Spotřeba

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Spotřeba

Příspěvek od V12 » 29.07.2013 14:17

Blackhawk píše:...turbobenzin, nemyslis?
Ano, turbobenzin. Ale nie TURBOKOSA :twisted:
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6893
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Spotřeba

Příspěvek od Karel2 » 29.07.2013 14:40

Taky nejsem zastancem turbokos, otazka zni, jestli 1,6 pocitat do turbokos :D ale pokud uz, tak jedine asi v novem aute. Ty motory jsou pocitany na najezd 250K km, jenze to je jen propocet a zkutecnost bude asi nekde jinde. :nixw:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
Blackhawk
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3862
Registrován: 24.07.2009 15:02
Bydliště: Sereď

Re: Spotřeba

Příspěvek od Blackhawk » 29.07.2013 15:09

V12 píše:
Blackhawk píše:...turbobenzin, nemyslis?
Ano, turbobenzin. Ale nie TURBOKOSA :twisted:
:nunu: :ble2:

PapoS
Junior
Junior
Příspěvky: 470
Registrován: 07.02.2013 20:04

Re: Spotřeba

Příspěvek od PapoS » 29.07.2013 15:25

Myslim ze rovnaku debatu zvadzali ludia pred viac nez 20 rokmi, ked nejaky VW 1,9 Tdi zrazu mal vyssi vykon ako Mercedes-Benz W123 300D – 3,0 l, 64 kW :)

Je jasne ze ked das do motora turbo, pridas kopu technickych noviniek zvysis vykon tak zivotnost asi nepredlzis. Otazka je len ci to vydrzi deklarovanych 240 tis alebo nie. Priemerny najazd v krajinach Europy je okolo 15 tisic rocne. Takze pre vela ludi to bude alebo by to bola :) dostatocna zivotnost.

A ford tie motory nevyvijal preto ze nema do coho ineho investovat ale pre nieco taketo:
emisie2.PNG
Hlavne Euro 6 bude zabijak na benziny kedze zavadza limity pre pevne castice. Som zvedavy co si vyberiete v roku 2015: Turbokosu alebo hladku 1,6 s filtrom pevnych castic :shocked:
Ford Focus III hatchback 1,6 ecoboost 110kw

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Spotřeba

Příspěvek od ballu » 29.07.2013 15:41

Blackhawk píše:
ballu píše:Přeně tak, na malou spotřebu s nevyužitím výkonu, nepotřebuji 150 koní pod kapotou. To mě stačí nějakých 1,4L se spotřebou 5,5L ani turba to nepotřebuje. Když ale využiji výkonu , tak spotřeba je jinde a může se již popasovávat s 2,5L motorem šestiválu. :wink:
Existuju aj ludia co uprednostnuju nizsiu spotrebu, ale maju obcas radi aj sviznu jazdu. Skor ako sa trapit s atmosferou je pre nich lepsi turbobenzin, nemyslis?
No vidíš, a já osobně bych to řešil 2 - 2,5 L motorem, a pro šetřílky jen obyčejné tlačítko nastavení ŘJ. Tlačítko s drátem za 200 Kč, ať nežeru a pak jen nákladnější tři mapy v paměti ŘJ, 1. již známý nouzový dojezdový režim, 2. 107- 125kw výkon , 3. pro spořílky snížení výkonu na vstřicích na 70-90kw s jiným průběhem krouťáku již od 2000 otáček se sníženým ve vyšších točkách. Vše jde když to není karburátor a vše řídí elektronika. :nazdravi:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Blackhawk
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3862
Registrován: 24.07.2009 15:02
Bydliště: Sereď

Re: Spotřeba

Příspěvek od Blackhawk » 29.07.2013 16:10

ballu píše: No vidíš, a já osobně bych to řešil 2 - 2,5 L motorem, a pro šetřílky jen obyčejné tlačítko nastavení ŘJ. Tlačítko s drátem za 200 Kč, ať nežeru a pak jen nákladnější tři mapy v paměti ŘJ, 1. již známý nouzový dojezdový režim, 2. 107- 125kw výkon , 3. pro spořílky snížení výkonu na vstřicích na 70-90kw s jiným průběhem krouťáku již od 2000 otáček se sníženým ve vyšších točkách. Vše jde když to není karburátor a vše řídí elektronika. :nazdravi:
Čiže namiesto hotoveho riesenia ako napr. v ekobúste, by si radšej kúpil nejaký 2-2,5 liter, montoval sa v nastaveni RJ, tym stratil zaruku a v pripade problemov by si caloval opravu z vlastneho. :twisted:

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Spotřeba

Příspěvek od ballu » 29.07.2013 16:48

Špatně jsi pochopil, byla to spíše rada pro výrobce, já jsem spokojený, do 100km/hod jezdím za 6,3 - 7L a když se chci svézt tak za 8- 9L :?
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
zdenek34
Junior
Junior
Příspěvky: 218
Registrován: 14.03.2010 16:27
Bydliště: Jeseník

Re: Spotřeba

Příspěvek od zdenek34 » 29.07.2013 17:03

No, za 8-9 l to žádné velké svezení nebude :wink: Nic ve zlém :palec_nahoru:
Je - S-Max 2.0 TDCi, 120 kW, 2/2011 Ice White
Byl - S-Max 1.8 TDCi, 92 kW, 2/2009 Black Panther Obrázek
Bylo - Mondeo 2.0 TDCI kombi, 96 kW, 6/2005 Obrázek

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5659
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Spotřeba

Příspěvek od petulak » 29.07.2013 18:56

Obsah--1150ccm.
Výkon-- 118 ks
Spotře.- 30l/100km
Když, pán bůh, dal tak výdrž= sezona
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
http://www.ford-focus.cz/forum/download ... &mode=view
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Spotřeba

Příspěvek od ballu » 29.07.2013 20:45

zdenek34 píše:No, za 8-9 l to žádné velké svezení nebude :wink: Nic ve zlém :palec_nahoru:
Taky nic ve zlém, :mrgreen: ale se spotřebou 9L/100km bych tě svezl po okrskách, že by ti prdel cvakala pětku drát. :mrgreen: Nepodceňuj tento motor, po okrskách dovede dost a moc si nevezme, ale musí se s ním umět. :mrgreen: :palec_nahoru:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Spotřeba

Příspěvek od ballu » 29.07.2013 20:48

petulak píše:Obsah--1150ccm.
Výkon-- 118 ks
Spotře.- 30l/100km
Když, pán bůh, dal tak výdrž= sezona
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
http://www.ford-focus.cz/forum/download ... &mode=view
Tak, tak, předsedo, ty dva spádové Wébry dovedly udělat hezký vír v nádrži. :gott:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13594
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Spotřeba

Příspěvek od stano. » 29.07.2013 22:14

Ja sa vozim po serpentinach na 1,8. Prdel mi veru cvakala a cez 10 to neslo. Cela trasa do 8 litrov.
Som zvedavy, o kolko nizsiu spotrebu by mal trojvalcovy ecoboost s papierovo vyssim vykonom. Ci by tahal lepsie. A ci pri 170t km bude jedinym drahsim servisom cidlo polohy skrtiacej klapky (nove do 100€).

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4992
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba

Příspěvek od fofok » 30.07.2013 08:05

Jenže atmosféry musíte hnát do otáček,aby to trochu jelo,kdežto turbobenzíny maj k dispozicici max krouťák mnohem níž a proto žerou míň.S 1,0 ecoboostem se dá v po jezdit do 6 l stejně tak s novým 1,2 tsi v oIII což s 1,6 atmosférou nemáš šanci.Nevěřte hospodskejm povídačkám a povozte se v něčem moderním a pak tu mudrujte.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Spotřeba

Příspěvek od ballu » 30.07.2013 08:33

Spíše bych se přikláněl, o kolik více by měl vyšší spotřebu třívál předupaný turbem. Ty papírový koně jen ze vzduchu nevymámí, tam to vstřik rubne množstevně jak do 2,5L a turbo natlačí trojnásobek vzduchu, co by nasála atmosféra. Rozdíl je v tom, když pojedete tuto trasu pijánko, tak tříhrnec bude mít menší spotřebu, má lépe posazený krouťák a výkon již od spodu a nemusí tolik točit, ale v případě , kdy si to hodíte na čas, tak ten oturbovaný bude rychlejší, ale se spotřebou přes 10L ani nemrkne. :?

PS: je tomu tak dva roky, možná jsem zde o tom psal. Známý byl na dovolené v Chorvatsku, z odpoledního příjezdu již se zabydleli a v tom se přiřítil Kladeňák s novou koktavkou 1,4 TSI, který s přítelkyní okupoval vedlejší apartmán. Večer se sešli na balkóně a probrali cestu, jak to bývá u fernetu a dalších pochutin. Rozplýval se , jak TSI suprově jede a jak v pohodě se držel kolem 150km/hod silnějších aut a po cestě si krátil čas vzájemným předjížděním. Pochvaloval si, že jeho koupě byla správná volba, že není třeba víceoběmových motorů , když i ta jeho 1,4 má 125 koní a bohatě stačí. Pak přišla řeč na to, kolik mu to na cestě z Kladna na Makarskou vzalo. Pánové , kde se na dlouhou trať hrabe náš 3,0L , nějakých 14L/100km a že on spotřebu neřeší. :dih: :dih: :dih: :dih:

Tady je dobrý článek na porovnání, jsou to spotřeby při dodržování předpisů, tak zůstat nohama na zemi. V mém případě to vidím v barvách, jakou by měli spotřebu, kdyby se mě měli držet za prdelí při mém přesunu na jih k moři. :wink:

http://www.autoweb.cz/dojede-skoda-rapi ... dnu-nadrz/
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Anduril
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5099
Registrován: 07.11.2009 16:56
Bydliště: Ostrava

Re: Spotřeba

Příspěvek od Anduril » 30.07.2013 08:47

Vetsinou jsou to tu vsechno reci, ze "jedna pani povidala" a tak podobne :mrgreen: S atmosferou jezdil asi kazdy, takze ma kazdy predstavu, ale ne kazdy uz jezdil s necim modernejsim preplnovanym. Myslim, ze hodne lidi ma akorat predsudky.. A navic, cela diskuze o tom, jestli jsou velkoobjemove atmosfery super nebo ne je vlastne zbytecna, protoze takove motory uz se prakticky nedelaji .. kdo chce nove auto, stejne nema jinou moznost, nez nejake to turbo (bavime-li se o beznych autech).
Za sebe muzu rict, ze 1.6EB predcil vsechna ma ocekavani a co se spotreby a jizdy s nim tyce, tak je na tom ve vsech pripadech lepe, nez stara 1.6ka.
Je: Ford Focus IV Active X 1.5 EcoBoost 110kW Metallic (galerie)
Byl: Ford Focus III Titanium 1.6 EcoBoost 134kW Colorado (galerie)
Byl: Ford Focus II Trend X 1.6 74kW Avalon (galerie)

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 1 host