Spotřeba

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
ZAHRY
.
.
Příspěvky: 6989
Registrován: 08.11.2011 13:20
Bydliště: Olomoucký kraj

Re: Spotřeba

Příspěvek od ZAHRY » 12.05.2012 09:43

Musis ale brat v potaz 2 zakladni veci: Ten diesel je jednak o neco tezsi nez benzin takze to je pro nej male minus a hlavne je to motor ktery je konstruovan na mensi otacky s vetsim kroutakem tak to srovnani je takove pul na pul - proto uz jen z principu je jasny ze ten benzin ma vyssi akceleraci kdyz toci vic otacek a hlavne je konstruovany na tah ve vyssich otackach :wink:
Ford Focus combi ST170 r.v. 02 173+PS
Ford Focus combi ST170 r.v. 02 173PS
Ford Focus BAU!!! ST170 r.v. 02 173PS

Ford Focus combi 1,8 TDi Endura, r.v. 01, 90PS - aneb limitovaná série TDDi LPG by kozlow
Zahryho Focusek

Uživatelský avatar
Cowley
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1145
Registrován: 15.09.2008 11:44
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba

Příspěvek od Cowley » 12.05.2012 12:07

no, dyzl je idealni predevsim pri provozu v konstantnich otackach v oblasti maximalniho kroutaku - tzn. staticky motory, lokomotivy, v horsim pripade kamiony/autobusy a moc kvaltu (pokud mozno jeste pulenejch :-) ). V osobaku to s turbem nikdy nebude tak pruzny jako benzin, takze idealne dalnicni rychlost s tempomatem. Kazdy chce holt svoje.
FoFo II Colection 1.6 74kW Turnier 2007 Obrázek
FoFo III Titanium 1.5 110kW 2017 Obrázek
Obrázek

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Spotřeba

Příspěvek od ballu » 12.05.2012 14:11

Trochu se to posunulo jinam než je téma. Já měl na mysli hlavně novodobý trend a to snižování obsahu motoru a přeturbovat ho pro lepší spotřebu. V dnešní době krom spotřeby, je čím dál více udáváno CO2 na 1 km. Píše se jak jsou ty nové přeturbované motory , spořivé atd. Mě stačí porovnat hodnoty .
motor od škodovky 1,4L 92kW TSI vyhazuje z výfuku 157g CO2 na 1 km.
motor mého mondea 2,0L 107kW vyhazuje z výfuku 187 g CO2 na 1 km.
Porovnání udělám propočtem na litrový výkon.
Mé mondeo má litrový výkon 53,5kW , a tím vyhazuje 93,5 g na km
Turbovaná babeta má litrový 65,7 kW, a tím vyhazuje 112,14 g na km
A tento rozdíl je i ve spotřebě mé káry a babety ze škodovky. Dělá to rozdíl 19,93%, což přesně značí, že když budu uhánět s mím autem po dálnici 170km/hod za 9,5L/100km a za prdelí sténající Stadion / kozí dech/ po Faceliftu jako turbo Babeta, tak té se bude dělat vír v nádrži o 19,93% větší což je 11,39L/100 km. Pro neznalé, výše CO2 je přímoůměrné spotřebě, nejnovější způsob udávání spotřeby.
Tak jak to tedy je, má to ten opěvovaný výkon, má to tu opěvovanou nízkou spotřebu???? Nějak mě to nesedí kam mizí s tou nízkou spotřebou ten vysoký obsah CO2. :bebng: O výdrži motoru ani nepíši. :palec_dolu:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

MK2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4585
Registrován: 01.09.2008 20:30
Bydliště: Kolín, Nedašov

Re: Spotřeba

Příspěvek od MK2 » 12.05.2012 14:17

Hezké, hezké...

Ještě přepočítej toto:
Focus 3 - 1,6 Ti-VCT 92kW, emise CO2 136 g/km
Focus 3 - 1,0 EB 92kW, emise CO2 114 g/km
:wink:
2012 Mazda 3 2.0DISI 111kW

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Spotřeba

Příspěvek od ballu » 12.05.2012 14:53

Ani nemusím FOFO 1,6 má 136g a koncernová 1,4 má 157g. FOFO 1,6 je na tom velmi dobře 85g/km, protože nemá tak vyhoněný turbem výkon jak ta 1,4. FOFO 1,0L, to je zmetek od podívání, brrrrr. Když se dají hodnoty do správného porovnání, tak je vidět jak výrobce a prodejci kecají a v technických parametrech si odporují.Jak jsem psal výše, snaha co do nejmenšího prostoru narvat co nejvíce směsy. Kdyby to fungovalo jak prezentují tak by dle výpočtů musely mít ty nové "super motory " oproti klasice účinnost o min. 30% lepší a tomu doufám zde nikdo nevěří. :lol:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Bullitt
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 653
Registrován: 18.09.2008 22:13
Bydliště: Plzeň

Re: Spotřeba

Příspěvek od Bullitt » 12.05.2012 18:39

Jseš si jistý, že pojedeš za 9,5 při 170km/h? Jen se ptám, zajímalo by mě to.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9508
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba

Příspěvek od phofy » 12.05.2012 18:44

zajímavé výpočty :D já mám fabii 1.2 tsi 63kw můžeš prosím udělat výpočet ? ale zajímalo by mě kolik bude žrát při 150km/h a kolik tvoje při 150km/h
Edit:
1,2L 63kw tsi má emise CO2 121g/km
litrový výkon je 52,7kw emise CO2 100,7g/km
což oproti tobě by byla spotřeba o 7,2% větší
A teda při tvé spotřebě 9,5l při 170km/h by tohle žralo při 170km/h cca 10,2l
Což se mi ta spotřeba teda nezdá, ale to je jedno. Denně najezdím 75% na dálnici 130 - 150km/h a 25% město a fabrika a to se stím vůbec nešetřím a průměr mám cca 7,5l
Tady jsem si vypůjčil jednu větičku o TSI: Díky tomuto dvojitému přeplňování má motor o obsahu 1,4 l výkon srovnatelný s nepřeplňovaným motorem 2,3 l. Přičemž spotřeba je nižší zhruba o 20%.
Jinak nejsem zastánce TSI :wallbash:

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Spotřeba

Příspěvek od V12 » 12.05.2012 19:49

16 km s FFII 2.0i s plynom na podlahe a podla GPS 207 km/h (psssst) - spotreba 13.5/100...

Jednoznacne maju buducnost male oturbene agregaty z kosacky, poctive dvojlitrove a vacsie atmosfery vymru ako dinosaury. Aku zivotnost budu mat tie turbokosacky je bohuzial vedlajsie, hlavne ze neexhaluju.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Martíček
.
.
Příspěvky: 780
Registrován: 16.03.2011 19:11
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Spotřeba

Příspěvek od Martíček » 12.05.2012 20:40

Ja to mrdaaaaam :Dancer:
Lancer Evo VIII RS black 340awhp
FF ST Bluefin Stage 3 Mongoose 4,5" Intercooler Airtec Dreamscience Induction kit Bilstein B8 Eibach Springs RS Rear Spoiler TD 18" RS Clutch + LSD Quaife Ksport brake kit

Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4035
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba

Příspěvek od djdekl » 12.05.2012 20:49

ballu píše:Mé mondeo má litrový výkon 53,5kW , a tím vyhazuje 93,5 g na km
Turbovaná babeta má litrový 65,7 kW, a tím vyhazuje 112,14 g na km
A tento rozdíl je i ve spotřebě mé káry a babety ze škodovky. Dělá to rozdíl 19,93%, což přesně značí, že když budu uhánět s mím autem po dálnici 170km/hod za 9,5L/100km a za prdelí sténající Stadion / kozí dech/ po Faceliftu jako turbo Babeta, tak té se bude dělat vír v nádrži o 19,93% větší což je 11,39L/100 km. Pro neznalé, výše CO2 je přímoůměrné spotřebě, nejnovější způsob udávání spotřeby.
To je trochu blábol ne?

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba

Příspěvek od Ma.rt » 12.05.2012 21:42

samozrejme, ze je... uz jen 2.0 pri 170 nebude zrat 9,5, to je kravina.
atmosfera se stejnym vykonem jako turbomotor bude zrat vice. Turbmotor pri plnem zatizeni zere vice nez atmosfera pri plnem zatizeni, ale turbomotor ji ujede.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Cowley
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1145
Registrován: 15.09.2008 11:44
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba

Příspěvek od Cowley » 12.05.2012 22:29

ten vypocet ma zasadni vadu - nezohlednuje vahu. Takze spis by to chtelo brat podle s vykonu na tunu. A tomu zase chybi zohledneni aerodynamickeho odporu a zprevodovani.
Kazdopadne to nic nemeni na tom, ze papirove hodnoty jsou totalne mimo misu (uz jenom kvuli chybne metodice mereni). Takze ja bych porovnaval spiritmonitor.de a podobne hodnoty z praxe.
Ad zminka o TSI: je krapet rozdil mezi 1.2 TSI a 1.4 TSI - 1.2 chybi kompresor, zato je vybavene impozantni sadou konstrukcnich chyb ;-) Tak to dopada kdyz se setri za kazdou cenu. :palec_dolu:

Ma.rt: to je natolik obecnej vykrik, ze se na to neda rozumne reagovat ;-)
FoFo II Colection 1.6 74kW Turnier 2007 Obrázek
FoFo III Titanium 1.5 110kW 2017 Obrázek
Obrázek

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba

Příspěvek od Ma.rt » 12.05.2012 22:55

co je na tom obecnyho? Ciste logicky je to naprosto jednoznacne...
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Spotřeba

Příspěvek od ballu » 13.05.2012 00:46

Ještě jednou, obsah CO2 ve výfuku je přímoůměrný spotřebě, tak jestli motor bude mít i 3 turba a bude mít na litr výkonu větší obsah CO2 = větší spotřebu, tak i spotřeba při plném výkonu bude vyšší. Těch 9,5L při 170km/hod je průměrná spotřeba žádná okamžitá, ta se vyhupuje i na 12L ale stačí na 10 sekund uvolnit plyn a je tam okamžitě průměr těch 9,5L. Není třeba si plést dva motory, 2,0L, jeden s turbem a druhý bez něj. Já píši o malých oturbovaných hrncích, ty určitě nedosáhnou výkonu 2,0L atmosféry jen tak na spotřebu vzduchu. :wink:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
hihi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1018
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Spotřeba

Příspěvek od hihi » 13.05.2012 01:52

CO2 by byl přímo úměrný spotřebě jen tehdy, pokud by měly stejně kvalitní spálení směsi... A o tom tedy hodně pochybuji. Mimochodem, spočtěte, kolik gramů paliva se na tom kilometru spotřebuje a výsledek bude minimálně vyvolávat jednu zajímavou otázku. Totiž,jak je možné, že toho CO2 je asi tak 2x víc než paliva... (cca 70 gramů x 150 gramů). A tím jsme u chemie.... Takže to na tom vzduchu závisí.
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host