Stránka 241 z 330

Re: Spotřeba

Napsal: 10.05.2012 14:59
od postak
Karet píše:Vloni jsem měl dlouhodobou spořebu podle počítače 7,9 - 8 litrů a letos 8.3 - 8,4 litrů, Přitom jezdím stejné trasy, stejným způsobem jízdy a podle vlastního výpočtu mi to vychází tak na 8 litrů. Může být zádrhel v počítači ? :nixw: Dodávám, že v zimě jsem měnil baterku a počítač byl resetovanej. :nnou:
Pokud jezdíš jen krátké trasy, tak budiž. Ale pokud necháš pořádně prohřát motor, a jedeš někam dál, tak je to moc. Já jezdím od března na letních, kdy jsem přezul, a jezdím za 6litrů. A že bych to nějak šetřil, to se říct nedá. Jezdím s davem, motor zbytečně nevytáčím kde to není třeba, ale taky si podřadím a vytočím, když to třeba je. Na dálnici jsem taky často. Pokud nepoužíváš hlavu a dělá ti problém pravá noha, tak bych řekl, že spotřeba 8 litrů je v pohodě. Ale pokud šetříš a jezdíš za 8 litrů, tak je něco určitě špatně :nnou:

Re: Spotřeba

Napsal: 10.05.2012 15:05
od ballu
Brouzdal jsem po netu a na tohle narazil.

"Downsizing všechno tohle zabil. Dostali jsme foukané motory, které mají sice stejný výkon, ale dvoutřetinový objem. Výrobci slibují nižší spotřebu paliva podle nějakých evropských normovaných cyklů, ale v reálném provozu se sotva dostanete pod původní hodnoty atmosférického motoru. Tohle testované Mondeo totiž jezdilo bezpečně za 8,5 litru na 100 km, k čemuž jsme se s přeplňovanou šestnáctistovkou přiblížili jen velmi opatrnou jízdou."

Něco asi na tom bude. :(

Celý článek.
http://www.autoweb.cz/ford-mondeo-20-duratec-flexifuel/

Re: Spotřeba

Napsal: 10.05.2012 15:25
od postak
ballu ale mondeo flexifuel jezdí na ethanol 85 pokud se nepletu :?: :!: Ten ecobuřt od Fordu je myslím celkem úsporný jak v mondeu, tak ve focosu. Samozřejmě to není motor pro daleké štreky a 5 osob v plné polní, ale jednou za rok na dovolenou se dá zajet i s tímhle.

Re: Spotřeba

Napsal: 10.05.2012 18:44
od Bany121
hmmmm, je mozne ze my vychadza spotreba na 6,2l/100km ??? (604km, 37.64l paliva)pneu 215/40R17, jazda 80%mimo mesto.

Re: Spotřeba

Napsal: 11.05.2012 00:11
od ballu
postak, to jo, jen mě zaujal celý článek a porovnání starého a nového motoru, ikdyž na etanol. V podstatě spálením 1L benzínu se převede energie tepelná na mechanickou. Rozdíl v účinnosti může být o nějakých max. 5% ve prospěch nového motoru , proto je jedno ,v jakém 100 kW motoru to bude převedeno na mechaniku, jestli atmosféře s větším obsahem , nebo menší s turbem. S turbem má výhodu při lechtání, vezme méně, ale při sešlápnutí vede atmosféra. Při shrnutí, s menším obsahem - turbem a udávaným menším spáleným množství nemůže dosáhnout stéjného max. výkonu. Jen ze stejnou ale většinou o dosti větší spotřebou. :(

Re: Spotřeba

Napsal: 11.05.2012 09:02
od Cowley
tady myslim porovnavas dve ruzne veci:
1. ethanol a benzin nelze porovnavat 1:1. Spotreba na ethanol se bezne uvadi o cca 5-10 % vyssi.
2. atmosfera a turbo ma rozdil v ucinnosti motoru (ve prospech turba)
blby je akorat to, ze navzdory teoriim je ten rozdil fakt mizivej :wink:

Re: Spotřeba

Napsal: 11.05.2012 18:52
od maxo111
V nejakom casaku minule porovnavali ti-vct 1.6 vo FF2 a 1.6 vo FF3 - po meste im pri rovnakom style jazdy vysla vo FF3 o 1 liter mensia spotreba. Nieje to teda dane len objemom...

Re: Spotřeba

Napsal: 11.05.2012 19:04
od MK2
Tohle mi teda nejde vůbec na rozum, když se jedná o stejné motory, když je navíc FF3 o několik kilogramů težší :irre: Ledaže by ve městě na křižovatkách zafungoval Stop-Start systém u FF3 :nixw:

Re: Spotřeba

Napsal: 11.05.2012 19:15
od maxo111
Mensia korekcia: FF2 1.6 bez ti-vct 100k, FF3 1.6 ti-vct 125k.
Rozdiel v spotrebe 0.8l/100km v prospech FF3:

"Medzigeneračný pokrok sa prejavil, a to znateľne. Kým starší agregát 1.6 16V s výkonom 74 kW/100 k, dokonalo zabehnutý, si vypýtal 7,2 l/100 km, nový motor 1.6 Ti-VCT napriek výkonu 92 kW/125 k a ešte len prebiehajúcemu zábehu (v tom čase tachometer ukazoval ani nie 1200 km), skonzumoval iba 6,4 l/100 km. "

http://www.automoto.sk/article/184708/v ... -bez-turba

Re: Spotřeba

Napsal: 11.05.2012 19:29
od MK2
Podle toho co si napsal jsem myslel, že oba mají 1,6 Ti-VCT :idea:
Pak je to jiná... :wink:

Re: Spotřeba

Napsal: 11.05.2012 20:45
od Karet
postak píše:
Karet píše:Vloni jsem měl dlouhodobou spořebu podle počítače 7,9 - 8 litrů a letos 8.3 - 8,4 litrů, Přitom jezdím stejné trasy, stejným způsobem jízdy a podle vlastního výpočtu mi to vychází tak na 8 litrů. Může být zádrhel v počítači ? :nixw: Dodávám, že v zimě jsem měnil baterku a počítač byl resetovanej. :nnou:
Pokud jezdíš jen krátké trasy, tak budiž. Ale pokud necháš pořádně prohřát motor, a jedeš někam dál, tak je to moc. Já jezdím od března na letních, kdy jsem přezul, a jezdím za 6litrů. A že bych to nějak šetřil, to se říct nedá. Jezdím s davem, motor zbytečně nevytáčím kde to není třeba, ale taky si podřadím a vytočím, když to třeba je. Na dálnici jsem taky často. Pokud nepoužíváš hlavu a dělá ti problém pravá noha, tak bych řekl, že spotřeba 8 litrů je v pohodě. Ale pokud šetříš a jezdíš za 8 litrů, tak je něco určitě špatně :nnou:
Tak dneska jsem zase dolplnil nádrž a spočítal spotřebu, vyšla mě na na 7,9l ale počítač stále ukazuje 8,4l. Asi se na to vykašlu a nebudu se na to dívat.

Re: Spotřeba

Napsal: 11.05.2012 22:41
od Ma.rt
ballu píše:Brouzdal jsem po netu a na tohle narazil.

"Downsizing všechno tohle zabil. Dostali jsme foukané motory, které mají sice stejný výkon, ale dvoutřetinový objem. Výrobci slibují nižší spotřebu paliva podle nějakých evropských normovaných cyklů, ale v reálném provozu se sotva dostanete pod původní hodnoty atmosférického motoru. Tohle testované Mondeo totiž jezdilo bezpečně za 8,5 litru na 100 km, k čemuž jsme se s přeplňovanou šestnáctistovkou přiblížili jen velmi opatrnou jízdou."

Něco asi na tom bude. :(

Celý článek.
http://www.autoweb.cz/ford-mondeo-20-duratec-flexifuel/
nesmis verit vsemu, co se pise. jinde zase o 1.6 ecoboost najdes, ze jezdi za 7. skutecnost je takova, ze turbo zere vic az v momente,kdy mu slapes na krk tak,ze atmosfera nestaci. jinak turbo zlepsuje ucinnost, takze pri normalni jizde,kdy atmosfera drzi krok, ta spotreba u turba bude lepsi. jelikoz v blizkosti mam 1.4TSI v golfu, tak muzu potvrdit, ze 6-6,5 litru je bez nejakeho snazeni, ja se snazit na tohle musim.
navic ze by 2.0 jezdilo bezpecne za 8,5,tak to taky neni pravda.8 to bere pri normalni jizde, jsou lidi,co s tim jezdi pres 9 a to rikaji, za to az tak nehoni.

Re: Spotřeba

Napsal: 12.05.2012 08:04
od ballu
Když to tu pročteš, tak vidíš sám, že když bude auto ve stejné kondici a jen se budou měnit řidiči, bude rozdíl ve spotřebě i 2,5 L/100km u každého jinak.
Já mám při plném naložení / všechny dále uvedené údaje ve 4 osobách/, jízdě po okrskách , to znamená dědiny 50 a mimo dle silnice 90 - 120 km/hod. spotřebu 7,8 - 8,2L/100km. Zajimavá je jedna věc, že mám stejnou spotřebu ve městě a na dálnici a to 9,5L/100km. Po městě za 3 nebo 4 , bez akcelerace, stejně na dalším semaforu stojím, a dojíždím kolony bez kvaltu. Dávkování plynu je pomalu na hranici volnoběhu ale za podmínky, že se nesnažím jet 50 na pětku s 1500 otáčkama, tam pak těžký převod udělá své a jak jsem psal již dříve, lechtaná 3 nebo 4 ve městě vezme méně, než za každou cenu tahaná pětka. Těch 9,5L na dálnici v rozmezí 140 -180km/hod, to je však jiný mazec, rychlost je zkresleně udávat, záleží kolikrát se podřazuje za 4 a razantně předjíždí ve 150 -ti v rozsahu 3500 - 6000 otáček a vzdaluje oturbované koncernové káře. Tam se ukazuje síla obsahu benzínu, kdy pokud nemá nafta více jak 2,0L to znamená 2,2L / min. 110KW/ a do něj funěný vzduch turbem , převodovka 6 - 7 kvaltů, tak si ten 2,0L benzín kdykoliv nad 140km/hod vytře s naftou pr..... :wink: Mám 2,0L ,100KW,6 kvalt,služebáka v kombajnu, tak mohu porovnat, ve 160 -ti mám možnost výkonu jen v rozmezí 500 otáček a to s kopancem turba do sedačky. Spotřeba a to jezdím sám,je 6,7L/100km v rozmezí 130-150 km/hod. Ta představa, že naložím auto 4 osobama, budu akcelerovat a řítit se po dálnici více jak 150, kdy již vylézám ze zátahu turba a max. krouťáku, kdy do těch 210 km/hod maximálky má sílu zdechlé můly, budu na spotřebě jak ten 2L benzín a možná i více. Mohu porovnat benzín - nafta obou dvoulitrů a víte jak rád sednu do mého benzínového o víkendu a protáhnu pavučiny. Nafta je do těch 130 ti, na spotřebu kadla-kadla mezi dědinama 90 km/hod na šestku, a na dlouhé trasy. Při nákladech na opravy a náchylnost na naftu , děkuji nechci , zůstávám u svého "maxe" i kdyby měl žrát za "10". :palec_nahoru:

Re: Spotřeba

Napsal: 12.05.2012 08:53
od djdekl
To jsou ty VW motory a převodovky tak špatný, že ti ani ve 150-200 neujedou?

Re: Spotřeba

Napsal: 12.05.2012 09:36
od ballu
Posuzuji dva dvoulitry benzín a nafta, výkonová rozlišnost 7 kW,stejně těžká kastle kombi. Tam nejde o ujetí, ale nad těch 150 má benzín stále akceleraci i na 5 kvalt ve větším rozsahu otáček, kdy při podřazení mě za 4 dokáže přes 180, což u nafty pociťuji po prvotním nakopnutí a prodlevy turba, znatelně menší snahu o akceleraci a podřadit za 5 nemá smysl. V Částkách jsem na sprintu měl soupeře Mondeo 2,2 , měl ho čipnutý, tak na prvních 200 m mě ujížděl o jednu délku, ale při zařazení za 4, jsem se mu začal přibližovat. V případě, kdyby to čipnutý neměl , tak jsme do těch 200m na tom přibližně stejně, ale pak by již měl benzín navrch.
Netvrdím,že VW/ služebák C5/ z důvodu převodovky nejede mezi 150 - 200, ale z mé vlastní zkušenosti mám pocit, že ten benzín se chová lépe. Samozřejmě, jsme ve spotřebě, tak taky tato výhoda je vyvážená v těchto rychlostech a točením motoru spotřebou pod deset litrů a nafta se mě držící za prdelí, by o moc nižší spotřebu neměla, To se bavíme o dvou stejných obsazích. V případě menšího a osazeného navodobéma vymoženostma , ikdyž stejných KW, spotřeba nebude dle výrobce, ale někde výše nad touto laťkou / udávaná v 90km , 130km,město,ale ve 160 nikde nepíšou ani psát nebudou/ :?