Stránka 4 z 6
Napsal: 21.12.2007 11:04
od Maros
To Fokal: No, právě mi to ten kluk říkal dost ve spěchu, takže jsme debatu nestačili dost rozvinout

Téhle problematice moc nerozumím, takže bohužel moc nepomůžu, natož abych si seřizoval řazení

Každopádně se chystám po Novém roce do servisu, tak jsem zvědav, co mi pán řekne. Pevně doufám, že se tý spojce vyhnu. Auto má 107 000 km a vůbec nevim, jak s tím 1. majitel jezdil, páč to byl doktor ze Švýcarska

Dvojka jde řadit lehce, ale jednou za čas jde opravdu přes zuby a já mám pak ještě 5min. husí kůži a mrazení v zádech

Napsal: 21.12.2007 12:10
od Fokal
Aha, to je škoda, už jsem myslel, jak nad ty táhla vyzraju

No nevim jak s tim mohl jezdit doktor, ale u mýho Fofana se měnila spojka už při 80 tisících, to víš 95 % provoz centrum Prahy a okolí

Napsal: 21.12.2007 12:27
od hasart
Někde se tady psalo že 1,6 nemá vypouštěcí šroub,ale já jsem to bez problému vypustil.Vyšrouboval jsem šroub,kterej je pod kontrolním asi 10cm.Je to asi 19-nácka,z druhý strany šroubu je kulička,a má za úkol aretovat zařazenou rychlost.Po vyšroubování ti tam bude šaltrpáka lítat,a vyteče ti z toho asi 2l oleje,ale po zašroubování v pohodě.
Napsal: 21.12.2007 20:29
od Fokal
Super, takže bych to mohl teoreticky zvládnout vyměnit sám, prakticky si to ještě rozmyslim

To znamená, že vlezu pod auto, dám vaničku, odšroubuju to, vyteče olej, zašroubuju to (kulička se zase sama usadí) a může lít nový olej?

Lil si to přes nějaký trychtýř?
Napsal: 21.12.2007 22:12
od hasart
Fokal píše:Super, takže bych to mohl teoreticky zvládnout vyměnit sám, prakticky si to ještě rozmyslim

To znamená, že vlezu pod auto, dám vaničku, odšroubuju to, vyteče olej, zašroubuju to (kulička se zase sama usadí) a může lít nový olej?

Lil si to přes nějaký trychtýř?
Přesně tak,nemáš na tom co zkazit.Zpatky jsem tam lil olej tím kontrolním šroubem,do trychtýře si dej asi půlmetrovou hadičku,kterou zasuneš do převodovky a trychtýř jsem měl nahoře na motoru,naleješ plný trychtýř a musíš vždycky počkat až to tou hadičkou proteče.
Napsal: 22.12.2007 12:20
od doktor272
Taky mám problém s řazením.v létě to bylo v pohodě a těd co začala zima tak po nastartování tam nemužu zařadit jedničku a osatní rychlosti tam jdou také huř apo zahřátí a ujetí několika kilometru už je to ok,mohl by my někdo poradit v čem by mohla být závada.Díky za radu

Napsal: 22.12.2007 13:09
od hasart
doktor272 píše:Taky mám problém s řazením.v létě to bylo v pohodě a těd co začala zima tak po nastartování tam nemužu zařadit jedničku a osatní rychlosti tam jdou také huř apo zahřátí a ujetí několika kilometru už je to ok,mohl by my někdo poradit v čem by mohla být závada.Díky za radu

Tak takhle bych řekl,že se to projevuje když je v převodovce špatný olej-vyměnit za origo.
Napsal: 22.12.2007 16:27
od Fokal
hasart: paráda, díky moc za popis

Po Vánocích se na to asi vrhnu, jenom je škoda, že náplň v převodovce je 2,3 litru, takže se musí koupit zbytečně 3 litry oleje, kterej je dost drahej

Takže si to vlastně lil normálně od motoru přes hadičku do převodovky.
Ještě jedna otázečka, na jakej klíč jsou oba šrouby?
Napsal: 22.12.2007 22:59
od hasart
Nevim už přesně jaký tam jsou šrouby,ale asi inbus 8 a 19-nacka,obadva jsou ze předu pod tím plastovým krytem na převodovce.Hoď si to na hever,oddělej ten kryt a mrkni na to,otázka 10min.Někde se tady na fóru o tom kontrolním šroubu psalo.
Napsal: 22.12.2007 23:13
od abe
to DOKTOR 272, už jsem to tu psal čím to je. Olej neměň nemá to cenu! Měl jsem ten sám problém a pomohlo až rozdělaní převodovky s motorem tam je nějaká hřídel, která je od nečistot ze spojky jak se sni práší atd. je zanesená a v zimně to zatuhne.Než se to zahřeje tak to dělá problémy. Nech si to vyčistit a budeš mít klid

ČEST
Napsal: 23.12.2007 00:11
od Fokal
hasart: OK, ještě jednou díky

Akorát když to auto bude na heveru, tak se nedá moc dobře změřit hladina oleje v převodovce, protože je auto nakřivo, ale to už nějak vymyslim
Jinak mi tam ty kvalty skáčou hůř jenom za jízdy, na místě neni problém, proto to trochu přisuzuju převodovce, ale stejně tomu moc nerozumim

Napsal: 15.01.2008 11:17
od pppavel
mám taky problém se zpátečkou..sice ji zařadím v pohodě ale ona tam není!? Tak vyřadim a znovu musim zařadit.Někdy je tam hned,jindy až na třetí pokus..Co to může být?
Napsal: 15.01.2008 21:29
od herizn
to pppavel:
no ono řazení zpátečky u focusu občas zablbne,ale chce to jen řadit v klidu a s rozvahou,žádnej spěch.To že ji tam jednou dáš a pak zas ne,přisuzuji jen návyku.
Napsal: 16.01.2008 05:41
od pppavel
právě že řadim R úplně v klidu ale stejně tam pokaždý není,dost mě to štve-u escorta to bylo v poho tak bych to od lepšího auta nečekal..
Napsal: 16.01.2008 11:49
od Fokal
Ta zpátečka bude problém u všech převodovek, respektive je to její vlastnost. Ale můžu říct, že poprvé nezařadim zpátečku občas i ve Fabii nebo ve Foresteru, i když ne tak často jako ve Focusu no

Zpátečka má jakoby 2 "dorazy", když páka neprojde přes ten druhý, tak už mám naučený rychle zařadit 3 (je nejblíž, kromě 5) a zase zpátečku, pohnou se kola v převodovce a už to jde. A taky asi největší zásada je před zařaděnim zpátečky mít alespoň sekundu, lépe dvě, sešlápnutou spojku a pak to tam jde většinou lehce
