Stránka 4 z 5

Re: pruziny

Napsal: 14.04.2010 08:50
od globe
madbugie: "a žádné tlusté pipky" :lol: :lol: :lol:

Re: pruziny

Napsal: 14.04.2010 20:15
od disaster
Tak jsem snad konečně uspěl. Našel jsem servis, na šáhnutí od baráku, kde mi pružiny nahoděj. Sice mi taky doporučují nový tlumiče, lépe řečeno celej kit, ale udělají, co si řeknu. Ne že bych v tom měl úplně jasno...... jestli jen pružiny nebo komplet. Pokud jde o pružiny, tak trvám na Eibachách, mají mi dát vědět, jestli jsou schopný je zajistit sami. Cena za práci s vlastním materiálem se u nich trochu liší ...ale ne nějak dramaticky,
Ale hlavně jsem rád, že mám kam se obrátit a vypadá to celkem solidně. Dělají všechno možný, i co se týká karoserie., spojlery atd.....výhledově :)

Re: pruziny

Napsal: 29.04.2010 21:17
od disaster
Tak příští měsíc dořeším ten podvozek. Nedbaje rad, jdu do stavitelnýho, sám jsem zvědavej, jaký to bude. Kombi sice není žádnej závoďák......prostě jsem se rozhodnul měnit tlumiče i pružiny a zároveň chci snížit, tak snad neprohloupím. Téměř jistě podvozek KW, i když se ještě poohlížím. No na kombi není ta nabídka tak široká.

Re: pruziny

Napsal: 03.05.2010 14:26
od MK2
Záleží na tobě, že jo. Alespoň budeme mít reference i od konkurence Eibach :)
Nezapomeň napsat pak dojmy z jízdy :wink:

Re: pruziny

Napsal: 06.05.2010 18:23
od disaster
Tak nakonec Weitec Hicon GT - objednáno. Má to dorazit během příštího týdne. Snad se montáž podaří co nejdřív. A snad to bude stát za to..... Dojmy z jízdy dám určitě vědět.

Re: pruziny

Napsal: 06.05.2010 18:27
od globe
disaster: ja myslim, ze super volba :palec_nahoru:

Re: pruziny

Napsal: 06.05.2010 18:50
od disaster
Nakonec jsem dal na několik nalezených názorů na Weitec - "sportovní, ale komfortní". O KW jsem se dočetl "vynikající, ale tvrdý jak beton". Tak uvidím....

Re: pruziny

Napsal: 13.07.2010 20:19
od disaster
Sice je to tu o pružinách a já dával celý stavitelný podvozek, ale řešil jsem to v tomto vlákně (a slíbil jsem dojmy), takže budu pokračovat.
Je to 6 týdnů co mám namontovaný Weitec Hicon GT a dojmy jsou asi takový, že jsem z toho hodně otrávenej. Na pohled to vypadá hezky, ale jízda .... hrůza. Na rovný hladký silnici je to ok, ale kolik takových u nás je. A na nerovnostech je to děs. Vyskákanej jsem až běda. S trochou nadsázky, když přijde více nerovností za sebou, musím se hodně držet volantu, abych se nepřesypal na zadní sedadlo. A strašně to houpe do stran, občas si připadám jak na lodi, to mi přijde hodně divný.
Ale zpět na začátek, abych tu anabázi trochu rozvedl. Po montáži podvozku v nejmenované firmě (jeden človíček, podle webu dělá úplně všechno, co se týká tuningu), jsem si auto vyzvednul. Montáž měla trvat jeden den, nakonec to byly tři dny (a prý na tom dělal i v noci), během nichž mi několikrát volal a omlouval se za zdržení-prý tak zarezlý šrouby ještě neviděl, oddělal několik klíčů, nastavení dělal třikrát .... nepomlouvám, jen popisuju co a jak, komplikace můžou vždycky nastat. Jinak jednání s ním naprosto v pohodě, řekl bych, že se v oboru vyzná, vstřícnej .... když se dověděl, že po přistavení auta nemám odvoz, hodil mě na metro .... a cena za montáž mi přišla taky slušná.
Nicméně když jsem od něho s novým podvozkem vyrazil, okamžitě jsem věděl, že něco není v pořádku. Děsnej rachot při jakýkoliv nerovnosti (sám mi řekl, že auto neprojel a doufá, že to bude ok). Ještě dodám, že když jsem se ptal na nutnost udělat geometrii, bylo mi řečeno, že u tak malýho snížení to není nutný.
Tak jsem po dvou týdnech dovezl auto známýmu, aby to skouknul. Jediný na co jsme na zvedáku přišli, byl vyhřezlej silentblok na levým spodním ramenu zadní nápravy (na to mě upozornil i ten, co mi to montoval). Po marném hledání na autokelly apod. jsem zajel k Charouzovi. Tam byli ochotný, ukázali jsme si o co jde přímo na dílně na jiným kombi. Jenže silentblok je v tom ramenu nějak nalisovanej a samotnej se nemění, jen celý rameno. Měnit jednu stranu mi přišlo blbý, takže obě-2800Kč jeden kousek.
Předtím jsem ale zajel na rampu, abych se ujistil, co přesně vlastně chci (jsem tak trochu zmatkař a bál jsem se, abych neobjednal něco jinýho). A jak jsem tak pod tím autem lezl, vzal jsem za levý tlumič, v pohodě. Vzal jsem za pravý, a on byl volný. Prostě se viklal.
No ramena jsem objednal a koupil a dojel ke známýmu na výměnu. Když jsem mu říkal o tom volným tlumiči, divil se, protože na zvedáku hmatal na všechno možný a na nic nepřišel. Zkusili jsme znova zvedák, tlumič se zdál být v pořádku. Najel jsem na rampu, tlumič se hýbal. Problém zřejmě v (ne)zatíženosti nápravy. Prostě při kolech ve vzduchu to nebylo poznat. Tak tlumič dotáhnul (několik otáček!) a vyměnil ramena.
Při následné projížďce byly ty příšerný zvonivý rány pryč, ale něco tam vzadu pořád klepalo. Jediný na co jsme přišli byly volnější pátý dveře, tak jsme dotáhli zámek. Klepání zůstalo. S tím jsem od něho odjel, prostě bezradnost.
Zkoušel jsem sám přijít na to, co by mohlo klepat. Zjistil jsem volnej plastovej nárazník, dotáhnul-nic. Volná SPZ, která by mohla klepat do dveří, dotáhnuto-nic.
Teď mi kamarádka dohodila svýho známýho mechoše, chci mu dát auto na pár dní na ježdění, aby to celkově posoudil, jak to klepání, tak chování auta vůbec.
Chci se optat těch, co mají jen kratší pružiny na sériových tlumičích, jestli je opravdu ta jízda tak hrozná nebo jestli to byla jenom moje špatná volba. Pořád živím naději, že to třeba není správně namontovaný, ale nevím, jestli je to možný, nevyznám se v tom. Celý je to strašně tvrdý, chvílema mám dojem, že tam snad ani žádný tlumiče nejsou. Jet s tím přímo do forda se mi nechce, už je vidím, jak se mi smějou, vždyť mi rozmlouvali (a odmítli namontovat) i samotný kratší pružiny.
Tož asi tak. Až bude něco novýho, dám vědět. Snad se aspoň dokopu k nějakým fotkám a hodím je sem.
Díky za jakékoliv názory.

Re: pruziny

Napsal: 13.07.2010 20:34
od MK2
8O Pěkná Story

No tvrdé by to určitě býti mělo, ale jak moc netuším...
Geometrii všech kol musíš udělat. A my co jezdíme na seriových tlumičích + snížené pružiny Eibach sme spokojeni s tvrdostí. Jestli máš stavitelný podvozek tak snad jde nastavit jak výška tak i tvrdost, ne? :idea:

Re: pruziny

Napsal: 13.07.2010 20:51
od disaster
Nemá stavitelnou tuhost, jen výšku.

Re: pruziny

Napsal: 15.07.2010 11:10
od Fordik
U stavitelného podvozku je problém jeden a to ten, že všechny tlumiče musí být úplně stejně a nastavit to, je prý pěkná pakárna. Známému to dělali u Forda, dávali KW a jen to nastavení prý trvalo půl dne. Já výměnou podvozku strávil celou noc a to jsem neudělal zadní pružiny, protože prostě nešli. Až díky roztažné tyči se mi u fokiho teď v neděli povedlo vyměnit i ty pružiny. Momentálně mám na autě Weitec tlumiče a H&R prižiny. Spokojený jsem. Tvrdší to sice je, ale dá se s tím normálně jezdit.
Jinak rozdíl KW a Weitec zase takový není, ale co vím, tak KW je o něco kvalitnější a taky dražší.Ale pro normálního řidiče je dostatečný Eibach i ten Weitec.

P.S. Na tu geometrii si pro jistotu zajeď, těch pár stovek za to stojí a budeš mít jistotu. Jen si předtím zkontroluj všechny pohyblivé části u kol jak na zvedáku, tak i na zemi aby jsi tam nemusel dvakrát.

Re: pruziny

Napsal: 15.07.2010 14:42
od r0mik
tak to ja predek + zadek menil asi 1 odpoledne. Ted by to bylo tak na pul odpoledne kdyz je vse "rozhybane" a vim kam sahnout

Ty sis koupil stavitelny podvozek za ucelem komfortni jizdy? :mrgreen: S mym KWčkem citim kazdou špáru, D1čka ve 150km/h je tak akorat na to jezdit s chranicem zubu :perfect:
Si zvyknes, hlavne to sesroubuj dolu at to ma štýýýýl :gott:

Re: pruziny

Napsal: 15.07.2010 20:37
od disaster
Ztrátu komfortu jsem čekal, ale ne až takovou. Což o to, styl to má (aspoň myslím). Šroubovat dolů už určitě nechci, bohatě stačí tak jak to je. Předek v půlce, zadek na minimu, takže když vezmu, jak rozsah stavění uvádí výrobce, mělo by to být zhruba 45/55mm. Jít ještě níž, to už bych asi musel vybírat trasy, abych vůbec projel (vzpomínka na debatu s Globem během srazu v Postupicích). I když musím říct, že jsem zatím nijak zvlášť „neškrtal“.
No pro jistotu už jsem zjišťoval ve Fordu, co stojej origo tlumiče na přestavbu zpátky (pokud bych to dělal, určitě bych dal Eibach Pro Kit pružiny, všichni to tu chválí....). Tuhle sezónu ale nejspíš dojezdím. Zvyknout si je u mě asi trochu problém, protože toho zase tak moc nenajedu.
V neděli odevzdávám auto na posouzení doporučenému mechošovi, uvidím co na řekne. Ať už je ztráta komfortu jakákoliv, to klepání, o kterým jsem psal, je tam rozhodně navíc.
to Fordik : KW je rozhodně dražší, navíc jsem se dočetl, že i o dost tvrdší. A tuhostně stavitelný, to už je cenově úplně někde jinde.

Re: pruziny

Napsal: 21.03.2011 12:21
od SRoVny
Zdravím, plánuju Eibach Pro-Kit, ale na http://www.eibach.cz jsem narazil na menší "háček"...který mě lehce pozastavil nad objednávkou, tak bych si chtěl ujasnit co a jak...
Je nějaký rozdíl mezi E10-35-016-01-22 ( http://eibach.cz/detail.php?id=4774 ) a E10-35-016-03-22 ( http://eibach.cz/detail.php?id=4776 ) :?: :nixw:

A pokud je tak jaký? Mám 2005 1,6Ti-VCT FFII, předem díky :palec_nahoru:

Re: pruziny

Napsal: 21.03.2011 18:26
od MK2
03 je na kombi (Turnier)

01 je na hatchback (DA_)

Je to uvedeno v katalogu. Takže objenávej E10-35-016-01-22