Stránka 30 z 80

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Napsal: 11.09.2017 17:27
od TomFocus
A je tu to znova ZaQiku :mrgreen:

Není 100ps jako 100ps! Ovlivnuje to reakce na plyn, emise, kroutak, sw, materiály v motoru, motor podctvercovy ci dlouhozdvihovy - jak moc je tocivy či spodovy atd atd.

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Napsal: 11.09.2017 17:49
od enjoy
To je všechno jasný... mě se ale těžce kousá, kdyby chtěl někdo tvrdit, že například moje Mondeo s 2.0i 107kW by bylo pomalejší, než hypoteticky stejné Mondeo s Turbo benzínem např. 1.4 Ecoboost taky se 107kW(opravdu hypotetický motor).

Že je celkově turbobenzín fajn(podle mě i nejlepší varianta motoru v autě vůbec), ale říkat, že něco o stejném výkonu je slabší... to nekousnu.

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Napsal: 11.09.2017 18:03
od TomFocus
enjoy: záleží jak bude ta 1.4t naladěná a kolik Nm bude mít. Pokud bude umírněná cca 107kw jak atmosféra a Nm +- 230-250 a pokud maximální krouťák bude mít od +- 2000 do maximálního výkonu 107kw/250Nm v 6000ot. Pojede to turbo ve všech ohledech mnohem líp než tvá atmosféra. I maximálku bude mít rychleji a větší o pružném zrychlení nemluvě.

Pokud by to turbo mělo krouťák posazenej mezi 2000-4700ot. Tvá atmosféra dá větší maximálku, protože s koněma stoupá i krouťák a potkávají se ve vysokých ot., kdežto turbo již zažívá vadnutí.

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Napsal: 11.09.2017 18:51
od fk79
necituj primo predesle prispevky
ZaQik


Nesuhlasim. Pokial budu mat rovnaky maximalny vykon aj maximalna rychlost bude +/- totozna (za predpokladu priblizne rovnakej hmotnosti). Ina vec je, ako rychlo sa na tu maximalnu rychlost dostanem.
Neviem preco vsetci pletu "kroutak" a vykon. Jedno aj druhe su komplementarne veliciny. Pokial poznam krivku vykonu, viem spocitat tocivy moment a naopak. Trivialne P(omega)=k(omega)*omega, kde P je vykon, k je tocivy moment pri otackach omega. So simple.
Turbobenzin jazdi lepsie ako rovnako velky atmosfericky motor preto, ze v spektre otacok kde clovek v drvivej vacsine jazdi ma vyrazne vacsi vykon (co sa da inak povedat ako ze ma vacsi krutiaci moment). K comu mi je maximalny vykon u atmosfery posadeny v 6000 otackach, ked v 3000 mam z neho iba zlomok?
O dynamike bude samozrejme rozhodovat aj prevodovka, ale v beznych autach je to predsa nastavene tak, aby sa vyuzil potencial toho turbomotora (aj s ohadom na hospodarnost).

Kto si chce o tom nieco pocitat viz. napr.

http://dfens-cz.com/turbobenzinove-moto ... ita-dil-1/

+ dalsie 3 casti blogu, je to tam dopodrobna vysvetlene.


edit: Ospravedlnujem sa, bol som nepresny. Omega, je uhlova rychlost, ale ta sa lahko prepocita na otacky (frekvenciu), viz link co som dal v prispevku nizsie.

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Napsal: 11.09.2017 18:56
od TomFocus
fk79...hlouposti :bravo22:

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Napsal: 11.09.2017 19:01
od fk79
Co konktretne su hluposti?
No z toho co ste napisal vidno ako "rozumiete" fyzike. Nemienim sa s vami hadat ale o fyzikalnych velicinach co-to viem. Z vaseho prispeku som ale nadobudol dojem ze nemate ponatie co je vykon a krutiaci moment.

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Napsal: 11.09.2017 19:09
od TomFocus
Bavíme se stále o dvou různých motorech o stejným výkonu (kw) ne síle (Nm) ve stejným autě.

Projev výkonu. krouťák je síla (zrychlení) a výkon (ps) to je maximálka. Tyto veličiny jdou nastavit téměř dle ,,chuti,, a podle té chuti je jízdní projev. + samozřejmě zpřevodování! Proto není 100 jako 100.

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Napsal: 11.09.2017 19:30
od fk79
Neviem, kde som tvrdil ze 100 jako 100 z pohladu dynamiky. Viete citat? Jedine co tvrdim je, ze pokial budu mat max. vykon oba 100, tak pri rovnakej vahe auta (a ostatnych jazdnych vlasstnostiach), pokial vytocim jeden aj druhy motor na 100 kw (co bude zrejme pri roznych otackach) tak budu mat rovnaku rychlost (maximalnu), ved to sam "zjednodusene" pisete. Citujem "vykon to je maximalka"

Tak kde su tie hluposti. Tvrdim snad, ze turbomotor bude rovnako dynamicky? Nie. Samozrejme ze bude "sviznejsi", lebo poskytuje vyssi vykon ovela skor ako atmo (aj vacsieho objemu). Vo vasom ponimani je to "sila, kroutak". Ale to je len vyjadrenie schopnosti motora podat urcity vykon pri urcitych otackach (mozte si to nazvat "sila", mne je to jedno). Mate vo fyzikalnych pojmoch troska zmatok.

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Napsal: 11.09.2017 19:34
od stano.
Pokym sa atmosfera dostane k svojmu maximalnemu vykonu cez svoj "hluchy spodok otacok", turbo bude uz davno vytocene k maximalnemu vykonu. A ked sa na atmosfere preradi na vyssi kvalt, opat padnu otacky do sfery, kde taha slabsie. Kdezto turbo ma (vacsinou) plochejsiu krivku. Po preradeni ma opat dobry tah.
(pisem o 2 +- rovnakych motoroch. samozrejme sa najdu take, ktore su vselijako priskrtene, prip. maju netypicky priebeh, tam porovnanie platit nebude)

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Napsal: 11.09.2017 19:44
od jarod72pm
takže kolem a kolem na jedné straně obsah 1,4 vs 1,5 stejný výkon ,rozdíl váha , tak musí být sladěný výkon motoru a převodovky i krouťák aby se smazal váhový rozdíl a akcelerace dovolila rychlejší dosažení rychlostní mety ale maximálka nebude tak rozdílná pro stejný výkon jen to bude jednomu déle trvat se na ni dostat.

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Napsal: 11.09.2017 19:46
od fk79
stano. píše:Pokym sa atmosfera dostane k svojmu maximalnemu vykonu cez svoj "hluchy spodok otacok", turbo bude uz davno vytocene k maximalnemu vykonu. A ked sa na atmosfere preradi na vyssi kvalt, opat padnu otacky do sfery, kde taha slabsie. Kdezto turbo ma (vacsinou) plochejsiu krivku. Po preradeni ma opat dobry tah.
(pisem o 2 +- rovnakych motoroch. samozrejme sa najdu take, ktore su vselijako priskrtene, prip. maju netypicky priebeh, tam porovnanie platit nebude)
Iste, ale to je do znacnej miery vec prevodovky. Teoreticky by bolo mozne urbit prevodovku tak aby sa jazdilo na atmosfere okolo 6 tis otacok ako normal :;-). Nebolo by to asi dobre pre motor a ani spotreba by nebola optimalna :D.
Ja neviem o com sa tu bavime, je jasne ze turbomotory tahaju ovela lepsie a su dynamickejsie. Ja len reagujem na tie pseudozdovodnenia zabalene do akoze fyzikalnych velicin. Akoze Nm-sila, a kone maximalka.
Nemienim nikoho doucovat na fore fyziku, to robim normalne v praci :D. Okrem toho to nesuvisi s temou.

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Napsal: 11.09.2017 20:04
od fk79
jarod72pm píše:....ale maximálka nebude tak rozdílná pro stejný výkon jen to bude jednomu déle trvat se na ni dostat.
Presne tak. Maximalka je ale najmenej podstatny udaj, na ktory by som sa pozeral. Dolezitejsie su tie takzvane pruzne zrychlenia, z pohladu pohodlia (aj bezpecnosti), obzvlast pri predbiehani. Ze sa zvycajne neuvadzaju v reklamnych materialoch je vec ina.

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Napsal: 11.09.2017 20:21
od 321910336
TomFocus píše:Bavíme se stále o dvou různých motorech o stejným výkonu (kw) ne síle (Nm) ve stejným autě.

Projev výkonu. krouťák je síla (zrychlení) a výkon (ps) to je maximálka. Tyto veličiny jdou nastavit téměř dle ,,chuti,, a podle té chuti je jízdní projev. + samozřejmě zpřevodování! Proto není 100 jako 100.
dle chuti určitě ně, když se změní jedno, nutně se musí změnit druhé.

stokoňový turbobenzín bude vždy dynamičtější než stejně výkonná atmosféra díky lepšímu průběhu výkonu, ale hlavně má téměř vždy vetší výkon, než papírový, klidně i o desítky procent

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Napsal: 11.09.2017 20:32
od fk79
Pre tych co su stale mimo pomocka tu: kW vs Nm
http://fyzika.okhelp.cz/prevody-jednote ... ulator.php

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Napsal: 12.09.2017 08:42
od V12
Pani, tu su jednoznacne dokazy :

Atmosfera FFIII 1.6 TiVCT 92kW:
III - 7.5 sekundy
IV - 11.7 sekundy
V - 17.8 sekundy (caste radenie v kopcoch, alebo vsetky stupania za 4 s revom motora)

EB 74kW
III - 9 sekund
IV - 10.7 sekundy
V - 14.9 sekundy

EB 92kW :
III - 7.5 sekundy
IV - 10.6 sekundy
V - 14.7 sekundy
VI - 19.2 sekundy (velmi caste radenie v kopcoch, alebo vsetky stupania za pat bez radenia)

Ako vidiet, trojka pri vysokych otackach rovnako, potom sa vedenia ujima turbo. A to mame rovnake auto s rovnako vykonnym motorom. Atmosfera dokonca dostane vyprask od o 25 koni slabsieho turba na stvorke a patke. Neviem, aky dokaz este potrebuju zastancovia atmosfer...

EDIT :
Este nieco pre enjoy - Mondeo Mk.IV 2.0i 107 kW vs to iste, ale 118 kW EB.
Atmosfera :
III - 7 sekund
IV - 10.1 sekundy
V - 15.7 sekundy (porazeny litrovym 100 HP FF III)

EB :
III - 6.2 sekundy
IV - 7.9 sekundy
V - 10.6 sekundy
VI - 13.4 sekundy
Atmosfera je oproti iba o 10 kW silnejsiemu turbu priam lenochod.

Pridam este kralovku triedu - EB 176 kW Mk.IV vs 162 kW T5 Mk.IV :
EB 176 kW :
III - 4.3 sekundy
IV - 6.2 sekundy
V - 8.1 sekundy
VI - 10.2 sekundy

T5 162 kW :
III - 4.5 sekundy
IV - 6.5 sekundy
V - 8.5 sekundy
VI - 10.5 sekundy