se chystám po Novém roce do servisu, tak jsem zvědav, co mi pán řekne. Pevně doufám, že se tý spojce vyhnu. Auto má 107 000 km a vůbec nevim, jak s tím 1. majitel jezdil, páč to byl doktor ze Švýcarska :) Dvojka jde řadit lehce, ale jednou za čas jde opravdu přes zuby a já mám pak ještě 5min. husí kůži a mrazení v zádech :x

Napsal: 21.12.2007 12:10
od Fokal
Aha, to je škoda, už jsem myslel, jak nad ty táhla vyzraju :lol: No nevim jak s tim mohl jezdit doktor, ale u mýho Fofana se měnila spojka už při 80 tisících, to víš 95 % provoz centrum Prahy a okolí :roll: :wink:

Napsal: 21.12.2007 12:27
od hasart
Někde se tady psalo že 1,6 nemá vypouštěcí šroub,ale já jsem to bez problému vypustil.Vyšrouboval jsem šroub,kterej je pod kontrolním asi 10cm.Je to asi 19-nácka,z druhý strany šroubu je kulička,a má za úkol aretovat zařazenou rychlost.Po vyšroubování ti tam bude šaltrpáka lítat,a vyteče ti z toho asi 2l oleje,ale po zašroubování v pohodě.

Napsal: 21.12.2007 20:29
od Fokal
Super, takže bych to mohl teoreticky zvládnout vyměnit sám, prakticky si to ještě rozmyslim :lol: To znamená, že vlezu pod auto, dám vaničku, odšroubuju to, vyteče olej, zašroubuju to (kulička se zase sama usadí) a může lít nový olej? :) Lil si to přes nějaký trychtýř?

Napsal: 21.12.2007 22:12
od hasart
Fokal píše:Super, takže bych to mohl teoreticky zvládnout vyměnit sám, prakticky si to ještě rozmyslim :lol: To znamená, že vlezu pod auto, dám vaničku, odšroubuju to, vyteče olej, zašroubuju to (kulička se zase sama usadí) a může lít nový olej? :) Lil si to přes nějaký trychtýř?
Přesně tak,nemáš na tom co zkazit.Zpatky jsem tam lil olej tím kontrolním šroubem,do trychtýře si dej asi půlmetrovou hadičku,kterou zasuneš do převodovky a trychtýř jsem měl nahoře na motoru,naleješ plný trychtýř a musíš vždycky počkat až to tou hadičkou proteče.

Napsal: 22.12.2007 12:20
od doktor272
Taky mám problém s řazením.v létě to bylo v pohodě a těd co začala zima tak po nastartování tam nemužu zařadit jedničku a osatní rychlosti tam jdou také huř apo zahřátí a ujetí několika kilometru už je to ok,mohl by my někdo poradit v čem by mohla být závada.Díky za radu :cry:

Napsal: 22.12.2007 13:09
od hasart
doktor272 píše:Taky mám problém s řazením.v létě to bylo v pohodě a těd co začala zima tak po nastartování tam nemužu zařadit jedničku a osatní rychlosti tam jdou také huř apo zahřátí a ujetí několika kilometru už je to ok,mohl by my někdo poradit v čem by mohla být závada.Díky za radu :cry:
Tak takhle bych řekl,že se to projevuje když je v převodovce špatný olej-vyměnit za origo.

Napsal: 22.12.2007 16:27
od Fokal
hasart: paráda, díky moc za popis :wink: Po Vánocích se na to asi vrhnu, jenom je škoda, že náplň v převodovce je 2,3 litru, takže se musí koupit zbytečně 3 litry oleje, kterej je dost drahej :evil: Takže si to vlastně lil normálně od motoru přes hadičku do převodovky.
Ještě jedna otázečka, na jakej klíč jsou oba šrouby?

Napsal: 22.12.2007 22:59
od hasart
Nevim už přesně jaký tam jsou šrouby,ale asi inbus 8 a 19-nacka,obadva jsou ze předu pod tím plastovým krytem na převodovce.Hoď si to na hever,oddělej ten kryt a mrkni na to,otázka 10min.Někde se tady na fóru o tom kontrolním šroubu psalo.

Napsal: 22.12.2007 23:13
od abe
to DOKTOR 272, už jsem to tu psal čím to je. Olej neměň nemá to cenu! Měl jsem ten sám problém a pomohlo až rozdělaní převodovky s motorem tam je nějaká hřídel, která je od nečistot ze spojky jak se sni práší atd. je zanesená a v zimně to zatuhne.Než se to zahřeje tak to dělá problémy. Nech si to vyčistit a budeš mít klid :wink: ČEST

Napsal: 23.12.2007 00:11
od Fokal
hasart: OK, ještě jednou díky :wink: Akorát když to auto bude na heveru, tak se nedá moc dobře změřit hladina oleje v převodovce, protože je auto nakřivo, ale to už nějak vymyslim :)
Jinak mi tam ty kvalty skáčou hůř jenom za jízdy, na místě neni problém, proto to trochu přisuzuju převodovce, ale stejně tomu moc nerozumim :?

Napsal: 15.01.2008 11:17
od pppavel
mám taky problém se zpátečkou..sice ji zařadím v pohodě ale ona tam není!? Tak vyřadim a znovu musim zařadit.Někdy je tam hned,jindy až na třetí pokus..Co to může být?

Napsal: 15.01.2008 21:29
od herizn
to pppavel:
no ono řazení zpátečky u focusu občas zablbne,ale chce to jen řadit v klidu a s rozvahou,žádnej spěch.To že ji tam jednou dáš a pak zas ne,přisuzuji jen návyku.

Napsal: 16.01.2008 05:41
od pppavel
právě že řadim R úplně v klidu ale stejně tam pokaždý není,dost mě to štve-u escorta to bylo v poho tak bych to od lepšího auta nečekal..

Napsal: 16.01.2008 11:49
od Fokal
Ta zpátečka bude problém u všech převodovek, respektive je to její vlastnost. Ale můžu říct, že poprvé nezařadim zpátečku občas i ve Fabii nebo ve Foresteru, i když ne tak často jako ve Focusu no :P Zpátečka má jakoby 2 "dorazy", když páka neprojde přes ten druhý, tak už mám naučený rychle zařadit 3 (je nejblíž, kromě 5) a zase zpátečku, pohnou se kola v převodovce a už to jde. A taky asi největší zásada je před zařaděnim zpátečky mít alespoň sekundu, lépe dvě, sešlápnutou spojku a pak to tam jde většinou lehce :wink: