Trochu se to posunulo jinam než je téma. Já měl na mysli hlavně novodobý trend a to snižování obsahu motoru a přeturbovat ho pro lepší spotřebu. V dnešní době krom spotřeby, je čím dál více udáváno CO2 na 1 km. Píše se jak jsou ty nové přeturbované motory , spořivé atd. Mě stačí porovnat hodnoty .
motor od škodovky 1,4L 92kW TSI vyhazuje z výfuku 157g CO2 na 1 km.
motor mého mondea 2,0L 107kW vyhazuje z výfuku 187 g CO2 na 1 km.
Porovnání udělám propočtem na litrový výkon.
Mé mondeo má litrový výkon 53,5kW , a tím vyhazuje 93,5 g na km
Turbovaná babeta má litrový 65,7 kW, a tím vyhazuje 112,14 g na km
A tento rozdíl je i ve spotřebě mé káry a babety ze škodovky. Dělá to rozdíl 19,93%, což přesně značí, že když budu uhánět s mím autem po dálnici 170km/hod za 9,5L/100km a za prdelí sténající Stadion / kozí dech/ po Faceliftu jako turbo Babeta, tak té se bude dělat vír v nádrži o 19,93% větší což je 11,39L/100 km. Pro neznalé, výše CO2 je přímoůměrné spotřebě, nejnovější způsob udávání spotřeby.
Tak jak to tedy je, má to ten opěvovaný výkon, má to tu opěvovanou nízkou spotřebu???? Nějak mě to nesedí kam mizí s tou nízkou spotřebou ten vysoký obsah CO2.

O výdrži motoru ani nepíši.
