1,6 Ti-VCT - obrovské zklamání

Bullitt
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 653
Registrován: 18.09.2008 22:13
Bydliště: Plzeň

Re: 1,6 Ti-VCT - obrovské zklamání

Příspěvek od Bullitt » 31.08.2009 20:41

Já vám trošku závidím ty starosti se zabíháním motorů a aut - já nikdy za celý léta ani nejezdil s vlastním autem s najetými méně jak 100 tisíci km.
Omlouvám se za off-topic.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004

Uživatelský avatar
Jiri02
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 588
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Re: 1,6 Ti-VCT - obrovské zklamání

Příspěvek od Jiri02 » 01.09.2009 20:07

2 bbj: Od prvniho prispevku se, koukam, hodnoceni motoru pronikave zlepsilo... Divim se take, ze jsi - dle hodnoceni v 1. prispevku - silne liny motor nereklamoval hned.
FoFo II, Combi, 1,6 Ti-VCT Kumulovana spotreba (od zacatku provozu):Obrázek

bbj
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 14.08.2009 17:02

Re: 1,6 Ti-VCT - obrovské zklamání

Příspěvek od bbj » 02.09.2009 09:38

Jiri02 píše:2 bbj: Od prvniho prispevku se, koukam, hodnoceni motoru pronikave zlepsilo... Divim se take, ze jsi - dle hodnoceni v 1. prispevku - silne liny motor nereklamoval hned.
Ano, zlepsilo. A to byl castecne i duvod, proc jsem s reklamaci vahal - veril jsem, ze se motor nakonec vzpamatuje. Coz se nestalo, porad je to bida...
Navic, servis mam 40 km daleko, dost pracuju a dostanu se tam tak jen v sobotu. Auto bylo posledni 2 tydny z domu. Takze "hned" u nas moc nefunguje.

bbj
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 14.08.2009 17:02

Re: 1,6 Ti-VCT - obrovské zklamání

Příspěvek od bbj » 13.09.2009 23:16

Tak jsem byl v servisu, auto jsem s reklamačním technikem projel a všechno se mu zdálo v pořádku. Poukazoval na to, že se nedají jednoduše srovnávat dvě úplně jiná auta, obzvlášť když má jedno 3 tisíce a druhé 160 tisíc najeto. Technické údaje jsou jedna věc a rozdílný jízdní projev v důsledku odlišných mechanických komponent a naladění řídící jednotky je věc druhá...

Taky poukazoval na to, že charakter auta se ještě může změnit, nemám ho prý šetřit, spíš naopak. Uvidíme prý za rok. Dělali i diagnostiku, nic tam nebylo.

Tak jsem se s tím nějak smířil, nic jiného mi asi nezbývá. Auto jezdí krásně hladce, nic to však nemění na tom, že v akceleraci se s FFI nemůže srovnávat. Tak uvidíme za rok.

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: 1,6 Ti-VCT - obrovské zklamání

Příspěvek od killerhammer » 14.09.2009 00:02

este mozes skusit meranie na brzde.
my sme odmerali vela 1-6 ti-vct a vsetky mali okolo 90 kW.
teda viacej ako na papiery :idea:
tu na fore sa o tom docitas
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

TripleJay
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4196
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Levice (SR)
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,6 Ti-VCT - obrovské zklamání

Příspěvek od TripleJay » 14.09.2009 08:36

Alebo vyskusaj par nadrzi tanknut 98+ oktanovy, ci to nepomoze... Resp. netankujes na nejakej polnohospodarskej pumpe?

Uživatelský avatar
Jiri02
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 588
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Re: 1,6 Ti-VCT - obrovské zklamání

Příspěvek od Jiri02 » 14.09.2009 08:48

To, ze ma benzin vice oktanu, neznamena, ze je nutne pro dany motor lepsi. Na ten motor je doporuceny 95oktanovy benzin. Domnenka, ze vice oktanovy benzim ma vice energie, je kravina.
FoFo II, Combi, 1,6 Ti-VCT Kumulovana spotreba (od zacatku provozu):Obrázek

Uživatelský avatar
mehturt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2708
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: SC
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,6 Ti-VCT - obrovské zklamání

Příspěvek od mehturt » 14.09.2009 09:59

Jiri02 píše:je doporuceny 95oktanovy benzin.
ma sa pouzivat minimalne 95 oktanovy benzin.. tym samozrejme nehovorim ze mu to pojde lepsie s inym benzinom
2013 Focus kombi
bolo: 2007 Focus kombi 1.6 Ti-VCT Ghia-X
Obrázek

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: 1,6 Ti-VCT - obrovské zklamání

Příspěvek od killerhammer » 14.09.2009 10:05

mne sa 1.6ti-vct na vpower racing zdala subjektivne o nieco zivsia.
a objektivne som napr. na 5-tke mohol ist 40 km/h po rovine, co na klasickom benzine hrozilo zhasnutim motora :wink:
kazdopadne ten narast sily mozes ratat tak +2kW, +5Nm :mrgreen:
ale na prefuknutie motora par nadrzi (zo 10) urcite odporucam 8) a tiez agresivnejsie vytacanie do otacok (neskorsie radenie)
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: 1,6 Ti-VCT - obrovské zklamání

Příspěvek od pbjun » 14.09.2009 11:03

No je fakt ze od cca 1500km se motor musi zacit tocit jinak zlenivi. Kazdopadne souhlasim s pritomnymi ze viceoktanovy benzin motoru jen prospeje. Mi treba motor po natankovani viceoktanoveho benzinu jakoby ztichnul a sel jakoby zlehka. A spotreba sla taky dolu oproti 95...

chladiar
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 28.09.2009 23:17

Re: 1,6 Ti-VCT - obrovské zklamání

Příspěvek od chladiar » 28.09.2009 23:59

tak to musím len potvrdiť, tiež niekedy dávam 98 a je to iné :wink:

Uživatelský avatar
Jiri02
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 588
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Re: 1,6 Ti-VCT - obrovské zklamání

Příspěvek od Jiri02 » 29.09.2009 19:32

To je jasné, odolnost proti detonacím je větší - od toho se dělají vysokooktanové benzíny. Pak v nízkých otáčkách motor "ztichne" a v tahu neklepe. Z článku na D-FENS vyjímám: "Vysokooktanový benzín dále funguje jako psychoware. Po jeho natankování snadno přesvědčíte sami sebe, že auto lépe jede, ačkoli k tomu chybí jakýkoli vyhodnotitelný ukazatel." S tím koresponduje i článek na AUTO.CZ, kde se mj. píše: "Poměrně rozšířený názor, že vysokooktanový benzin zvýší vždy výkon motoru je pouhý mýtus."
FoFo II, Combi, 1,6 Ti-VCT Kumulovana spotreba (od zacatku provozu):Obrázek

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: 1,6 Ti-VCT - obrovské zklamání

Příspěvek od pbjun » 30.09.2009 07:39

Tak co vim jak delali kdesi testy ze vzali octavu benzinovou a zmerili vykon s 95 naturalem a 98+ benzinem tak vykon vzrostl v radu 5% coz v realnem zivote az tak nepoznas, ale poznas nizsi spotrebu a klidnejsi chod motoru...

TripleJay
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4196
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Levice (SR)
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,6 Ti-VCT - obrovské zklamání

Příspěvek od TripleJay » 30.09.2009 08:28

Ono je pravda, ze pri nasich vykonoch je to zanedbatelne. Ale kto ma 200-300+, tam ti to spravi uz dost a aj to pocitis. Ci mam 115 alebo 118, to nemas sancu objektivne pocitit

Uživatelský avatar
bee
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1261
Registrován: 31.03.2008 11:28
Bydliště: F, DE
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,6 Ti-VCT - obrovské zklamání

Příspěvek od bee » 30.09.2009 12:25

myslim ze toto je do ineho vlakna debata uz...
Skoda ze sa Ti neda/nechce na tu brzdu, ak mas problem, tak tie kydy mechanika su neakceptovatelne
celkovo myslim ze automobilky su voci zakaznikom nefer, lebo snazia sa nas presvedcit ze auto je "spotrebak" ktory treba pravidelne kazde 2-3 roky menit podla poslednej mody, ale ked maju vyreklamovat vadny "spotrebny tovar" tak to uz je ina pesnicka....nehovoriac o pravach na ochranu spotrebitela (odstupenie od kupy, vratenie penazi, vymena atp.)
A ked su v srabe, aby sme ich zachranovali z nasich dani ...je to skratka hnus :|

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů