Stránka 266 z 330
Re: Spotřeba
Napsal: 25.07.2013 16:18
od PapoS
Len tak pre zaujimavost. Min spotreba 1.6 ecoboostu na sprintmonitore
http://www.spritmonitor.de/en/detail/563356.html
1000 km na nadrz

Re: Spotřeba
Napsal: 25.07.2013 17:07
od Nonid
To je ale luxusni!
Re: Spotřeba
Napsal: 25.07.2013 17:55
od Karel2
Len tech 6,8 to kkazí.

Re: Spotřeba
Napsal: 25.07.2013 19:22
od ballu
Spotřeba to je hezká, ale chybí mě tam rychlostní průměr. Na 5,8L/100km jsem se dostal s 12let starým Escortem 1,6 16V 66Kw , kdy na nádrž jsem najel 800 km!!!! Ale taky tomu odpovídala rychlost do 90Km/hod. Tak v čem je rozdíl ve spotřebě 15 let aut vyrobených od sebe. Když ale využije trěch 150 koní , tak to vezme více jak moje 2,0L atmosféra.

Kupředu oturbované babety, zpátky ni krok.

Re: Spotřeba
Napsal: 26.07.2013 09:39
od PapoS
Rychlostny priemer ti ukaze ak nabehnes mysou nad ikonku BC vpravo.
V tom je rozdiel ze ten 12 rocny escort vazil o 300 kil menej, bezpecnost bola inde, emisie boli inde, nemal od vyrobcu 215ky letne gumy, ...
A neviem si dost dobre predstavit situaciu v ktorej by to malo za rovnakych podmienok vacsiu spotrebu ako tvoj 2,0L
Re: Spotřeba
Napsal: 26.07.2013 19:12
od ballu
Při průměrné rychlosti nad 100 km/hod ti začne 2,0L šlapat na paty. V případě obsazenosti čtyřma osobama a udržení průměrné rychlosti , to ti těch 7L spáleného benzínu , přeměněného na mechanickou energii , auto neutáhne. Když si projdeš tabulku u 2,0L mondea a porovnáš , tak od rychlostního průměru 80 - 100 km/hod se spotřeba 1,6L eco boost začíná přibližovat atmosféře mílovýma kroky. Nepíši to, že bych chtěl atmosféru vychvalovat, ale je třeba zůstat nohama na zemi, ze vzduchu auto koně neudělá.

Re: Spotřeba
Napsal: 27.07.2013 11:22
od Bullitt
Ale upřímně - právě výhoda těch oturbených benzínů je, že ve většině případů, kdy se jezdí "normálně", tak budou žrát o kus míň proti atmosféře. A je tam rezerva výkonu, kterou samozřejmě zaplatím na spotřebě. V průměru pořád vychází dobře. Plus zůstávají výhody benzínu.
A kdo chce na to pořád šlapat, jezdit rychle dálnici a ještě mít dobrou spotřebu, pořídí si turbonaftu.
Re: Spotřeba
Napsal: 27.07.2013 21:35
od ballu
Přeně tak, na malou spotřebu s nevyužitím výkonu, nepotřebuji 150 koní pod kapotou. To mě stačí nějakých 1,4L se spotřebou 5,5L ani turba to nepotřebuje. Když ale využiji výkonu , tak spotřeba je jinde a může se již popasovávat s 2,5L motorem šestiválu.

Re: Spotřeba
Napsal: 28.07.2013 20:01
od PapoS
Ale neprehanaj

Vidim, ze zarytych odporcov turbo benzinov nepresvedci nic.
Re: Spotřeba
Napsal: 29.07.2013 09:18
od ballu
Já nejsem odpůrce turbomotorů, jen mě nikdo nepřesvědčí, že oturbované 1,0 - 1,6 L motory s výkonem vyhoněným na úroveň 2-2,5L atmosféry, jsou ideální volbou úsporného motoru i pro důvod pokladničky nákladných oprav, versus jejich životností. Kdyby ten oturbovaný motor byl naladěn jen na výkon o obsahu vyšším jen 0,2L , tak to ještě beru. Můžem polemizovat tak za 2 - 3 roky, kdy nejenom Eco boost bude stát v každém bazaru se stočeným tachem s motorem před smrtí.
U klasického motoru se najetýma km, opotřebením ,snižuje výkon, zvyšuje spotřeba benzínu a oleje, ale motor stále vrčí, jede a ještě dlouho pojede. U těch oturbovaných je to jiný , opotřebením buď jede nebo nejede a již lítají desetitisíce za opravy.
A toto není odpor k turbomotorům, jen holé konstatování, což si někdo / neber osobně/ nenechá připustit.

Re: Spotřeba
Napsal: 29.07.2013 11:42
od V12
Specialne o 1.6 EcoBoost 110 kW by som sa velmi nebal. TiVCT bez turba dostali na 92kW a to aj v emisnej triede Euro V. Cize tych pridanych 18kW ho tak skoro nezabije. Skor mam obavy o tie slavne trojhrnce pysiace sa privlastkom motor roka. To z bazaru s nabehom 100k km nekupim urcite. Je to financna samovrazda, resp. pokukaz na novy motor.
Apropo - v sobotu na trase Soporna - Jelka - Soporna 6.2/100 a to aj napriek dvom zasahom obmedzovaca

Na co mi je turbo ???
Re: Spotřeba
Napsal: 29.07.2013 12:31
od ballu
Já to tu beru jako polemiku o motorech minulosti a součastnosti. Bráním staré motory oproti těm novým z toho důvodu, že u těch starých nám výrobce nemůže nic nalhávat. Naopak , u těch nových se řekne "A" ale to "B" jaksi záměrně nikdo nemůže z nich dostat. To že dřívější technologie neumožňovala mechanickou výrobu dílců a nyní ta možnost je, že se dá vyrobit to co se nakreslí a spočítá , to beru jako pokrok kubředu jak výkonově a i na spotřebu benzínu. Ale snažit se odrbávat fyziku tak , že se spotřebiteli nakecá a ono za nějakou dobu vyleze na povrch, že museli zalhat pro konkurencischopnost, to pak ukáží najeté km. Kámoš vždycky říká. máš naložený vůz, dáš koni obroku, pak ho zapřihneš a kůň se s vozem rozjede. Vezmeš menšího koně, ten sežere stejné množství obroku, ale stejně po zapřihnutí vozem nepohne, teprve když zapřihneš ty malé nažrané koně dva, tak teprve se vůz pohne , ale stojí mě to dvakrát tolik obroku:?
PS:

a to nepočítám dvoje ustájení, dvoje náklady na popruhy, na okování, hřebelcování atd.... to jsou názorně uvedeny větší náklady u těch turbových motorů.

Re: Spotřeba
Napsal: 29.07.2013 12:45
od miki21
Karle ani jsem netušil, že děláš i do koní.
Jinak s Tebou naprosto souhlasím.

Re: Spotřeba
Napsal: 29.07.2013 12:51
od ballu
Stačil víkend u Perňi

Re: Spotřeba
Napsal: 29.07.2013 13:56
od Blackhawk
ballu píše:Přeně tak, na malou spotřebu s nevyužitím výkonu, nepotřebuji 150 koní pod kapotou. To mě stačí nějakých 1,4L se spotřebou 5,5L ani turba to nepotřebuje. Když ale využiji výkonu , tak spotřeba je jinde a může se již popasovávat s 2,5L motorem šestiválu.

Existuju aj ludia co uprednostnuju nizsiu spotrebu, ale maju obcas radi aj sviznu jazdu. Skor ako sa trapit s atmosferou je pre nich lepsi turbobenzin, nemyslis?