Detailing, aneb pořádné mytí auta (bez Tempa a Želvy)

Chcete s něčím poradit nebo se podělit o radu s ostatními?
Moderátor:foki
Odpovědět
Uživatelský avatar
Quickie
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 7239
Registrován: 10.03.2008 21:18
Bydliště: Revúca, Trnava

Re: Detailing, aneb pořádné mytí auta (bez Tempa a Želvy)

Příspěvek od Quickie » 27.09.2010 01:29

no hej no
zajtra sa chcem do toho pustit ak pocasie dovoli
pozeral som teraz zopár videí na youtube aby som si este upresnil taktiku a strategiu boja :mrgreen:
- takže umyt dvojkyblovou technikou
- osušiť
- aplikatorom napackat lime prime (som zvedavy kolko mi z neho ostane) možno leštickou aspon nanesiem na strechu a kapotu (mám takúto tak by hadam postačila http://www.najautodoplnky.sk/eshop/produkt/1512)
- vyleštiť
- clayovat
- zase osušiť
- rukami navoskovat

edit: najskor clay, potom lime prime

Uživatelský avatar
Dzefer
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1831
Registrován: 26.03.2008 15:42
Bydliště: Bratislava

Re: Detailing, aneb pořádné mytí auta (bez Tempa a Želvy)

Příspěvek od Dzefer » 27.09.2010 08:22

pouzi dve utierky, jednu na lime prime a jednu na vosk. Lime prime dava dole vosk, takze to, co ti zostane na utierke po vylesteni lime prime by ti podla mna minimalne poskodilo vosk, ktory chces rozlestit.
Druha vec, najprv sa clayuje a potom fici s lime prime

Uživatelský avatar
Quickie
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 7239
Registrován: 10.03.2008 21:18
Bydliště: Revúca, Trnava

Re: Detailing, aneb pořádné mytí auta (bez Tempa a Želvy)

Příspěvek od Quickie » 27.09.2010 09:10

:hah: som to napisal naopak co?
o pol druhej v noci.. nedivim sa... uz som bol asi zmagorený.. :mrgreen:
takze mi treba kupit ešte nejaky jeden uterák... ktosi mi to aj radil ked som kompletizoval objednavku ale dovod neuviedol... tuším Marťas to bol :nunu:

Uživatelský avatar
spachal
Junior
Junior
Příspěvky: 323
Registrován: 24.07.2010 19:58
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Detailing, aneb pořádné mytí auta (bez Tempa a Želvy)

Příspěvek od spachal » 27.09.2010 09:31

jj, nejdrive po umyti clay, teprve pak lime prime. A pokud muzu doporucit, vzdy ten kus karoserie po ocisteni pres clay i rovnou utri, takze +1 uterka :]

Spotreba lime prime na FF1 kombika byla neco mezi ctvrtinou a tretinou 250ml flasky a to jsem opravdu nesetril, alespon napoprve jsem chtel zoxidovany lak odstranit dukladne.
ex. FFI 1.6 kombi 2000, soucasne Chrysler Grand Voyager 3.3i

Uživatelský avatar
Marťas
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9172
Registrován: 13.04.2008 12:50
Bydliště: Edinburgh / Havířov

Re: Detailing, aneb pořádné mytí auta (bez Tempa a Želvy)

Příspěvek od Marťas » 27.09.2010 09:51

Zde plati, ze uterek neni nikdy dost. Soft Touch na utirani vody vydrzi dlouho....uschne a je opet jako novy. Na vosk a podobne je lepsi mit "zasobu" uterek, ktere se opotrebovavaji vice.
Na kazdy ukon je idealni mit svoje mikrovlakno :!:
Toz tak Quickie....pokud jsem predtim zamomnel :oops:
Obrázek
Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW


...uz nic nedovolene neprodavam :P

Uživatelský avatar
WnemOne
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1074
Registrován: 14.04.2008 16:27
Bydliště: Krupina/Banskobystricky kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Detailing, aneb pořádné mytí auta (bez Tempa a Želvy)

Příspěvek od WnemOne » 27.09.2010 14:19

spachal píše:jj, .... A pokud muzu doporucit, vzdy ten kus karoserie po ocisteni pres clay i rovnou utri, takze +1 uterka :]....
Neviem ako to potom pokračuje, ale len pre istou napíśem, že lubrikant pod clay DODO Juice je zmývateľný,
čiže nemal by sa len utrieť a naň použit Lime prime. Ideal je, ked auto zmyješ, nesuš ho (pokial nie si v prašnom prsotredí, vtedy suš) a priamo clay-uj, opláchni a vysuš. A môžeš pokračovať.
Ford Focus 1.8 TDCi 85 kW HatchBack (3-doors) Bol ....
Galeria: https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.ph ... 4&start=45
Obrázek

Uživatelský avatar
Quickie
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 7239
Registrován: 10.03.2008 21:18
Bydliště: Revúca, Trnava

Re: Detailing, aneb pořádné mytí auta (bez Tempa a Želvy)

Příspěvek od Quickie » 27.09.2010 14:33

sak ma bracho zahlusi kebyze to takto sto krat budeme umyvat :bebng:

Uživatelský avatar
WnemOne
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1074
Registrován: 14.04.2008 16:27
Bydliště: Krupina/Banskobystricky kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Detailing, aneb pořádné mytí auta (bez Tempa a Želvy)

Příspěvek od WnemOne » 27.09.2010 14:58

Musíś to brať tak, že prvý krát je to vždy naročné na proces, potom to uz bude rýchle. Ak je brat aspoň troška autíčkar, určite bude rád, ked uvidí ako sa stará o auto profesionálne. :wink: či nie ?
Ford Focus 1.8 TDCi 85 kW HatchBack (3-doors) Bol ....
Galeria: https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.ph ... 4&start=45
Obrázek

Uživatelský avatar
Quickie
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 7239
Registrován: 10.03.2008 21:18
Bydliště: Revúca, Trnava

Re: Detailing, aneb pořádné mytí auta (bez Tempa a Želvy)

Příspěvek od Quickie » 27.09.2010 16:34

brat neni autičkar... on auto bere ako pracovny nastroj.. a obavam sa ze po DODOvaní v nom zabijem aj tie posledné chuťky na lepsie auto... :? :mrgreen: mozno ked uvidi vysledok tak si povie ze to za to stojí... neviem
skusim mu aspon na strechu (lime prime) dat tu leštičku že ako to pojde. mozno sa mu to aj zapáči

dnes som ho uz informoval že strechu na mojom aute bude hladkat cca 6 krát do detailu... ukázal mi :irre: a že som cvok :bebng: ale s takym lišiackym usmevom tak snad to myslel v dobrom... :wink:

Uživatelský avatar
Miguelicek
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2745
Registrován: 09.08.2008 16:31

Re: Detailing, aneb pořádné mytí auta (bez Tempa a Želvy)

Příspěvek od Miguelicek » 27.09.2010 21:00

No já bych teda taky doporučil po clayování auto umýt, místo utření a vysušení. Teda aspoň já postupoval takto: umýt-clay-umýt-vysušit-prime-vosk-vosk :idea: (snad sem na nic nezapomněl... :roll: )

Uživatelský avatar
Quickie
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 7239
Registrován: 10.03.2008 21:18
Bydliště: Revúca, Trnava

Re: Detailing, aneb pořádné mytí auta (bez Tempa a Želvy)

Příspěvek od Quickie » 27.09.2010 21:11

po clayovani ste to teda ako umyvali? zase samponom alebo len hadicou oplachnut?

Uživatelský avatar
Miguelicek
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2745
Registrován: 09.08.2008 16:31

Re: Detailing, aneb pořádné mytí auta (bez Tempa a Želvy)

Příspěvek od Miguelicek » 27.09.2010 21:18

On ten lubrikant poměrně slušně zaschne, takže já to vzal i se šamponem...

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Detailing, aneb pořádné mytí auta (bez Tempa a Želvy)

Příspěvek od vcedula » 27.09.2010 21:39

presne tak, umyt je podla mna lepsie. Hlavne pred voskovanim je velmi dolezite, aby auto bolo ciste.

Quickie este k umyvaniu. Prve umytie bude troska tazsie, ovsem to dalsie ber skor ako oplach a pretretie s rukavicou. Tam ide len o to, aby sa zmyli veci z predchadzajuceho kroku a to ide velmi lahko dole, hlavne s tou rukavicu.

No a este pripomeniem, ze prebrusit mozes cele auto s tou lestickou, nie len strechu. Lestickou to ide urcite rychlejsie a hlavne lepsie. No a pred brusenim si nezabudni oblepit plasty lepiacou paskou !!! A podaktore casti aj pred voskovanim, vyhnes sa zbytocnym problemom. Ja som pouzival maliarsku pasku a pred voskovanim by som doporucil oblepit stresne listy a zadny difuzor (teda ak to mas ako cierny plast). Lebo aj ked to robis rucne (voskovanie), tak ti ruka ubehne a z tych plastov ide ten vosk velmi zle.

A este ma napadlo, mikrovlaknovu utierku potrebujes hlavne na lestenie. Ak potrebujes len utierat, tak ti staci hocijaka lacna utierka aj z nasich obchodov, ovsem na lestenie je kvalitne mikrovlakno potrebne.

Potom brachu moc netrap, nemusis byt az taky detailista :) kvalitny vysledok dosiahnes hlavne poriadnym zbrusenim (ak to nespravis dobre, tak ti mozu zostat flaky) a takisto poriadnym vylestenim vosku. To su dve najdolezitejsie veci.

A uz radsej koncim ;)

Boze, este chcem napisat, ze vosk nanasaj len velmi jemnu vrstvu, Nepomoze, ked ju das hrubsiu, lebo v tom pripade sa ti moze stat ze budes musiet z neho vela zotierat pocas lestenia a kedze lestenie je tazsie ako nanasanie, budes si to potom vycitat :) Voskovnie je vlastne len nakremovanie :)
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Uživatelský avatar
Quickie
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 7239
Registrován: 10.03.2008 21:18
Bydliště: Revúca, Trnava

Re: Detailing, aneb pořádné mytí auta (bez Tempa a Želvy)

Příspěvek od Quickie » 27.09.2010 21:46

oki.. diky za vycerpavajuce info vsetkym...
už len obycajnou korytnackou ked som packal auto tak je to dost vycerpavajuce pre mna, bolel ma potom cely clovek :(
ale aj tak sa na toto celkom tesim.. ked vidim aki ste z toho vsetci happy tak snad budem aj ja.. :palec_nahoru:

Uživatelský avatar
kasi
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8468
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Domažlice(CZ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Detailing, aneb pořádné mytí auta (bez Tempa a Želvy)

Příspěvek od kasi » 28.09.2010 16:40

je Ford Focus 1.8L Zetec-E EFI r.v.00,Sedan,Pacific Green Metallic,Ghia
byl Ford Focus 1.8L Endura TDdi r.v.99,Hatchback,Moondust Silver Metallic,Ghia
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Rady, nápady a dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti