Stránka 214 z 330
Re: Spotřeba
Napsal: 27.04.2011 16:05
od Giggo
Že tempomat spotřebu zvyžuje slyším prvně v životě. Moje zkušenosti s ním jak na FoFo II. (né mojem prozatím) tak i jiných autech je opačná tj. spotřebu snížil. Především při jízdě po dálnicích 130kmh noha nikdy neudrží rychlost jako on.¨
C-Maxis jo zrychluje na plnej plyn.
Raada prokletí DPF jako já

Skladbu jízd máme asi podobnou jen já tý Prahy ještě míň. Takže ten rozdíl u nás dělá to že já jezdím především na dálnici o pár km rychlej jak Ty (tam sám cítím, že spotřeba je potom na cca 5,6-5,8) a moje širší pneu. Taky nejezdím 80 plnej a 120 zrychluju plynule a v klidu když je na to prostor. Když vím, že přijde vesnica nemá cenu se někam hnát, abych v zápětí brzdil (takový lidi sem dodnes nepochopil). Za vesnicou na to zase šlápnou na plnej knedlík atd. furt dokola

Výsledek je to, že se dycky v následující vesnici nebo semaforu směju, když sem za nima a to zrychluju v klidečku pozvolna.
Taky jsem si zkusil dostat se pod 5. Vynuloval sem to při výjezdu z Třebíče a jel k babičce 50km okrsky, nějaký vesnice a dojel sem za 4,2. Bylo to dáno tím, že sem celou dobu jel velmi předpisově a tu cestu znám na zpamět (znalost cesty a předvídání velice napomáhá spotřebě).
Re: Spotřeba
Napsal: 27.04.2011 17:02
od Pnr
mam pocit, ze s tym tempomatom to bolo myslene tak, ze nedokaze predvidat co sa pred tebou deje, ak spomalis a chces sa vratit nazad tak ide na plne pecky...
Re: Spotřeba
Napsal: 27.04.2011 17:19
od C-Maxis
JJ, tempomat je hloupy. Vubec nevidi, ze sviti cervena.
Vazne - trochu bych ocenil, kdyby kontrolka byla vyraznejsi. Pokud je slunce a mam bryle, tak je velmi nevyrazna.
Jestli spotrebou hybe o 0,5 jakymkoli smerem je mi jedno. Je to zarizeni pro komfort ridice a tak to pouzivam. A taky jsem se obcas na dalnici pristihl, ze najednou jedu 140, aniz bych chtel. Bezne jezdim 125-130 GPS. Je pravda, ze 120-> 130 je relativne maly rozdil v dobe jizdy, ale na spotrebe uz je to znat.
Re: Spotřeba
Napsal: 27.04.2011 17:21
od jackdaws
Pnr píše:mam pocit, ze s tym tempomatom to bolo myslene tak, ze nedokaze predvidat co sa pred tebou deje, ak spomalis a chces sa vratit nazad tak ide na plne pecky...
s tempomatom v podstate nedokazes spomalit ak mas ruzumne otacky a par nM v motore... sam jazdim na tempomat a poviem ze hlavne na rovine je spotreba na tempomat o dost lepsia, a samozrejme aj na dialnici...
v kopci to je sranda moja prva jazda na tempomat som nechapal ze som dal nohu z plynu a auto sa hnalo do takmer pravouhlej zakrute 90kmh rychlostou, clovek co na to nie je zvyknuty a brzdi aj motor teda ze da nohu z plynu to musi byt riadny sok ze auto sa ruti...
hlavne pri jazde po dialnici a dlhe okresne cesty je na nezaplatenie... aj co sa tyka spotreby a hlavne komfortu ze nemusi clovek stale sledovat tacho...
Re: Spotřeba
Napsal: 27.04.2011 17:32
od C-Maxis
Chce to jine navyky. Nohu na plynu pri TEMPO mam leda tak pri predjizdeni.
Ale pred vetsi zatackou dat jen nohu dolu a mit porad TEMPO ON muze byt i nebezpecne.
Re: Spotřeba
Napsal: 27.04.2011 17:39
od Raada
Tempomat zvysuje spotrebu v tech pripadech, kdy jedes do kopce a stacila by ti o par km nizsi rychlost, ale tempomat ti ji udrzuje s presnosti 2km/h. JInak na rovinkach je hodne uzitecny. Ja si jej sefuju tlacitkem res, at uz je to na dalnici nebo na okresce pred zatackou - brzdim motorem. Nasledne to klidne rozjedu na plyn a opet res. Jinak tempomat tam da plnej plyn a to zase zvysuje spotrebu.
Re: Spotřeba
Napsal: 27.04.2011 18:12
od Pnr
Bol som v tom, ze ak zatlacis akykolvek pedal tak tempo sa vypne. Dobre vediet, ze pri plyne do neplati.
Inak tiez fungujem s res.
Re: Spotřeba
Napsal: 27.04.2011 18:45
od postak
No jak tady čtu ty spotřeby dýzlů 1.6 tak si pořád stýskám, že jsem do toho taky nešel. Soudím, že bych jezdil pod 5 litrů dlouhodobě
Opravdu jsem při koupi auta o tomhle motoru uvažoval, ale týpek mi vymluvil, že to jsou šunky

Re: Spotřeba
Napsal: 27.04.2011 20:26
od C-Maxis
Pnr píše:Bol som v tom, ze ak zatlacis akykolvek pedal tak tempo sa vypne. Dobre vediet, ze pri plyne do neplati.
Inak tiez fungujem s res.
Jedu po dalnici TEMPO nekoho dojedu a musim zpomalit. Dam RES (TEMPO OFF) a klesne to treba i na 110. Jak je volno, dam RES a vrati se to na puvodni rychlost. Ale je pravda, ze je asi uspornejsi zrychlovat pedalem a na pozadovane rychlosti dat PLUS. Ale s RES je to zabavnejsi a "bezudrzbove".
To same jde i pri predjizdeni, akorat tam se RES neobsluhuje. Mas TEMPO 130, zrychlis pedalem na 145. Pak pustis pedal a rychlost se vrati na nastavenou. Tohle muze byt prave problem treba pred zatackou, kdyz si clovek neuvedomi, ze TEMPO ON.
Re: Spotřeba
Napsal: 28.04.2011 12:15
od ihornak
jill píše:najeto 640 km - ekojizda (ne brzda provozu) + obcas vyhnani pavouků z toho 440 km okresky, 200 km mesto(Ostrava), mereno dle dotankovani - 6,4l/100 - byl jsem prekvapen

. Prumer za poslednich 15 tis km 7,6l/100 km
jo musim potvrdit, mam benzin 1.8cku
a tiez mavam nizsiu spotrebu, ked jazdim prevazne okresne cesty /medzimesto s otackami okolo 2000-2500 rpm tak to zere 6.5 l/100km

...akonahle idem na dialnicu tak mam 3000-3500 rpm a potom to ide na 8 l/100km a viac
Co sa tyka TEMPOmatu tak ho zapinam jedine na dialnici, je to bozska ulava pre cele telo a hlavne nohu

aj spotreba je lepsia. Na okresnych cestach je TEMPOmat sebevrazda. A v meste sa zvacsa neda zapnut, lebo na to treba minimanlne cca 60km/h rychlost.
Na dialnici pri dobiehani vozidla predomnou sa viac vyplaca pridat plyn a potom ho len pustit, rychlost sa vrati na povodnu.
Horsie je stlacit RES, pustit tych co idu za mnou a potom plynom alebo opatovnym stlacenim RES rozbiehat auto aby som predbehol

Re: Spotřeba
Napsal: 28.04.2011 12:17
od Giggo
Postak já hodně nalítám právě na dálnicích, takže sem se bál benzínu a zbytečně velký spotřeby.
1.6 TDCi byla jasná volba ať už 66kW kerej bych ihned přehrál na 80kW nebo rovnou 80. S tím motorem sem maximálně spokojenej (co do spotřeby, hluku, kultivovanosti, výkonu .. prostě bomba).
S tím tempomatem do zatáček atd to fakt musí bejt "vtipný" než se to člověku dostane do krve, že ví už jej podvědomně rovnou vypíná/zapíná.
Chju snad mi bude fakčit už se těším

Re: Spotřeba
Napsal: 28.04.2011 12:20
od Raada
postak píše:No jak tady čtu ty spotřeby dýzlů 1.6 tak si pořád stýskám, že jsem do toho taky nešel. Soudím, že bych jezdil pod 5 litrů dlouhodobě
Opravdu jsem při koupi auta o tomhle motoru uvažoval, ale týpek mi vymluvil, že to jsou šunky

Bud rad, ze mas benzinak. Ma sice vyssi spotrebu, nizsi vykon, ale nepodela se ti tam turbo, DPF, vstriky atd. To se pak razem vyhoda dieslu setre. Ja bych ale nemenil, pac mi vyhovuje vetsi kroutak dole a sila motoru ve strednich otackach. Jezdi se mi s nim velmi prijemne. Doufam, ze nez jej prodam tak se mi tam nic draheno nepodela. Bude to vyborne zajete auto s najetyma 100tis. km. Ale mam jeste tak 2 roky cas...
Re: Spotřeba
Napsal: 28.04.2011 12:27
od Giggo
Optimální volba je sehnat rovnou ten 80kW co máme my bez DPF
Raada taky bych chtěl znát svoje auto od těch 17 000km co máš Ty. Já mám to "krásně" zajetý, který poznávám od 100 000km a lup o víkendu chcípl altík.

Re: Spotřeba
Napsal: 28.04.2011 14:47
od postak
Raada vím, že co se týče spolehlivosti a poté nákládů tak je asi 1.6 benzín v tomhle lepší. Ale v práci jezdím s dieslem 2.0 TDci, mám na něm 190 tkm, vstřiky původní, jen odešlo palivové čerpadlo loni, a při 60tkm odešla spojka, ta se měnila v záruce, nějaká výrobní vada. Jinak motor šlape jako hodinky. I turbo mám původní. Navíc s Focusem dá se říct, jezdím spíš delší trasy. Nemám to na drandění po městě.
Re: Spotřeba
Napsal: 28.04.2011 17:34
od Bullitt
Já jsem zase rád za benzín(a vždy jsem ho měl), protože vzhledem k malému nájezdu km za rok(7-8k) mě vyšší spotřeba benzínu tolik netrápí(dálnice skoro nejezdím, takže okresky a hodně město). A plus je pro mě komfort - auto topí brzy(jezdím krátké trasy), bezproblémové zimní starty(i když dnes už jsou na tom nafťáky trochu líp, ale pořád benzín je benzín) a nemám rád vibrace nafťáků(to myslím obecně jakoukoliv značku, ne že by na tom byl Ford hůř) a to i současných s uváděným "kultivovaným" chodem, ještě ujdou víceválcové motory. A vyhovuje mi u benzínu jeho charakteristika a rozsah otáček, dvoulitr táhne dobře od nízkých otáček, ale klidně se dá vytáčet a zvukový projev je proti naftě poslouchatelný.